«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

Ποιός ήταν ο Κάρανος ο Γενάρχης των Μακεδόνων. Αυτά που Δεν Διδάσκονται στα Σχολεία

του Δημήτρη Ζιαμπάζη


 Μετά το πέρας της αναρτήσεως και τις πηγές...  μερικά προσωπικά σχόλια..





Στην ελληνική μυθολογία ο Κάρανος ήταν ο μυθικός γενάρχης του βασιλικού οίκου της Μακεδονίας. Ο Κάρανος αναφέρεται για πρώτη φορά από τον Θεόπομπο. Οι παραδόσεις όμως οι σχετικές με τη γενεαλογία του είναι ποικίλες και πολύ διαφορετικές μεταξύ τους.

Κάρανος ο Γενάρχης των ΜακεδόνωνΣυνήθως ο Κάρανος αναφέρεται ως ένας από τους γιους του Τημένου. Μετά τον θάνατο του πατέρα του, ο Κάρανος πολέμησε με τους αδελφούς του για τη διαδοχή του στον θρόνο του Άργους. Αφού απέτυχε, απεφάσισε να βρει μία άλλη χώρα για να βασιλεύσει και απευθύνθηκε στο Μαντείο των Δελφών. Εκεί η Πυθία του έδωσε τον εξής χρησμό:

 
«Έστι κράτος βασίλειον αγαυοίς Τημενίδαισι γαίης πλουτοφόροιο. Δίδωσι γαρ αιγίοχος Ζευς. Αλλ’ ίθ’ επειγόμενος Βοττηίδα προς πολύμηλον. Ένθα δ’ αν αργικέρωτας ίδης χιονώδεας αίγας ευνηθέντας ύπνω, κείνης χθονός εν δαπέδοισι θύε θεοίς μακάρεσι και άστυ κτίζε πόληος.» (= «Οι ευγενείς Τημενίδες βασιλεύουν σε εύφορη γη, δώρο του Δία που κρατά την αιγίδα. Σπεύσε όμως για τη γη των Βοττιαίων, χώρα πολλών κοπαδιών (πολύβοσκη), και όπου δείς αίγες λευκές σαν το χιόνι με κέρατα αστραφτερά, που κοιμούνται ύπνο βαθύ, στο επίπεδο μέρος αυτής της γης θυσίασε στους μακάριους θεούς και ίδρυσε την πόλη του κράτους σας.» – Διόδωρος ο Σικελιώτης, Bibliotheca historia, Exc. Vat., P3, cf, 16,1, T.L.G.)
Τότε ο Κάρανος και όσοι τον ακολούθησαν μετακινήθηκαν προς βορρά σε αναζήτηση της κατάλληλης γης. Τελικά έφθασε σε μία εύφορη κοιλάδα, όπου βρήκε τις γίδες, όπως στην περιγραφή, οπότε σκέφθηκε ότι η προφητεία είχε εκπληρωθεί. Εκεί λοιπόν έχτισε μια πόλη που την ονόμασε «Αιγαί» (από την ελληνική λέξη αίγα = γίδα), δίπλα στη σημερινή κωμόπολη Βεργίνα.
 

Από τα μέσα, λοιπόν, του 4ου αι. π.Χ. ως πρώτος βασιλιάς της Μακεδονίας φέρεται ο Κάρανος, όνομα που είχε ένας από τους γιους του Φιλίππου Β’ και ένας από τους ιππάρχους του Αλεξάνδρου. Αυτός ο ιδρυτής-πρόγονος, γιος του Ποιάνθη ή Ποία, άλλοτε γιος ή αδελφός του Αργείου βασιλιά Φείδωνα, γιου του Αριστοδαμίδα, είχε έλθει απευθείας από το Άργος για να φτιάξει μια καινούρια πατρίδα.
 

Αλλη εκδοχή αναφέρει ότι ο Κάρανος ήλθε στην Ημαθία με μεγάλη συνοδεία Ελλήνων, σύμφωνα με τον χρησμό που τον διέταξε να ψάξει να βρει τόπο εγκατάστασης στη Μακεδονία. Ακολουθώντας ένα κοπάδι αίγες που έτρεχαν να προφυλαχθούν από τη βροχή –έβρεχε καταρρακτωδώς και υπήρχε πυκνή ομίχλη– κατέλαβε την πόλη της Έδεσσας χωρίς οι κάτοικοι να τον αντιληφθούν. Και όταν του υπενθύμισαν τον χρησμό που τον είχε διατάξει «να ψάξει ένα βασίλειο όπου θα τον οδηγήσουν οι αίγες», την έκανε πρωτεύουσα του βασιλείου του. Και με πολλή προσοχή διατήρησε από κει και πέρα τη συνήθεια να βάζει τις ίδιες θηλυκές αίγες μπροστά από το λάβαρό του, όποτε παρήλαυνε ο στρατός του, ώστε να είναι οι αρχηγοί των επιχειρήσεών του, ακριβώς όπως είχαν γίνει και πρωτεργάτες της ίδρυσης του βασιλείου του. Σε ανάμνηση του ρόλου των αιγών μετονόμασε την πόλη της Έδεσσας «Αιγές» και τους κατοίκους Αιγεάδες.
 

Έπειτα εκδίωξε τον Μίδα, που κρατούσε ένα κομμάτι της Μακεδονίας, και άλλους βασιλείς και τους αντικατέστησε. Ήταν ο πρώτος που ένωσε τις φυλές διαφόρων λαών και έκανε τη Μακεδονία αυτό που λέμε ένα σώμα. Και το βασίλειό του μεγάλωσε, επειδή είχε βάλει γερά θεμέλια ανάπτυξης. Μετά από αυτόν βασίλεψε ο Περδίκκας. (Ιουστίνος 7.1.7-12)

Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΓΕΑΔΩΝ

(Έτσι ονομαζόταν η Μακεδονική βασιλική δυναστεία για να θυμούνται την καταγωγή τους από το Άργος της Πελοποννήσου)
 

Η Δυναστεία των Αργεαδών (Αρχαία Ελληνικά: Ἀργεάδαι) ήταν αρχαίος ελληνικός βασιλικός οίκος. Ήταν η επικρατούσα δυναστεία της Μακεδονίας περίπου από το 700 έως το 310 π.Χ.. Η παράδοση τους, όπως περιγράφεται σε αρχαιοελληνική ιστοριογραφία, προέρχεται από το Άργος , (παίρνοντας έτσι το όνομα «Αργεάδες»).Αρχικά οι άρχοντες της ομώνυμης φυλής,στην εποχή του Φιλίππου του Β’ είχαν αυξήσει την επιρροή τους, με αποτέλεσμα να συμπεριλάβουν στην διοίκηση της Μακεδονίας όλες της βόρειες περιοχές της Μακεδονίας. Τα πιο εξέχοντα μέλη του οίκου ήταν ο Φίλιππος Β’ της Μακεδονίας και ο Αλέξανδρος ο Μέγας, όπου και κάτω από την αρχηγία τους, το Βασίλειο της Μακεδονίας άρχισε να κατακτά έδαφος στην Ελλάδα, νίκησε την Αυτοκρατορία των Αχαιμενιδών και επεκτάθηκε έως την Αίγυπτο και την Ινδία.
 

Οι Αργεάδες ισχυρίζονται πως κατάγονται από τους Τημενίδες του Άργους, στην Πελοπόννησο, όπου ο θρυλικός τους πρόγονος ήταν ο Τήμενος, ο τρισέγγονος τουΗρακλή. Στις ανασκαφές του Παλατιού στην Βεργίνα ο Μανόλης Ανδρόνικος ανακάλυψε στην αίθουσα του «θόλου» (σύμφωνα με ορισμένους λόγιους η αίθουσα του «θόλου» είναι η αίθουσα του θρόνου) μια επιγραφή που σχετίζεται με αυτήν την άποψη.Αυτό επιβεβαιώνεται από τον Ηρόδοτο, στις Ηροδότου Ιστορίες, όπου αναφέρει ότι τρία αδέρφια από τη καταγωγή του Τημένου, ο Γαυάνης, ο Αέροπος και ο Περδίκκας, έφυγαν από το Άργος για να πάνε στους Ιλλυρίους και μετέπειτα στηνΒόρεια Μακεδονία, όπου εκεί υπηρέτησαν τον βασιλιά. Ο βασιλιάς τους ζήτησε να φύγουν από τη χώρα του, πιστεύοντας σε έναν οιωνό που έλεγε ότι κάτι εξαιρετικό θα συμβεί στον Περδίκκα. Τα παιδιά πήγαν σε ένα άλλο μέρος της Μακεδονίας, κοντά στον κήπο του Μίδα, πάνω από τον οποίο στέκεται το όρος Βέρμιο. Εκεί εγκαταστάθηκαν και σταδιακά δημιούργησαν το δικό τους βασίλειο. Ο Ηρόδοτος σχετίζει επίσης το γεγονός της συμμετοχής του Αλεξάνδρου του Α’ στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 504 π.Χ. ή το 500 π.Χ. όπου υπήρξαν ενστάσεις για τη συμμετοχή του Μακεδόνα βασιλιά από τους παρευρισκόμενους λόγω της μη ελληνικής του καταγωγής. Παρ’ όλα αυτά οι Ελλανοδίκες αφού εξέτασαν την καταγωγή του από τους Αργεάδες επικύρωσαν ότι στην πραγματικότητα οι Μακεδόνες είναι Έλληνες και του επέτρεψαν να διαγωνιστεί.
 

Σύμφωνα με τον Θουκυδίδη, στην «Ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου», οι Αργεάδες ήταν αρχικά οι Τημενίδες από το Άργος, όπου κατέβηκαν από τα υψίπεδα στην Νότια Μακεδονία , έδιωξαν τους Πιερίδες από την Πιερία και κατέλαβαν στη Παιονία μια στενή λωρίδα γης κοντά στον Αξιό ποταμό, που εκτεινόταν από την Αρχαία Πέλλα μέχρι τη θάλασσα. Πρόσθεσαν επίσης την Μυγδονία στις περιοχές τους, αποβάλλοντας τους Ηδωνούς, Εορδούς και τους Αλμωπείς από τις περιοχές τους.

 

Μονάρχες, Βασιλείς του αρχαίου Ελληνικού Βασιλείου της Μακεδονίας

 


  • Κάρανος (808–778 π.Χ.)
  • Κοίνος (778–750 π.Χ.)
  • Τυρίμμας (750–700 π.Χ.)
  • Περδίκκας Α’ (700–678 π.Χ.)
  • Αργαίος Α’ (678–640 π.Χ.)
  • Φίλιππος Α’ (640–602 π.Χ.)
  • Αεροπός Α’ (602–576 π.Χ.)
  • Αλκέτας Α’ (576–547 π.Χ.)
  • Αμύντας Α’ (547–498 π.Χ.)
  • Αλέξανδρος Α’ (498–454 π.Χ.)
  • Περδίκκας Β’ (454–413 π.Χ.)
  • Αρχέλαος Α’ (413–399 π.Χ.)
  • Ορέστης και Αέροπος Β’ (399–396 π.Χ.)
  • Αρχέλαος Β’ (396–393 π.Χ.)
  • Αμύντας Β’ (393 π.Χ.)
  • Παυσανίας (393 π.Χ.)
  • Αμύντας Γ’ (393 π.Χ.)
  • Αργαίος Β’ (393–392 π.Χ.)
  • Αμύντας Γ’ (αποκαταστάθηκε) (392–370 π.Χ.)
  • Αλέξανδρος Β’ (370–368 π.Χ.)
  • Πτολεμαίος Α’ (368–365 π.Χ.)
  • Περδίκκας Γ’ (365–359 π.Χ.)
  • Αμύντας Δ’ (359–356 π.Χ.)
  • Φίλιππος Β’ (359–336 π.Χ.)
  • Αλέξανδρος Γ’ (ο μέγας) (336–323 π.Χ.)
  • Αντίπατρος, Αντιβασιλέας της Μακεδονίας (334–323 π.Χ.)
  • Φίλιππος Γ’ Αρριδαίος (323–317 π.Χ.), Βασιλέας Κατά Τίτλον Μόνο
  • Αλέξανδρος Δ’ (323–310 π.Χ.), Βασιλέας Κατά Τίτλον Μόνο
  • Περδίκκας, Αντιβασιλέας της Μακεδονίας (323–321 π.Χ.)
  • Αντίπατρος, Αντιβασιλέας της Μακεδονίας (321–319 π.Χ.)
  • Πολυπέρχων, Αντιβασιλέας της Μακεδονίας (319–317 π.Χ.)
  • Κάσσανδρος, Αντιβασιλέας της Μακεδονίας (317–306 π.Χ.)
 
OΛΑ ΑΥΤΑ ΣΑΣ ΤΑ ΕΜΑΘΑΝ ΠΟΤΕ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;;;;
ΣΑΣ ΤΑ ΕΜΑΘΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΟΥΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ, ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ;;;
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ!!!
ΑΥΤΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ…
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ!
ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ….ΔΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΒΟΝΤΑΙ…
ΛΥΝΟΝΤΑΙ!!!



πηγή
το είδαμε εδώ





Διόδοτος:
Το θέμα αυτό, λόγω του Σκοπιανού, απασχόλησε το ιστολόγιό μας έντονα τον τελευταίο καιρό, και αυτό ήταν σε όλους οφθαλμοφανές.
Μάλιστα, στο ιστολόγιο ΕργΔημΕργ αναγκάστηκα να ανοίξω έναν μικρό προσωπικό πόλεμο με έναν σχολιαστή που θεωρεί ότι οι "μαιναδικές" δραστηριότητες και οι ύποπτης προελεύσεως -οφιολατρείες και Χαλδαϊκά ιερατεία- σκοποί της Ολυμπιάδος, μητέρας του Αλέξανδρου, πήραν παραμάζομα και χαρακτήρισαν εξ ολοκλήρου την αποστολή των Φιλίππου και Μ.Αλεξάνδρου στην Ασία, καθώς και τις δραστηριότητές τους εν Ελλάδι, προ της εκστρατείας. Ως άλλος Δημοσθένης, ο σχολιαστής αυτός χαρακτήρισε τον Φίλιππο και τον Αλέξανδρο σφαγείς των Ελλήνων. Το δε αστέρι της Βεργίνας ποντίστηκε στο πυρ το εξώτερον.
 Λίγες σε πληροφοριακό υλικό ήταν οι δικές μου παρεμβάσεις μπροστά στα επιχειρήματα υπέρ μου και υπέρ των Μακεδόνων, που εξέθεσαν άλλοι σχολιαστές, και κυρίως ένας ο οποίος εμπεριέχει επίσης στο άβατάρ του (εικονίδιο ψευδώνυμου) τον ήλιο της Μακεδονικής Δυναστείας, όπως κι εγώ.

Δίνω μια ιδέα από την δική μου κατάθεση στο θέμα, αν και ο "πόλεμος" συνεχίστηκε και στις επόμενες αναρτήσεις του ΕργΔημΕργ:


ΚΩΣΤΑΣ-ΤΑΥΡΟΣ
Δεκ. 07, 2017 @ 23:35:20
ΠΡΟΣ ΣΠ........:
ΕΧΕΙΣ ΛΑΘΟΣ ΦΙΛΕ ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ, ΤΟΥΣ ΗΛΙΟΥΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΗΔΗ ΔΗΘΕΝ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΕΚΠΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ, ΟΦΙΟΛΑΤΡΙΚΑ ΙΕΡΑΤΕΙΑ Ή ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΊ ΆΛΛΟ…
ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ ΑΕΙ ΠΥΡΦΟΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!
ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ Δ/ΝΣΗ:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%89%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%92%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82#/media/File:Golden_larnax_and_wreath_of_Philip_II_of_Macedon_at_the_Vergina_museum.jpg

ΠΑΤΗΣΕ ΤΡΕΙΣ ΤΟ ΔΕΞΙ ΒΕΛΑΚΙ:
ΧΡΥΣΗ ΛΑΡΝΑΚΑ
ΟΚΤΑΚΤΙΝΑ ΣΤΟΥΣ ΧΙΤΩΝΕΣ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΙ ΑΙΑΝΤΑ (6ος αι.)
ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟΣ ΣΕ ΑΣΠΙΔΑ ΑΘΗΝΆΣ
ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟΣ ΣΕ ΑΣΠΙΔΑ ΗΡΑΚΛΗ (σε λήκυθο, αρχές 5ου αι. π.Χ., ελληνική αποικία της Γέλα στην Σικελία)
ΕΠΙΣΗΣ:


https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%89%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%92%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82#/media/File:Drachma,_Caria,_4th_century_BC.jpg

ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΑ: Δραχμή των σατραπών της Καρίας του 4ου αιώνα π.Χ., άγνωστων λοιπών στοιχείων, με την απεικόνιση του Απόλλωνα στη μια όψη, και δωδεκάκτινου άστρου στην άλλη.


https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%89%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%92%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82#/media/File:Ilion---metopa.jpg

ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΑ: Ήλιο της Βεργίνας σε ανάγλυφο που απεικονίζει τον θεό Ήλιο στο άρμα του, αρχές 4ου αι. π.Χ, ναός Αθηνάς, Τροία



ΚΩΣΤΑΣ-ΤΑΥΡΟΣ
Δεκ. 08, 2017 @ 20:37:50
Θα πω λίγα ακόμα προς τον κύριο Σπ........ μιας και το πρότεινε ο Μπ.........
Σπ..........,
έρχεσαι ως ένας νέος Δημοσθένης σήμερα, να αμφισβητήσεις τους Μακεδόνες. Να σου πω την αλήθεια…για τον τελευταίο Αλέξανδρο, τον Μέγα, δεν εξαγριώνομαι τόσο μιας και για τον κοσμοπολιτισμό του, που υπάρχουν αμφιλεγόμενες απόψεις, έβαλε λίγο το χεράκι της η Ολυμπιάς με το οιδιπόδειο σύμπλεγμα που εμφύσησε και σε αυτόν. Οι αρχικές του όμως πράξεις επί ελληνικού εδάφους και ο βασικός κορμός της εκστρατείας ήταν κατά το σχέδιο του πατέρα του, την μόρφωση που του είχε δώσει ο Αριστοτέλης και την έμπνευση που του παρείχε μια επιστολή που είχε πάντα μαζί του και η οποία είναι επιστολή του Ισοκράτη προς τον Φίλιππο στην οποία του συνιστούσε την ένωση των Νοτίων Ελλήνων υπό την ηγεσία του στον πόλεμο εναντίον των Περσών. Στα της Ασίας σου είπε πέντε εποικοδομητικά πράγματα ο Μπ.........
Εγώ ενοχλούμαι με την αντιφιλιππική σου στάση και την αμφισβήτηση του άστρου. Για το άστρο σε παρέπεμψε επίσης ο Μπ....... σε ένα από τα καλύτερα μπλογκς. Η μακεδονική δυναστεία πρωτοεντοπίζεται στον 7ο αι. με τον Αλέξανδρο Α’ και αυτοχαρακτηριζόταν «Έλληνες» με γλώσσα των μορφωμένων την Αττική διάλεκτο. Το Μακεδόνες προέρχεται από το Μακεδνοί που χρησιμοποιεί ο Όμηρος και σημαίνει Ψηλοί και Λιγεροί Βόρειοι Έλληνες. Η δυναστεία λεγόταν και Αργεάδαι. Είχαν επίγνωση της καταγωγής τους από το Άργος και την ανήγαγαν στον Ηρακλή. Μία αναθηματική στον Ηρακλή Πατρώο επιγραφή από την Βεργίνα είναι ενδεικτική της συνδέσεως της βασιλικής οικογενείας με τον «προπάτορά» της. Οι Μακεδόνες τους Χαλκιδείς και Μάγνητες τους θεωρούσαν συγγενείς τους επίσης.
Από νωρίς την απόσταση Πέλλα-Αμφίπολη την είχαν σαν Παγκράτι-Ομόνοια κι ας ήταν μακρινά μεταξύ τους μέρη.
Με βλέπεις να έχω σκυλιάσει λίγο με το θέμα και να μην αφήνω να πέσει τίποτα κάτω, όπως πάντα, γιατί έχω και μια προσωπική σύνδεση με το θέμα. Όπως είχα πει και στον Ντάνο, είμαι Βλάχος (εξέχουσα φυλή του νομού Ημαθίας εκτός από τα Γιάννενα) και αντίθετα με τις μαλακίες που έλεγε για τους Βλάχους, και θα γέλαγε όλη η Ελλάδα αν τον άκουγε -εφόσον οι Βλάχοι είχαν την πιο έντονη Εθνική συνείδηση ως Έλληνες από όλα τα φύλα της χερσονήσου του Αίμου, γι αυτό και τα πιο επίλεκτα και γενναία σώματα του Κολοκοτρώνη και του Υψηλάντη αποτελούνταν από Βλάχους- έχουν τελικά καταγωγή όχι από Ιταλία ή Ρουμανία που λένε οι άσχετοι και κάτι ανθέλληνες ιστορικοί σαν την Ευθυμίου, αλλά από τους Βύσσους του Παγγαίου όρους από τα τέλη της 2ης χιλ.π.Χ.
Ίσως και ο Αλέξανδρος.. Βλάχος ήταν τελικά.
Πάντως η δική μου καταγωγή είναι από το Μετόχι, 10 χιλιόμετρα από την Βεργίνα.


περισσότερα εδώ και εδώ
    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου