Επικοινωνία: diodotos.k.t@gmail.com

Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

Μηδενί δίκην δικάσης, πριν αμφοίν μύθον ακούσης

γράφει ο  Γιώργος - Μεσσήνιος Αργοναύτης


 

Όλοι μας λίγο πολύ έχουμε σχηματίσει εικόνα για αυτά που υποφέρει η ανθρωπότητα από το ξέσπασμα της πανδημίας (με ή χωρίς εισαγωγικά δεν έχει σημασία). Οι δυο βασικές ομάδες αποτελούνται από αυτούς που εμπιστεύονται την επιστήμη και οι σκεπτικιστές. Και στις δύο ομάδες υπάρχουν ακραίες σκέψεις αλλά ως συνήθως η αλήθεια είναι πάντα κάπου στην μέση. 

    Προσωπικά μου αρέσει να αναλύω και να κρίνω κοιτώντας την ευρύτερη εικόνα και γι αυτό έχω διενέξεις πολλές φορές με συνανθρώπους μου που έχουν πάρει διαζύγιο με την λογική. Όμως είναι δυσβάσταχτο αυτό όταν συμβαίνει και αφορά αγαπημένα μας άτομα, της οικογένειας ή του στενού φιλικού περιβάλλοντος. Πώς μπορείς να μείνεις αμέτοχος όταν βλέπεις να παίρνουν αποφάσεις ζωής για τους ίδιους και τα παιδιά τους ελαφρά τη καρδία; Πώς μπορείς να πείσεις κάποιον έστω να ακούσει την άποψη σου όταν είναι πλημυρισμένος από τον φόβο και δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι δυνατόν να ενδιαφέρεται για την υγεία του η εξουσία (που σημειωτέον στην Ελλάδα βιώνουμε πάνω από 10 χρόνια μνημονίου και εξοντωτικών απάνθρωπων μέτρων) και όχι εσύ ο αδερφός του, το παιδί του, το εγγόνι του; Μπορείς να τους αφήσεις στην τύχη τους και στις συνέπειες των επιλογών τους αφού σε κάθε προσπάθεια επικοινωνίας πέφτεις σε τοίχο; Η ελεύθερη βούληση είναι το υπέρτατο δώρο από τον Δημιουργό και καθένας μας πρέπει να σέβεται τις αποφάσεις του άλλου. Όμως οφείλουμε να καταθέσουμε τις απόψεις μας και να γίνουμε αρωγοί στην προστασία του συνανθρώπου μας;

    Σε μια ευνομούμεμη κοινωνία θα έπρεπε να υπάρχει ελευθερία του λόγου όμως τον τελευταίο χρόνο η λογκρισία που υφίστανται επιστήμονες με διαφορετική άποψη από τη επίσημη γραμμή θα έπρεπε τουλάχιστον να τους προβληματίσει. 

    Γιατί θα έπρεπε η κυβέρνηση να πληρώσει τα ΜΜΕ για να κάνουν αυτό που θεωρητικά είναι η δουλειά τους, δηλαδή αντικειμενική ενημέρωση; Γιατί στερούν την ελεύθερη έκφραση σε Νομπελίστες της Επιστήμης όπως ο διάσημος ιολόγος Λυκ Μοντανιέ; Γιατί φιμώνουν γιατρούς διεθνούς φήμης όπως ο Δρ. Σουκαρίτ Μπακτί, ή ο Δρ Μάικλ Γίντον (πρώην αντιπρόεδρος της Φάιζερ και επικεφαλής της επιστημονικής της ομάδας) ή οι δικοί μας Δρ. Ιωαννίδης & Δρ. Δημ. Ποντίκας, Δρ. Μαριάννα Ευαγγέλου και τόσοι άλλοι; Στα ίδια πανεπιστήμια δεν σπούδασαν; Τις ίδιες αρχές της Ιατρικής Επιστήμης δεν διδάχθησαν; Γιατί υπάρχει τέτοια τεράστια διαφορά απόψεων; Κρύβονται άλλα συμφέροντα πίσω από τα αφηγήματα των δύο πλευρών; Στο κάτω κάτω καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται. 

    Όλα αυτά είναι ερωτήματα που ο μέσος άνθρωπος δεν θέλει να κάνει στον εαυτό του όπως οφείλει. Το πρόβλημα ενισχύεται από την μεγαλύτερη αδυναμία του ανθρώπου: την μετα-νόηση. Είναι τρομερά δύσκολο για τον σύγχρονο άνθρωπο, γαλουχημένο με τον δυτικό τρόπο σκέψης, να παραδεχτεί ότι έκανε λάθος. Να μετανοήσει και να μετανοιώσει. Αυτές οι δύο λέξεις παρόλο που έχουν ομοιότητες έχουν μια σημαντική διαφορά: η πρώτη έχει ως δεύτερο συνθετικό την νόηση ενώ η δεύτερη το (συν-)αίσθημα. Για να μπορέσει κάποιος άνθρωπος να κάνει την υπέρβαση πρέπει να έχει αρμονία στο νου και στην καρδιά.

    Σε προηγούμενες αναρτήσεις έχω μιλήσει για τον παραλογισμό που βιώνει η παγκόσμια κοινωνία με κέντρο τον πολιτικώς ορθό λόγο και άλλους ύποπτους νεωτερισμούς. Πολλοί έχουν παρασυρθεί σε αυτό το αφήγημα ακούγοντας ΜΟΝΟ την καρδιά τους: "όλοι οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να αυτοπροσδιορίζονται", "όλοι είμαστε ίσοι", "η μητέρα φύση πάνω απ΄όλα" και άλλα τέτοια χαριτωμένα.

    Όλα τα έμβια όντα όπως ορίζονται στο μονοκατευθυντήριο γραμμικό χρονικό συνεχές έχουν μια ατελή λειτουργία απ' όπου αντλούν ερεθίσματα από το περιβάλλον και πορεύονται σε αυτό. Ονομάζεται εμπειρία. Είναι ατελής όμως γιατί είναι κακιά δασκάλα αφού πρώτα σε βάζει να δώσεις εξετάσεις και μετά σε διδάσκει. Η νόηση αντλεί από την μνήμη προηγούμενες εμπειρίες ώστε να ληφθεί η βέλτιστη απόφαση για κάθε πρόβλημα που προκύπτει. 

     Η ελληνική γλώσσα είναι ένα πολύτιμο δώρο και όλοι όσοι διαβάζουν αυτές τις γραμμές είναι τυχεροί όπου καταλαβαίνουν στην μητρική τους γλώσσα έννοιες όπως μετα-νόηση και ανα-θεώρηση καθώς και τις διαφορές τους. Κάθε πρόθεση προσδίδει κάτι στο ουσιαστικό ή το ρήμα που την ακολουθεί:

  •   Η πρόθεση μετα- υποδεικνύει ενέργεια σε δεύτερο χρόνο. 
  •    Η πρόθεση κατα- υποδεικνύει συνειδητή πράξη. 
  •    Η πρόθεση παρα- υποδεικνύει υποκατάσταση, αλλοίωση

  Παρόλο λοιπόν που υφίσταται η λέξη "κατανόηση" δεν υπάρχει κάποια με την πρόθεση "κατα-" και την λέξη "αίσθηση" ή το ρήμα "νοιώθω". Γιατί η αίσθηση δεν είναι συνειδητή πράξη

    Οι άνθρωποι λοιπόν που δεν μετανοιώνουν δεν ακούνε την καρδιά τους. Και αυτό είναι πιο τραγικό από το να μετανοήσουν. Γιατί δεν αισθάνονται πως έχουν κάνει κάτι λάθος.

    Όσο λυπηρό και να ακούγεται αυτή τη στιγμή έχουν δημιουργηθεί δύο κόσμοι και δυστυχώς δεν υπάρχει περίπτωση να συνυπάρξουν. 

    Γιατί στον νέο, απαιτητικό κόσμο θα παραμείνουν μόνο αυτοί που έχουν ισορροπία μυαλού και καρδιάς.


    *Η ρήση "Μηδενί δίκην δικάσης, πριν αμφοίν μύθον ακούσης" αυτή προέρχεται από τον αρχαίο Τροιζήνιο βασιλιά Πιτθέα, παππού  του Θησέα, ο οποίος εθεωρείτο αδέκαστος 
 


messinian-argonaut.blogspot.com

 

 

5 σχόλια:

  1. Αρμονια - ισορροπια νου και καρδιας!!! Τα ειπες ολα!!! Μπραβο σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΎΤΕ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΟΥΤΕ ,ΑΡΜΟΝΙΑ ,ΟΥΤΕ ΣΩΑΣ ΤΑΣ ΦΡΕΝΑΣ ,ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
    ΟΤΙ ΤΟΥ ΦΑΝΕΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΛΩΛΟΣΤΕΦΑΝΗ.
    Η ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΣΗ ΗΤΑΝ ΕΞΑΙΡΕΤΗ.ΜΟΝΟ...
    ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΙΤ.
    ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΑ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ (ΑΝΑΘΕΜΑ ΓΙΑ ΣΟΦΟΥΣ !)ΤΗΣ ΣΙΩΝ.
    ΠΙΑΣΜΕΝΑ ΤΑ ΠΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΕΣ.
    ΑΛΛΟΙ ΜΕ ΙΔΙΑ ΑΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΓΥΡΙΑ.
    ΤΕΡΑΤΑ ,ΟΝΤΑ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΣ ,ΠΙ ΔΡΑΚΟΙ ΜΕ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΓΑΜΗΜΕΝΟΥΣ ΚΡΟΝΙΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΤΕΣ.
    ΚΑΙ Γ@ΜΩ ΤΟ ΚΑΚΟ.
    ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΣ ΜΕ ΔΟΛΟ -ΦΟΝΟΥΣ.
    ΤΟΥΣ ΚΤΥΠΑΣ.
    ΑΜΑ ΛΕΣ ,ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΧΘΡΟΣ ,ΔΕΝ ΤΟΝ ΝΙΚΑΣ ΠΟΤΕ.
    ΓΙΑΝΟΠΟΥΛΕ ΗΘΟΠΟΙΕ !
    ΕΣΥ ΠΟΥ ΒΡΙΖΕΙΣ ,ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΑΙΜΑΤΑ !.
    Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΑ ΗΤΑΝ 52 ΕΤΩΝ.
    ΕΠΑΘΕ ΑΝΕΥΡΥΣΜΑ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ,ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΣΑ ΖΕΝΕΚΑ.
    ΕΝΤΑΤΙΚΗ..ΚΑΙ ...ΤΕΛΟΣ.
    ΠΡΟΧΘΕΣ ΜΑΣ ΤΑ ΕΙΠΕ Ο ΚΑΤΑ...ΧΕΣΜΕΝΟΥΣ ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΗΣ.
    ΜΙΑ ΠΟΡΤΑ ,ΑΠΕΝΑΝΤΙ.
    ΗΛΙΘΙΕ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΠΟΔΙΑ ,ΟΥΡΑΚΟΤΑΓΚΕ !.
    ΑΦΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΚΑΤΙΑΡΗΣ ,ΕΚΑΝΕΣ ΤΟ ΜΠΟΛΙ ΣΟΥ ;
    ΣΕ ΤΡΟΥΠΗΣΑΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟ ΖΩΟ ΤΟΥ ΘΕΡΙΟΥ ;
    ΑΜΑ ΘΑ ΜΕΙΝΗΣ ...
    ΘΑ ΔΗΣ ΠΟΙΟΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ.
    ΚΑΙ ΑΜΑ....ΑΜΑ. ,ΛΕΓΩ ,ΜΕΙΝΗΣ ,ΕΧΕΙΣ ΡΙΞΕΙ ΤΟΣΟ ΤΙΣ ΔΟΝΗΣΕΙΣ ΣΟΥ ,ΠΟΥ ΘΑ ΦΥΓΗΣ.
    ΚΑΙ ΟΣΟ ΘΑ ΜΕΙΝΗΣ ,ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΚΥΦΤΟ.
    ΣΚΥΦΤΟ.
    ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΤΡΙΧΑΣ ,ΤΡΙΧΩΔΗΣ ,ΤΡΙΧΑΤΟΣ.
    ΕΝΑΣ ΣΑΧΛΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ.
    ΟΜΩΣ !.
    ΣΑΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΩΡΑ , ΠΟΙΟΊ ΕΙΣΤΕ !.
    ΔΕΝ ΚΡΥΒΕΣΘΕ ΠΙΑ.
    ΞΕΒΡΑΚΩΤΟΙ.
    ΨΥΧΙΚΑ ,ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ,ΣΩΜΑΤΙΚΑ.
    Ο ΑΠΟΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ.
    ΟΙ ΥΠΟΛΟΠΟΙ !.
    ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΡΑΒΔΙ.
    ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΤΕ.
    ΑΡΙΣΤΟΜΑΧΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Αριστόμαχε,

    Πρώτον: στην ανάρτηση μου αναφέρομαι σε ανθρώπους και μόνο συμπεριλαμβανομένων των πλανημένων και ηλίθιων. Τα ανθρωπόμορφα καμουφλάζ, για εμένα, είναι μια μορφή τραβεστισμού και ξέρετε τις απόψεις μου για αυτό το θέμα.

    Δεύτερον: οι μουσικοί γνωρίζουμε πως εκτός από αρμονία σημαντικό ρόλο παίζει και ο ρυθμός, το μέτρο. Σε μια εύρυθμη κοινωνία (ανθρώπων και όχι μικτή με σαύρες) δεν θα χάναμε το μέτρο αν δεν ωραιοποιούσαμε/διαστρεβλώναμε έννοιες όπως:

    Εξαπάτηση ως μαγκιά
    Πουτανι@ ως sexy
    Πονηριά ως εξυπνάδα
    Χυδαιότητα ως τέχνη
    Τοκογλυφία ως banking
    Κλοπή ως business
    Ευγένεια ως χαζομάρα
    Ερωτα ως καψούρα
    Καλοσύνη ως αδυναμία
    Λαός ως όχλος
    Δημοκρατία ως ασυδοσία
    Γύφτοι ως Ρομά
    Π.στηδες ως gay

    Από τότε που ξεκίνησε το "politically correct" φάνηκε πως χάθηκε το μέτρο και άρχισαν οι παραφωνίες. Αλλά πόσοι είχαν "αυτί" για να τις ακούσουν; Ναι μεν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήταν λάτρεις του κάλλους και χρησιμοποιούσαν τους ευφημισμούς κατά κόρον αλλά είχαν μέτρο. Δεν κάνανε το άσπρο μαύρο σε ηθικές έννοιες και αξίες ακριβώς για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.

    Τώρα σχετικά με τον κοντοχωριανό μου τον Γιαννόπουλο, να ξέρεις πως δεν έχει και την καλύτερη φήμη, ούτε καν στον τόπο του, Αρσινόη του δήμου Ιθώμης. Απ' την άλλη μπορεί να μην θέλει να ξαναγυρίσει στο τροχόσπιτο και την μιζέρια που ζούσε πριν μεγαλοπιαστεί με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και το σανίδι.

    Εμείς εδώ έχουμε πικροδάφνες και φτιάχνουμε βίτσες. Το ραβδί είναι μια κι έξω. Με την βίτσα κάνεις καιρό να αφήσεις την τελευταία σου -αγωνιώδη- πνοή.

    Τα σέβη μου στην ομήγυρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σκέφτηκα πολύ αν έπρεπε να το "δώσω" το γίδι που αναφέρεται ο Αριστόμαχος:

    Αυτός που μας βρίζει ηλίθιους είναι αλκοολικός φονιάς. Σκότωσε μεθυσμένος ένα νέο άνθρωπο και τον εγκατέλλειψε. Δεν θέλω να πω περισσότερα αλλά γι' αυτό δεν τον εκτιμά κανένας.

    Η κατάντια του είναι να καταλήξει στης Ανίτας.

    (Κώστα, το σχόλιο αυτό αν θέλεις το αναρτάς, θα καταλάβω αν δεν...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για ποιον μιλάς; Αυτόν τον Γιαννόπουλο;
      Εγώ δεν έχω καταλάβει καν γιατί μιλάτε και ποιος είναι αυτός.

      Διαγραφή