Διόδοτος ο Ερυθραίος (4ος αι. π.Χ.): Ένας από τους συντάκτες των Εφημερίδων του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Θέματα:
Ειδήσεις, Σχολιασμός Επικαιρότητας, Αναλύσεις, Φιλοσοφικά, Πολιτικά, Ιστορικά, Εθνικά, Διεθνή και Ταξιδιωτικά Θέματα, Χιούμορ, Συνωμοσίες, Βιβλίο, Μουσική.
Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας. Έρρωσθε και ευδαιμονείτε εν παντί !
Επικοινωνία: diodotos.k.t@gmail.com
▼
Παρασκευή 16 Αυγούστου 2019
Deodato - Superstrut / Also sprach Zarathustra [Live 2011]
H υπέρτατη acid jazz-soul ορχήστρα, που κατέκτησε όλο τον πλανήτη στις δεκαετίες '70, '80. Και μετά σού λέει.. "παίξε λαϊκά"...
Κοίτα, επειδή από tv σειρές δέ σε βλέπω και πολύ μάχιμο,μάλλον για βασιλιά της βιντεοπαπάτζας σε κόβω,τουλάχιστον σε θέματα μουσικής,με πλησιάζεις.Τουλάχιστον με'μένα, ξέφυγες από το decadence πού ήσουν.Μικρέ θνητέ,μαθαίνεις σιγά-σιγά😂😂😂😂😂
Αγαπητέ φίλε Κώστα το μπουζούκι είναι ελληνικότατο όργανο όπως άλλωστε ελληνικές είναι και οι πενιές οι αναστενάρικες! Το συγκεκριμένο όργανο προέρχεται από την αρχαία πανδουρίδα/πανδούρα/θαμπούρα. Η πανδούρα ονομαζόταν και τρίχορδον, όνομα το οποίο εξέλειψε κατά τα μαύρα χρόνια της τουρκοκρατίας και επικράτησε τελικώς η τούρκικη βάρβαρη ονομασία "μποζούκ".
Μην νομίζεις αγαπητέ Ιωάννη ότι τα έβαλα με το όργανο. Το τί παραλλαγές του υπήρχαν και ποια η χρήση του σε άλλους αιώνες είναι άλλο θέμα. Διάβασε προσεκτικά όταν βρεις χρόνο το παραπάνω άρθρο απ'το Διόδοτο, για να καταλάβεις τί παίχτηκε από την ληξη του Β'ΠΠ και μετά στην πατρίδα μας. Φυσικά..συνυπολογίζοντας.. από τα απόκρυφα των σοφών της σιων μέχρι την ίδρυση ευαγών οργανισμών σαν τον "Ηνωμένων Εθνών"...
Αγαπητέ Κώστα Την απάντησή μου την έδωσα με βάση το σχόλιό σου. 'Ισως η προθεσή σου να μην ήταν να τα βάλεις με το όργανο αλλά λέγοντας ότι "αν νομίζουν κάποιοι ότι το μπουζούκι έχει σχέση με την ελληνικότητα, είναι γελασμένοι" αμέσως- αμέσως αφήνεται να εννοηθεί ότι το συγκεκριμένο όργανο αποτελεί στοιχείο κάποιου αλλότριου πολιτισμού και εμείς το υιοθετήσαμε και το εντάξαμε στη δική μας μουσική. 'Οπως πολύ καλά γνωρίζεις αυτό δεν είναι αληθές. Μόλις βρω χρόνο θα διαβάσω το σχετικό άρθρο που παραθέτεις. Νά 'σαι καλά!
Μεγαλε Κωστα, το αρθρο στο λινκ σπαει κοκκαλα. Του αξιζει μονιμη αναρτηση. Η μουσικη της καψουρας, της κακομοιριας και της μιζεριας, οπως λεει ο αρθρογραφος, πρεπει να πεταχτει στο πυρ το εξωτερον.
Ζεμπεκοχοροι με σκυφτο κεφαλι και καμπουριασμενο σωμα δεν αρμοζουν στον Ελληνα. Η ελληνικη μουσικη και χορος θελουν σωμα στητο, προσωπο λαμπερο και ματια που εκπεμπει χαρα.
Αδελφε ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ απιθανο δωρο. Γραφω και ακουω soul. Nασαι καλα.
Οι Τέχνες αποτελούσαν πάντοτε ένα θανατηφόρο και ψυχοκτόνο όπλο όταν περιέρχονταν σε λάθος χέρια. Με τις Τέχνες διαμορφώνεις συνειδήσεις και δημιουργείς ψυχικά πρότυπα. Στα καθ' ημάς, το κακό με τη "λαϊκή" μουσική, μετά το πέρας του Β' ΠΠ έχει αρχή και τέλος στη "μουσική" φιγούρα του Καζαντζίδη. Εισήγαγε το μουσικό στυλ του Ινδοστάν με τις κλαψούρες του Μπόλυγουντ και της Ναργκίς, καταστρέφοντας τη λαϊκή μουσική και μετατρέποντάς μας μουσικά σε ινδικό υβρίδιο. Γαβαλάς, Μενιδιάτης, Αγγελόπουλος, Βούλα Πάλλα, Σοφία Σιδέρη και πολλοί-πολλοί άλλοι, ακολούθησαν κατά πόδας την καζαντζιδική μουσική κλάψα και εδραίωσαν ένα ύφος που το βαφτίσαμε "Λαϊκή" μουσική και "λαϊκό" τραγούδι. Το ύφος αυτό μετά από δεκαετίες μεταλλάχτηκε επί τα χείρω και ακούμε στις μέρες μας μουσική σε ύφος τσιφτετελέ τουρκομπαρόκ τραγουδισμένο από διάφορες κονσοματρίς που το παίζουν τραγουδίστριες τύπου Πάολας, Μάολας κλπ αλλά και από πλήθος άμουσων περιθωριακών μουνουχισμένων αρσενικών τραγουδιαραίων.
μάλιστα εκείνες της ημέρες που έβαλα το άρθρο, είχα κάποιες ενστάσεις, όχι πολύ διαφορετικές από του φίλου "Οίμος-Αθήνα".
Σήμερα, με τα χάλια στα οποία έχουμε φτάσει -κι από ό,τι είδες..χρόνο με το χρόνο όλο και χειρότερα- συμφωνώ μάλλον απολύτως με τον αρθρογράφο. Και αθώος δεν είναι ούτε ο Χατζιδάκις που ενώ στην αρχή δεν γούσταρε το μπουζούκι για αυτούς τους λογους, στο τέλος έβαλε νερό στο κρασί του για να γλυτώσει κι από την γκρίνια του Θεοδωράκη. Αθώος δεν είναι ούτε ο Τσιτσάνης, γιατί σιγά μην ήταν χαζός και δεν καταλάβαινε γιατί από την μια μέρα στην άλλη άνοιξαν όλα τα σαλόνια γι αυτόν και οι δισκογραφικές, ενώ ως τότε η μουσική του ήταν κάπως στο περιθώριο, και γενικά τα ρεμπέτικα που εξυμνούσαν έναν παραβατικό τρόπο ζωής. Αλλά είπαμε.. το σύστημα που τα είχε μελετήσει όλα.. όπου παρακμή, κατσαπλιάδες και παραβατικότητα.. βρήκε φλέβα χρυσού για να υποβαθμίσει τους Έλληνες. Ο αγαπημένος μου Καζαντζίδης, αγαπημένος όχι για τα τραγούδια του αλλά για την φωνή του και την εξυπνάδα του και την συνείδησή του, ήθελε από πιο παλιά να αφήσει τα λαϊκά και να βγάζει δίσκους με δημοτικά τραγούδια και πόντια επίσης όπως είναι φυσικό λόγω της ποντιακής του καταγωγής. Σιγά που η Μίνως θα άφηνε την χύτρα με τον χρυσό (λαϊκό της χειραγώγησης) να χυθεί. Μετά, σε εμάς παρουσίασαν άλλο στόρυ για την ρήξη της σχέσης του Καζαντζίδη με την εταιρεία. Ακολούθησαν τα δικαστήρια και ο σύσσωμος (από το περιούσιο κατεστημένο) παραγκωνισμός του καλλιτέχνη από την δισκογραφία. Πορεύτηκε μόνος του, αλλά ελεύθερος, κι ας πουλούσε λιγότερο. Άλλοι..διάλεξαν το σύστημα παραγωγής μουσικής λαϊκών του συστήματος για να γίνουν μεγάλοι και τρανοί υπηρέτες των σιωνιστών, βλέπε "Ακατανόμαστος" που έλεγε κι ο Τζίμης Πανούσης χαχαχαχαχαχαχα
Άκουσε, λένε, ο Σινάτρα, σε κασέτα που έπαιζε σε ελληνικό εστιατόριο της ΝΥ, την φωνή του Καζαντζίδη, και γύρισε και είπε: "Αν αυτός τραγουδούσε στα αμερικάνικα εδώ στις ΗΠΑ, εμείς όλοι θα ερχόμαστε δεύτεροι και τρίτοι.."
Ναι αγαπητέ Ιωάννη, ούτε ο Καζαντζίδης είναι αθώος, απλά όταν πήρε χαμπάρι τη δουλειά και αφυπνίστηκε, δεν θέλησε να συνεχίσει και υπέστη όσα γνωρίζουμε. Έτσι, σταθήκαμε τυχεροί να προλάβουμε να τον απολαύσουμε και σε δίσκους με κλέφτικα, με ποντιακά, ακόμα και σε συνθέσεις του Σπανουδάκη.
Δηλαδή Κώστα, τι να πούμε για την Τζένη Βάνου που τραγουδούσε τζάζ και τι είχε πεί για'κείνην,η Νάνα Μούσχουρη.Ή για την Βίκυ Λέανδρος,ή για τον Κώστα Τουρνά και την συνεργασία του με την ορχήστρα της λυρικής σκηνής.Φαίνεται,ότι υπάρχει ένα αόρατο φράγμα για κάποιους ανθρώπους και δεν φεύγουν από τα σύνορα της χώρας και δεν ξεδιπλώνεται το ταλέντο τους στον κόσμο.Υπάρχουν περιπτώσεις πολλές,καλλιτεχνών άξιων,πού το εδώ σύστημα τους ταπείνωσε.Λάκης Τζορντανέλλι,ή υπερφωνάρα Λάκης Αλεξάνδρου,Λίτσα Σακελλαρίου (όχι Ρίτα) και άλλα "αηδόνια" που δούλεψαν σκληρά εδώ και κάποιες φορές χωρίς την αναγνώριση που τους έπρεπε,ενώ στο εξωτερικό λάμψανε πραγματικά. Στον πολυ-αγαπητό αδερφό Ahoy,του αφιερώνω αυτό https://youtu.be/6BqFLW5FMEM ενώ στον συναγωνιστή Ιωάννη(Αq),αυτό https://youtu.be/y1aRywwdUGk Να ακούσει τον Έλληνα Al bano. Όσο για τον φιλόξενο Κώστα,κάτι πανέμορφο,απο την πέτσα της ψυχής μου, https://youtu.be/uynTZT7ML7c Sweet dreams,σε όλη την κομπανία.
Βρε μπαγάσα.. με συγκίνησες! Αυτό του Κατέβα ήταν από τα αγαπημένα μου. Πήγαινα τότε στην Α'Γυμνασίου. Οι γονείς μου ήταν ξετρελλαμένοι με τον Λ.Αλεξάνδρου και τον Πάριο (πάλι καλά!). Βέβαια, τρία χρόνια νωρίτερα, μαζί με Ολύμπιανς, Νοστράδαμος, "Idols - Ξαφνικά μ' αγαπάς" και τα συναφή, ήμουν τρελλός και με αυτά τα τρία τραγούδια: https://www.youtube.com/watch?v=zD80CostTV0 https://www.youtube.com/watch?v=jRv3i8mIcFs https://www.youtube.com/watch?v=_9V1M4ay5ak
Kai μια διαφορετική αφιέρωση για τον κο Ahoy, αλλά και για εσένα Ευ-στρατιώτη, με σαξόφωνα, τρομπέτες, φυσαρμόνικες, φλάουτα και άλλα πνευστά σε soul-disco version...
Χωρίς καμία διάθεση να υπερασπισθώ τα χασισορεμπέτικα και τη μούργα της ανατολής, να λέμε και την αλήθεια, τάδε έφη γνωστός Έλληνας οργανοπαίκτης του κλαρίνου σε συνέντευξη: το δημοτικό τραγούδι το είχαν οι τσιγγάνοι.
Το κλαρίνο εφευρέθη στην Αυστρία κάπου στο μεσαίωνα και μέσω περιπλανώμενων μουσικών/γύφτων έφτασε στα Βαλκάνια και από εκεί στην Ελλάδα. Τα ίδιο και τα χάλκινα. Δεν ξέρω τι αντικατέστησαν, πιθανώς τις φλογέρες και τα τύμπανα.
Αυτό που πρέπει να ρωτάμε είναι αν η μουσική με τα νέα όργανα απέκτησε Ελληνικές επιρροές ή όχι. Γεγονός ότι προπολεμικά τα κλαρίνα ήταν χαρούμενη μουσική. Ή τουλάχιστον τα τραγούδια που άκουγε ο παππούς μου κατάκοιτος και ανασταίνονταν. Γεγονός ότι τα δείγματα που διάλεξε ο Κώστας παραπάνω απομακρύνονται πολύ από τη γύφτικη αισθητική των πανηγυριών.
xAXAXAXAXAXAXA Αυτά στα οποία αναφέρεσαι Γιώργο, είναι τα λεγόμενα "Πανηγυρτζίδικα" τα οποία ουδεμίαν σχέσιν έχουν με την Δημοτική μας παράδοση. Έχω πάρει μια γεύση από ταξίδια στην Ηγουμενίτσα, στην Άρτα, στο Βάλτο, σε περίχωρα Αγρινίου κ.ά. Μικρόφωνο τραγουδιστή με αηδιαστικό έκο, ηλεκτρική κιθάρα ή ηλεκτρικό μπάσσο να κρατούν το ρυθμό, επίσης αηδιαστικό, συνθεσάιζερ επίσης συχνά. Μιλάμε για πλήρη γυφτο-αηδιαστική κατάσταση που δεν αφήνει σε έναν γνώστη ούτε τα καλαμάκια-σουβλάκια να κατέβουν στο λαρύγγι 🙂. Από τέτοια πανηγύρια ξεκίνησε και η Θώδη.
Δημοτική παράδοση που εμφανίζεται μόνο στην τηλεόραση και σε κανά θέατρο Ηρώδου του Αττικού και Μέγαρο δεν είναι δημοτική παράδοση. Αυτοί που ακούνε κλαρίνα στην επαρχία δηλαδή εξ ορισμού οι συνεχιστές της δημοτικής παράδοσης τι ακριβώς πιστεύεις ότι ακούνε, αν όχι πανηγυρτζίδικα; Στο χωριό μου τους οργανοπαίχτες τους λέγαμε γύφτους.
Είπα και άλλη φορά, ότι αναγκάζονταν οι επαρχιώτες να ακούν στην εφηβεία τους και το συνέδεσαν με ευχάριστες στιγμές σε γιορτές κλπ, πάει κόλλησαν, αυτό θα τους συγκινεί εφ όρου ζωής. Το πήραν χαμπάρι οι εβραίοι ότι υπάρχει αυτό το παράθυρο μουσικού προγραμματισμού στην εφηβεία και στοχεύουν τους έφηβους, σε ότι βρωμιά και διαστροφή προωθούν ως τέχνη μέσα από τα μουσικά βίντεο και κοινωνικά μέσα.
Περι ελληνικοτητος του οργανου. Ειναι η πανδουρα ελληνικον οργανον; Απολυτως ΝΑΙ!! Το μπουζουκι; Η γεννιτσαρισμενη εκδοση της πανδουρας.
Ειναι πολυδαιδαλος,αδυσοπητος και υπογειος ο πολεμος του σιωνισμου στη προσπαθεια του να ενδυθει το κουστουμι του κληρονομου του αρχαιοελληνικου πολιτισμου.
ΚΟΜΜΑΤΑΡΕΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά μαθαίνεις σιγά-σιγά από καλά κομμάτια.Πού θα πάς, θα στρώσεις.
βρε...βρεγμένη σανίδα θες...που θα πεις στον δάσκαλο..🤣🤣🤣
ΔιαγραφήΚοίτα, επειδή από tv σειρές δέ σε βλέπω και πολύ μάχιμο,μάλλον για βασιλιά της βιντεοπαπάτζας σε κόβω,τουλάχιστον σε θέματα μουσικής,με πλησιάζεις.Τουλάχιστον με'μένα, ξέφυγες από το decadence πού ήσουν.Μικρέ θνητέ,μαθαίνεις σιγά-σιγά😂😂😂😂😂
ΔιαγραφήNαι, μαθαίνω.. ανάλογα με τον ποπό, πόσο βρέξιμο θέλει η σανίδα...
ΔιαγραφήΧαχαχα είσαι άπαιχτος αδερφέ μου 😂😂😂
ΔιαγραφήΑΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΑΣΜΕΝΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://diodotos-k-t.blogspot.com/2017/08/blog-post_28.html
Αγαπητέ φίλε Κώστα το μπουζούκι είναι ελληνικότατο όργανο όπως άλλωστε ελληνικές είναι και οι πενιές οι αναστενάρικες! Το συγκεκριμένο όργανο προέρχεται από την αρχαία πανδουρίδα/πανδούρα/θαμπούρα. Η πανδούρα ονομαζόταν και τρίχορδον, όνομα το οποίο εξέλειψε κατά τα μαύρα χρόνια της τουρκοκρατίας και επικράτησε τελικώς η τούρκικη βάρβαρη ονομασία "μποζούκ".
Διαγραφήhttp://lakischalkias.com/keimena/pandouris.html
http://rebetikoback.blogspot.com/2014/01/blog-post.html
https://klika.gr/index.php/arthrografia/arthra/212-apo-tin-pandoyra-kai-to-trixordon-sto-bouzoyki.html
Ιωάννης(Aq)
Μην νομίζεις αγαπητέ Ιωάννη ότι τα έβαλα με το όργανο. Το τί παραλλαγές του υπήρχαν και ποια η χρήση του σε άλλους αιώνες είναι άλλο θέμα.
ΔιαγραφήΔιάβασε προσεκτικά όταν βρεις χρόνο το παραπάνω άρθρο απ'το Διόδοτο, για να καταλάβεις τί παίχτηκε από την ληξη του Β'ΠΠ και μετά στην πατρίδα μας. Φυσικά..συνυπολογίζοντας.. από τα απόκρυφα των σοφών της σιων μέχρι την ίδρυση ευαγών οργανισμών σαν τον "Ηνωμένων Εθνών"...
Αγαπητέ Κώστα
ΔιαγραφήΤην απάντησή μου την έδωσα με βάση το σχόλιό σου. 'Ισως η προθεσή σου να μην ήταν να τα βάλεις με το όργανο αλλά λέγοντας ότι "αν νομίζουν κάποιοι ότι το μπουζούκι έχει σχέση με την ελληνικότητα, είναι γελασμένοι" αμέσως- αμέσως αφήνεται να εννοηθεί ότι το συγκεκριμένο όργανο αποτελεί στοιχείο κάποιου αλλότριου πολιτισμού και εμείς το υιοθετήσαμε και το εντάξαμε στη δική μας μουσική. 'Οπως πολύ καλά γνωρίζεις αυτό δεν είναι αληθές. Μόλις βρω χρόνο θα διαβάσω το σχετικό άρθρο που παραθέτεις. Νά 'σαι καλά!
Ιωάννης(Aq)
Καποιος τελικα θα στρωσει. Αλλα μεχρι τοτε τρελοπεδα λιγη τρελοτζαζ απο το τοπο που τη γεννησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=T9HImRDclX8&list=RDT9HImRDclX8&start_radio=1&t=126&t=126
Τρελλοτζαζ και ροκ'ν ρολ, να τα fats και νά'ναι domino.. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
ΔιαγραφήΆριστος κε Ahoy!
Αδερφέ Αhoy,πάρε από μένα για καλό Σ.Κ,κάτι με αγάπη https://youtu.be/_tZT0WXzbMU
ΔιαγραφήΜεγαλε Κωστα, το αρθρο στο λινκ σπαει κοκκαλα. Του αξιζει μονιμη αναρτηση. Η μουσικη της καψουρας, της κακομοιριας και της μιζεριας, οπως λεει ο αρθρογραφος, πρεπει να πεταχτει στο πυρ το εξωτερον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖεμπεκοχοροι με σκυφτο κεφαλι και καμπουριασμενο σωμα δεν αρμοζουν στον Ελληνα. Η ελληνικη μουσικη και χορος θελουν σωμα στητο, προσωπο λαμπερο και ματια που εκπεμπει χαρα.
Αδελφε ΕΥ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ απιθανο δωρο. Γραφω και ακουω soul. Nασαι καλα.
Οι Τέχνες αποτελούσαν πάντοτε ένα θανατηφόρο και ψυχοκτόνο όπλο όταν περιέρχονταν σε λάθος χέρια. Με τις Τέχνες διαμορφώνεις συνειδήσεις και δημιουργείς ψυχικά πρότυπα. Στα καθ' ημάς, το κακό με τη "λαϊκή" μουσική, μετά το πέρας του Β' ΠΠ έχει αρχή και τέλος στη "μουσική" φιγούρα του Καζαντζίδη. Εισήγαγε το μουσικό στυλ του Ινδοστάν με τις κλαψούρες του Μπόλυγουντ και της Ναργκίς, καταστρέφοντας τη λαϊκή μουσική και μετατρέποντάς μας μουσικά σε ινδικό υβρίδιο. Γαβαλάς, Μενιδιάτης, Αγγελόπουλος, Βούλα Πάλλα, Σοφία Σιδέρη και πολλοί-πολλοί άλλοι, ακολούθησαν κατά πόδας την καζαντζιδική μουσική κλάψα και εδραίωσαν ένα ύφος που το βαφτίσαμε "Λαϊκή" μουσική και "λαϊκό" τραγούδι. Το ύφος αυτό μετά από δεκαετίες μεταλλάχτηκε επί τα χείρω και ακούμε στις μέρες μας μουσική σε ύφος τσιφτετελέ τουρκομπαρόκ τραγουδισμένο από διάφορες κονσοματρίς που το παίζουν τραγουδίστριες τύπου Πάολας, Μάολας κλπ αλλά και από πλήθος άμουσων περιθωριακών μουνουχισμένων αρσενικών τραγουδιαραίων.
ΔιαγραφήΙωάννης(Aq)
Ευχαριστώ φίλε μου Ahoy,
Διαγραφήμάλιστα εκείνες της ημέρες που έβαλα το άρθρο, είχα κάποιες ενστάσεις, όχι πολύ διαφορετικές από του φίλου "Οίμος-Αθήνα".
Σήμερα, με τα χάλια στα οποία έχουμε φτάσει -κι από ό,τι είδες..χρόνο με το χρόνο όλο και χειρότερα- συμφωνώ μάλλον απολύτως με τον αρθρογράφο. Και αθώος δεν είναι ούτε ο Χατζιδάκις που ενώ στην αρχή δεν γούσταρε το μπουζούκι για αυτούς τους λογους, στο τέλος έβαλε νερό στο κρασί του για να γλυτώσει κι από την γκρίνια του Θεοδωράκη. Αθώος δεν είναι ούτε ο Τσιτσάνης, γιατί σιγά μην ήταν χαζός και δεν καταλάβαινε γιατί από την μια μέρα στην άλλη άνοιξαν όλα τα σαλόνια γι αυτόν και οι δισκογραφικές, ενώ ως τότε η μουσική του ήταν κάπως στο περιθώριο, και γενικά τα ρεμπέτικα που εξυμνούσαν έναν παραβατικό τρόπο ζωής.
Αλλά είπαμε.. το σύστημα που τα είχε μελετήσει όλα.. όπου παρακμή, κατσαπλιάδες και παραβατικότητα.. βρήκε φλέβα χρυσού για να υποβαθμίσει τους Έλληνες.
Ο αγαπημένος μου Καζαντζίδης, αγαπημένος όχι για τα τραγούδια του αλλά για την φωνή του και την εξυπνάδα του και την συνείδησή του, ήθελε από πιο παλιά να αφήσει τα λαϊκά και να βγάζει δίσκους με δημοτικά τραγούδια και πόντια επίσης όπως είναι φυσικό λόγω της ποντιακής του καταγωγής. Σιγά που η Μίνως θα άφηνε την χύτρα με τον χρυσό (λαϊκό της χειραγώγησης) να χυθεί. Μετά, σε εμάς παρουσίασαν άλλο στόρυ για την ρήξη της σχέσης του Καζαντζίδη με την εταιρεία. Ακολούθησαν τα δικαστήρια και ο σύσσωμος (από το περιούσιο κατεστημένο) παραγκωνισμός του καλλιτέχνη από την δισκογραφία. Πορεύτηκε μόνος του, αλλά ελεύθερος, κι ας πουλούσε λιγότερο. Άλλοι..διάλεξαν το σύστημα παραγωγής μουσικής λαϊκών του συστήματος για να γίνουν μεγάλοι και τρανοί υπηρέτες των σιωνιστών, βλέπε "Ακατανόμαστος" που έλεγε κι ο Τζίμης Πανούσης χαχαχαχαχαχαχα
Άκουσε, λένε, ο Σινάτρα, σε κασέτα που έπαιζε σε ελληνικό εστιατόριο της ΝΥ, την φωνή του Καζαντζίδη, και γύρισε και είπε: "Αν αυτός τραγουδούσε στα αμερικάνικα εδώ στις ΗΠΑ, εμείς όλοι θα ερχόμαστε δεύτεροι και τρίτοι.."
ΔιαγραφήΝαι αγαπητέ Ιωάννη, ούτε ο Καζαντζίδης είναι αθώος, απλά όταν πήρε χαμπάρι τη δουλειά και αφυπνίστηκε, δεν θέλησε να συνεχίσει και υπέστη όσα γνωρίζουμε.
ΔιαγραφήΈτσι, σταθήκαμε τυχεροί να προλάβουμε να τον απολαύσουμε και σε δίσκους με κλέφτικα, με ποντιακά, ακόμα και σε συνθέσεις του Σπανουδάκη.
Δηλαδή Κώστα, τι να πούμε για την Τζένη Βάνου που τραγουδούσε τζάζ και τι είχε πεί για'κείνην,η Νάνα Μούσχουρη.Ή για την Βίκυ Λέανδρος,ή για τον Κώστα Τουρνά και την συνεργασία του με την ορχήστρα της λυρικής σκηνής.Φαίνεται,ότι υπάρχει ένα αόρατο φράγμα για κάποιους ανθρώπους και δεν φεύγουν από τα σύνορα της χώρας και δεν ξεδιπλώνεται το ταλέντο τους στον κόσμο.Υπάρχουν περιπτώσεις πολλές,καλλιτεχνών άξιων,πού το εδώ σύστημα τους ταπείνωσε.Λάκης Τζορντανέλλι,ή υπερφωνάρα Λάκης Αλεξάνδρου,Λίτσα Σακελλαρίου (όχι Ρίτα) και άλλα "αηδόνια" που δούλεψαν σκληρά εδώ και κάποιες φορές χωρίς την αναγνώριση που τους έπρεπε,ενώ στο εξωτερικό λάμψανε πραγματικά.
ΔιαγραφήΣτον πολυ-αγαπητό αδερφό Ahoy,του αφιερώνω αυτό https://youtu.be/6BqFLW5FMEM
ενώ στον συναγωνιστή Ιωάννη(Αq),αυτό
https://youtu.be/y1aRywwdUGk
Να ακούσει τον Έλληνα Al bano.
Όσο για τον φιλόξενο Κώστα,κάτι πανέμορφο,απο την πέτσα της ψυχής μου,
https://youtu.be/uynTZT7ML7c
Sweet dreams,σε όλη την κομπανία.
Βρε μπαγάσα.. με συγκίνησες! Αυτό του Κατέβα ήταν από τα αγαπημένα μου. Πήγαινα τότε στην Α'Γυμνασίου. Οι γονείς μου ήταν ξετρελλαμένοι με τον Λ.Αλεξάνδρου και τον Πάριο (πάλι καλά!). Βέβαια, τρία χρόνια νωρίτερα, μαζί με Ολύμπιανς, Νοστράδαμος, "Idols - Ξαφνικά μ' αγαπάς" και τα συναφή, ήμουν τρελλός και με αυτά τα τρία τραγούδια:
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=zD80CostTV0
https://www.youtube.com/watch?v=jRv3i8mIcFs
https://www.youtube.com/watch?v=_9V1M4ay5ak
To τελευταίο γιατί έκανα εξάσκηση στα αγγλικά..🙂
ΔιαγραφήKai μια διαφορετική αφιέρωση για τον κο Ahoy, αλλά και για εσένα Ευ-στρατιώτη, με σαξόφωνα, τρομπέτες, φυσαρμόνικες, φλάουτα και άλλα πνευστά σε soul-disco version...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=pncE8zjzGoE
Χωρίς καμία διάθεση να υπερασπισθώ τα χασισορεμπέτικα και τη μούργα της ανατολής, να λέμε και την αλήθεια, τάδε έφη γνωστός Έλληνας οργανοπαίκτης του κλαρίνου σε συνέντευξη: το δημοτικό τραγούδι το είχαν οι τσιγγάνοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κλαρίνο εφευρέθη στην Αυστρία κάπου στο μεσαίωνα και μέσω περιπλανώμενων μουσικών/γύφτων έφτασε στα Βαλκάνια και από εκεί στην Ελλάδα. Τα ίδιο και τα χάλκινα. Δεν ξέρω τι αντικατέστησαν, πιθανώς τις φλογέρες και τα τύμπανα.
Αυτό που πρέπει να ρωτάμε είναι αν η μουσική με τα νέα όργανα απέκτησε Ελληνικές επιρροές ή όχι. Γεγονός ότι προπολεμικά τα κλαρίνα ήταν χαρούμενη μουσική. Ή τουλάχιστον τα τραγούδια που άκουγε ο παππούς μου κατάκοιτος και ανασταίνονταν. Γεγονός ότι τα δείγματα που διάλεξε ο Κώστας παραπάνω απομακρύνονται πολύ από τη γύφτικη αισθητική των πανηγυριών.
Γιώργος
xAXAXAXAXAXAXA
ΔιαγραφήΑυτά στα οποία αναφέρεσαι Γιώργο, είναι τα λεγόμενα "Πανηγυρτζίδικα" τα οποία ουδεμίαν σχέσιν έχουν με την Δημοτική μας παράδοση. Έχω πάρει μια γεύση από ταξίδια στην Ηγουμενίτσα, στην Άρτα, στο Βάλτο, σε περίχωρα Αγρινίου κ.ά. Μικρόφωνο τραγουδιστή με αηδιαστικό έκο, ηλεκτρική κιθάρα ή ηλεκτρικό μπάσσο να κρατούν το ρυθμό, επίσης αηδιαστικό, συνθεσάιζερ επίσης συχνά. Μιλάμε για πλήρη γυφτο-αηδιαστική κατάσταση που δεν αφήνει σε έναν γνώστη ούτε τα καλαμάκια-σουβλάκια να κατέβουν στο λαρύγγι 🙂. Από τέτοια πανηγύρια ξεκίνησε και η Θώδη.
Δημοτική παράδοση που εμφανίζεται μόνο στην τηλεόραση και σε κανά θέατρο Ηρώδου του Αττικού και Μέγαρο δεν είναι δημοτική παράδοση. Αυτοί που ακούνε κλαρίνα στην επαρχία δηλαδή εξ ορισμού οι συνεχιστές της δημοτικής παράδοσης τι ακριβώς πιστεύεις ότι ακούνε, αν όχι πανηγυρτζίδικα; Στο χωριό μου τους οργανοπαίχτες τους λέγαμε γύφτους.
ΔιαγραφήΕίπα και άλλη φορά, ότι αναγκάζονταν οι επαρχιώτες να ακούν στην εφηβεία τους και το συνέδεσαν με ευχάριστες στιγμές σε γιορτές κλπ, πάει κόλλησαν, αυτό θα τους συγκινεί εφ όρου ζωής. Το πήραν χαμπάρι οι εβραίοι ότι υπάρχει αυτό το παράθυρο μουσικού προγραμματισμού στην εφηβεία και στοχεύουν τους έφηβους, σε ότι βρωμιά και διαστροφή προωθούν ως τέχνη μέσα από τα μουσικά βίντεο και κοινωνικά μέσα.
Γιώργος
Περι ελληνικοτητος του οργανου. Ειναι η πανδουρα ελληνικον οργανον; Απολυτως ΝΑΙ!! Το μπουζουκι; Η γεννιτσαρισμενη εκδοση της πανδουρας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι πολυδαιδαλος,αδυσοπητος και υπογειος ο πολεμος του σιωνισμου στη προσπαθεια του να ενδυθει το κουστουμι του κληρονομου του αρχαιοελληνικου πολιτισμου.
👍
Διαγραφή