Διόδοτος ο Ερυθραίος (4ος αι. π.Χ.): Ένας από τους συντάκτες των Εφημερίδων του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Θέματα:
Ειδήσεις, Σχολιασμός Επικαιρότητας, Αναλύσεις, Φιλοσοφικά, Πολιτικά, Ιστορικά, Εθνικά, Διεθνή και Ταξιδιωτικά Θέματα, Χιούμορ, Συνωμοσίες, Βιβλίο, Μουσική.
Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας. Έρρωσθε και ευδαιμονείτε εν παντί !
Διακρίνω μια εμπνευσμένη κίνηση στην επιλογή τού Ιστολόγου να ανεβάσει αυτήν την ανάρτηση, καπάκι στην προηγούμενη. Ο Τεράστιος Μπομπ Ντύλαν μετέφερε στην μουσική σφαίρα με επάξιο τρόπο στο άσμα „All Along the Wachtower“ το χωρίο από το κεφάλαιο 21, στίχοι 5 έως 9 τού Βιβλίου τού Προφήτου Ισαΐα. Έτσι ήλθε ο Μεγάλος Τροβαδούρος εν έτει 1966, την εποχή που τα παιδιά των ΗΠΑ σπαράσσονταν με τούς Βιετ Κονγκ χιλιάδες μίλια μακρυά από τα σπίτια τους, καίγοντας τις καλύβες φτωχών ανθρώπων για την κατίσχυση τής αυτοκρατορίας τής “νέας ατλαντίδας”, να βαδίσει εκ νέου με μια απαράμιλλη μουσική δημιουργία, που στηρίζεται σε τρεις απλές συγχορδίες, σε μια αρχαία ατραπό. Στο εν λόγω χωρίο προφήτευσε ο Προφήτης Ισαΐας ως εξής την επερχόμενη πτώση τής Βαβυλώνος. «Ετοιμάστε το τραπέζι, προσέξτε στη σκοπιά, φάτε, πιείτε: σηκωθείτε άρχοντες, και ετοιμάστε την ασπίδα. Γιατί έτσι μου είπε ο Κύριος: Πηγαίνετε να βάλετε έναν φύλακα, ας δηλώσει αυτό που βλέπει. Και είδε ένα άρμα με ένα ζευγάρι ιππείς, ένα άρμα γαϊδούρια και ένα άρμα καμήλες. Και άκουγε επιμελώς με πολλή προσοχή. Και, ιδού, εδώ έρχεται ένα άρμα ανθρώπων, με μερικούς ιππείς. Και εκείνος απάντησε και είπε: Η Βαβυλώνα έπεσε, έπεσε, και όλες τις χαραγμένες εικόνες των θεών της τις έσπασε στο έδαφος». Οι ιππείς, που περιγράφει ο Ντύλαν στο “Κατά Μήκος τού Παρατηρητηρίου” δεν είναι ακριβώς οι ιππείς, που αναφέρει ο Προφήτης Ισαΐας”, αλλά είναι παρόμοιοι, είναι κάποιοι αντίστοιχοι αυτών των ιππέων, αφού η Βαβυλώνα το 1966 είχε πέσε προ πολλού. Η προφητεία τού Ισαΐα είχε επαληθευτεί πριν από χιλιάδες χρόνια. Όμως το 1996 υπήρχε η νέα Βαβυλώνα, αυτή που τότε πετώντας την μάσκα τού δήθεν εγγυητή των αξιών τού “ελευθέρου κόσμου” αποκάλυπτε το αποκρουστικό της πρόσωπο, που θα επέβαλε δια πυρός και σιδήρου μια ηγεμονία στον τότε γνωστό κόσμο. Και η νέα αυτή κυριαρχία τού κακού είχε μεν τις ΗΠΑ ως κέντρο, αλλά είχε διαχυθεί με τον ένα ή άλλο τρόπο και στον ένα ή άλλο βαθμό σε όλες τις χώρες τής υφηλίου. Παντού ελλόχευαν τα μιασματικά δόντια της ως σύγχρονη αγκύρωση μιας πανάρχαιας πανούκλας. Ο Ντύλαν ενδόμυχα πιστός στην προφητική πορεία που χάραξαν σε αρχαίες εποχές οι Προφήτες τής θρησκείας που ασπαζόταν, ήλθε να αναδειχθεί κατά την διάρκεια τής πρώιμης παρουσίας του στο μουσικό στερέωμα, σαν ένας νέος μικρός μεν, αλλά πολύ σημαντικός προφήτης, μεταφέροντας το μήνυμα στους ανήσυχους νέους τής εποχής του, ότι σύντομα και η νέα “Βαβυλώνα θα πέσει και όλες οι χαραγμένες εικόνες των θεών της θα σπάσουν στο έδαφος”. Ο Ντύλαν αναφέρεται στο άσμα του σε δυο ιππείς. “...Outside in the distance a wildcat did growl Two riders were approaching, the wind began to howl“... Ποιοι είναι αυτοί οι δυο ιππείς, που μάλλον έχουν ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια να διαφαίνονται στον ορίζοντα, αφήνεται στην δημιουργική φαντασία, όσων κρατούν τους στίχους τού άσματος ζωντανούς στις καρδιές τους.
Στα τραγούδια που έγραψε ο Ντύλαν κατά την περίοδο 1966 και 1967 εκδηλώνει μια έντονη προφητική διάθεση. Οι Προφήτες ποτέ δεν μίλησαν μονοσήμαντα. Μίλησαν πάντοτε με σύμβολα, προειδοποίησαν τον λαό τού Θεού για όσα αυτός υποστεί στο μέλλον λόγω τής αποστασίας του από το Καλό, ποτέ όμως δεν πρόβλεψαν μια τελική καταδίκη του. Άφησαν πάντοτε μια διέξοδο διαφυγής για όσους μετανοούσαν, βεβαιώνοντας στην πορεία τον θρίαμβο των δυνάμεων τού Καλού και την σωτηρία αυτών που θα το ακολουθούσαν και θα συνέδραμαν. Αντίστοιχη είναι η εκφορά τού Ντύλαν σε τραγούδια εκείνης τής περιόδου. Το 1966 ο Ντύλαν είχε ένα σχετικά μεγάλο ατύχημα με μοτοσυκλέτα. Τότε αποσύρθηκε στο σπίτι για περίοδο περίπου δυο ετών, με στόχο να θεραπεύσει το τραύμα. Ο Γκεόργκι Γκουρτζίεφ είχε πάσει σκόπιμα στις ρόδες ενός αυτοκινήτου στο Παρίσι, με στόχο να τραυματιστεί. Πίστευε, ότι μια τέτοια έντονη εμπειρία θα γονιμοποιούσε τις δημιουργικές του πνευματικές δυνάμεις. Κάτι αντίστοιχο πρέπει να συνέβη και στον Ντύλαν, όταν υποχρεώθηκε να αποσυρθεί στο σπίτι του. Τότε έγραψε πολλά από τα σημαντικότερα τραγούδια του και παράλληλα αφοσιώθηκε στην γυναίκα του, που έφερε στον κόσμο το πρώτο τους παιδί. Ένα από τα πολύ σημαντικά και χαρακτηριστικά για την προφητική τους υφή τραγούδια, που έγραψε ο Ντύλαν τότε, ήταν δίπλα στο “Κατά Μήκος τού Παρατηρητηρίου” και αυτό για την αναμενόμενη μπόρα που ερχόταν. Όταν ακούω το “A Hard Rain´s a Gona Fall“, βλέπω πάντοτε μπροστά μου τα δακρυσμένα μάτια τής μητέρας μου, γιατί αυτή είχε έγκαιρα προαιστανθεί, ότι δεν θα κατάφερνα να τής κλείσω τα μάτια όταν μάς εγκατέλειψε, αφού έτρεχε ανελέητα μέσα στις φλέβες μου το άλλο τραγούδι τού Ντύλαν, το “Knocking on Heaven´s Door“, σαν μια προφητεία που σημάδεψε και τούς δυο μας το 1982.
Oh, where have you been, my blue-eyed son? Oh, where have you been, my darling young one? I’ve stumbled on the side of twelve misty mountains I’ve walked and I’ve crawled on six crooked highways I’ve stepped in the middle of seven sad forests I’ve been out in front of a dozen dead oceans I’ve been ten thousand miles in the mouth of a graveyard And it’s a hard, and it’s a hard, it’s a hard, and it’s a hard And it’s a hard rain’s a-gonna fall
Oh, what did you see, my blue-eyed son? Oh, what did you see, my darling young one? I saw a newborn baby with wild wolves all around it I saw a highway of diamonds with nobody on it I saw a black branch with blood that kept drippin’ I saw a room full of men with their hammers a-bleedin’ I saw a white ladder all covered with water I saw ten thousand talkers whose tongues were all broken I saw guns and sharp swords in the hands of young children And it’s a hard, and it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard And it’s a hard rain’s a-gonna fall...
Η βαθιά ποίηση και ο εμπνευσμένος, ενορατικός σουρεαλισμός, που αναβλύζει το συγκεκριμένο χωρίο τού προφήτη Ησαΐα λειτουργούν τηρουμένων των αναλογιών και στην συγκεκριμένη στιχουργική τού Μπομπ Ντύλαν. Η συγκλονιστική σκληρότητα τού άσματος, σε συνδυασμό με τον αριστουργηματικό λυρισμό τής δυναμικής των συμβολισμών του, δεν ήταν δυνατόν να αφήσει ασυγκίνητο τον μεγάλο μάγο τής κιθάρας Δημητράκη, που κατάφερε να μετουσιώσει ηχητικά τα πιο άγρια ουρλιαχτά σε απίθανα τρυφερές ελεγείες. Ο πύργος τού παρατηρητηρίου είναι ένας χώρος μικρός, όπου χωρά μόνον ένας φύλακας με τα αναγκαία. Δεν κατέχει κάποιο ιδιαίτερο μήκος, ώστε να μπορεί να είναι αυτό άξιο λόγου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για ένα μήκος χωρίς κάποια διάσταση, για την είσοδο τού μέλλοντος μέσα σε μια μόνον στιγμή, για την διαχρονική βεβαίωση τής παντοδυναμίας τού Καλού, που σκεπάζει με τις φτερούγες των Πνευμάτων Του τούς μαχόμενους για την δικαιοσύνη ανθρώπους. Ο Μήτσος απέδωσε πολύ μεγάλη προσοχή στην δική του αριστουργηματική απόδοση τού άσματος. Αντίστοιχες προσπάθειες κατέβαλε και ο ηχολήπτης, στην ακατάπαυστη προσπάθεια των δέκα ημερών τής ηχογράφησης το 1968. Όλα παίχτηκαν κατ' επανάληψη ξανά και ξανά εκατοντάδες φορές. Στην μίξη τού αποτελέσματος υπάρχουν τουλάχιστον δέκα διαφορετικά κανάλια ηχοληψίας τής κιθάρας, που μπορεί να διακρίνει ένα κάπως εξασκημένο αυτί. Ο Χέντριξ σε κάποια από αυτά παίζει τις συγχορδίες άλλοτε με τον γνωστό του κοφτό, δυναμικό τρόπο, όπως ένας χρυσοθήρας ψάχνει με την σκαπάνη για χρυσό μέσα στον βράχο και άλλοτε αρπίζει τις συγχορδίες με τρυφερότητα στο στυλ τού Ντύλαν, πριν εφαρμόσει επάνω τους την περιέλιξη, που αποτελούν περισσότερες μελωδικές γραμμές με την κιθάρα, δημιουργώντας ένα φανταστικό σύνολο. Οι ατελείωτες προσπάθειες κατά την ηχογράφηση και η τελειομανία τού Χέντριξ και τού ηχολήπτη εξουθένωσαν τον μπασίστα Noel Redding, που δεν άντεξε και δεν συμμετείχε στην ηχογράφηση τού τελευταίου λεπτού. Σε αυτό έπαιξε μπάσο ο Χέντριξ και αυτό φαίνεται στα πολύ απλά μελωδικά σχήματα, που κυριαρχούν με εμμονή στην δυναμική τής έντασης σε αυτό τελευταίο μέρος τού κομματιού, από χέρια που ακούγεται, ότι δεν είναι εξοικειωμένα με τις χοντρές χορδές. Στην ενίσχυση αυτής της ρυθμικής έντασης στο τελευταίο μέρος συνέβαλε και ο Brian Jones των Roalling Stones, που έπαιξε κρουστά. Έτσι, η κόκκινη γραμμή βεβαίωσης για ένα επερχόμενο κόσμο, που θα ανταποκρίνεται στα πραγματικά μέτρα και τις ανθρώπινες προσδοκίες, που βρήκε αφετηρία με τον Προφήτη Ισαΐα και διήλθε στην συνέχεια στο άσμα τού Μπομπ Ντύλαν, κατέληξε σε μια εξίσου θαυμαστή εκδοχή τού Τζίμυ Χέντριξ. ΥΜΝΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΕΝ ΧΟΡΔΑΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟΙΣ, ως μάς καλεί ο ψαλμός. Θα ήταν επίσης παράληψη, εάν δεν αναφερόταν και η διασκευή τού τραγουδιού από τον Διονύση Σαββόπουλο με τίτλο “Ο Παλιάτσος και Ο Ληστής”. Ο Νιόνιος παραλλάσσει στο άσμα του την στιχουργική τού Ντύλαν. Στο “Μήκος τού Παρατηρητηρίου” ο Ληστής λέει στον Παλιάτσο, ότι πρέπει να σοβαρευτούν, διότι έφτασε η ώρα και πρέπει να αγωνιστούν από κοινού. Αυτή η υπέροχη εικόνα φέρνει μπροστά μας την λεγόμενη “παράδοξο ενότητα αμαρτωλών και Αγίων”, που συντελείται στα πλαίσια τής Εκκλησιαστικής προσπάθειας. Στο άσμα τού Νιόνιου, ο Ληστής αποπέμπει τον Παλιάτσο, δείχνοντας διάθεση συνθηκολόγησης και αδιαφορίας. Όμως και ο Σαββόπουλος παραμένει στα πλαίσια τής δικής του εκδοχής με ειλικρίνεια γνήσια προφητικός, στιγματίζοντας την επερχόμενη αδιαφορία, παθητικότητα, και προ πάντων αδυναμία τής Ελλαδικής κοινωνίας να χαράξει μια αποτελεσματική πορεία άμυνας, έναντι των ζοφερών εξελίξεων που συνέβησαν στην πορεία. Με τον Μπομπ Ντύλαν, τον Τζίμυ Χέντριξ και τον Διονύση Σαββόπουλο γαλουχήθηκα, άλλο πού μπορεί να κατέληξε ο κάθε ένας τους στην πορεία. Αισθάνομαι, ότι το μήνυμά τους παραμένει ένα νυστέρι μέσα στην παλάμη μου. Ακόμη αισθάνομαι αυτό το νυστέρι συχνά να μού κόβει την παλάμη και να αιμορραγώ. Όμως δεν διατίθεμαι να διαπραγματευτώ την αιχμή του.
