«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 [ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018]


 

"Σαστίζει ο Γέρος, με στηλά στα μάτια την κοιτάζει και μες σε θάμπος ιερό «ποια είσαι», τη ρωτά. 

«Τι θες να μάθεις;» τ’ απαντά με λόγια ξεκομμένα. «Πες με αν θέλεις Παναγιά, πες με Αθηνά παρθένα. Είμαι το πνεύμα της φυλής από χιλιάδες χρόνια, που δεν αντέχει πια να ζει στη μαύρη καταφρόνια".



Ακριβώς στο κέντρο της Πελοποννήσου, όπως φαίνεται και στον χάρτη επάνω, βορειανατολικά του χωριού Νέα Εκκλησούλα, είναι κτισμένη η Αγία Μονή, «το μοναστήρι του Κολοκοτρώνη», γιατί αυτός φρόντισε για την ανοικοδόμησή του τα έτη 1822 και 1825 μετά την καταστροφή του από τους Τούρκους.
 

(φωτογραφίες και πανοραμικές φωτογραφίες 360ᵒ της Μονής και της περιοχής, μπορείτε να απολαύσετε εδώ και εδώ)


Το γεγονός ότι ο Κολοκοτρώνης πήγε και έχτισε αυτή τη μονή σε αυτό ακριβώς το γεωγραφικό σημείο, όπως και το ότι η δημοτική μας παράδοση γέννησε το έμμετρο που θα διαβάσετε παρακάτω, για να αποτυπώσει «το όραμα του Κολοκοτρώνη» για μια απελευθερωμένη Ελλάδα, με τόσο μεταφυσικό τρόπο, δεν είναι καθόλου τυχαίο. 

Ο Κολοκοτρώνης ήταν επίσης ένας από αυτούς τους ήρωες που κουβαλούσε στην ψυχή του το Πνεύμα της Φυλής και ήξερε πως πίσω από αυτό εποπτεύουν Ουράνιες, Συμπαντικές Δυνάμεις, οι οποίες στο πλήρωμα του χρόνου θα αποκαταστήσουν τον Ελληνισμό στη φυσική του θέση: Να ηγείται της ανθρωπότητος με τα απόλυτα κριτήρια Δικαίου και Ελευθερίας. 

Οι Ουράνιες, Συμπαντικές αυτές Δυνάμεις του Υψίστου Ενός, ανέκαθεν έδιναν μικρά δείγματα της παρουσίας τους, με αποτυπώσεις τού πώς κατά εποχές οι Έλληνες αντιλαμβάνονταν την παρουσία αυτή. Έτσι, είτε μαθαίνουμε πως η Αθηνά εμφανίζεται στον Οδυσσέα και τον νουθετεί, είτε πως η Παναγία εμφανίζεται σε Γερμανό αξιωματικό και απενεργοποιεί τα εχθρικά τανκς...
..για επέμβαση των ιδίων Δυνάμεων μιλάμε σε όλες αυτές τις περιπτώσεις. 

Στις κρισιμότερες στιγμές και μάχες του Ελληνισμού, είτε ως νέφος (ναυμαχία Σαλαμίνος), είτε ως Εχετλαίος (μάχη Μαραθώνα), είτε ως  δέσμη φωτός που λιώνει τείχος (Αλέξανδρος στην πόλη της Τύρ), οι Δημιουργοί μας θα βάλουν ένα χεράκι όταν δουν να αναδύονται δείγματα μείζονος ηρωισμού έστω κι από λίγους Έλληνες.

Πολλοί από εμάς υποψιάζονται, και σωστά, πως έχουμε μπει σε μια ιστορική περίοδο που σύντομα ο Ελληνισμός θα αντιμετωπίσει μεγίστου βαθμού κίνδυνο.
Τέτοιο μάλιστα, που θα οδηγήσει αποφασιστικά σε περαιτέρω κρίσιμη συρρίκνωση της φυλής, ή ευκαιρία για κατά μέτωπον αναμέτρηση με τον παλαιό εχθρό, η οποία θα οδηγήσει στην συντριβή του, ξανά στον εγκλεισμό του στα Τάρταρα και Επιστροφή των Ελλήνων στο πηδάλιο της Γαίας.

Ας καταστούμε Άξιοι για το δεύτερο. Ο Κολοκοτρώνης ήτο Άξιος. 
 
 
ΚΩΣΤΑΣ-ΤΑΥΡΟΣ
 
 




Εκεί κοντά στην εκκλησιά σταμάτησε ο Γέρος

Κοίταξε γύρω… ερημιά. Ήσυχο κι άγριο μέρος.
Τ’ άλογο στρέφει τη ματιά στο νιόβγαλτο χορτάρι.
Τ’ αφήνει ο Γέρος κι ακουμπά σε ριζιμιό λιθάρι.
Στην πέτρα κάθεται βαρύς λίγη γαλήνη να βρει.
Μα η έννοια πάνω του κυλά βαριά και μαύρη.
«… Έρμη πατρίδα» λέει αργά.
Στενάζει και δακρύζει κι ύστερα:
«βόηθα Παναγιά» με πόνο μουρμουρίζει.
Περνά η ώρα… Σκέπτεται… και αποσταμένος γέρνει.
Κι εκεί στην πέτρα η κούραση
ύπνο κλεφτό του φέρνει.

Και τότε βλέπει το όραμα…
Μεσ’ απ’ την εκκλησιά προβαίνει
Εκείνη ολόφωτη με άσπρη φορεσιά.
Γαλήνιο το βλέμμα της μαζί και αυστηρό
Και πάει κοντά στο γέροντα με βήμα σταθερό
- Ε, γέρο, λέει με ήρεμη κι αγγελική φωνή,
κρίμα βαρύ τη μοίρα άνδρας να θρηνεί.
Δεν είσαι συ για να θρηνείς. Σήκω λοιπόν και τράβα.
Κι ας γίνει ο νους σου αστραπή και η ψυχή σου λάβα.
Μέγας αγώνας σε καλεί. Εμπρός λοιπόν, προχώρα!
Και στο πλευρό σου θα σταθεί ένας λαός, μια χώρα.

Σαστίζει ο Γέρος, με στηλά στα μάτια την κοιτάζει
και μες σε θάμπος ιερό «ποια είσαι», τη ρωτά.
«Τι θες να μάθεις;» τ’ απαντά με λόγια ξεκομμένα.
«Πες με αν θέλεις Παναγιά, πες με Αθηνά παρθένα.
Είμαι το πνεύμα της φυλής από χιλιάδες χρόνια,
που δεν αντέχει πια να ζει στη μαύρη καταφρόνια.
Ήλθε η ώρα γέροντα, δεν το ’νιωσες ακόμα;
Σκύψε λοιπόν και κοίταξε αυτό το αρχαίο χώμα
που η άνοιξη το ευώδιασε. Σκύψε να δεις καθάρια
της Λευτεριάς που έρχεται τα φτερωμένα αχνάρια.
Θα ’πρεπε τώρα από πολύ καιρό να έχεις μάθει
πως τη βοήθεια που θες και τη ζητάς με πόνο μέσα σου 
μόνο θα τη βρεις στην πίστη σου και μόνο.
Έτσι ’ναι Γέρο η Λευτεριά. Σ’ αυτόν μονάχα ανήκει
που θα κερδίσει μονάχος με το αίμα του τη νίκη.
Αν λαχταράς τη Λευτεριά, σε άλλον μην ελπίζεις
μόνος σου παρ’ την αν μπορείς, αλλιώς δεν την αξίζεις.»


«Μόνος μου», κάνει ο γέροντας. «Για κοίταξε, κυρά μου,
μ’ εγκαταλείψαν όλοι τους, κανείς ολόγυρά μου.»

Και τότε αυτή του μίλησε με γλώσσα αρχαίου μύστη.
«Κανείς δε σ’ εγκατέλειψε, αν σου ’μεινε η πίστη.
Η πίστη για το δίκιο σου, αυτή μονάχα φθάνει
Κι ολόγυρά σου σύντομα θα δεις ανθρωπομάνι.
Κοίτα μπροστά σου ολόισια, τραχύς ο δρόμος θα ’ναι
Με πέτρες που ξεσκίζουνε, μ’ αγκάθια που τρυπάνε.
Κι αυτό το δρόμο που τραβά από κορφή σε ρέμα
Θα τον χαράξεις σταθερά με της καρδιάς  το αίμα.
Εμπρός! Στο χέρι το σπαθί και το σταυρό στον ώμο.
Γι’ αντάμωμα της λευτεριάς δεν έχει άλλο δρόμο.»
«Και πώς θ’ αντέξω, τη ρωτά, στο διάβα τέτοιου δρόμου;
Δεν έχω άνθρωπο κοντά, μονάχα τ’ άλογό μου.»
«Σου φθάνει τ’ άλογο, μ’ αυτό θ’ αρχίσεις την πορεία
Μ’ αυτό θα φθάσεις και μ’ αυτό θα μπεις στην ιστορία.»

Φρουμάζει τ’ άλογο πιο κει και ο γέροντας ξυπνάει
το χαλινάρι αρπάζει κι ευθύς καβάλα ξεκινάει.
Να τον ψηλά στο διάσελο, προς τον σκοπό του οδεύει
Κι ο ήλιος χρυσοπόρφυρος π’ αγάλια βασιλεύει
πελώρια ρίχνει τη σκιά του Γέρου στρατηλάτη
καθώς το δρόμο της τιμής  δείχνει καβάλα στ’ άτι.
Έτσι και πάλι πρόβαλε ο Γέροντας μια μέρα
μπρούτζινος πάνω στ’ άλογο σ’ ελεύθερο αέρα.
Εστάθηκε πελώριος να δείχνει στους αιώνες
και στους λαούς πώς γίνονται της Λευτεριάς οι αγώνες.

 

7 σχόλια:

  1. ηταν το ταμα του στην Παναγια για να ελευθερωσει την Ελλαδα,το οποιο εκπληρωσε εικοσι χρονια μετα....Σουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ποιήμα δεν το έγραψε "η δημοτική μας παράδοση", αλλά ο Ασημάκης Γιαλαμάς.

    μνκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. > Aγιοs Παίσιοs

    .. Ὁ Κύριος ὅμως, θὰ παρουσιάση τοὺς Μάρκους τοὺς Εὐγενικοὺς καὶ τοὺς Γρηγορίους Παλαμάδες, ποὺ θὰ συγκεντρώσουν ὅλα τὰ κατασκανδαλισμένα ἀδέλφια μας, γιὰ νὰ ὁμολογήσουν τὴν ὀρθόδοξη πίστη καὶ νὰ στερεώσουν τὴν παράδοση καὶ νὰ δώσουν χαρὰ μεγάλη στὴν Μητέρα μας Ἐκκλησία.

    > «Μὲ πόνο καὶ ἀγάπη γιὰ τὸν σύγχρονο ἄνθρωπο», Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Α΄ (σελ. 347-349). Ἐκδόσεις Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. .....

    "...τα βλέπω να “βγάνουν δάκρυ” ακόμα, μου ‘ρχεται ν’ ανοίξω το παράθυρο και να καλέσω σε βοήθεια τον φίλο μου τον Βορρέα.

    Θέλει μελτέμι γερό, γεννημένο στην Τήνο, που να ‘ρθει με την ευχή της Παναγίας και να καθαρίσει τον τόπο απ΄όλων των λογιώ της Τουρκιάς και της γηραιάς Ευρώπης τ’ απομεινάρια."

    Ιδιωτική οδός "Πρόσω ήρεμα"

    Οδυσσέας Ελύτης


    Ποιητής των χρωμάτων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παίδες να με συμπαθατε αν αναταράξω την θρησκευτική σας πιστη μα υπάρχουν και διαφορετικές εκδοχές για τα πιστεύω του Γερου!

    https://eleusisdiagoridon.blogspot.com/2017/03/blog-post_144.html

    Απλός ανώνυμος σχολιαστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίο του κώλου δωδεκαθεϊστικό μπλογκ μάς έδωσες να διαβάσουμε.
      Ξύπνα: https://diodotos-k-t.blogspot.com/2020/04/blog-post_27.html?m=1#more

      Διαγραφή
    2. Δικαίωμα σου να μην σου αρέσει το bloog.Απλά θέλησα να επισημάνω πως υπάρχουν και άλλες απόψεις...άσχετα αν συμφωνείς η όχι.

      Απλός ανώνυμος σχολιαστής

      Διαγραφή