Επικοινωνία: diodotos.k.t@gmail.com

Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Ο ορισμός του ηλιθίου

της Σερένας Νομικού

 
 
 
 
 
 
 
 
    Εάν σκεφτόμασταν όπως ορισμένοι «δημοσιογράφοι», τότε τι θα έπρεπε να πουν οι Γερμανοί; Ότι κάποια στιγμή θα αναγείρουμε άγαλμα προς τιμή τους για τις εξαίρετες υπηρεσίες που μας πρόσφεραν, όπως δήλωσε ο κ. Σόιμπλε; Πως είμαστε εκ φύσεως εθελόδουλοι και γεννημένοι σκλάβοι, οπότε καλά κάνουν;
 

Η Ελλάδα σήμερα κινδυνεύει από τρία πράγματα: 
(α) από την τρομοκρατία που άθελα τους ασκούν τα διάφορα μικρά κανάλια, μεγεθύνοντας τα μέτρα που επιβάλλονται και τις αποφάσεις της κυβέρνησης, με στόχο την αύξηση της τηλεθέασης τους από τους πάσης φύσεως αντιφρονούντες του καναπέ 
(β) από τη χειραγώγηση ορισμένων διατεταγμένων ΜΜΕ που πληρώνονται για να εκθειάζουν τα μνημόνια, σε συνεργασία με κάποιους δημοσιογράφους που ανήκουν στα λόμπι των πιστωτών και 
(γ) από την ηλιθιότητα μερικών που (ακούσια ή εκούσια) δημιουργούν ενοχές στους Έλληνες και που καταρρακώνουν την αυτοπεποίθηση, την ατομική/εθνική τους υπερηφάνεια και την αξιοπρέπεια τους. Όσον αφορά το τελευταίο, το κατωτέρω κείμενο ενός δημοσιογράφου μεγάλης εφημερίδας, το οποίο μου προκάλεσε μία απίστευτη οργή και μία ακόμη μεγαλύτερη αηδία, είναι χαρακτηριστικό:

«Κάποιος είχε πει – και αποδείχθηκε σωστός – ότι οκτώ στους δέκα Έλληνες είναι ΠΑΣΟΚ. Όχι τόσο με την ψήφο τους, αλλά με τις επιθυμίες τους. Με τον πυρήνα της νεοελληνικής ιδεολογίας τους. Που σημαίνει κρατισμός. Που σημαίνει εκλογική πελατεία. Που σημαίνει «Τσοβόλα, δώστα όλα». Που σημαίνει «λεφτά υπάρχουν». Που σημαίνει «κάτω τα μνημόνια». Που σημαίνει «θα κουρελιάσω τα μνημόνια». Που σημαίνει «κάτω τα χέρια από την πρώτη κατοικία». Που σημαίνει «κατανάλωση». Που σημαίνει «επιδοτήσεις». Που σημαίνει δανεικά κι αγύριστα. Που σημαίνει «εισαγόμενες ακόμα και οι οδοντογλυφίδες». Που σημαίνει «αγροτικές επιδοτήσεις». Που σημαίνει «τα λεφτά τα φάγαμε στα Cayenne και τις Ρωσίδες». Που σημαίνει κάθε γωνιά και από ένα cafe bar. Που σημαίνει τέσσερα φαρμακεία σε απόσταση 100 μέτρων!
Από την πλημμυρίδα της αντικανονικότητας. Του ανάποδου, που έλεγα. Προέκυψε χρεοκοπία. Και από τη χρεοκοπία προέκυψαν οι δανειστές. Και από τους δανειστές προέκυψαν η τρόικα και οι «θεσμοί»!….Και για το 2018 ένα πράγμα εύχομαι. Από τα βάθη της καρδιάς μου: η επιτήρηση είναι ευλογία θεού. Η επιτήρηση είναι ο παιδονόμος του χωριού. Η επιτήρηση είναι η σημερινή εκδοχή του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού.
Γιατί η ανωριμότητα του Νεοέλληνα και ο λαϊκισμός των πολιτικών είναι αθεράπευτες πληγές. Η ελευθερία made in Greece είναι ασυδοσία – κοινωνική και πολιτική. Επομένως, για την όποια ελπίδα σωτηρίας και κανονικής πορείας μόνο επιτήρηση αυστηρή.
Το βλοσυρό βλέμμα των δανειστών. Το τεφτέρι των Γερμανών. Τα όρια των οικονομικών δεικτών. Οι προδιαγραφές των θεσμών. Οι κανόνες των ευρωπαϊκών συντελεστών. Και η μεγάλη διόρθωση των ανάποδων ελληνικών συνηθειών!
Να κάνουμε τον σταυρό μας που η επιτήρηση θα συνεχιστεί. Αυτό που σήμερα μοιάζει με σκλαβιά ίσως αποδειχτεί για την αυριανή γενιά μια σπουδαία και ανεπανάληπτη κληρονομιά. Και πού ’σαι. Από την εποχή της Ναυμαχίας του Ναβαρίνου, πάντα οι ξένοι, οι εχθροί, ήταν και είναι εκείνοι που μας έσωσαν και μας σώζουν την τελευταία στιγμή. Άντε και του χρόνου με κοινή λογική!«

