«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τρίτη 11 Ιουνίου 2019

Η (μόνη) Λύσις

Σχόλιο Διόδοτου: Το εξαιρετικό αυτό άρθρο προέρχεται από τον Δεκέμβριο του 2015. Πέραν της σημαντικότητας του περιεχομένου του όμως, περιέχει σύνδεσμο που μάς παραπέμπει και σε μία άλλη πολλή σημαντική δημοσίευση του knossopolis.com, με τίτλο "Οι έννοιες Κράτος, Θεσμός, Νόμος, Πατρίς, Φυλή, Έθνος, Πολίτευμα". Καλή ανάγνωση, καλή απόλαυση, καλή επιμόρφωση, Διαδώστε τα...



Μετά την "πολλοστή φορά φούσκα" του κοινοβουλευτισμού υπάρχει μεγάλη μερίδα λαού που ακόμα δεν έχει καταλάβει την οικονομική λαίλαπα που έρχεται τους επόμενους μήνες. Μετά που θα αναγκαστεί να καταλάβει, θα αναρωτηθεί μαζί με τους υπολοίπους που ήδη έχουν καταλάβει ποια θα μπορούσε να είναι η πραγματική λύσις...
Για να δούμε τι έχει να μας πει ο Σωκράτης και ο Πλάτων για το καθάρισμα των κόπρων του Αυγείου που έχουν το θράσος να καπηλεύονται ανενόχλητοι οι κόπροι τις ιερές έννοιες Έθνος, Φυλή, Πατρίδα.


Μετά τους Νόμους περί των θεών πάμε στο θέμα της κατάλυσης της Πολιτείας.
Πρώτο σε βαρύτητα αδίκημα: Όποιος υποδουλώνει τους Νόμους υπό την εξουσία των ανθρώπων* και κάνει την Πόλη να υπακούει σε εταιρείες (Πολιτειακές τάσεις τότε, κομματοσκυλίκι σήμερα) χρησιμοποιώντας βία και εμφύλιες συγκρούσεις θα θεωρείται ο μεγαλύτερος εχθρός ολόκληρης της Πόλης. (*σημείωση: Οι Νόμοι των Ελλήνων ήταν απόρροια των Νόμων της Φύσεως, βλέπε Μίνωας)
Δεύτερο σε βαρύτητα αδίκημα: Είναι εκείνος που ενώ κατέχει ανώτερα Πολιτειακά αξιώματα (τα Στρατιωτικά αποτελούν το βασικότερο τμήμα των Πολιτειακών αξιωμάτων) και μάθει για κάποια συνωμοσία, δεν αποκαλύψει από δειλία τους ενόχους προς υπεράσπισην της Πατρίδος του ("Ο Σιωπών δοκεί συναινείν")
Τρίτο σε βαρύτητα αδίκημα: Προδοσία (έμμεση ή άμεση σε εξωτερικούς ή εσωτερικούς εχθρούς ένεκα ανταμοιβών)
Πλάτων - Πλάτωνος Νόμοι [856b]

Κανένας άνθρωπος δεν δημιουργεί Νόμους, οι συμπτώσεις και οι συμφορές που συμβαίνουν με χίλιους δυο τρόπους είναι αυτές που αναγκάζουν πολλές φορές την καθοδήγηση της Νομοθεσίας. Συνήθως κάποιος Πόλεμος (ορατός ή αόρατος κατά Έθνους, Φυλής, Πατρίδος) καταργεί το Πολίτευμα με την βία και αλλάζει τους νόμους ή λόγω φτώχειας που φέρνει η έλλειψη πόρων. Όλες οι ανθρώπινες υποθέσεις δεν είναι παρά αποτέλεσμα τύχης. Η δύναμη που κυβερνά τους ανθρώπους είναι ο θεός (δημιουργός αλγορίθμων) μαζί με την τύχη (Randomized algorithm) και τις ευκαιρίες (επιλογές που δίνει ο Αλγόριθμος που παράγει τυχαιότητα). Ο παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας είναι η Τέχνη η οποία υποστηρίζει την τύχη και τις ευκαιρίες όπως ο Πλοίαρχος σε περίπτωση καταιγίδας που χρησιμοποιεί την τέχνη του για να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα του δοθούν. Αναλόγως πρέπει να αναγνωρίσουμε στην τέχνη της Νομοθεσίας το δικαίωμα να παίξει τον ίδιο ρόλο.
Αν μια Πόλη θέλει να ζήσει με ευτυχία και ευδαιμονία πρέπει να συμπέσουν ορισμένες προϋποθέσεις και μετά να βρεθεί ο Νομοθέτης που να ξέρει τον τρόπο να τακτοποιήσει τα πράγματα. Αν ρωτούσαμε τον Νομοθέτη τι θα χρειαζόταν για να διοικήσει την Πόλη (Κράτος) σωστά θα μας έλεγε:
Παραδώστε μου την Πόλη (Κράτος) να κυβερνάται από έναν Τύραννο νέο, με καλή μνήμη, ευμαθή, ανδρείο, ευφυή, μεγαλοπρεπή (Επιβλητικό) και ότι ακόμα πρέπει να συνοδεύει όλα τα μέρη της Αρετής. Ο λόγος προφανής, για να εφαρμοσθούν οι Νόμοι που θα φέρουν ευτυχία και ευδαιμονία (στο σύνολο του πληθυσμού) όσο το δυνατό γρηγορότερα. Δεν υπάρχει, ούτε πρόκειται να υπάρξει καλύτερη μέθοδος από αυτήν που είπαμε για την εφαρμογή της ίασης στην Πόλη.
Ο Τύραννος δεν χρειάζεται κόπο και χρόνο για να επαναφέρει τα χρηστά ήθη και έθιμα, πρέπει να δίνει πρώτος το καλό παράδειγμα με ενάρετες πράξεις, πρέπει να επαινεί και να τιμά τις άξιες πράξεις, να απαγορεύει άλλες και να τιμωρεί όσους δεν υπακούν στον Νόμο.
Πλάτων - Πλάτωνος Νόμοι [708e - 711c]

"...Προκειμένου να θελήσουν οι άξιοι να αναλάβουν την εξουσία η τιμωρία τους θα είναι να εξουσιάζονται από κατώτερους τους"
Σωκράτης - Πλάτωνος Πολιτεία [347c]


Καλύτερα μας ώρας ελεύθερη ζωή, 
παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή
- Επανάσταση του Γένους 1821 -






₪₪₪₪₪ ΟΥΔΕΝ ΚΡΥΠΤΟΝ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟN ₪₪₪₪₪



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου