Με κάθε επιφύλαξη, και για να λαμβάνονται περισσότερα στοιχεία υπ'όψιν του αναγνωστικού κοινού, ο Διόδοτος δημοσιεύει δύο σχόλια για το θέμα, που εντόπισε στο pronews.gr και στο tilestwra.com
1. «Τό θέμα είναι τεράστιο, από πού νά το ξεκινήσει κανείς. Πιθανόν τά 2,4δις είναι στό ανώτατο ποσό πού μπορεί νά φθάσει τό πρόγραμμα, χωρίς καί νά πρέπει νά τό φθάσει, άλλωστε θά γίνουν αλλαγές περικοπές καί παζάρια....
Πέραν από φθηνούς λαϊκισμούς, πολλών μεταξύ αυτών καί πολιτικών, κρίνεται τό πρόγραμμα απαραίτητο καί επείγον, θά μετατρέψει τό αεροσκάφος F16 από 3-3+ σέ 4++ γενιάς μέ ομοιογένεια στά ηλεκτρονικά και αλλα συστήματα, πλυν κινητήρων γιά όλα τά μπλόκ (30/50/52+/52ADV.), τεράστιο οικονομικό όφελος στά επόμενα χρόνια λειτουργίας του, καθώς και μεγάλο πλεονέκτημα έναντι άλλων αντιπάλων ...(πού ίσως καί αυτοί νά κάνουν το ίδιο μέ λιγότερα χρήματα διότι έχουν προχωρήσει πρίν λίγα χρόνια σέ μεγάλο μερος στόν εκσυγχρονισμό τών δικών τους - τά έφεραν ολα στό επίπεδο τού Μπλόκ 50+ADV καί εννοώ βεβαίως τούς Τούρκους).
Θά ήμουν περισσότερο ικανοποιημένος εάν η επένδυση εμπεριείχε δυνατότητα μόνιμου συστήματος IRSTεπι τής ατράκτου όπως στά μπλόκ 60 τών Η.Α.Ε. νεότερης όμως γενιάς, καθώς καί πιστοποίηση στό Ευρωπαϊκό βλήμα αέρος αέρος ΜΕΤΕΟΡ μακράς εμβέλειας, όπου θά εκμεταλλευόταν τίς δυνατότητες τού νέου ραντάρAESA γιά βολές πέραν των εκατό χιλιομέτρων στά αντίπαλα F16και F4.
Γιά τά αντίπαλα F35 ούτε λόγος.....απεναντίας εάν δέν δρουν σέ ενοποιημενο δικτυοκεντρικό πεδίο, θά μετατραπούν από Γεράκια σέ πάπιες....παρά τόν εκσυγχρονισμο.... Δικτυοκεντρικό ενοποιημένο πεδίο μεγάλη κουβέντα... Απαιτεί διασύνδεση όλων τών οπλικών συστημάτων Αεροπορίας, Στρατού Ναυτικού, συστημάτων έγκαιρου προειδοποιησεως εναερίων, στατικών ,μετακινούμενων, πλωτών μέσων, μέσω δορυφορικών ζευξεων κ.α.λ.συστ.με αιχμή τού δόρατος τό αεροσκάφος ΣΤΕΛΘ F35, μονόδρομος γιά τά επόμενα χρόνια...
Μονόδρομος είναι καί όλα αυτά, μέ οσο τό δυνατόν λίγα λόγια πού περιεγραψα, αφήνοντας απέξω πολλά άλλα, όπως π.χ.η τύχη τών Mirazee 2000/+05, εκσυγχρονισμός αντιεροπορικων βλημάτων, μονάδων ραντάρ, μονάδων τού Ναυτικού καθώς καί νέων....
Πρέπει νά γνωρίζουμε ότι όλα τά ανωτέρω πού περιγράφω είναι ρεαλιστικοτερο νά υλοποιηθούν από τήν Τουρκία παρά από τήν Ελλάδα, πρώτον διότι έχει όραμα καί πίστη στήν υλοποίηση τους, έχει ήδη προχωρήσει σε μεγάλο μέρος τόν εκσυγχρονισμό τά προηγούμενα χρόνια καί συνεχίζει, είναι κατασκευαστής τμημάτων τής ατράκτου τού F35 καθώς καί εργοστασίου συντήρησης τού κινητήρα του γιά τήν Ευρώπη, μεγάλο θέμα γιά εμάς στό μέλλον... όταν αγοράσουμε F35 θα έχει Τουρκική υπεραξία μέ ότι αυτό συνεπάγεται....ένεκα κοντοφθαλμης πολιτικής γύρω στό 1999 ή καλύτερα τήν εποχή τής μεγάλης μίζας...
Συνεπώς συρόμενοι άλλη μία φορά από τά γεγονότα από θεση άμυνας, καλουμεθα νά ισορροπήσουμε τό ελειμμα του ισοζυγίου στήν άμυνα, στήν ελευθερία.
Εάν δέν προχωρήσουν οι εκσυγχρονισμοι μαζί μέ νέες αγορές καί παραχωρήσεις, εάν δέν βρούμε τρόπο νά ξεφύγουμε από αυτήν τήν οικονομική κατάρα πού έχουμε εγκλωβιστεί, μάς περιμένει μεγάλη σκλαβιά καθώς η έως τώρα τεχνολογία στήν άμυνα μέ τήν μελλοντική θά θυμίζει τεχνολογία Α'παγκοσμιου πολέμου καί όποιος τήν κατέχει θά ηγείται ή καλύτερα θά προασπίζει τήν Ειρήνη επί τών εδαφών του!!!
Εκτίμηση προσωπική μου μακριά από πολιτικές ή άλλες σκοπιμότητες».
1. «Τό θέμα είναι τεράστιο, από πού νά το ξεκινήσει κανείς. Πιθανόν τά 2,4δις είναι στό ανώτατο ποσό πού μπορεί νά φθάσει τό πρόγραμμα, χωρίς καί νά πρέπει νά τό φθάσει, άλλωστε θά γίνουν αλλαγές περικοπές καί παζάρια....
Πέραν από φθηνούς λαϊκισμούς, πολλών μεταξύ αυτών καί πολιτικών, κρίνεται τό πρόγραμμα απαραίτητο καί επείγον, θά μετατρέψει τό αεροσκάφος F16 από 3-3+ σέ 4++ γενιάς μέ ομοιογένεια στά ηλεκτρονικά και αλλα συστήματα, πλυν κινητήρων γιά όλα τά μπλόκ (30/50/52+/52ADV.), τεράστιο οικονομικό όφελος στά επόμενα χρόνια λειτουργίας του, καθώς και μεγάλο πλεονέκτημα έναντι άλλων αντιπάλων ...(πού ίσως καί αυτοί νά κάνουν το ίδιο μέ λιγότερα χρήματα διότι έχουν προχωρήσει πρίν λίγα χρόνια σέ μεγάλο μερος στόν εκσυγχρονισμό τών δικών τους - τά έφεραν ολα στό επίπεδο τού Μπλόκ 50+ADV καί εννοώ βεβαίως τούς Τούρκους).
Θά ήμουν περισσότερο ικανοποιημένος εάν η επένδυση εμπεριείχε δυνατότητα μόνιμου συστήματος IRSTεπι τής ατράκτου όπως στά μπλόκ 60 τών Η.Α.Ε. νεότερης όμως γενιάς, καθώς καί πιστοποίηση στό Ευρωπαϊκό βλήμα αέρος αέρος ΜΕΤΕΟΡ μακράς εμβέλειας, όπου θά εκμεταλλευόταν τίς δυνατότητες τού νέου ραντάρAESA γιά βολές πέραν των εκατό χιλιομέτρων στά αντίπαλα F16και F4.
Γιά τά αντίπαλα F35 ούτε λόγος.....απεναντίας εάν δέν δρουν σέ ενοποιημενο δικτυοκεντρικό πεδίο, θά μετατραπούν από Γεράκια σέ πάπιες....παρά τόν εκσυγχρονισμο.... Δικτυοκεντρικό ενοποιημένο πεδίο μεγάλη κουβέντα... Απαιτεί διασύνδεση όλων τών οπλικών συστημάτων Αεροπορίας, Στρατού Ναυτικού, συστημάτων έγκαιρου προειδοποιησεως εναερίων, στατικών ,μετακινούμενων, πλωτών μέσων, μέσω δορυφορικών ζευξεων κ.α.λ.συστ.με αιχμή τού δόρατος τό αεροσκάφος ΣΤΕΛΘ F35, μονόδρομος γιά τά επόμενα χρόνια...
Μονόδρομος είναι καί όλα αυτά, μέ οσο τό δυνατόν λίγα λόγια πού περιεγραψα, αφήνοντας απέξω πολλά άλλα, όπως π.χ.η τύχη τών Mirazee 2000/+05, εκσυγχρονισμός αντιεροπορικων βλημάτων, μονάδων ραντάρ, μονάδων τού Ναυτικού καθώς καί νέων....
Πρέπει νά γνωρίζουμε ότι όλα τά ανωτέρω πού περιγράφω είναι ρεαλιστικοτερο νά υλοποιηθούν από τήν Τουρκία παρά από τήν Ελλάδα, πρώτον διότι έχει όραμα καί πίστη στήν υλοποίηση τους, έχει ήδη προχωρήσει σε μεγάλο μέρος τόν εκσυγχρονισμό τά προηγούμενα χρόνια καί συνεχίζει, είναι κατασκευαστής τμημάτων τής ατράκτου τού F35 καθώς καί εργοστασίου συντήρησης τού κινητήρα του γιά τήν Ευρώπη, μεγάλο θέμα γιά εμάς στό μέλλον... όταν αγοράσουμε F35 θα έχει Τουρκική υπεραξία μέ ότι αυτό συνεπάγεται....ένεκα κοντοφθαλμης πολιτικής γύρω στό 1999 ή καλύτερα τήν εποχή τής μεγάλης μίζας...
Συνεπώς συρόμενοι άλλη μία φορά από τά γεγονότα από θεση άμυνας, καλουμεθα νά ισορροπήσουμε τό ελειμμα του ισοζυγίου στήν άμυνα, στήν ελευθερία.
Εάν δέν προχωρήσουν οι εκσυγχρονισμοι μαζί μέ νέες αγορές καί παραχωρήσεις, εάν δέν βρούμε τρόπο νά ξεφύγουμε από αυτήν τήν οικονομική κατάρα πού έχουμε εγκλωβιστεί, μάς περιμένει μεγάλη σκλαβιά καθώς η έως τώρα τεχνολογία στήν άμυνα μέ τήν μελλοντική θά θυμίζει τεχνολογία Α'παγκοσμιου πολέμου καί όποιος τήν κατέχει θά ηγείται ή καλύτερα θά προασπίζει τήν Ειρήνη επί τών εδαφών του!!!
Εκτίμηση προσωπική μου μακριά από πολιτικές ή άλλες σκοπιμότητες».
2. «Δεν είναι δυνατόν μία χώρα να απαξιώσει 125 μαχητικά πρώτης γραμμής, για κάτι που οι άλλοι δεν έχουν πάρει και δεν ξέρουμε αν θα πάρουν...επίσης στο ΝΑΤΟ ανήκουμε και όλοι ακόμη και οι Αμερικάνοι που αγοράζουν 100άδες F-35 δεν τα πετάνε τα F-16 αλλά τα αναβαθμίζουν, όπως και όλοι οι του ΝΑΤΟ, οπότε τα Σουκχόϊ όσο και καλά να είναι ξεχάστε τα FMS, οι Ρώσσοι δεν δίνουν!!!
Είδατε μήπως τους Τούρκους να πετάνε τα δικά τους ή.. τα αναβάθμίζουν και αυτοί ??? Εξάλλου στην μάχη , την "λέτζα" θα την βγάλουν τα "παλαιά" μαχητικά και όχι τα λιγοστά STEALTH F-35 τα οποία θέλουν ιδιαίτερη συντήρηση. Ακόμη και οι Αμερικάνοι τα συντηρούν με βοήθεια του εργοστασίου ακόμα ... και απόθεμα ανταλλακτικών δεν έχουν ούτε αυτοί , πόσο μάλλον οι τουρκοι !!!
Γιατί δεν λέτε τα πράγματα με το όνομα τους , χρειαζόντουσαν την αναβάθμιση τα F-16 μας ακόμη και για ομογενοποίηση , όσο για το ραντάρ τους δεν βλέπει στα 40 χιλιόμετρα όπως λέτε , αλλά στα 250 με επίσημα στοιχεία της εταιρείας , ίσως λίγο λιγότερο για stealth αεροπλάνα , αλλά αυτό ισχύει ακόμα και για ένα F-35 που σκανάρει για ένα παρόμοιο F35 αεροπλάνο απέναντι του !!!
Επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό θα πληρωθεί με FMS , δηλαδή τα πληρώνει η Αμερική στην ουσία , τα υπόλοιπα θα πληρωθούν απο τα ενοίκια των βάσεων και αργότερα όταν θα είναι και πλήρως πιστοποιημένα τα F-35 βλέπουμε τότε , και μην μου πείτε πήραν οι Ισραηλινοί και τα χρησιμοποιούν...εκείνοι πήραν μέρος στην ανάπτυξη του μαχητικού και έχουν δικά τους συστήματα επάνω ...».
Δεν αναφέρονται τα ονόματα των σχολιαστών (το ένα υπάρχει με ονοματεπώνυμο και το άλλο με ψευδώνυμο) επειδή δεν ήταν δυνατό να επικοινωνήσουμε και να ζητήσουμε την έγκριση των σχολιαστών.
ΑπάντησηΔιαγραφή