Εάν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες σκεφτόντουσαν όπως ο παραπάνω «δημοσιογράφος» και επομένως η εφημερίδα που του προσφέρει δημόσιο βήμα πληρώνοντας τον επί πλέον, τότε τι θα έπρεπε να πουν οι Γερμανοί; Ότι κάποια στιγμή θα αναγείρουμε άγαλμα προς τιμή τους για τις εξαίρετες υπηρεσίες που μας πρόσφεραν, όπως δήλωσε ο κ. Σόιμπλε; Πως είμαστε εκ φύσεως εθελόδουλοι και γεννημένοι σκλάβοι, οπότε καλά κάνουν; Συνειδητοποιεί ο «δημοσιογράφος» πως με το άρθρο του δεν περιγράφει τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, αλλά τον εαυτό του; Αυτά λέει αλήθεια στα παιδιά του για την πατρίδα του; 
Το μόνο που έχω να προσθέσω πάντως σε αυτό το επαίσχυντο κείμενο είναι τέσσερις από τους βασικούς νόμους της ηλιθιότητας, έτσι όπως περιγράφηκαν από τον Carlo Cipolla:  
(1) Πάντοτε και νομοτελειακά όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλίθιων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία. 
(2)  H πιθανότητα να είναι ηλίθιο ένα συγκεκριμένο άτομο, είναι ανεξάρτητη από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό του ατόμου. 
(3) Οι μη ηλίθιοι άνθρωποι πάντα υποτιμούν την καταστροφική ισχύ των ηλίθιων ατόμων. Συγκεκριμένα, οι μη ηλίθιοι άνθρωποι συνεχώς παραβλέπουν πως η συναναστροφή / συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα αποδεικνύεται απαρέγκλιτα μοιραίο λάθος, ανεξάρτητα από χρόνο, τόπο και συνθήκες. (4) O ηλίθιος άνθρωπος είναι πιο επικίνδυνος από τον κακοποιό.

2 σχόλια:

  1. Η αλήθεια είναι οτι δεν έχω την απαιτούμενη εκπαίδευση ωστε ν'αξιολογήσω τον εν λόγω δημοσιογράφο μόνο απο το κείμενό του,αλλά είμαι σίγουρος οτι εσείς κάτι παραπάνω θα ξέρετε και θα εμπιστευθώ την κρίση σας.
    Αυτό που αποκομίζω πάντως ως συμπέρασμα, απο το πόνημα του ηλίθιου είναι οτι σίγουρα δεν είναι ψεύτης.Δεδομένου οτι σε αυτό το γήινο βοσκοτόπι του θεού που ζω τα τελευταία 50 χρόνια,έχω δει το σύνολο αυτών που περιγράφει ο ανωτέρο ηλίθιος να συμβαίνουν πολλάκις επι σειρά δεκαετιών.
    Πάλι καλά που δεν πρότεινε σύσσωμο το έθνος, να ψάξει προς ανεύρεση του αγνώστου καλλιτέχνη ο οποίος κατασκεύασε το έξοχο, αριστοτεχνικό απαράμιλλης ομορφιάς άγαλμα της νίκης της σαμοθράκης.Με απότερο σκοπό να κατασκευάσει το άγαλμα του καθήμενου σε αμαξίδιο χαιρέκακα χαμογελαστού Σόιμπλε, στο ύψος του πύργου του Αιφελ και σε βάθρο τέτοιο ώστε εγκατεστημένο στη Λάρισα, να είναι ορατό απο την Αλεξανδρούπολη ως την Κρήτη και από τη Ρόδο ως την Κέρκυρα.
    Όχι οτι μας αξίζει,αλλά ηλίθιος είναι τι να περιμένει κανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. .....Ο βλάξ, ως πλησιέστερος προς το ζωϊκόν βασίλειον, έχει την ένστικτον καχυποψίαν ούτω ανεπτυγμένην, ώστε ν΄ αδυνατή να διαγνώση ή να εννοήση συλλογισμούς και λογικούς υπολογισμούς του ευφυούς, βασιζομένους όχι εις το ένστικτον αλλά εις την διάνοιαν. Αοπλος και ανυπεράσπιστος έναντι των ψυχρών υπολογισμών της ξένης διανοίας, ής ο μηχανισμός τυγχάνει εις αυτόν νοητικώς απροσπέλαστος, μίαν μόνην άμυναν διαθέτει, ακριβώς όπως το ζώον και ο πρωτόγονος άνθρωπος: την ένστικτον καχυποψίαν. Ούτω εξηγείται και η φυσική και πνευματική κατωτερότης των λαών, οίτινες εμπνέονται βασικώς υπό της καχυποψίας, ήν αυταρέσκως εκλαμβάνουν ως ευφυίαν. Έναντι τών Ευρωπαίων οίτινες ουδεμίαν ανάγκην έχουν αυτής, ως αντιλαμβανόμενοι νοητικώς τον κόσμον. Εκ τούτων επίσης φαίνεται σαφώς, ότι η καχυποψία και η απότοκος αυτής πονηρία είναι ακριβώς το αντίθετον της ευφυίας ως προς τον όλον αυτής εκτοπιζομένης πάντοτε υπό της δευτέρας. Λέγομεν αντίθετος μόνον ως προς τον ρόλον, διότι η διάνοια δεν είναι τι το ανεξάρτητον ή αντίθετον του ενστίκτου, αλλά τουναντίον η ανάπτυξις και ο δια λογικών μέσων πλουτισμός αυτού εις την αρχικήν αυτού πάντοτε κατεύθυνσιν.ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΕΜΠΕΣΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή