Διόδοτος ο Ερυθραίος (4ος αι. π.Χ.): Ένας από τους συντάκτες των Εφημερίδων του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Θέματα:
Ειδήσεις, Σχολιασμός Επικαιρότητας, Αναλύσεις, Φιλοσοφικά, Πολιτικά, Ιστορικά, Εθνικά, Διεθνή και Ταξιδιωτικά Θέματα, Χιούμορ, Συνωμοσίες, Βιβλίο, Μουσική.
Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας. Έρρωσθε και ευδαιμονείτε εν παντί !
Οπωσδήποτε πρόκειται για ένα αξιόλογο βίντεο, που συνδυάζει σκόπιμα διαχωρισμό των γκρίζων συμβάντων στην οθόνη, τα οποία συχνά υφίστανται παραμόρφωση, μουσικό σκίτσο και σκόπιμη τιτλοφορία. Πώς συνέβη να απολέσει η πόλις το χρώμα της και γιατί οι άνθρωποι κινούμαστε σαν σκιές μέσα σε ένα βουβό περιβάλλον; Είναι ο φετιχισμός τής πρόσληψης, που μάς οδήγησε βήμα προς βήμα σε αυτήν την σκιώδη αλλοίωση; ΄Ενας από τούς πλέον επιτυχημένους εντοπισμούς τού Καρλ Μαρξ στην σφαίρα τής πολιτικής οικονομίας είναι αυτό που χαρακτήρισε "φετιχισμό τού εμπορεύματος". Παρατηρώντας ένα προϊόν, πχ. ένα ποτήρι, η πρόσληψή μας εστιάζεται στην εξωτερική του εμφάνιση. Στο μέγεθος, στο σχήμα, στην σύσταση, στην χρηστική του αποστολή και ακόμη σπανιότερα στο status των χρηστών, που αυτό υποδηλώνει. Όμως ένα προϊόν έχει προκύψει από συγκεκριμένες παραγωγικές διαδικασίες, κοινωνικές διαστρωματώσεις και σχέσεις εξουσίας. Αποκαλύπτει αυτό επιπλέον σε μια βαθιά παρατήρηση πολιτισμικά δεδομένα, ήθη και έθιμα, καθώς και την προέλευση των συστατικών, που ως πρώτη ύλη το έχουν συνθέσει. Αυτά τα χαρακτηριστικά διαφεύγουν από την γοργή και επιφανειακή πρόσληψη ενός προϊόντος και η ταχύτητα τής καθημερινής ζωής περιορίζει την ετοιμότητα μιας βαθύτερης επισκόπησης τού προϊόντος από την πρόσληψη τού παρατηρητού. Η σουρεαλιστική πρόκληση τής αφαίρεσης, μπορεί να αναδεικνύει εντέχνως ένα ουσιώδες στοιχείο μιας πραγματικότητος, που στην πορεία τού χρόνου κυριάρχησε, όταν αυτή συμβαίνει με μεθόδους συμβολισμού, όπου κυρίαρχο σύμβολο είναι η ίδια η πραγματικότητα, τεμαχισμένη, αλλοιωμένη και στερημένη από την επιφανειακή της βεβαιότητα. Τότε το δρώμενο μάς ωθεί να αναλογιστούμε μέσα από την στατική παράσταση των δεδομένων, την κρυφή δυναμική τής πορείας που οδήγησε στο αποτέλεσμα. Μήπως η απώλεια χρωμάτων και αποχρώσεων στην έκφανση τής πόλεως, δεν οφείλεται στις εσωτερικές ζυμώσεις των δεδομένων της, αλλά ανάγεται στην δική μας τάση αχρωματοψίας, που με εμμονή εφαρμόζουμε στην διαδικασία τής πρόσληψής της αενάως; Ο φετιχισμός τής πρόσληψης πάντοτε εκδικείται. Και τέτοια πονήματα, όπως αυτό το βίντεο, μάς εγκαλούν σε αποκατάσταση τής οράσεως. ΄Ή, για να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω, με στόχο να αποκαταστήσουμε απέναντι στην εκδίκηση τού φετιχισμού, την δική μας αναγκαία ανάκτηση τού οράν, ας αναλογιστούμε την πίστωση τού Σωκράτους προς τον Αλκιβιάδη, όπως την παραθέτει ο Πλάτων στον Διάλογο "Αλκιβιάδης Ι". "Θέλεις να ΗΓΗΘΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ, άρα πρέπει να γίνεις εραστής μου, δηλαδή ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΟΙΞΩ ΤΟΝ ΟΦΘΑΛΜΟ".
ΤΟ ΕΙΧΕ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ .....
ΑπάντησηΔιαγραφή😉
ΔιαγραφήΟπωσδήποτε πρόκειται για ένα αξιόλογο βίντεο, που συνδυάζει σκόπιμα διαχωρισμό των γκρίζων συμβάντων στην οθόνη, τα οποία συχνά υφίστανται παραμόρφωση, μουσικό σκίτσο και σκόπιμη τιτλοφορία. Πώς συνέβη να απολέσει η πόλις το χρώμα της και γιατί οι άνθρωποι κινούμαστε σαν σκιές μέσα σε ένα βουβό περιβάλλον;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ο φετιχισμός τής πρόσληψης, που μάς οδήγησε βήμα προς βήμα σε αυτήν την σκιώδη αλλοίωση;
΄Ενας από τούς πλέον επιτυχημένους εντοπισμούς τού Καρλ Μαρξ στην σφαίρα τής πολιτικής οικονομίας είναι αυτό που χαρακτήρισε "φετιχισμό τού εμπορεύματος". Παρατηρώντας ένα προϊόν, πχ. ένα ποτήρι, η πρόσληψή μας εστιάζεται στην εξωτερική του εμφάνιση. Στο μέγεθος, στο σχήμα, στην σύσταση, στην χρηστική του αποστολή και ακόμη σπανιότερα στο status των χρηστών, που αυτό υποδηλώνει. Όμως ένα προϊόν έχει προκύψει από συγκεκριμένες παραγωγικές διαδικασίες, κοινωνικές διαστρωματώσεις και σχέσεις εξουσίας. Αποκαλύπτει αυτό επιπλέον σε μια βαθιά παρατήρηση πολιτισμικά δεδομένα, ήθη και έθιμα, καθώς και την προέλευση των συστατικών, που ως πρώτη ύλη το έχουν συνθέσει. Αυτά τα χαρακτηριστικά διαφεύγουν από την γοργή και επιφανειακή πρόσληψη ενός προϊόντος και η ταχύτητα τής καθημερινής ζωής περιορίζει την ετοιμότητα μιας βαθύτερης επισκόπησης τού προϊόντος από την πρόσληψη τού παρατηρητού.
Η σουρεαλιστική πρόκληση τής αφαίρεσης, μπορεί να αναδεικνύει εντέχνως ένα ουσιώδες στοιχείο μιας πραγματικότητος, που στην πορεία τού χρόνου κυριάρχησε, όταν αυτή συμβαίνει με μεθόδους συμβολισμού, όπου κυρίαρχο σύμβολο είναι η ίδια η πραγματικότητα, τεμαχισμένη, αλλοιωμένη και στερημένη από την επιφανειακή της βεβαιότητα. Τότε το δρώμενο μάς ωθεί να αναλογιστούμε μέσα από την στατική παράσταση των δεδομένων, την κρυφή δυναμική τής πορείας που οδήγησε στο αποτέλεσμα.
Μήπως η απώλεια χρωμάτων και αποχρώσεων στην έκφανση τής πόλεως, δεν οφείλεται στις εσωτερικές ζυμώσεις των δεδομένων της, αλλά ανάγεται στην δική μας τάση αχρωματοψίας, που με εμμονή εφαρμόζουμε στην διαδικασία τής πρόσληψής της αενάως;
Ο φετιχισμός τής πρόσληψης πάντοτε εκδικείται. Και τέτοια πονήματα, όπως αυτό το βίντεο, μάς εγκαλούν σε αποκατάσταση τής οράσεως.
΄Ή, για να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω, με στόχο να αποκαταστήσουμε απέναντι στην εκδίκηση τού φετιχισμού, την δική μας αναγκαία ανάκτηση τού οράν, ας αναλογιστούμε την πίστωση τού Σωκράτους προς τον Αλκιβιάδη, όπως την παραθέτει ο Πλάτων στον Διάλογο "Αλκιβιάδης Ι".
"Θέλεις να ΗΓΗΘΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ, άρα πρέπει να γίνεις εραστής μου, δηλαδή ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΟΙΞΩ ΤΟΝ ΟΦΘΑΛΜΟ".
https://www.youtube.com/watch?v=18xmFWj-2X8&list=RD18xmFWj-2X8&start_radio=1