Διόδοτος ο Ερυθραίος (4ος αι. π.Χ.): Ένας από τους συντάκτες των Εφημερίδων του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Θέματα:
Ειδήσεις, Σχολιασμός Επικαιρότητας, Αναλύσεις, Φιλοσοφικά, Πολιτικά, Ιστορικά, Εθνικά, Διεθνή και Ταξιδιωτικά Θέματα, Χιούμορ, Συνωμοσίες, Βιβλίο, Μουσική.
Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας. Έρρωσθε και ευδαιμονείτε εν παντί !
Κομματάρα. Απόδειξη ότι η Ελλάδα μπορεί να παράγει παγκοσμίου βεληνεκούς παραγωγές αρκεί να υπάρχει ταλέντο, όρεξη και καλή συνεργασία.
Θυμάμαι όταν το πρωτοάκουσα και μπήκε η Bonnie Tyler με την χαρακτηριστική βραχνάδα έμεινα κάγκελο νομίζοντας ότι μεταφέρθηκα σε παράλληλο σύμπαν. Δεν είχαμε συνηθίσει σε τέτοιες συνεργασίες. Και τότε δεν υπήρχαν τα mash-up και τα pc να κάνουν μίξεις και post-production επεξεργασία.
Η Αρβανίτη για να μην "πουλάει" τα κάλλη της δεν αναγνωρίστηκε όπως οι τωρινές τραγουδιάρες. Ούτε ερμήνευσε εμετικούς στίχους στυλ "είπες-πίπες", "μείνε μόνη σου, γ@μώ και τ'αγόρι σου", "μ'αρέσει να 'σαι αλήτης και 'γω να 'μαι μαντάμ", "ζάρι" κλπ που δείχνουν ότι η κατρακύλα της νέας γενιάς δεν έχει πάτο.
Και μην γυρίσει κανείς και με πει δεινόσαυρο και κολλημένο στο παρελθόν! 32 χρόνια έχουν περάσει και αυτό το διαμάντι στέκεται στην κορυφή. Οι σύγχρονες μπούρδες δεν έχουν ούτε 6 μήνες ζωή. Αντικαθιστώνται με μια ακόμα μεγαλύτερη μπούρδα δυστυχώς.
Fun fact: μετά την συνεργασία με την Bonnie Tyler ο Ρακιντζής έκανε το ίδιο έτος συνεργασία με τον Ian Gillan των Deep Purple! Τελείως άλλο ύφος με φανατικούς εχθρούς και φανατικούς φίλους.
Εδώ πλάνα από τα γυρίσματα: https://www.youtube.com/watch?v=rUt9pBEu-n8
Τί να πει κανείς για τον Ρακιντζή και τη Σοφία. Τούς έχω γνωρίσει από κοντά και τους δυο. Απίστευτα καλά παιδιά! Και ο Μιχάλης δεν καβάλησε ποτέ το καλάμι. Μάλιστα χτυπήθηκε από το μουσικό κατεστημένο, αριστερούληδες ψευτοροκάδες και "έντεχνους μη χέσω". Τον γνώρισα πρώτη φορά από κοντά, σε κλαμπ στην Κυψέλη, το 1982 νομίζω, όπου έπαιζε με το πρώτο του συγκρότημα, τους Scraptown, απίστευτα κομμάτια φανκ, σε μια μίξη με στυλ UB40.
Τώρα για τον Γκίλλαν.. τί να πρωτοπείς! Όλες οι γυναίκες ήταν ερωτευμένες με την παρουσία του και την εμφάνισή του, και εμείς τα αγοράκια είμασταν επίσης ερωτευμένοι μαζί του, δηλαδή με την ΦΩΝΆΡΑ του και αυτό που αντιπροσώπευε, προερχόμενος από την ΠΟΛΥΛΑΤΡΕΜΕΝΗ μας ροκ μπάντα Deep Purple.
Θα σάς πω το όνειρο που έβλεπα σήμερα το πρωί λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι για να πάω στη δουλειά.
Ήτανε λέει ο Διάβολος, ο οποίος έκανε διάφορες πονηριές και ελιγμούς, και μεταμορφωνόταν, για να μην τον αποκαλύψω, και προσπαθούσε να προσφέρει στους ανθρώπους ένα επικίνδυνο μαυροζούμι, λέγοντάς τους ότι είναι καφές.
Εγώ κατέβαλα υπεράνθρωπες προσπάθειες για να τον εμποδίσω και να φτιάξω και να δώσω στους ανθρώπους κανονικό καφέ για να μην πιουν το επικίνδυνο μαυροζούμι.
Γι αυτό στεκόμουν συνέχεια πάνω από δεκάδες όλων των ειδών καφετιέρες!
Δυστυχώς Κωστή, εδώ στην Ελλάδα, "σκοτώνουν τα άλογα" πριν ακόμα γεράσουν. Μην θυμηθούμε Βίκυ Λέανδρος, Ντέμη Ρούσο, Λάκη Τζορντανέλι, Λάκη Αλεξάνδρου κ.α. Ότι είναι "απέναντι" το διαγραφούν από τα κατάπια. Το κράτος και το σύστημα σε όποιον δεν αποδίδει πιά και δεν έχει ζήτηση, τον διαγραφούν αργά αργά. Ο Ρακιτζής θα γλύτωνε; Υπάρχουν στην Ελληνική ρόκ σκηνή, ΔΙΑΜΆΝΤΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ, που δυστυχώς πολύ λίγοι τα γνωρίζουν. Είμαι ευτυχής που έχω στην συλλογή μου, ένα τέτοιο prog rock ΑΡΙΣΤΟΎΡΓΗΜΑ, που δεν έτυχε της πρέπουσας σημασίας. Δεν ξέρω το γιατί.....
Κοίτα σύμπτωση! Προχθές είμασταν καλεσμένοι σε ένα τραπέζι εγώ και η αναγνώστρια/σχολιαστής μας Αναστασία. και μού είπε ότι γνώριζε προσωπικά τον Ηρακλή Τριανταφυλλίδη. Εγώ δε, στα 16 μου έκανα παρέα με τον μπασσίστα του Τριανταφυλλίδη, τον Μιχάλη Νικολαΐδη. Ένα χρόνο μετά αγόρασα και εγώ το πρώτο μου ηλεκτρ.μπάσσο Jazz Bass της Fender.
Παρόλο που η συμβολική τού συγκεκριμένου ονείρου τού φίλτατου Κώστα παραπέμπει σε δεδομένα, που δεν είναι απλώς εύλογα αλλά προφανή, ας μού επιτραπεί, να καταθέσω κάποια σχετικά συμφραζόμενα, εκκινώντας αποκλειστικά από την διάθεση να αποτείνω ένα μικρό φόρο τιμής σε ένα θείο μου, που σε νεαρή ηλικία εργαζόταν σε κατάστημα ειδών δώρων, στο οποίον αγόραζε ταμπακιέρες ο Φρόιντ. Θεωρώ ότι δεν τυχαίο, πως αυτό το σχόλιο με το όνειρο κατατίθεται σε μια ανάρτηση για την έρημο και μάλιστα την εσωτερική. Αναμφιβόλως το θέμα καθεαυτό αναφέρεται σε μια ζοφερή κατάσταση τής τρέχουσας πραγματικότητος και εγκαλεί πάντα έκαστον να αναλογιστεί το ποσοστό τής ατομικής του ευθύνης σχετικά. Πλην όμως, αυτή η ανάρτηση επιδέχεται και μια δεύτερη ανάγνωση, εφόσον μάλιστα συνοδεύεται από σχολιασμό, που μεταβαίνει σε διεργασίες τού ασυνείδητου με αναφορά στα σύμβολα. Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν την Εβδομάδα των Παθών, την Μεγάλη Εβδομάδα τού έτους, στην οποία κορυφώνεται η Παρουσία τού Θείου στα πλαίσια τής Ενανθρώπησης τού Θείου Δράματος. Αυτές ακριβώς τις ημέρες ο Χριστός αποσύρεται στην έρημο, με στόχο την τελική σύγκρουση με το κακό. Μέσα σε μια βαθιά ενδοσκόπηση, ο ακατονόμαστος τού προσφέρει την επικυριαρχία επί γης, εάν Αυτός τον υπηρετήσει. Όμως ο Χριστός τού απαντά “ΟΥΚ ΕΠ' ΑΡΤΩ ΜΟΝΟΝ ΖΗΣΕΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ”. Ο Άρτος συμβολίζει την υλική υπόσταση τού ανθρώπου, η οποία αν και είναι αναπόσπαστη τής φύσεως του, η απολυτοποίηση της οδηγεί στον ακρωτηριασμό τής πνευματικής του οντότητος. Στα πλαίσια τής Θείας Ευχαριστίας αγιάζεται ο άρτος και ο οίνος. Ο οίνος, που ευφραίνει καρδιές και σε ορθή ποσότητα οδηγεί στην “αμέθυστο μέθη”, συμβολίζει το πνεύμα. Οπότε, προκύπτει το ερώτημα, πού κολλάει ο καφές, ως τρίτο στοιχείο στην οδό τής μετανοίας, δεδομένου ότι υφίσταται επίσης και ένα τέταρτο πολύ σημαντικό στοιχείο, που είναι η έρημος. Και για ποιον λόγο έρχεται η προικισμένη διαίσθηση τού ιστολόγου, να θέσει το θέμα αυτών των δυο στοιχείων κατά την περίοδο των Νηστειών; Η σύγχρονη θεωρητική φυσική αποκαλύπτει, ότι δίπλα στην ύλη και την ενέργεια, δηλαδή το σώμα και το πνεύμα για τα ανθρώπινα δεδομένα στην σφαίρα τού μεσοκόσμου, καθοριστικό ρόλο επιτελεί η πληροφορία. Αυτή μεταδίδεται μέσω τής επικοινωνίας. Και είναι η σύγχρονη φυσική πάλι, που κατέδειξε, ότι τα πάντα συνδέονται μεταξύ τους, αναδεικνύοντας την κβαντική διεμπλοκή. Όμως το κατ' εξοχήν σύμβολο για την επικοινωνία είναι ο καφές, ως το σύγχρονο μέσον συμποσιασμού. Και δεν είναι μόνον τα ατελείωτα καφενεία στο Παρίσι, που στάθηκαν οι πάγιοι χώροι συζητήσεων και ζυμώσεων μεταξύ σπουδαίων φιλοσόφων και καλλιτεχνών. Ο Πλωτίνος διαπιστώνει, ότι “...ΕΙΤΕ ΠΑΙΣ ΕΙΤΕ ΑΝΗΡ ΠΑΙΖΕΙ Η ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ, ΘΕΩΡΙΑΣ ΕΝΕΚΕΝ Ο ΜΕΝ ΠΑΙΖΕΙΝ, Ο ΔΕ ΣΠΟΥΔΑΖΕΙΝ...”. Η έφεση προς την θεωρία αποτελεί το ενδόμυχο κίνητρο τής δραστηριότητας των ανθρώπων. Και η βάση τής θεωρίας είναι η επικοινωνία. Είτε έμμεση, ερχόμενοι σε επαφή με όσα άλλοι κατέγραψαν, είτε άμεση μέσω τής ανθρώπινης επαφής. Καφενεία και καφετέριες ήσαν και παραμένουν οι πάγιοι χώροι λαϊκής συνευρέσεως, όπου διεξάγεται με έντονο τρόπο η επικοινωνία. Και στην σύγχρονη εποχή, τα καφενεία είναι οι χώροι συνευρέσεως στο διαδίκτυο, παρέχοντας στην ανάγκη για επικοινωνία νέες, πρωτόγνωρες διαστάσεις.
Η θεωρία, που επιτυγχάνεται μέσω τής επικοινωνίας και τού στοχασμού, που αποτελεί νοητική διεργασία στο εσωτερικό μας, ένα είδος δηλαδή εσωτερικής επικοινωνίας και μόχλευσης, απολήγει στον σχηματισμό εννοιών, που αφορούν πράγματα και διαδικασίες. Υπέρ άνω των εννοιών βρίσκονται οι αρχέγονες ιδέες, οπότε οι έννοιες συνιστούν την εκφορά τους στο συγκεκριμένο. Πλην όμως, οι διάφορες μορφές επικοινωνίας, είτε ως μελέτη, έρευνα, συν-ζήτηση με άλλους ανθρώπους και στοχασμός, δεν επαρκούν για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, Ενώ ο Αριστοτέλης αποδίδει ορισμούς με βάση την λογική στις ιδέες και τις έννοιες, ο Πλάτων αποφεύγει επισταμένα αυτήν την διαδικασία. Η Σχολή τής Φρανκφούρτης άσκησε ισχυρή κριτική σε αυτήν την Πλατωνική πρακτική, που διατυπώνεται επίσης στο βιβλίο τού I.F. Stone „Η Δίκη τού Σωκράτη”. (εκδόσεις ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ -Α.Α. ΛΙΒΑΝΗ). Η σφοδρή επίκριση που απευθύνεται στον Σωκράτη, αποδίδοντάς του υπέρμετρη ειρωνεία και κομπασμό, αφορά την πρακτική, ότι αυτός σχεδόν μονίμως ζητούσε από τούς συνομιλητές του στους Πλατωνικούς Διαλόγους να ορίσουν τις έννοιες, που πραγματευόντουσαν οι συζητήσεις. Πάντοτε απέρριπτε τούς ορισμούς που έδιναν οι άλλοι, χωρίς όμως ποτέ αυτός να μπει στον κόπο να αντιπροτείνει κάποιον ορισμό. Αυτή η “ιδιορρυθμία” τού Σωκράτη μπορεί να ξενίζει σε κάποιο βαθμό και να προκαλεί σχετικές απορίες, δεδομένου ότι αυτός επιδίωκε με έμφαση την αφύπνιση και το θεωρητική ανόρθωση των συνομιλητών του, χωρίς να είναι γενικά αγενής. Πλην όμως θεωρώ, ότι οι ειρωνείες που εκδήλωνε, μετέβαιναν σε μεγάλο βάθος, το οποίον δεν ήταν πάντοτε αυτόματα προσιτό, αλλά αποτελούσε πρόκληση στην νόηση για εμπεριστατωμένη έρευνα. Μια πολύ χρήσιμη αφετηρία για την ερμηνεία αυτής τής πρακτικής, εκτιμώ ότι προσφέρει ο Εμμανουήλ Καντ στην πραγματεία του για τις ιδέες έργο “Γενικό Σχέδιο για την Κατανόηση” (“Gesamtentwurf des Erkennens“, όπου ο όρος “erkennen“ σημαίνει αναγνωρίζω, κατανοώ). Ο Καντ, ως αυστηρός ακόλουθος τού “καθαρού λόγου”, που απαιτεί διαύγεια όσο αφορά τον καθορισμό τού περιεχομένου, αποδίδει στην ιδέες ένα τριπλό περιεχόμενο. Το πρώτο αφορά το μεθοδολογικό τους νόημα. Το δεύτερο εστιάζεται στην ψυχολογική λειτουργία τους και το τρίτο στην αντικειμενική σημασία τους. Πλην όμως δεν περιορίζεται σε αυτά, προσθέτοντας μια τέταρτη πτυχή, που αφορά το ΥΠΕΡΑΙΣΘΗΤΟ στην διαδικασία τής επίγνωσης. Για τον Καντ οι ιδέες είναι εξίσου αντικειμενικές και υποκειμενικές, βάση τής ιδιότητος τής “ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ” („Transedenz“) που τούς αποδίδει. Λόγω αυτής τής ιδιότητος, η προσέγγιση των ιδεών μπορεί να επιτευχθεί μόνον σε κάποιον βαθμό με την λογική, ενώ η υπόλοιπη προσέγγισή τους αφορά την βιωματική εμπειρία ενός εκάστου. Προφανώς αυτός είναι ο λόγος, που ο Σωκράτης δεν έδινε ορισμούς στις έννοιες σε λογική βάση, επιδιώκοντας να προκαλέσει τούς συνομιλητές του να αναστοχασθούν βαθύτερα. Εξ άλλου είναι γνωστός ο ισχυρισμός τού Πλάτωνος, ότι η γνώση αποκαλύπτεται στους εναρέτους. Όμως η αρετή είναι ταυτοχρόνως θεωρία και πράξη. Προϋποθέτει την αναζήτηση, αλλά και την συνέπεια.
Οπότε, η επικοινωνία, όσο σημαντική κι αν είναι, δεν επαρκεί για την επίγνωση τού ζητουμένου. Δίπλα στον καφέ υπάρχει μια ακόμη προϋπόθεση, που συνοψίζεται στο “ΣΚΑΠΤΕ ΕΝΔΟΝ” τού Σωκράτους. Όμως αυτή η διαδικασία δεν είναι νοητική. Ο Άγιος Αντώνιος, που θεωρείται ιδρυτής τού αναχωρητισμού, εξήρε την “Εσωτερική Έρημο”, την οποία θεωρεί, ότι βρίσκεται στην ευχέρεια κάθε καθημερινού ανθρώπου, που είναι επιφορτισμένος με πλήθος βιοτικών υποχρεώσεων και καθηκόντων. Πρόκειται για εκείνες τις στιγμές απόλυτης σιωπής, στις οποίες ο άνθρωπος παραμερίζει πάσα λογική, για να οργώσει τα νέφη και να φυτέψει τα όνειρα για μια συνειδητή και ελεύθερη ανθρωπότητα, όπου η κοσμική αρμονία καλείται να βασιλεύσει στο εδώ και τώρα. Ο Χριστός μεταβαίνων στην έρημο, δείχνει την οδό. Πρόκειται για τον “Χορό των Θεών, στον οποίον ακολουθούν οι Ήρωες και όσοι άνθρωποι αποτολμούν το άλμα στο γυμνό εφαλτήριο τού νέφους”, που αναφέρει ο Πλάτων στον “Φαίδρο”. Ο Νίκος Καρούζος έγραψε σε κάποιο ποίημα “νηστεύει η ψυχή μου από τα πάθη και το σώμα μου την ακολουθεί”. Η σιωπή ως πεμπτουσία τής νηστείας, που οδηγεί στην Φανέρωση τού Λόγου.
Κώστα τι μου θύμησες τώρα?Την εποχή εκείνη που ο Ρακιντζής ήταν στην επικαιρότητα είχα γνωρίσει μια παρεούλα από την εκπομπή "Μουσικόραμα" που τον γνώριζαν και πηγαίναμε πολύ συχνά στα μαγαζιά που τραγουδούσε.Τον θεωρούσαν πολύ ταλαντούχο και πολύ συγκροτημένο αλλά όταν κάποιος ενοχλήσει το σύστημα περνάει κατευθείαν στην αφάνεια ή λοιδορείται. Σε σχέση με το όνειρο που είδες πιστεύω ότι αφορά το blog και τις συζητήσεις που γίνονται εδώ αλλά μπορεί στο μέλλον μέσα από κάποια ανάρτηση να αποτρέψεις ή να επηρεάσεις ανθρώπους να κάνουν κάτι που μπορεί να είναι επιζήμιο.
ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΜΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΣΜΙΡ....ΕΡΗΜΙΑ ΕΡΗΜΟΣ ....
Καλημέρα!!!
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=PD-MdiUm1_Y
🙂
Κομματάρα. Απόδειξη ότι η Ελλάδα μπορεί να παράγει παγκοσμίου βεληνεκούς παραγωγές αρκεί να υπάρχει ταλέντο, όρεξη και καλή συνεργασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμάμαι όταν το πρωτοάκουσα και μπήκε η Bonnie Tyler με την χαρακτηριστική βραχνάδα έμεινα κάγκελο νομίζοντας ότι μεταφέρθηκα σε παράλληλο σύμπαν. Δεν είχαμε συνηθίσει σε τέτοιες συνεργασίες. Και τότε δεν υπήρχαν τα mash-up και τα pc να κάνουν μίξεις και post-production επεξεργασία.
Η Αρβανίτη για να μην "πουλάει" τα κάλλη της δεν αναγνωρίστηκε όπως οι τωρινές τραγουδιάρες. Ούτε ερμήνευσε εμετικούς στίχους στυλ "είπες-πίπες", "μείνε μόνη σου, γ@μώ και τ'αγόρι σου", "μ'αρέσει να 'σαι αλήτης και 'γω να 'μαι μαντάμ", "ζάρι" κλπ που δείχνουν ότι η κατρακύλα της νέας γενιάς δεν έχει πάτο.
Και μην γυρίσει κανείς και με πει δεινόσαυρο και κολλημένο στο παρελθόν! 32 χρόνια έχουν περάσει και αυτό το διαμάντι στέκεται στην κορυφή. Οι σύγχρονες μπούρδες δεν έχουν ούτε 6 μήνες ζωή. Αντικαθιστώνται με μια ακόμα μεγαλύτερη μπούρδα δυστυχώς.
Fun fact: μετά την συνεργασία με την Bonnie Tyler ο Ρακιντζής έκανε το ίδιο έτος συνεργασία με τον Ian Gillan των Deep Purple! Τελείως άλλο ύφος με φανατικούς εχθρούς και φανατικούς φίλους.
Εδώ πλάνα από τα γυρίσματα:
https://www.youtube.com/watch?v=rUt9pBEu-n8
Καλημέρα μπόϋ!!!
ΔιαγραφήΤί να πει κανείς για τον Ρακιντζή και τη Σοφία. Τούς έχω γνωρίσει από κοντά και τους δυο. Απίστευτα καλά παιδιά! Και ο Μιχάλης δεν καβάλησε ποτέ το καλάμι. Μάλιστα χτυπήθηκε από το μουσικό κατεστημένο, αριστερούληδες ψευτοροκάδες και "έντεχνους μη χέσω".
Τον γνώρισα πρώτη φορά από κοντά, σε κλαμπ στην Κυψέλη, το 1982 νομίζω, όπου έπαιζε με το πρώτο του συγκρότημα, τους Scraptown, απίστευτα κομμάτια φανκ, σε μια μίξη με στυλ UB40.
Τώρα για τον Γκίλλαν.. τί να πρωτοπείς! Όλες οι γυναίκες ήταν ερωτευμένες με την παρουσία του και την εμφάνισή του, και εμείς τα αγοράκια είμασταν επίσης ερωτευμένοι μαζί του, δηλαδή με την ΦΩΝΆΡΑ του και αυτό που αντιπροσώπευε, προερχόμενος από την ΠΟΛΥΛΑΤΡΕΜΕΝΗ μας ροκ μπάντα Deep Purple.
Θα σάς πω το όνειρο που έβλεπα σήμερα το πρωί λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι για να πάω στη δουλειά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉτανε λέει ο Διάβολος,
ο οποίος έκανε διάφορες πονηριές και ελιγμούς, και μεταμορφωνόταν,
για να μην τον αποκαλύψω,
και προσπαθούσε να προσφέρει στους ανθρώπους
ένα επικίνδυνο μαυροζούμι,
λέγοντάς τους ότι είναι καφές.
Εγώ κατέβαλα υπεράνθρωπες προσπάθειες
για να τον εμποδίσω
και να φτιάξω και να δώσω στους ανθρώπους
κανονικό καφέ
για να μην πιουν το επικίνδυνο μαυροζούμι.
Γι αυτό στεκόμουν συνέχεια
πάνω από δεκάδες
όλων των ειδών καφετιέρες!
Βγάλε άκρη...
Βλέπω και εγώ αρκετά όνειρα ενίοτε και εφιάλτες, αυτό που με ανησυχεί σε προσωπικό επίπεδο είναι ότι τα βλέπω ακόμη και ξύπνιος. Θωμάς εκ Νάξου
ΔιαγραφήΕίδα καμήλες και συνειρμικά μου ήρθε στον νου, αυτό...........
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://youtu.be/aPenjGbLtLU?si=g6SN2uDz8rH4kPD8
Εδώ στο βουνό, θυμήθηκα καμήλες, έρημο, Gandalf, Τόλκιν......
Οh YES!!!
ΔιαγραφήΚΟΜ-ΜΑ-ΤΑ-ΡΑ!!!!!
Δυστυχώς Κωστή, εδώ στην Ελλάδα, "σκοτώνουν τα άλογα" πριν ακόμα γεράσουν. Μην θυμηθούμε Βίκυ Λέανδρος, Ντέμη Ρούσο, Λάκη Τζορντανέλι, Λάκη Αλεξάνδρου κ.α.
ΔιαγραφήΌτι είναι "απέναντι" το διαγραφούν από τα κατάπια. Το κράτος και το σύστημα σε όποιον δεν αποδίδει πιά και δεν έχει ζήτηση, τον διαγραφούν αργά αργά.
Ο Ρακιτζής θα γλύτωνε;
Υπάρχουν στην Ελληνική ρόκ σκηνή, ΔΙΑΜΆΝΤΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ, που δυστυχώς πολύ λίγοι τα γνωρίζουν.
Είμαι ευτυχής που έχω στην συλλογή μου, ένα τέτοιο prog rock ΑΡΙΣΤΟΎΡΓΗΜΑ, που δεν έτυχε της πρέπουσας σημασίας.
Δεν ξέρω το γιατί.....
https://youtu.be/2QEmmyGHsDA?si=TW_R584RWcFSQPxy
Κοίτα σύμπτωση! Προχθές είμασταν καλεσμένοι σε ένα τραπέζι εγώ και η αναγνώστρια/σχολιαστής μας Αναστασία. και μού είπε ότι γνώριζε προσωπικά τον Ηρακλή Τριανταφυλλίδη. Εγώ δε, στα 16 μου έκανα παρέα με τον μπασσίστα του Τριανταφυλλίδη, τον Μιχάλη Νικολαΐδη. Ένα χρόνο μετά αγόρασα και εγώ το πρώτο μου ηλεκτρ.μπάσσο Jazz Bass της Fender.
ΔιαγραφήΠαρόλο που η συμβολική τού συγκεκριμένου ονείρου τού φίλτατου Κώστα παραπέμπει σε δεδομένα, που δεν είναι απλώς εύλογα αλλά προφανή, ας μού επιτραπεί, να καταθέσω κάποια σχετικά συμφραζόμενα, εκκινώντας αποκλειστικά από την διάθεση να αποτείνω ένα μικρό φόρο τιμής σε ένα θείο μου, που σε νεαρή ηλικία εργαζόταν σε κατάστημα ειδών δώρων, στο οποίον αγόραζε ταμπακιέρες ο Φρόιντ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ ότι δεν τυχαίο, πως αυτό το σχόλιο με το όνειρο κατατίθεται σε μια ανάρτηση για την έρημο και μάλιστα την εσωτερική. Αναμφιβόλως το θέμα καθεαυτό αναφέρεται σε μια ζοφερή κατάσταση τής τρέχουσας πραγματικότητος και εγκαλεί πάντα έκαστον να αναλογιστεί το ποσοστό τής ατομικής του ευθύνης σχετικά. Πλην όμως, αυτή η ανάρτηση επιδέχεται και μια δεύτερη ανάγνωση, εφόσον μάλιστα συνοδεύεται από σχολιασμό, που μεταβαίνει σε διεργασίες τού ασυνείδητου με αναφορά στα σύμβολα.
Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν την Εβδομάδα των Παθών, την Μεγάλη Εβδομάδα τού έτους, στην οποία κορυφώνεται η Παρουσία τού Θείου στα πλαίσια τής Ενανθρώπησης τού Θείου Δράματος. Αυτές ακριβώς τις ημέρες ο Χριστός αποσύρεται στην έρημο, με στόχο την τελική σύγκρουση με το κακό. Μέσα σε μια βαθιά ενδοσκόπηση, ο ακατονόμαστος τού προσφέρει την επικυριαρχία επί γης, εάν Αυτός τον υπηρετήσει. Όμως ο Χριστός τού απαντά “ΟΥΚ ΕΠ' ΑΡΤΩ ΜΟΝΟΝ ΖΗΣΕΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ”. Ο Άρτος συμβολίζει την υλική υπόσταση τού ανθρώπου, η οποία αν και είναι αναπόσπαστη τής φύσεως του, η απολυτοποίηση της οδηγεί στον ακρωτηριασμό τής πνευματικής του οντότητος. Στα πλαίσια τής Θείας Ευχαριστίας αγιάζεται ο άρτος και ο οίνος. Ο οίνος, που ευφραίνει καρδιές και σε ορθή ποσότητα οδηγεί στην “αμέθυστο μέθη”, συμβολίζει το πνεύμα. Οπότε, προκύπτει το ερώτημα, πού κολλάει ο καφές, ως τρίτο στοιχείο στην οδό τής μετανοίας, δεδομένου ότι υφίσταται επίσης και ένα τέταρτο πολύ σημαντικό στοιχείο, που είναι η έρημος. Και για ποιον λόγο έρχεται η προικισμένη διαίσθηση τού ιστολόγου, να θέσει το θέμα αυτών των δυο στοιχείων κατά την περίοδο των Νηστειών;
Η σύγχρονη θεωρητική φυσική αποκαλύπτει, ότι δίπλα στην ύλη και την ενέργεια, δηλαδή το σώμα και το πνεύμα για τα ανθρώπινα δεδομένα στην σφαίρα τού μεσοκόσμου, καθοριστικό ρόλο επιτελεί η πληροφορία. Αυτή μεταδίδεται μέσω τής επικοινωνίας. Και είναι η σύγχρονη φυσική πάλι, που κατέδειξε, ότι τα πάντα συνδέονται μεταξύ τους, αναδεικνύοντας την κβαντική διεμπλοκή. Όμως το κατ' εξοχήν σύμβολο για την επικοινωνία είναι ο καφές, ως το σύγχρονο μέσον συμποσιασμού. Και δεν είναι μόνον τα ατελείωτα καφενεία στο Παρίσι, που στάθηκαν οι πάγιοι χώροι συζητήσεων και ζυμώσεων μεταξύ σπουδαίων φιλοσόφων και καλλιτεχνών. Ο Πλωτίνος διαπιστώνει, ότι “...ΕΙΤΕ ΠΑΙΣ ΕΙΤΕ ΑΝΗΡ ΠΑΙΖΕΙ Η ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ, ΘΕΩΡΙΑΣ ΕΝΕΚΕΝ Ο ΜΕΝ ΠΑΙΖΕΙΝ, Ο ΔΕ ΣΠΟΥΔΑΖΕΙΝ...”. Η έφεση προς την θεωρία αποτελεί το ενδόμυχο κίνητρο τής δραστηριότητας των ανθρώπων. Και η βάση τής θεωρίας είναι η επικοινωνία. Είτε έμμεση, ερχόμενοι σε επαφή με όσα άλλοι κατέγραψαν, είτε άμεση μέσω τής ανθρώπινης επαφής. Καφενεία και καφετέριες ήσαν και παραμένουν οι πάγιοι χώροι λαϊκής συνευρέσεως, όπου διεξάγεται με έντονο τρόπο η επικοινωνία. Και στην σύγχρονη εποχή, τα καφενεία είναι οι χώροι συνευρέσεως στο διαδίκτυο, παρέχοντας στην ανάγκη για επικοινωνία νέες, πρωτόγνωρες διαστάσεις.
Συνεχίζεται...
Συνέχεια προηγούμενου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ θεωρία, που επιτυγχάνεται μέσω τής επικοινωνίας και τού στοχασμού, που αποτελεί νοητική διεργασία στο εσωτερικό μας, ένα είδος δηλαδή εσωτερικής επικοινωνίας και μόχλευσης, απολήγει στον σχηματισμό εννοιών, που αφορούν πράγματα και διαδικασίες. Υπέρ άνω των εννοιών βρίσκονται οι αρχέγονες ιδέες, οπότε οι έννοιες συνιστούν την εκφορά τους στο συγκεκριμένο. Πλην όμως, οι διάφορες μορφές επικοινωνίας, είτε ως μελέτη, έρευνα, συν-ζήτηση με άλλους ανθρώπους και στοχασμός, δεν επαρκούν για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, Ενώ ο Αριστοτέλης αποδίδει ορισμούς με βάση την λογική στις ιδέες και τις έννοιες, ο Πλάτων αποφεύγει επισταμένα αυτήν την διαδικασία. Η Σχολή τής Φρανκφούρτης άσκησε ισχυρή κριτική σε αυτήν την Πλατωνική πρακτική, που διατυπώνεται επίσης στο βιβλίο τού I.F. Stone „Η Δίκη τού Σωκράτη”. (εκδόσεις ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ -Α.Α. ΛΙΒΑΝΗ). Η σφοδρή επίκριση που απευθύνεται στον Σωκράτη, αποδίδοντάς του υπέρμετρη ειρωνεία και κομπασμό, αφορά την πρακτική, ότι αυτός σχεδόν μονίμως ζητούσε από τούς συνομιλητές του στους Πλατωνικούς Διαλόγους να ορίσουν τις έννοιες, που πραγματευόντουσαν οι συζητήσεις. Πάντοτε απέρριπτε τούς ορισμούς που έδιναν οι άλλοι, χωρίς όμως ποτέ αυτός να μπει στον κόπο να αντιπροτείνει κάποιον ορισμό. Αυτή η “ιδιορρυθμία” τού Σωκράτη μπορεί να ξενίζει σε κάποιο βαθμό και να προκαλεί σχετικές απορίες, δεδομένου ότι αυτός επιδίωκε με έμφαση την αφύπνιση και το θεωρητική ανόρθωση των συνομιλητών του, χωρίς να είναι γενικά αγενής. Πλην όμως θεωρώ, ότι οι ειρωνείες που εκδήλωνε, μετέβαιναν σε μεγάλο βάθος, το οποίον δεν ήταν πάντοτε αυτόματα προσιτό, αλλά αποτελούσε πρόκληση στην νόηση για εμπεριστατωμένη έρευνα. Μια πολύ χρήσιμη αφετηρία για την ερμηνεία αυτής τής πρακτικής, εκτιμώ ότι προσφέρει ο Εμμανουήλ Καντ στην πραγματεία του για τις ιδέες έργο “Γενικό Σχέδιο για την Κατανόηση” (“Gesamtentwurf des Erkennens“, όπου ο όρος “erkennen“ σημαίνει αναγνωρίζω, κατανοώ). Ο Καντ, ως αυστηρός ακόλουθος τού “καθαρού λόγου”, που απαιτεί διαύγεια όσο αφορά τον καθορισμό τού περιεχομένου, αποδίδει στην ιδέες ένα τριπλό περιεχόμενο. Το πρώτο αφορά το μεθοδολογικό τους νόημα. Το δεύτερο εστιάζεται στην ψυχολογική λειτουργία τους και το τρίτο στην αντικειμενική σημασία τους. Πλην όμως δεν περιορίζεται σε αυτά, προσθέτοντας μια τέταρτη πτυχή, που αφορά το ΥΠΕΡΑΙΣΘΗΤΟ στην διαδικασία τής επίγνωσης. Για τον Καντ οι ιδέες είναι εξίσου αντικειμενικές και υποκειμενικές, βάση τής ιδιότητος τής “ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ” („Transedenz“) που τούς αποδίδει. Λόγω αυτής τής ιδιότητος, η προσέγγιση των ιδεών μπορεί να επιτευχθεί μόνον σε κάποιον βαθμό με την λογική, ενώ η υπόλοιπη προσέγγισή τους αφορά την βιωματική εμπειρία ενός εκάστου. Προφανώς αυτός είναι ο λόγος, που ο Σωκράτης δεν έδινε ορισμούς στις έννοιες σε λογική βάση, επιδιώκοντας να προκαλέσει τούς συνομιλητές του να αναστοχασθούν βαθύτερα. Εξ άλλου είναι γνωστός ο ισχυρισμός τού Πλάτωνος, ότι η γνώση αποκαλύπτεται στους εναρέτους. Όμως η αρετή είναι ταυτοχρόνως θεωρία και πράξη. Προϋποθέτει την αναζήτηση, αλλά και την συνέπεια.
Συνεχίζεται...
Συνέχεια προηγούμενου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπότε, η επικοινωνία, όσο σημαντική κι αν είναι, δεν επαρκεί για την επίγνωση τού ζητουμένου. Δίπλα στον καφέ υπάρχει μια ακόμη προϋπόθεση, που συνοψίζεται στο “ΣΚΑΠΤΕ ΕΝΔΟΝ” τού Σωκράτους. Όμως αυτή η διαδικασία δεν είναι νοητική. Ο Άγιος Αντώνιος, που θεωρείται ιδρυτής τού αναχωρητισμού, εξήρε την “Εσωτερική Έρημο”, την οποία θεωρεί, ότι βρίσκεται στην ευχέρεια κάθε καθημερινού ανθρώπου, που είναι επιφορτισμένος με πλήθος βιοτικών υποχρεώσεων και καθηκόντων. Πρόκειται για εκείνες τις στιγμές απόλυτης σιωπής, στις οποίες ο άνθρωπος παραμερίζει πάσα λογική, για να οργώσει τα νέφη και να φυτέψει τα όνειρα για μια συνειδητή και ελεύθερη ανθρωπότητα, όπου η κοσμική αρμονία καλείται να βασιλεύσει στο εδώ και τώρα. Ο Χριστός μεταβαίνων στην έρημο, δείχνει την οδό. Πρόκειται για τον “Χορό των Θεών, στον οποίον ακολουθούν οι Ήρωες και όσοι άνθρωποι αποτολμούν το άλμα στο γυμνό εφαλτήριο τού νέφους”, που αναφέρει ο Πλάτων στον “Φαίδρο”. Ο Νίκος Καρούζος έγραψε σε κάποιο ποίημα “νηστεύει η ψυχή μου από τα πάθη και το σώμα μου την ακολουθεί”. Η σιωπή ως πεμπτουσία τής νηστείας, που οδηγεί στην Φανέρωση τού Λόγου.
Κώστα τι μου θύμησες τώρα?Την εποχή εκείνη που ο Ρακιντζής ήταν στην επικαιρότητα είχα γνωρίσει μια παρεούλα από την εκπομπή "Μουσικόραμα" που τον γνώριζαν και πηγαίναμε πολύ συχνά στα μαγαζιά που τραγουδούσε.Τον θεωρούσαν πολύ ταλαντούχο και πολύ συγκροτημένο αλλά όταν κάποιος ενοχλήσει το σύστημα περνάει κατευθείαν στην αφάνεια ή λοιδορείται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε σχέση με το όνειρο που είδες πιστεύω ότι αφορά το blog και τις συζητήσεις που γίνονται εδώ αλλά μπορεί στο μέλλον μέσα από κάποια ανάρτηση να αποτρέψεις ή να επηρεάσεις ανθρώπους να κάνουν κάτι που μπορεί να είναι επιζήμιο.
Ευρυδίκη
Ευρυδίκη μου, μήπως εννοείς "να ΜΗΝ κάνουν κάτι" ;
ΔιαγραφήΝαι ακριβώς Κώστα αυτό εννοώ !!!Το έγραψα λάθος.
ΔιαγραφήΕυρυδίκη
Εκεί στην διψωσαν ερημον γην (ξάφνου σκάει ένα Ροζι! Εξόριστος ποιητής)
ΑπάντησηΔιαγραφή❓
ΔιαγραφήΠοιητική αδεία φιλτατε συμπολεμιστή) εξόριστος ποιητής.
Διαγραφή👍
Διαγραφή