Ντύλαν/ Ν Τ υλα ν Χέντριξ/ Χ εν τρι ξ /// Από μουσική δεν ξέρω. Ξέρω όμως ότι Ο Παππούς μου ο συγχωρεμενος έφτιαχνε εκκλησίες, Θυμάμαι τά ιδιαίτερα εργαλεία που είχε για την εξυπηρέτηση της εργασίας του, όπως καλούπι για μπλόκα, και πολλά και διαφορετικά καλεμια! με άκρια σαν χτένα, φαρδιά στενή, πολλά και διαφορετικά ανάλογα τό τί ήθελε να πλάσει ή να χαράξει επάνω στην πέτρα,,, Φυσικά, είχε και πολλά διαφορετικά σφυριά. Όταν πήγαινε στο ψάρεμα και δεν έπιανε ψάρια περνούσε από το ψαράδικο και αγόραζε μερικά (ακαθάριστα από τά εντόσθια τους τότε) ψάρια,και τά πήγαινε στην γιαγιά μου. Τρώγαμε εμείς τά τηγανιτα ψάρια, Τρώγαν όι γάτες τά εντόσθια.
Ησ. 21,5 Κατά την κρίσιμον αυτήν ώραν του κινδύνου ετοίμασε, ω Βαδυλών, τα συμπόσιά σου· φάγετε και πίετε αμέριμνοι· οι εχθροί σας όμως ευρίσκονται προ των τειχών σας. Και λοιπόν σεις οι άρχοντες σηκωθήτε και ετοιμάσατε τας μεγάλας ασπίδας προς άμυναν.
Ησ. 21,7 Εἶδον δύο ιππείς, τον ένα να επιβαίνη επί όνου και τον άλλον να επιβαίνη εις κάμηλον. “Ακροάσου με πολλήν προσοχήν αυτά, που θα ακούσης. Ησ. 21,8 καὶ κάλεσον Οὐρίαν εἰς τὴν σκοπιὰν Κυρίου. καὶ εἶπεν· ἔστην διαπαντὸς ἡμέρας καὶ ἐπὶ τῆς παρεμβολῆς ἐγὼ ἔστην ὅλην τὴν νύκτα,
Ησ. 21,8 Καλεσε δε και τον Ουρίαν εις την σκοπιάν αυτήν του Κυρίου”. Και ο προφήτης είπε· Καθ' όλον το διάστημα της ημέρας και της νυκτός εστάθην εγώ επάνω εις την σκοπιάν
Ησ. 21,9 και ιδού, έρχονται δύο έφιπποι άνδρες. Και ένας από αυτούς έλαβε τον λόγον και εφωναξε· “έπεσε πλέον, έπεσεν η Βαβυλών· συνετρίβησαν δε όλα τα είδωλα αυτής και όλα τα χειροποίητα αντικείμενα της λατρείας επάνω στο έδαφος”.
Ησ. 21,10 Ακούσατε, λοιπόν, σεις, οι οποίοι απεμείνατε και εσώθητε από την αιχμα-λωσίαν και οι οποίοι πονείτε δια την ερήμωσιν της πατρίδος σας. Ακούσατε αυτά, που εγώ έχω ακούσει από τον Κυριον των δυνάμεων. Ο Θεός του Ισραήλ ανήγγειλεν αυτά εις ημάς.
"Στο μήκος του Παρατηρητηρίου" Ό Οὐρίαν επιστατει , αντιλαμβάνων τόν Χρόνο, όπως και οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, Ληστές οι Παλιάτσοι, /// Το ρολόι έχει κουρδιστήρι, Αλλά έχει και ρυθμιστή ώρας,,, 19:11
Κωστάκηηηη...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://scontent.fath3-3.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/382753958_816958480432417_6564834483066146722_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=49d041&_nc_ohc=IIdDOptEGLQAX-9Duca&_nc_ht=scontent.fath3-3.fna&oh=00_AfB8HVgQxxKz7YOvyfV64RV-htYn0ELhR3RCVz4z4Wd46A&oe=65280605
Φιλάκια!
μνκ
🤣
ΔιαγραφήΔιακρίνω μια εμπνευσμένη κίνηση στην επιλογή τού Ιστολόγου να ανεβάσει αυτήν την ανάρτηση, καπάκι στην προηγούμενη. Ο Τεράστιος Μπομπ Ντύλαν μετέφερε στην μουσική σφαίρα με επάξιο τρόπο στο άσμα „All Along the Wachtower“ το χωρίο από το κεφάλαιο 21, στίχοι 5 έως 9 τού Βιβλίου τού Προφήτου Ισαΐα. Έτσι ήλθε ο Μεγάλος Τροβαδούρος εν έτει 1966, την εποχή που τα παιδιά των ΗΠΑ σπαράσσονταν με τούς Βιετ Κονγκ χιλιάδες μίλια μακρυά από τα σπίτια τους, καίγοντας τις καλύβες φτωχών ανθρώπων για την κατίσχυση τής αυτοκρατορίας τής “νέας ατλαντίδας”, να βαδίσει εκ νέου με μια απαράμιλλη μουσική δημιουργία, που στηρίζεται σε τρεις απλές συγχορδίες, σε μια αρχαία ατραπό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο εν λόγω χωρίο προφήτευσε ο Προφήτης Ισαΐας ως εξής την επερχόμενη πτώση τής Βαβυλώνος.
«Ετοιμάστε το τραπέζι, προσέξτε στη σκοπιά, φάτε, πιείτε: σηκωθείτε άρχοντες, και ετοιμάστε την ασπίδα.
Γιατί έτσι μου είπε ο Κύριος: Πηγαίνετε να βάλετε έναν φύλακα, ας δηλώσει αυτό που βλέπει.
Και είδε ένα άρμα με ένα ζευγάρι ιππείς, ένα άρμα γαϊδούρια και ένα άρμα καμήλες. Και άκουγε επιμελώς με πολλή προσοχή.
Και, ιδού, εδώ έρχεται ένα άρμα ανθρώπων, με μερικούς ιππείς. Και εκείνος απάντησε και είπε: Η Βαβυλώνα έπεσε, έπεσε, και όλες τις χαραγμένες εικόνες των θεών της τις έσπασε στο έδαφος».
Οι ιππείς, που περιγράφει ο Ντύλαν στο “Κατά Μήκος τού Παρατηρητηρίου” δεν είναι ακριβώς οι ιππείς, που αναφέρει ο Προφήτης Ισαΐας”, αλλά είναι παρόμοιοι, είναι κάποιοι αντίστοιχοι αυτών των ιππέων, αφού η Βαβυλώνα το 1966 είχε πέσε προ πολλού. Η προφητεία τού Ισαΐα είχε επαληθευτεί πριν από χιλιάδες χρόνια. Όμως το 1996 υπήρχε η νέα Βαβυλώνα, αυτή που τότε πετώντας την μάσκα τού δήθεν εγγυητή των αξιών τού “ελευθέρου κόσμου” αποκάλυπτε το αποκρουστικό της πρόσωπο, που θα επέβαλε δια πυρός και σιδήρου μια ηγεμονία στον τότε γνωστό κόσμο. Και η νέα αυτή κυριαρχία τού κακού είχε μεν τις ΗΠΑ ως κέντρο, αλλά είχε διαχυθεί με τον ένα ή άλλο τρόπο και στον ένα ή άλλο βαθμό σε όλες τις χώρες τής υφηλίου. Παντού ελλόχευαν τα μιασματικά δόντια της ως σύγχρονη αγκύρωση μιας πανάρχαιας πανούκλας. Ο Ντύλαν ενδόμυχα πιστός στην προφητική πορεία που χάραξαν σε αρχαίες εποχές οι Προφήτες τής θρησκείας που ασπαζόταν, ήλθε να αναδειχθεί κατά την διάρκεια τής πρώιμης παρουσίας του στο μουσικό στερέωμα, σαν ένας νέος μικρός μεν, αλλά πολύ σημαντικός προφήτης, μεταφέροντας το μήνυμα στους ανήσυχους νέους τής εποχής του, ότι σύντομα και η νέα “Βαβυλώνα θα πέσει και όλες οι χαραγμένες εικόνες των θεών της θα σπάσουν στο έδαφος”. Ο Ντύλαν αναφέρεται στο άσμα του σε δυο ιππείς.
“...Outside in the distance a wildcat did growl
Two riders were approaching, the wind began to howl“...
Ποιοι είναι αυτοί οι δυο ιππείς, που μάλλον έχουν ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια να διαφαίνονται στον ορίζοντα, αφήνεται στην δημιουργική φαντασία, όσων κρατούν τους στίχους τού άσματος ζωντανούς στις καρδιές τους.
Συνεχίζεται...
Ναι, με καθοδηγεί ένα "brain and feeling storming", αναλόγως βέβαια κ των στίχων.
ΔιαγραφήΣυνέχεια προηγούμενου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα τραγούδια που έγραψε ο Ντύλαν κατά την περίοδο 1966 και 1967 εκδηλώνει μια έντονη προφητική διάθεση. Οι Προφήτες ποτέ δεν μίλησαν μονοσήμαντα. Μίλησαν πάντοτε με σύμβολα, προειδοποίησαν τον λαό τού Θεού για όσα αυτός υποστεί στο μέλλον λόγω τής αποστασίας του από το Καλό, ποτέ όμως δεν πρόβλεψαν μια τελική καταδίκη του. Άφησαν πάντοτε μια διέξοδο διαφυγής για όσους μετανοούσαν, βεβαιώνοντας στην πορεία τον θρίαμβο των δυνάμεων τού Καλού και την σωτηρία αυτών που θα το ακολουθούσαν και θα συνέδραμαν. Αντίστοιχη είναι η εκφορά τού Ντύλαν σε τραγούδια εκείνης τής περιόδου.
Το 1966 ο Ντύλαν είχε ένα σχετικά μεγάλο ατύχημα με μοτοσυκλέτα. Τότε αποσύρθηκε στο σπίτι για περίοδο περίπου δυο ετών, με στόχο να θεραπεύσει το τραύμα. Ο Γκεόργκι Γκουρτζίεφ είχε πάσει σκόπιμα στις ρόδες ενός αυτοκινήτου στο Παρίσι, με στόχο να τραυματιστεί. Πίστευε, ότι μια τέτοια έντονη εμπειρία θα γονιμοποιούσε τις δημιουργικές του πνευματικές δυνάμεις. Κάτι αντίστοιχο πρέπει να συνέβη και στον Ντύλαν, όταν υποχρεώθηκε να αποσυρθεί στο σπίτι του. Τότε έγραψε πολλά από τα σημαντικότερα τραγούδια του και παράλληλα αφοσιώθηκε στην γυναίκα του, που έφερε στον κόσμο το πρώτο τους παιδί.
Ένα από τα πολύ σημαντικά και χαρακτηριστικά για την προφητική τους υφή τραγούδια, που έγραψε ο Ντύλαν τότε, ήταν δίπλα στο “Κατά Μήκος τού Παρατηρητηρίου” και αυτό για την αναμενόμενη μπόρα που ερχόταν. Όταν ακούω το “A Hard Rain´s a Gona Fall“, βλέπω πάντοτε μπροστά μου τα δακρυσμένα μάτια τής μητέρας μου, γιατί αυτή είχε έγκαιρα προαιστανθεί, ότι δεν θα κατάφερνα να τής κλείσω τα μάτια όταν μάς εγκατέλειψε, αφού έτρεχε ανελέητα μέσα στις φλέβες μου το άλλο τραγούδι τού Ντύλαν, το “Knocking on Heaven´s Door“, σαν μια προφητεία που σημάδεψε και τούς δυο μας το 1982.
Oh, where have you been, my blue-eyed son?
Oh, where have you been, my darling young one?
I’ve stumbled on the side of twelve misty mountains
I’ve walked and I’ve crawled on six crooked highways
I’ve stepped in the middle of seven sad forests
I’ve been out in front of a dozen dead oceans
I’ve been ten thousand miles in the mouth of a graveyard
And it’s a hard, and it’s a hard, it’s a hard, and it’s a hard
And it’s a hard rain’s a-gonna fall
Oh, what did you see, my blue-eyed son?
Oh, what did you see, my darling young one?
I saw a newborn baby with wild wolves all around it
I saw a highway of diamonds with nobody on it
I saw a black branch with blood that kept drippin’
I saw a room full of men with their hammers a-bleedin’
I saw a white ladder all covered with water
I saw ten thousand talkers whose tongues were all broken
I saw guns and sharp swords in the hands of young children
And it’s a hard, and it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard
And it’s a hard rain’s a-gonna fall...
Συνεχίζεται...
Συνέχεια προηγούμενου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ βαθιά ποίηση και ο εμπνευσμένος, ενορατικός σουρεαλισμός, που αναβλύζει το συγκεκριμένο χωρίο τού προφήτη Ησαΐα λειτουργούν τηρουμένων των αναλογιών και στην συγκεκριμένη στιχουργική τού Μπομπ Ντύλαν. Η συγκλονιστική σκληρότητα τού άσματος, σε συνδυασμό με τον αριστουργηματικό λυρισμό τής δυναμικής των συμβολισμών του, δεν ήταν δυνατόν να αφήσει ασυγκίνητο τον μεγάλο μάγο τής κιθάρας Δημητράκη, που κατάφερε να μετουσιώσει ηχητικά τα πιο άγρια ουρλιαχτά σε απίθανα τρυφερές ελεγείες. Ο πύργος τού παρατηρητηρίου είναι ένας χώρος μικρός, όπου χωρά μόνον ένας φύλακας με τα αναγκαία. Δεν κατέχει κάποιο ιδιαίτερο μήκος, ώστε να μπορεί να είναι αυτό άξιο λόγου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για ένα μήκος χωρίς κάποια διάσταση, για την είσοδο τού μέλλοντος μέσα σε μια μόνον στιγμή, για την διαχρονική βεβαίωση τής παντοδυναμίας τού Καλού, που σκεπάζει με τις φτερούγες των Πνευμάτων Του τούς μαχόμενους για την δικαιοσύνη ανθρώπους.
Ο Μήτσος απέδωσε πολύ μεγάλη προσοχή στην δική του αριστουργηματική απόδοση τού άσματος. Αντίστοιχες προσπάθειες κατέβαλε και ο ηχολήπτης, στην ακατάπαυστη προσπάθεια των δέκα ημερών τής ηχογράφησης το 1968. Όλα παίχτηκαν κατ' επανάληψη ξανά και ξανά εκατοντάδες φορές. Στην μίξη τού αποτελέσματος υπάρχουν τουλάχιστον δέκα διαφορετικά κανάλια ηχοληψίας τής κιθάρας, που μπορεί να διακρίνει ένα κάπως εξασκημένο αυτί. Ο Χέντριξ σε κάποια από αυτά παίζει τις συγχορδίες άλλοτε με τον γνωστό του κοφτό, δυναμικό τρόπο, όπως ένας χρυσοθήρας ψάχνει με την σκαπάνη για χρυσό μέσα στον βράχο και άλλοτε αρπίζει τις συγχορδίες με τρυφερότητα στο στυλ τού Ντύλαν, πριν εφαρμόσει επάνω τους την περιέλιξη, που αποτελούν περισσότερες μελωδικές γραμμές με την κιθάρα, δημιουργώντας ένα φανταστικό σύνολο. Οι ατελείωτες προσπάθειες κατά την ηχογράφηση και η τελειομανία τού Χέντριξ και τού ηχολήπτη εξουθένωσαν τον μπασίστα Noel Redding, που δεν άντεξε και δεν συμμετείχε στην ηχογράφηση τού τελευταίου λεπτού. Σε αυτό έπαιξε μπάσο ο Χέντριξ και αυτό φαίνεται στα πολύ απλά μελωδικά σχήματα, που κυριαρχούν με εμμονή στην δυναμική τής έντασης σε αυτό τελευταίο μέρος τού κομματιού, από χέρια που ακούγεται, ότι δεν είναι εξοικειωμένα με τις χοντρές χορδές. Στην ενίσχυση αυτής της ρυθμικής έντασης στο τελευταίο μέρος συνέβαλε και ο Brian Jones των Roalling Stones, που έπαιξε κρουστά.
Έτσι, η κόκκινη γραμμή βεβαίωσης για ένα επερχόμενο κόσμο, που θα ανταποκρίνεται στα πραγματικά μέτρα και τις ανθρώπινες προσδοκίες, που βρήκε αφετηρία με τον Προφήτη Ισαΐα και διήλθε στην συνέχεια στο άσμα τού Μπομπ Ντύλαν, κατέληξε σε μια εξίσου θαυμαστή εκδοχή τού Τζίμυ Χέντριξ. ΥΜΝΕΙΤΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΕΝ ΧΟΡΔΑΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟΙΣ, ως μάς καλεί ο ψαλμός.
Θα ήταν επίσης παράληψη, εάν δεν αναφερόταν και η διασκευή τού τραγουδιού από τον Διονύση Σαββόπουλο με τίτλο “Ο Παλιάτσος και Ο Ληστής”. Ο Νιόνιος παραλλάσσει στο άσμα του την στιχουργική τού Ντύλαν. Στο “Μήκος τού Παρατηρητηρίου” ο Ληστής λέει στον Παλιάτσο, ότι πρέπει να σοβαρευτούν, διότι έφτασε η ώρα και πρέπει να αγωνιστούν από κοινού. Αυτή η υπέροχη εικόνα φέρνει μπροστά μας την λεγόμενη “παράδοξο ενότητα αμαρτωλών και Αγίων”, που συντελείται στα πλαίσια τής Εκκλησιαστικής προσπάθειας. Στο άσμα τού Νιόνιου, ο Ληστής αποπέμπει τον Παλιάτσο, δείχνοντας διάθεση συνθηκολόγησης και αδιαφορίας. Όμως και ο Σαββόπουλος παραμένει στα πλαίσια τής δικής του εκδοχής με ειλικρίνεια γνήσια προφητικός, στιγματίζοντας την επερχόμενη αδιαφορία, παθητικότητα, και προ πάντων αδυναμία τής Ελλαδικής κοινωνίας να χαράξει μια αποτελεσματική πορεία άμυνας, έναντι των ζοφερών εξελίξεων που συνέβησαν στην πορεία.
Με τον Μπομπ Ντύλαν, τον Τζίμυ Χέντριξ και τον Διονύση Σαββόπουλο γαλουχήθηκα, άλλο πού μπορεί να κατέληξε ο κάθε ένας τους στην πορεία. Αισθάνομαι, ότι το μήνυμά τους παραμένει ένα νυστέρι μέσα στην παλάμη μου. Ακόμη αισθάνομαι αυτό το νυστέρι συχνά να μού κόβει την παλάμη και να αιμορραγώ. Όμως δεν διατίθεμαι να διαπραγματευτώ την αιχμή του.
Ντύλαν/ Ν Τ υλα ν
ΑπάντησηΔιαγραφήΧέντριξ/ Χ εν τρι ξ
///
Από μουσική δεν ξέρω.
Ξέρω όμως ότι
Ο Παππούς μου ο συγχωρεμενος έφτιαχνε εκκλησίες,
Θυμάμαι τά ιδιαίτερα εργαλεία που είχε για την εξυπηρέτηση της εργασίας του, όπως καλούπι για μπλόκα, και πολλά και διαφορετικά καλεμια! με άκρια σαν χτένα, φαρδιά στενή, πολλά και διαφορετικά ανάλογα τό τί ήθελε να πλάσει ή να χαράξει επάνω στην πέτρα,,,
Φυσικά, είχε και πολλά διαφορετικά σφυριά.
Όταν πήγαινε στο ψάρεμα και δεν έπιανε ψάρια περνούσε από το ψαράδικο και αγόραζε μερικά (ακαθάριστα από τά εντόσθια τους τότε) ψάρια,και τά πήγαινε στην γιαγιά μου.
Τρώγαμε εμείς τά τηγανιτα ψάρια,
Τρώγαν όι γάτες τά εντόσθια.
Η μουσική προσφέρει χρώματα, όπως τής αναμνήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πόλεμος έχει μυρωδιές.
Μυρωδιές* τί αντιφατική λέξη για τόν πόλεμο.
///
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια κάθε τί που επιπλέει η υπερίπταται επάνω των Βαθών η Βυθών, κατά μήκος του ΠΑΡΑτηρηΣΗΜΟΥ,,,
Χ ΕΝ ΤΡΙ Ξ;;;
×^1/3 Ξ;;;
https://youtu.be/7speAQWPWc8?si=vjo_2lviar7-1aoR
ΑπάντησηΔιαγραφήΗσ. 21,5 ἑτοίμασον τὴν τράπεζαν· φάγετε, πίετε· ἀναστάντες, οἱ ἄρχοντες, ἑτοιμάσατε θυρεούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗσ. 21,5 Κατά την κρίσιμον αυτήν ώραν του κινδύνου ετοίμασε, ω Βαδυλών, τα συμπόσιά σου· φάγετε και πίετε αμέριμνοι· οι εχθροί σας όμως ευρίσκονται προ των τειχών σας. Και λοιπόν σεις οι άρχοντες σηκωθήτε και ετοιμάσατε τας μεγάλας ασπίδας προς άμυναν.
Ησ. 21,6 ὅτι οὕτως εἶπε πρός με Κύριος· βαδίσας σεαυτῷ στῆσον σκοπὸν καὶ ὃ ἂν ἴδῃς ἀνάγγειλον·
Ησ. 21,6 Διότι ο Κυριος έτσι μου είπε· “πήγαινε και στάσου σκοπός, παρατήρησε ολόγυρα και. αυτό, το οποίον θα ίδης ανάγγειλέ το”.
Ησ. 21,7 καὶ εἶδον ἀναβάτας ἱππεῖς δύο καὶ ἀναβάτην ὄνου καὶ ἀναβάτην καμήλου. ἀκρόασαι ἀκρόασιν πολλὴν
Ησ. 21,7 Εἶδον δύο ιππείς, τον ένα να επιβαίνη επί όνου και τον άλλον να επιβαίνη εις κάμηλον. “Ακροάσου με πολλήν προσοχήν αυτά, που θα ακούσης.
Ησ. 21,8 καὶ κάλεσον Οὐρίαν εἰς τὴν σκοπιὰν Κυρίου. καὶ εἶπεν· ἔστην διαπαντὸς ἡμέρας καὶ ἐπὶ τῆς παρεμβολῆς ἐγὼ ἔστην ὅλην τὴν νύκτα,
Ησ. 21,8 Καλεσε δε και τον Ουρίαν εις την σκοπιάν αυτήν του Κυρίου”. Και ο προφήτης είπε· Καθ' όλον το διάστημα της ημέρας και της νυκτός εστάθην εγώ επάνω εις την σκοπιάν
Ησ. 21,9 καὶ ἰδοὺ αὐτὸς ἔρχεται ἀναβάτης ξυνωρίδος. καὶ ἀποκριθεὶς εἶπε· πέπτωκε πέπτωκε Βαβυλών, καὶ πάντα τὰ ἀγάλματα αὐτῆς, καὶ τὰ χειροποίητα αὐτῆς συνετρίβησαν εἰς τὴν γῆν.
Ησ. 21,9 και ιδού, έρχονται δύο έφιπποι άνδρες. Και ένας από αυτούς έλαβε τον λόγον και εφωναξε· “έπεσε πλέον, έπεσεν η Βαβυλών· συνετρίβησαν δε όλα τα είδωλα αυτής και όλα τα χειροποίητα αντικείμενα της λατρείας επάνω στο έδαφος”.
Ησ. 21,10 ἀκούσατε, οἱ καταλελειμμένοι καὶ οἱ ὀδυνώμενοι, ἀκούσατε ἃ ἤκουσα παρὰ Κυρίου σαβαώθ· ὁ Θεὸς τοῦ Ἰσραὴλ ἀνήγγειλεν ἡμῖν.
Ησ. 21,10 Ακούσατε, λοιπόν, σεις, οι οποίοι απεμείνατε και εσώθητε από την αιχμα-λωσίαν και οι οποίοι πονείτε δια την ερήμωσιν της πατρίδος σας. Ακούσατε αυτά, που εγώ έχω ακούσει από τον Κυριον των δυνάμεων. Ο Θεός του Ισραήλ ανήγγειλεν αυτά εις ημάς.
"Στο μήκος του Παρατηρητηρίου"
ΑπάντησηΔιαγραφήΌ Οὐρίαν επιστατει , αντιλαμβάνων τόν Χρόνο,
όπως και οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, Ληστές οι Παλιάτσοι,
///
Το ρολόι έχει κουρδιστήρι,
Αλλά έχει και ρυθμιστή ώρας,,,
19:11