«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Κυριακή 25 Απριλίου 2021

'ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ' Γιώργος Σαχίνης 'ΚΡΗΤΗ TV': Η Δημόσια Διδασκαλία του Ιησού - Η Δίκη - Η Καταδίκη - Το Μαρτύριο της Σταύρωσης


Μια μεγάλη συζήτηση με επίκεντρο την Ιστορική Αναφορά στην παρουσία του Χριστού αλλά και την Θεολογική προσέγγιση του Μεγάλου Γεγονότος της Σταύρωσης και της Ανάστασης για τον Χριστιανικό Κόσμο και η Επιρροή του στα άλλα Θρησκευτικά Δόγματα

 
-Τι ρόλο έπαιξε η κουλτούρα του «αναμενόμενου Μεσσία» για τον Εβραϊκό πληθυσμό  της εποχής των Βασιλείων του Ισραήλ και της Ιουδαίας, ιδίως τον καιρό της Ρωμαϊκής Επικυριαρχίας

-Υπάρχουν και ποιες αναφορές σε «Βιβλικά» κείμενα για τον «Μεσσία» που θα μπορούσαν να συσχετιστούν με τον Χριστό ;

-Ποια ρεύματα σκέψης συνυπήρχαν στον Ιουδαϊσμό την εποχή του Χριστού και πού συναντιόταν ή συγκρούονταν;

-Ποια η διαφορά μεταξύ Σαδδουκαίων- Φαρισσαίων –Ζηλωτών- Εσσαίων κλπ αν δεχτούμε ότι υπάρχει αυτή η διάκριση όπως αναφέρουν τα Ευαγγέλια.

- Ο σκληρός στις διατυπώσεις του Μωσαϊκός Νόμος που γνωρίζουμε σήμερα (δέκα εντολές) παρέμεινε ίδιος από την εποχή του Μωυσή ή άλλαξε ακολουθώντας τις Ιστορικές αλλαγές για τους Εβραίους;

- Ποια ήταν η πολιτική/δικαστική εξουσία των Εβραίων την εποχή του Χριστού και πως εκφραζόταν;

- Μπορούσε οποιοδήποτε Εβραϊκό δικαστήριο να δικάσει και κυρίως να καταδικάσει σε θάνατο και για ποια αδικήματα;

- Ήταν η σύναξη στα σπίτια του Αννα και του Καϊάφα δικαστήριο;

- Επιτρεπόταν να δικάσει Εβραίο για θρησκευτικό αδίκημα ο Ρωμαίος προκουράτορας Πιλάτος;

- Ποιες ήταν οι ιδεολογικές αναφορές μιας κοινωνία που ζούσε στην σκιά ενός ένδοξου βασιλικού παρελθόντος και μιας ηρωικής σκλαβιάς για αιώνες.

- Το κλίμα που διαμόρφωναν οι προφητείες στην συνείδηση του λαού δικαιολογούσε την αναμονή μιας νέας διασκαλίας/αφήγησης για τους Εβραίους και γιατί όχι για πλατιά  στρώματα της εποχής, ανεξαρτήτως καταγωγής;

- Η σκληρότητα του Mαρτυρίου και η Aνάσταση , συνέβαλε στην καθιέρωση της Ιερότητας,  δεδομένης της κουλτούρας των προσδοκιών



- Στο στούντιο των Αντιθέσεων ο Νομικός Μιχάλης Σφακιανάκης  με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία- Εθνολογία στην Νίκαια της Γαλλίας 

 
Στην εκπομπή καταθέτουν την οπτική τους οι :

 
-Άννα Ράζου , Ιατροδικαστής , Επίκουρη Επιμελήτρια του Τμήματος Ιατροδικαστικής του Γ.Ν. Ασκληπιείο Βούλας,  μέλος της Ιατροδικαστικής Ελληνικής Εταιρίας

 
-Και ο Ιωάννης Λίλης , Καθηγητής Δογματικής και Συμβολικής θεολογίας στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης, Διδάκτορας Θεολογίας στο ΑΠΘ 



https://www.youtube.com/watch?v=bEqpt-6m8aM