Επικοινωνία: diodotos.k.t@gmail.com

Παρασκευή 16 Αυγούστου 2019

Deodato - Superstrut / Also sprach Zarathustra [Live 2011]

H υπέρτατη acid jazz-soul ορχήστρα, που κατέκτησε όλο τον πλανήτη στις δεκαετίες '70, '80. Και μετά σού λέει.. "παίξε λαϊκά"...




26 σχόλια:

  1. ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ16 Αυγούστου, 2019 21:11

    ΚΟΜΜΑΤΑΡΕΣ!!!
    Τελικά μαθαίνεις σιγά-σιγά από καλά κομμάτια.Πού θα πάς, θα στρώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. βρε...βρεγμένη σανίδα θες...που θα πεις στον δάσκαλο..🤣🤣🤣

      Διαγραφή
    2. ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ16 Αυγούστου, 2019 22:24

      Κοίτα, επειδή από tv σειρές δέ σε βλέπω και πολύ μάχιμο,μάλλον για βασιλιά της βιντεοπαπάτζας σε κόβω,τουλάχιστον σε θέματα μουσικής,με πλησιάζεις.Τουλάχιστον με'μένα, ξέφυγες από το decadence πού ήσουν.Μικρέ θνητέ,μαθαίνεις σιγά-σιγά😂😂😂😂😂

      Διαγραφή
    3. Nαι, μαθαίνω.. ανάλογα με τον ποπό, πόσο βρέξιμο θέλει η σανίδα...

      Διαγραφή
    4. ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ17 Αυγούστου, 2019 12:54

      Χαχαχα είσαι άπαιχτος αδερφέ μου 😂😂😂

      Διαγραφή
  2. ΑΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΑΣΜΕΝΟΙ.

    https://diodotos-k-t.blogspot.com/2017/08/blog-post_28.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε Κώστα το μπουζούκι είναι ελληνικότατο όργανο όπως άλλωστε ελληνικές είναι και οι πενιές οι αναστενάρικες! Το συγκεκριμένο όργανο προέρχεται από την αρχαία πανδουρίδα/πανδούρα/θαμπούρα. Η πανδούρα ονομαζόταν και τρίχορδον, όνομα το οποίο εξέλειψε κατά τα μαύρα χρόνια της τουρκοκρατίας και επικράτησε τελικώς η τούρκικη βάρβαρη ονομασία "μποζούκ".

      http://lakischalkias.com/keimena/pandouris.html

      http://rebetikoback.blogspot.com/2014/01/blog-post.html

      https://klika.gr/index.php/arthrografia/arthra/212-apo-tin-pandoyra-kai-to-trixordon-sto-bouzoyki.html

      Ιωάννης(Aq)

      Διαγραφή
    2. Μην νομίζεις αγαπητέ Ιωάννη ότι τα έβαλα με το όργανο. Το τί παραλλαγές του υπήρχαν και ποια η χρήση του σε άλλους αιώνες είναι άλλο θέμα.
      Διάβασε προσεκτικά όταν βρεις χρόνο το παραπάνω άρθρο απ'το Διόδοτο, για να καταλάβεις τί παίχτηκε από την ληξη του Β'ΠΠ και μετά στην πατρίδα μας. Φυσικά..συνυπολογίζοντας.. από τα απόκρυφα των σοφών της σιων μέχρι την ίδρυση ευαγών οργανισμών σαν τον "Ηνωμένων Εθνών"...

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ Κώστα
      Την απάντησή μου την έδωσα με βάση το σχόλιό σου. 'Ισως η προθεσή σου να μην ήταν να τα βάλεις με το όργανο αλλά λέγοντας ότι "αν νομίζουν κάποιοι ότι το μπουζούκι έχει σχέση με την ελληνικότητα, είναι γελασμένοι" αμέσως- αμέσως αφήνεται να εννοηθεί ότι το συγκεκριμένο όργανο αποτελεί στοιχείο κάποιου αλλότριου πολιτισμού και εμείς το υιοθετήσαμε και το εντάξαμε στη δική μας μουσική. 'Οπως πολύ καλά γνωρίζεις αυτό δεν είναι αληθές. Μόλις βρω χρόνο θα διαβάσω το σχετικό άρθρο που παραθέτεις. Νά 'σαι καλά!

      Ιωάννης(Aq)

      Διαγραφή
  3. Καποιος τελικα θα στρωσει. Αλλα μεχρι τοτε τρελοπεδα λιγη τρελοτζαζ απο το τοπο που τη γεννησε.

    https://www.youtube.com/watch?v=T9HImRDclX8&list=RDT9HImRDclX8&start_radio=1&t=126&t=126

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρελλοτζαζ και ροκ'ν ρολ, να τα fats και νά'ναι domino.. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
      Άριστος κε Ahoy!

      Διαγραφή
    2. ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ17 Αυγούστου, 2019 12:58

      Αδερφέ Αhoy,πάρε από μένα για καλό Σ.Κ,κάτι με αγάπη https://youtu.be/_tZT0WXzbMU

      Διαγραφή
  4. Μεγαλε Κωστα, το αρθρο στο λινκ σπαει κοκκαλα. Του αξιζει μονιμη αναρτηση. Η μουσικη της καψουρας, της κακομοιριας και της μιζεριας, οπως λεει ο αρθρογραφος, πρεπει να πεταχτει στο πυρ το εξωτερον.

    Ζεμπεκοχοροι με σκυφτο κεφαλι και καμπουριασμενο σωμα δεν αρμοζουν στον Ελληνα. Η ελληνικη μουσικη και χορος θελουν σωμα στητο, προσωπο λαμπερο και ματια που εκπεμπει χαρα.

    Αδελφε ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ απιθανο δωρο. Γραφω και ακουω soul. Nασαι καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Τέχνες αποτελούσαν πάντοτε ένα θανατηφόρο και ψυχοκτόνο όπλο όταν περιέρχονταν σε λάθος χέρια. Με τις Τέχνες διαμορφώνεις συνειδήσεις και δημιουργείς ψυχικά πρότυπα. Στα καθ' ημάς, το κακό με τη "λαϊκή" μουσική, μετά το πέρας του Β' ΠΠ έχει αρχή και τέλος στη "μουσική" φιγούρα του Καζαντζίδη. Εισήγαγε το μουσικό στυλ του Ινδοστάν με τις κλαψούρες του Μπόλυγουντ και της Ναργκίς, καταστρέφοντας τη λαϊκή μουσική και μετατρέποντάς μας μουσικά σε ινδικό υβρίδιο. Γαβαλάς, Μενιδιάτης, Αγγελόπουλος, Βούλα Πάλλα, Σοφία Σιδέρη και πολλοί-πολλοί άλλοι, ακολούθησαν κατά πόδας την καζαντζιδική μουσική κλάψα και εδραίωσαν ένα ύφος που το βαφτίσαμε "Λαϊκή" μουσική και "λαϊκό" τραγούδι. Το ύφος αυτό μετά από δεκαετίες μεταλλάχτηκε επί τα χείρω και ακούμε στις μέρες μας μουσική σε ύφος τσιφτετελέ τουρκομπαρόκ τραγουδισμένο από διάφορες κονσοματρίς που το παίζουν τραγουδίστριες τύπου Πάολας, Μάολας κλπ αλλά και από πλήθος άμουσων περιθωριακών μουνουχισμένων αρσενικών τραγουδιαραίων.

      Ιωάννης(Aq)

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ φίλε μου Ahoy,

      μάλιστα εκείνες της ημέρες που έβαλα το άρθρο, είχα κάποιες ενστάσεις, όχι πολύ διαφορετικές από του φίλου "Οίμος-Αθήνα".

      Σήμερα, με τα χάλια στα οποία έχουμε φτάσει -κι από ό,τι είδες..χρόνο με το χρόνο όλο και χειρότερα- συμφωνώ μάλλον απολύτως με τον αρθρογράφο. Και αθώος δεν είναι ούτε ο Χατζιδάκις που ενώ στην αρχή δεν γούσταρε το μπουζούκι για αυτούς τους λογους, στο τέλος έβαλε νερό στο κρασί του για να γλυτώσει κι από την γκρίνια του Θεοδωράκη. Αθώος δεν είναι ούτε ο Τσιτσάνης, γιατί σιγά μην ήταν χαζός και δεν καταλάβαινε γιατί από την μια μέρα στην άλλη άνοιξαν όλα τα σαλόνια γι αυτόν και οι δισκογραφικές, ενώ ως τότε η μουσική του ήταν κάπως στο περιθώριο, και γενικά τα ρεμπέτικα που εξυμνούσαν έναν παραβατικό τρόπο ζωής.
      Αλλά είπαμε.. το σύστημα που τα είχε μελετήσει όλα.. όπου παρακμή, κατσαπλιάδες και παραβατικότητα.. βρήκε φλέβα χρυσού για να υποβαθμίσει τους Έλληνες.
      Ο αγαπημένος μου Καζαντζίδης, αγαπημένος όχι για τα τραγούδια του αλλά για την φωνή του και την εξυπνάδα του και την συνείδησή του, ήθελε από πιο παλιά να αφήσει τα λαϊκά και να βγάζει δίσκους με δημοτικά τραγούδια και πόντια επίσης όπως είναι φυσικό λόγω της ποντιακής του καταγωγής. Σιγά που η Μίνως θα άφηνε την χύτρα με τον χρυσό (λαϊκό της χειραγώγησης) να χυθεί. Μετά, σε εμάς παρουσίασαν άλλο στόρυ για την ρήξη της σχέσης του Καζαντζίδη με την εταιρεία. Ακολούθησαν τα δικαστήρια και ο σύσσωμος (από το περιούσιο κατεστημένο) παραγκωνισμός του καλλιτέχνη από την δισκογραφία. Πορεύτηκε μόνος του, αλλά ελεύθερος, κι ας πουλούσε λιγότερο. Άλλοι..διάλεξαν το σύστημα παραγωγής μουσικής λαϊκών του συστήματος για να γίνουν μεγάλοι και τρανοί υπηρέτες των σιωνιστών, βλέπε "Ακατανόμαστος" που έλεγε κι ο Τζίμης Πανούσης χαχαχαχαχαχαχα

      Διαγραφή
    3. Άκουσε, λένε, ο Σινάτρα, σε κασέτα που έπαιζε σε ελληνικό εστιατόριο της ΝΥ, την φωνή του Καζαντζίδη, και γύρισε και είπε: "Αν αυτός τραγουδούσε στα αμερικάνικα εδώ στις ΗΠΑ, εμείς όλοι θα ερχόμαστε δεύτεροι και τρίτοι.."

      Διαγραφή
    4. Ναι αγαπητέ Ιωάννη, ούτε ο Καζαντζίδης είναι αθώος, απλά όταν πήρε χαμπάρι τη δουλειά και αφυπνίστηκε, δεν θέλησε να συνεχίσει και υπέστη όσα γνωρίζουμε.
      Έτσι, σταθήκαμε τυχεροί να προλάβουμε να τον απολαύσουμε και σε δίσκους με κλέφτικα, με ποντιακά, ακόμα και σε συνθέσεις του Σπανουδάκη.

      Διαγραφή
    5. ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ18 Αυγούστου, 2019 00:19

      Δηλαδή Κώστα, τι να πούμε για την Τζένη Βάνου που τραγουδούσε τζάζ και τι είχε πεί για'κείνην,η Νάνα Μούσχουρη.Ή για την Βίκυ Λέανδρος,ή για τον Κώστα Τουρνά και την συνεργασία του με την ορχήστρα της λυρικής σκηνής.Φαίνεται,ότι υπάρχει ένα αόρατο φράγμα για κάποιους ανθρώπους και δεν φεύγουν από τα σύνορα της χώρας και δεν ξεδιπλώνεται το ταλέντο τους στον κόσμο.Υπάρχουν περιπτώσεις πολλές,καλλιτεχνών άξιων,πού το εδώ σύστημα τους ταπείνωσε.Λάκης Τζορντανέλλι,ή υπερφωνάρα Λάκης Αλεξάνδρου,Λίτσα Σακελλαρίου (όχι Ρίτα) και άλλα "αηδόνια" που δούλεψαν σκληρά εδώ και κάποιες φορές χωρίς την αναγνώριση που τους έπρεπε,ενώ στο εξωτερικό λάμψανε πραγματικά.
      Στον πολυ-αγαπητό αδερφό Ahoy,του αφιερώνω αυτό https://youtu.be/6BqFLW5FMEM
      ενώ στον συναγωνιστή Ιωάννη(Αq),αυτό
      https://youtu.be/y1aRywwdUGk
      Να ακούσει τον Έλληνα Al bano.
      Όσο για τον φιλόξενο Κώστα,κάτι πανέμορφο,απο την πέτσα της ψυχής μου,
      https://youtu.be/uynTZT7ML7c
      Sweet dreams,σε όλη την κομπανία.

      Διαγραφή
    6. Βρε μπαγάσα.. με συγκίνησες! Αυτό του Κατέβα ήταν από τα αγαπημένα μου. Πήγαινα τότε στην Α'Γυμνασίου. Οι γονείς μου ήταν ξετρελλαμένοι με τον Λ.Αλεξάνδρου και τον Πάριο (πάλι καλά!). Βέβαια, τρία χρόνια νωρίτερα, μαζί με Ολύμπιανς, Νοστράδαμος, "Idols - Ξαφνικά μ' αγαπάς" και τα συναφή, ήμουν τρελλός και με αυτά τα τρία τραγούδια:
      https://www.youtube.com/watch?v=zD80CostTV0
      https://www.youtube.com/watch?v=jRv3i8mIcFs
      https://www.youtube.com/watch?v=_9V1M4ay5ak

      Διαγραφή
    7. To τελευταίο γιατί έκανα εξάσκηση στα αγγλικά..🙂

      Διαγραφή
  5. Kai μια διαφορετική αφιέρωση για τον κο Ahoy, αλλά και για εσένα Ευ-στρατιώτη, με σαξόφωνα, τρομπέτες, φυσαρμόνικες, φλάουτα και άλλα πνευστά σε soul-disco version...

    https://www.youtube.com/watch?v=pncE8zjzGoE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χωρίς καμία διάθεση να υπερασπισθώ τα χασισορεμπέτικα και τη μούργα της ανατολής, να λέμε και την αλήθεια, τάδε έφη γνωστός Έλληνας οργανοπαίκτης του κλαρίνου σε συνέντευξη: το δημοτικό τραγούδι το είχαν οι τσιγγάνοι.

    Το κλαρίνο εφευρέθη στην Αυστρία κάπου στο μεσαίωνα και μέσω περιπλανώμενων μουσικών/γύφτων έφτασε στα Βαλκάνια και από εκεί στην Ελλάδα. Τα ίδιο και τα χάλκινα. Δεν ξέρω τι αντικατέστησαν, πιθανώς τις φλογέρες και τα τύμπανα.

    Αυτό που πρέπει να ρωτάμε είναι αν η μουσική με τα νέα όργανα απέκτησε Ελληνικές επιρροές ή όχι. Γεγονός ότι προπολεμικά τα κλαρίνα ήταν χαρούμενη μουσική. Ή τουλάχιστον τα τραγούδια που άκουγε ο παππούς μου κατάκοιτος και ανασταίνονταν. Γεγονός ότι τα δείγματα που διάλεξε ο Κώστας παραπάνω απομακρύνονται πολύ από τη γύφτικη αισθητική των πανηγυριών.

    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. xAXAXAXAXAXAXA
      Αυτά στα οποία αναφέρεσαι Γιώργο, είναι τα λεγόμενα "Πανηγυρτζίδικα" τα οποία ουδεμίαν σχέσιν έχουν με την Δημοτική μας παράδοση. Έχω πάρει μια γεύση από ταξίδια στην Ηγουμενίτσα, στην Άρτα, στο Βάλτο, σε περίχωρα Αγρινίου κ.ά. Μικρόφωνο τραγουδιστή με αηδιαστικό έκο, ηλεκτρική κιθάρα ή ηλεκτρικό μπάσσο να κρατούν το ρυθμό, επίσης αηδιαστικό, συνθεσάιζερ επίσης συχνά. Μιλάμε για πλήρη γυφτο-αηδιαστική κατάσταση που δεν αφήνει σε έναν γνώστη ούτε τα καλαμάκια-σουβλάκια να κατέβουν στο λαρύγγι 🙂. Από τέτοια πανηγύρια ξεκίνησε και η Θώδη.

      Διαγραφή
    2. Δημοτική παράδοση που εμφανίζεται μόνο στην τηλεόραση και σε κανά θέατρο Ηρώδου του Αττικού και Μέγαρο δεν είναι δημοτική παράδοση. Αυτοί που ακούνε κλαρίνα στην επαρχία δηλαδή εξ ορισμού οι συνεχιστές της δημοτικής παράδοσης τι ακριβώς πιστεύεις ότι ακούνε, αν όχι πανηγυρτζίδικα; Στο χωριό μου τους οργανοπαίχτες τους λέγαμε γύφτους.

      Είπα και άλλη φορά, ότι αναγκάζονταν οι επαρχιώτες να ακούν στην εφηβεία τους και το συνέδεσαν με ευχάριστες στιγμές σε γιορτές κλπ, πάει κόλλησαν, αυτό θα τους συγκινεί εφ όρου ζωής. Το πήραν χαμπάρι οι εβραίοι ότι υπάρχει αυτό το παράθυρο μουσικού προγραμματισμού στην εφηβεία και στοχεύουν τους έφηβους, σε ότι βρωμιά και διαστροφή προωθούν ως τέχνη μέσα από τα μουσικά βίντεο και κοινωνικά μέσα.

      Γιώργος

      Διαγραφή
  7. Περι ελληνικοτητος του οργανου. Ειναι η πανδουρα ελληνικον οργανον; Απολυτως ΝΑΙ!! Το μπουζουκι; Η γεννιτσαρισμενη εκδοση της πανδουρας.

    Ειναι πολυδαιδαλος,αδυσοπητος και υπογειος ο πολεμος του σιωνισμου στη προσπαθεια του να ενδυθει το κουστουμι του κληρονομου του αρχαιοελληνικου πολιτισμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή