Διόδοτος ο Ερυθραίος (4ος αι. π.Χ.): Ένας από τους συντάκτες των Εφημερίδων του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Θέματα:
Ειδήσεις, Σχολιασμός Επικαιρότητας, Αναλύσεις, Φιλοσοφικά, Πολιτικά, Ιστορικά, Εθνικά, Διεθνή και Ταξιδιωτικά Θέματα, Χιούμορ, Συνωμοσίες, Βιβλίο, Μουσική.
Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας. Έρρωσθε και ευδαιμονείτε εν παντί !
Κατά την γνώμη μου, το μουσικό κομμάτι MOBBY DICK των LED ZEPPELIN είναι το κορυφαίο πόνημα μεταξύ των τριών μουσικών κομματιών τής ροκ μουσικής, που σφραγίστηκαν από μια έξοχη ιδιοφυία, στην βάση ότι η περιγραφική δύναμη τής μουσικής, ως δρώμενου μεταξύ ύλης και αντιύλης, μπορεί να διατυπώσει με λεπτομερή τρόπο μια διήγηση, σε πλαίσια που ανέρχονται υπέρ άνω των εκφραστικών ορίων, που μπορούν να κινηθούν ο γραπτός λόγος και η εικαστική έκφραση. Με αυτόν τον τρόπο κατέδειξαν, ότι η αφηγηματική ικανότητα των ήχων, μπορεί να υπερίπταται των δυνατοτήτων τού δομημένου λόγου και τής παραστατικής αφήγησης, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω τού εικονοσμού. Σε αυτά τα πλαίσια αναβιβάζεται το αυτί, ως έδρα τής ακοής, στην σφαίρα τής πρόσληψης οραμάτων. Από την σύνολη ροή τού κομματιού έχει αποκλειστεί η συμμετοχή τού τραγουδιστή τού συγκροτήματος και κατ' ακολουθίαν η αφηγηματική λειτουργία τού άσματος, που μέσω τού στίχου προσλαμβάνει ρόλο πρωτοκαθεδρίας στην μετάδοση τού νοήματος. Τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει στην συγκεκριμένη περίπτωση η γλαφυρή γλώσσα των κρουστών, που από όργανο ρυθμικής έμφασης και συνοδείας τού σκοπού, εξυψώνονται σε σολιστικό πρωταγωνιστή, μέσω τής απαράμιλης ιδιοφυίας τού τυμπανιστή JOHN BONHAM, που επάξια θεωρείται ως ο πλέον πρικισμένος ντράμερ τής ροκ μουσικής. Νομίζω όμως, ότι αυτός αδικείται, όταν θεωρείται τυμπανιστική ιδιοφυία, διότι το μαναδικό του ταλέντο εκχύνεται στην σύνολη δραματουργία τού μουσικού γίγνισθαι. Εάν κλείσει κάποιος τα μάτια του κατά την διάρκεια που ο John Bohnham δίνει στην κυριολεξία τα ρέστα του σε ένα επουράνιο σόλο κρουστών, που επεκτείνεται στην συντριπτική διάρκεια τού κομματιού, και αφιερώσει όλη την προσοχή του στο άκουσμα, μπορεί να αιστανθεί το πέρασμα όλης τής αφήγησης που ανέπτυξε ο Herman Melville στο αριστοτεχνικό του μυθιστόρημα. Είναι ευνόητο, ότι μια εταιρία δίσκων, θα θεωρούσε παράτολμο με βάση τα εμπορικά της κριτήρια, να δοθεί διάρκεια μεγαλύτερη από τριάμυση λεπτά σε μια αφήγηση κρουστών. Γι αυτό, την πλήρη δυναμική αυτής τής αφήγησης μπορεί κάποιος να απολαύσει μόνο στις εκτελέσεις τού κομματιού σε ζωντανές εμφανίσεις τού συγκροτήματος, οι οποίες ευτυχώς υπάρχουν βιντεισκοπημένες από περισσότερα live.
Εύστοχα έχει εντοπισθεί, ότι το πρώτο μουσικό όργανο που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν το τύμπανο, διότι αυτό ανταποκρίνεται στους κτύπος τής καρδιάς του. Αυτή την πρωτογενή πραγματικότητα έθεσε σε κίνηση ο John Bohnham, για να αποδώσει την αγριότητα τού πελάγους, την αποφασιστικότητα των κυνηγών και τον ξέφρενο ανιμαλισμό τού κύτους. Όμως το ανθρώπινο δράμα, ο αγώνας για επιβίωση και επίτευξη όσων συγκινούν τον άνθρωπο, δεν περνάει μόνον μέσα από τους κτύπους τής καρδιάς, αλλά επεκτείνεται και στο ποδοβολητό των πνευμόνων μέσω τής αναπνοής, που σε ακραίες συνθήκες καλπάζει. Τα όργανα που προμοιάζουν τούς πνεύμονες είναι τα πνευστά. Το δεύτερο τεράστιου κάλλους αφηγηματικό ηχητικό ντοκουμέντο πρόσφερε με ένα αριστουργικό σόλο με το φλάουτο ο Ian Anderson με τούς Jethro Tull στο κομμάτι Lokomotive Breath. Η αφήγηση με το ακατάσχετο αγκομαχητό τής ατμομηχανής περιγράφει ένα προδομένο έρωτα, που κάλλιστα όμως θα μπορούσε να επεκτείνεται σε μια μεγάλη χαμένη μάχη, ή στην απόδραση κάποιων αδίκως κρατουμένων που απέτυχε. Το τρίτο σπουδαίο κομμάτι βαθέος αφηγηματικού χαρακτήρα τής ροκ μουσικής προσομοιάζει το βάθος τής ψυχής και τού ασυνειδήτου, που επισφραγίζει τόσο την καρδιά όσο και τούς πνεύμονες. Στην περίπτωση αυτή τον λόγο έχουν οι χαμηλές συχνότητες, που αποδίδει το μπάσο. Στην διασκευή τού θρυλικού κομματιού τού Jimi Hendrix "Third Stone From the Sun", αφηγείται ο θρυλικός Jaco Pastorius με το ηλεκτρικό μπάσο, μαζί με τούς Weather Report, αυτά που ανέρχονται από το βάθος τού ασυνείδητου στο φως. Τα τρια αυτά αριστουργηματικά κομμάτια τής ροκ (και όχι μόνον αυτά) καταδεικνύουν, ότι η ικανότητα λαϊκότροπων δημιουργών τής νεολαιϊστικης μουσικής, μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στα αριστουργήματα μεγάλων κλασσικών, εκφράζοντας τούς πόθους, τις ανησυχίες και τούς αγώνες τής γενιάς, που ευδοκιμήσαμε να βρεθούμε στους δρόμους τής ζωής μαζί της.
Φίλε Διονύση, ένα ρίγος συγκίνησης με διαπέρασε όταν αναφέρθηκες στον Παστόριους. Το παρακάτω κομμάτι είναι αυτό στο οποίο με μάγεψε ο ήχος του και παρακάλεσα τους γονείς μου να με βοηθήσουν οικονομικά να αγοράσω το πρώτο μου -και μοναδικό, που έχω ως τώρα- ηλεκτρικό μπάσσο, το jazz bass της Fender. Και έναν ενισχυτή βεβαίως. Τα πιο αξέχαστα χρόνια της ζωής μου.
Ωραίον!
ΑπάντησηΔιαγραφήμνκ
Πίσω, στα γυμνασιακά μας χρόνια Μαράκι μου..
ΔιαγραφήΚαλημέρα!!!
ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΜΑΣ ΦΙΛΕ ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΜΑΣ 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍🤣👍👍👍
ΑπάντησηΔιαγραφή💙
ΔιαγραφήΚατά την γνώμη μου, το μουσικό κομμάτι MOBBY DICK των LED ZEPPELIN είναι το κορυφαίο πόνημα μεταξύ των τριών μουσικών κομματιών τής ροκ μουσικής, που σφραγίστηκαν από μια έξοχη ιδιοφυία, στην βάση ότι η περιγραφική δύναμη τής μουσικής, ως δρώμενου μεταξύ ύλης και αντιύλης, μπορεί να διατυπώσει με λεπτομερή τρόπο μια διήγηση, σε πλαίσια που ανέρχονται υπέρ άνω των εκφραστικών ορίων, που μπορούν να κινηθούν ο γραπτός λόγος και η εικαστική έκφραση. Με αυτόν τον τρόπο κατέδειξαν, ότι η αφηγηματική ικανότητα των ήχων, μπορεί να υπερίπταται των δυνατοτήτων τού δομημένου λόγου και τής παραστατικής αφήγησης, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω τού εικονοσμού. Σε αυτά τα πλαίσια αναβιβάζεται το αυτί, ως έδρα τής ακοής, στην σφαίρα τής πρόσληψης οραμάτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την σύνολη ροή τού κομματιού έχει αποκλειστεί η συμμετοχή τού τραγουδιστή τού συγκροτήματος και κατ' ακολουθίαν η αφηγηματική λειτουργία τού άσματος, που μέσω τού στίχου προσλαμβάνει ρόλο πρωτοκαθεδρίας στην μετάδοση τού νοήματος. Τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει στην συγκεκριμένη περίπτωση η γλαφυρή γλώσσα των κρουστών, που από όργανο ρυθμικής έμφασης και συνοδείας τού σκοπού, εξυψώνονται σε σολιστικό πρωταγωνιστή, μέσω τής απαράμιλης ιδιοφυίας τού τυμπανιστή JOHN BONHAM, που επάξια θεωρείται ως ο πλέον πρικισμένος ντράμερ τής ροκ μουσικής. Νομίζω όμως, ότι αυτός αδικείται, όταν θεωρείται τυμπανιστική ιδιοφυία, διότι το μαναδικό του ταλέντο εκχύνεται στην σύνολη δραματουργία τού μουσικού γίγνισθαι.
Εάν κλείσει κάποιος τα μάτια του κατά την διάρκεια που ο John Bohnham δίνει στην κυριολεξία τα ρέστα του σε ένα επουράνιο σόλο κρουστών, που επεκτείνεται στην συντριπτική διάρκεια τού κομματιού, και αφιερώσει όλη την προσοχή του στο άκουσμα, μπορεί να αιστανθεί το πέρασμα όλης τής αφήγησης που ανέπτυξε ο Herman Melville στο αριστοτεχνικό του μυθιστόρημα.
Είναι ευνόητο, ότι μια εταιρία δίσκων, θα θεωρούσε παράτολμο με βάση τα εμπορικά της κριτήρια, να δοθεί διάρκεια μεγαλύτερη από τριάμυση λεπτά σε μια αφήγηση κρουστών. Γι αυτό, την πλήρη δυναμική αυτής τής αφήγησης μπορεί κάποιος να απολαύσει μόνο στις εκτελέσεις τού κομματιού σε ζωντανές εμφανίσεις τού συγκροτήματος, οι οποίες ευτυχώς υπάρχουν βιντεισκοπημένες από περισσότερα live.
https://www.youtube.com/watch?v=r9-42mu1D9Y
Συνεχίζεται...
Συνέχεια προηγούμενου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύστοχα έχει εντοπισθεί, ότι το πρώτο μουσικό όργανο που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος ήταν το τύμπανο, διότι αυτό ανταποκρίνεται στους κτύπος τής καρδιάς του. Αυτή την πρωτογενή πραγματικότητα έθεσε σε κίνηση ο John Bohnham, για να αποδώσει την αγριότητα τού πελάγους, την αποφασιστικότητα των κυνηγών και τον ξέφρενο ανιμαλισμό τού κύτους. Όμως το ανθρώπινο δράμα, ο αγώνας για επιβίωση και επίτευξη όσων συγκινούν τον άνθρωπο, δεν περνάει μόνον μέσα από τους κτύπους τής καρδιάς, αλλά επεκτείνεται και στο ποδοβολητό των πνευμόνων μέσω τής αναπνοής, που σε ακραίες συνθήκες καλπάζει. Τα όργανα που προμοιάζουν τούς πνεύμονες είναι τα πνευστά. Το δεύτερο τεράστιου κάλλους αφηγηματικό ηχητικό ντοκουμέντο πρόσφερε με ένα αριστουργικό σόλο με το φλάουτο ο Ian Anderson με τούς Jethro Tull στο κομμάτι Lokomotive Breath. Η αφήγηση με το ακατάσχετο αγκομαχητό τής ατμομηχανής περιγράφει ένα προδομένο έρωτα, που κάλλιστα όμως θα μπορούσε να επεκτείνεται σε μια μεγάλη χαμένη μάχη, ή στην απόδραση κάποιων αδίκως κρατουμένων που απέτυχε.
Το τρίτο σπουδαίο κομμάτι βαθέος αφηγηματικού χαρακτήρα τής ροκ μουσικής προσομοιάζει το βάθος τής ψυχής και τού ασυνειδήτου, που επισφραγίζει τόσο την καρδιά όσο και τούς πνεύμονες. Στην περίπτωση αυτή τον λόγο έχουν οι χαμηλές συχνότητες, που αποδίδει το μπάσο. Στην διασκευή τού θρυλικού κομματιού τού Jimi Hendrix "Third Stone From the Sun", αφηγείται ο θρυλικός Jaco Pastorius με το ηλεκτρικό μπάσο, μαζί με τούς Weather Report, αυτά που ανέρχονται από το βάθος τού ασυνείδητου στο φως.
Τα τρια αυτά αριστουργηματικά κομμάτια τής ροκ (και όχι μόνον αυτά) καταδεικνύουν, ότι η ικανότητα λαϊκότροπων δημιουργών τής νεολαιϊστικης μουσικής, μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στα αριστουργήματα μεγάλων κλασσικών, εκφράζοντας τούς πόθους, τις ανησυχίες και τούς αγώνες τής γενιάς, που ευδοκιμήσαμε να βρεθούμε στους δρόμους τής ζωής μαζί της.
Φίλε Διονύση,
Διαγραφήένα ρίγος συγκίνησης με διαπέρασε όταν αναφέρθηκες στον Παστόριους. Το παρακάτω κομμάτι είναι αυτό στο οποίο με μάγεψε ο ήχος του και παρακάλεσα τους γονείς μου να με βοηθήσουν οικονομικά να αγοράσω το πρώτο μου -και μοναδικό, που έχω ως τώρα- ηλεκτρικό μπάσσο, το jazz bass της Fender. Και έναν ενισχυτή βεβαίως. Τα πιο αξέχαστα χρόνια της ζωής μου.
https://www.youtube.com/watch?v=HT2bVYrpHaE