Επικοινωνία: diodotos.k.t@gmail.com

Παρασκευή 30 Μαΐου 2025

Η Άλωση της Πόλης είναι διαρκής _ [ Σύγχρονη Ιστορία ]


Η Αγία Σοφία επαναλειτούργησε ως τζαμί στις 10 Ιουλίου 2020, με διάταγμα του Ερντογάν, που ακύρωσε την απόφαση του 1934 για τη μετατροπή του βυζαντινού ναού σε μουσείο.

Η ελληνική κυβέρνηση περιορίστηκε σε μερικές προσχηματικές διαμαρτυρίες, αλλά έκανε και κάτι χειρότερο. Επειτα από λίγα μόλις εικοσιτετράωρα δέχτηκε να γίνει στο Βερολίνο -με πρωτοβουλία της Μέρκελ- τριμερής συνάντηση Γερμανίας, Ελλάδας και Τουρκίας, στην οποία επιβλήθηκε η επανέναρξη του «ελληνοτουρκικού διαλόγου». Η συνάντηση κρατήθηκε μυστική και έγινε γνωστή στη συνέχεια από την τουρκική πλευρά…

Στα τέλη Φεβρουαρίου του 2022 και ενώ είχε ξεκινήσει η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Ερντογάν έκανε επίδειξη σουλτανικής ισχύος και επί θαλάσσης: Ενεργοποίησε τη Συνθήκη του Μοντρέ, κλείνοντας για πρώτη φορά από το 1936 τα Στενά του Βοσπόρου για τα πολεμικά πλοία…

Κι αυτό δεν ήταν το μόνο. Μερικούς μήνες αργότερα η αμερικανική αντιπροσωπία στις Βρυξέλλες κατέθεσε μια «συμβιβαστική πρόταση» (απολύτως ευνοϊκή όμως για τα τουρκικά συμφέροντα) για διπλή ονομασία των Στενών από τα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ. Η Σύμβαση του Μοντρέ τα ορίζει ως Στενά Δαρδανελίων, Στενά Βοσπόρου και Θάλασσα Μαρμαρά, ενώ κατά την τουρκική αντίληψη τα Δαρδανέλια είναι «Στενά Τσανάκαλε» και ο Βόσπορος «Στενά Ιστανμπούλ». Η πρόταση εξακολουθεί να παραμένει στο τραπέζι…

Στις 13 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν στο προεδρικό παλάτι Βαχντετίν, στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Η συνάντηση κράτησε δύο ώρες και ένα μεγάλο μέρος της έγινε χωρίς την παρουσία τρίτων. Θρυλείται ότι στη διάρκειά της υπήρξαν συμφωνίες, οι οποίες ως σήμερα δεν έχουν γίνει γνωστές.

Λίγα χρόνια μετά την Αγια-Σοφιά, τον Φεβρουάριο του 2024, οι Τούρκοι μετέτρεψαν σε τζαμί ακόμη έναν βυζαντινό ναό που λειτουργούσε ως μουσείο τα τελευταία 79 χρόνια. Ο λόγος για τη Μονή της Χώρας, στην Κωνσταντινούπολη…

Παρά τους πανηγυρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης περί δήθεν ακύρωσης του «Turkaegean», ακόμη και τώρα επισκέπτες που πηγαίνουν στην Κωνσταντινούπολη ανεβάζουν βίντεο από το αεροδρόμιό της που βρίσκεται στην ευρωπαϊκή πλευρά, δείχνοντας ότι ο όρος χρησιμοποιείται κανονικά…

Η τουρκική προκλητικότητα δεν σταματά εκεί. Πριν από μερικές εβδομάδες ο αντιπρόεδρος της Τουρκίας Τζεβντέτ Γιλμάζ παρουσίασε στην Κωνσταντινούπολη το νέο brand «Island Cyprus», που δημιουργήθηκε για την προώθηση του τουρισμού των Κατεχομένων…

Στην Κωνσταντινούπολη πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες το Ελληνοτουρκικό Επιχειρηματικό Φόρουμ. Σε αυτό παρέστη και ο Ελληνας υφυπουργός Εξωτερικών Τάσος Χατζηβασιλείου, ο οποίος επέλεξε να μιλήσει στην αγγλική αλλά και στην τουρκική γλώσσα…

Σε συνέντευξη που έδωσε σε φιλοκυβερνητική εφημερίδα ο προπονητής του μπασκετικού Παναθηναϊκού Εργκίν Αταμάν μίλησε και για την καταγωγή του. Στην παρατήρηση «Γεννήθηκες στην Ιστανμπούλ, εμείς τη λέμε Κωνσταντινούπολη», απάντησε κοφτά «Για εμάς είναι Ιστανμπούλ!», δίχως ο δημοσιογράφος (Δ. Δανίκας) να πει τίποτε…


Ανδρέας Καψαμπέλης – εφημερίδα Δημοκρατία, 29/5/2025

 

 -------------------------------------------------- 

 

Η σημασία της Άλωσης είναι τεράστια για τη χώρα μας, για τους Έλληνες. Πρέπει να εξαχθούν τα κατάλληλα συμπεράσματα και να κατατεθούν προτάσεις – πέρα από τη κριτική – για να αποφύγουμε ως έθνος νέες συμφορές.

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία διατηρήθηκε για χίλια και πλέον έτη βασιζόμενη σε αξίες, αρχές και πολιτικές από την αυγή της ύπαρξης της. Μεταξύ αυτών η ρωμαϊκή διοίκηση, η χριστιανική θρησκεία, η χριστιανική Εκκλησία, η πλούσια ελληνική γλώσσα, η οικουμενική πνευματική κίνηση και διανόηση, τα οποία εξασφάλισαν τη βιωσιμότητα και το φάος του “ένδοξου” Βυζαντινισμού. Όλα αυτά μέσα στο πλαίσιο της Χριστιανοσύνης, της Ρωμιοσύνης και της Ελληνοσύνης.

Η ιστορική πληροφόρηση είναι ένα πολύτιμο εφόδιο αναγκαίο, όχι όμως επαρκές, για να αποκτήσει ο Έλληνας επίγνωση της οικουμενικής δυναμικής της πατρίδας του και του πολιτισμού του, αλλά και για τη δημιουργία μιας σχέσης γόνιμης και όχι αλλοτριωτικής μεταξύ Ελληνισμού και Δύσης.

Οι καταστάσεις και το περιβάλλον που υπήρχε στην Πόλη λίγο πριν την πτώση μεταφέρονται αυτούσια και στο Σήμερα της πατρίδας μας.

Και τότε υπήρχε σε ένα διχαστικό περιβάλλον, μία εξουσία αποτελούμενη από μία ελίτ λίγων προσώπων η οποία μεγέθυνε και επιτάχυνε την κάθοδο και στη συνέχεια την πτώση της Βασιλεύουσας. Εφάρμοσε μία μυωπική, ιδιοτελή και τελικά ξεδιάντροπη πολιτική με πρακτικές των βυζαντινών αξιωματούχων να ληστεύουν και υπονομεύουν το κράτος, να συνεργάζονται με τους Τούρκους και να τους δίνουν τίτλους και δύναμη. Τους έκαναν συμμέτοχους στις κρατικές αυθαιρεσίες και ρυθμιστές στην πολιτική σκηνή και συγχρόνως τους εκχωρούσαν εδάφη και πληθυσμούς. Πολιτικές και πρακτικές που οδήγησαν τελικά στην Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως.

Και σήμερα στην πατρίδα μας, σε ένα διχαστικό περιβάλλον, υπάρχει μία εξουσία η οποία μορφοποιείται από μία κλειστή και μικρή ομάδα ελίτ η οποία έχει απλώσει ένα πέπλο προπαγάνδας πάνω από τη χώρα και ελέγχει απολύτως το κράτος. Μέσα από προσωπικές και ιδιοτελείς πολιτικές χαριεντίζεται με τους Τούρκους, τους βάζει στα σαλόνια της Ευρώπης. Συνεργάζεται στενά με αυτούς, τους δίνει τίτλους και δύναμη και κάνει οτιδήποτε να μην τους στεναχωρεί. Τελικά διαπραγματεύεται να τους εκχωρήσει κυριαρχία, εδάφη και δικαιώματα.

Και τότε και τώρα το διακύβευμα ήταν και είναι πάντοτε ο Ελληνισμός.

 

Απόστολος Ε. Παπαφωτίου, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π., Οικονομολόγος Ε.Κ.Π.Α., 27/5/2025


Διόδοτος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου