Χρυσός Φοίνικας στο φεστιβάλ Κανών.
Βραβείο καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, αντρικής ερμηνείας (Zlatko Buric) και σεναρίου στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.
-Ο τίτλος παραπέμπει σε ορολογία των πλαστικών χειρουργών, και αφορά το ζάρωμα ανάμεσα στα φρύδια, που διορθώνεται με μπότοξ.
- Στην ταινία σατιρίζονται ρεαλιστικά ο μαρξισμός, οι πλούσιοι, οι σχέσεις των δύο φύλων, η μητριαρχία και πολλά άλλα, αλλά περισσότερο.. ΤΟ ΧΡΉΜΑ! ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ με τόσο πιπεράτο τρόπο, που αντίθετα με άλλες ταινίες.. δεν πέφτει τίποτα κάτω!
-Το κάστινγκ χρειάστηκε τέσσερις μήνες για να ολοκληρωθεί, και έλαβε χώρα σε Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Γκέτεμποργκ και Μόσχα. Η δε αναζήτηση χώρων γυρισμάτων διήρκεσε 10 μήνες.
-Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στη Σουηδία και διακόπηκαν με το ξέσπασμα της κοβιντοπανδημίας. Μετά από 3 μήνες μπόρεσαν να ολοκληρωθούν στη σκανδιναβική χώρα, και συνεχίστηκαν επί 36 ημέρες (διασπαρμένες ανάμεσα σε 8 εβδομάδες) στην παραλία της Χιλιαδούς στην Εύβοια (αντί της Ταϊλάνδης, που ήταν το αρχικό σχέδιο). Γυρίσματα έγιναν ακόμα στο Κατάκολο της Ηλείας, αλλά και στη θαλαμηγό Christina O του Αριστοτέλη Ωνάση.
-Όπως δήλωσαν από το καστ, ο Σουηδός σκηνοθέτης γύρισε την κάθε σκηνή κατά μέσο όρο 23 φορές.
-Η 32χρονη όμορφη πρωταγωνίστρια Τσάρλμπι Ντιν δεν πρόλαβε να χαρεί ούτε την πρεμιέρα της ταινίας, είχε από ενα τροχαίο πάθει βλάβη στο πάγκρεας και υπέκυψε από λοίμωξη που τής δημιούργησε.
Την ταινία μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ
ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ - ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ από σχολιαστή του 'ταινιομάνια':
Απόλυτα ρεαλιστική μέσα στην ωμότητά της. Βαθιά πολιτική και ανθρώπινη!! Αν και δομικά ατελής και ασυνεπής στον ρυθμό της, η ταινία είναι παιχνιδιάρικη και απροσδόκητη. Όσο αψεγάδιαστα στημένο, ξεκαρδιστικό και άκρως διασκεδαστικό είναι το νέο πόνημα του Ostlund, είναι άλλο τόσο χοντροκομμένο, εύπεπτο και διαφανές ως αλληγορία. Παίρνει κάθε παράλογο κομμάτι της κοινωνίας – influencer, μοντέλα, γκουρού της τεχνολογίας, Ρώσους ολιγάρχες – τους βάζει σε μια βάρκα και τους κάνει να υποφέρουν. Η υπερβολή της ταινίας δείχνει τον παραλογισμό της πραγματικότητας, ή απλή αγανάκτηση. Σε κάθε περίπτωση, αφηγηματικά είναι συναρπαστικό και οπτικά προσφέρει κάποιες αντικειμενικά αποκρουστικές σκηνές. Κρίνει τον κοινωνικό καθωσπρεπισμό και τις μεγαλοαστικές δηθενιές, με μπόλικο βιτριολικό χιούμορ, για την κατάντια της ανθρωπότητας και της σημερινής εποχής.
Στο δυομισάωρο κωμικο-τραγικό του πόνημα, μιλάει για το παράλληλο σύμπαν των οικονομικών ελίτ, το σύγχρονο ταξικό σκηνικό, την κυριαρχία της ύλης, την έπαρση του δυτικού πολιτισμού (που καταλήγει σε αφέλεια), την ματαιοδοξία του ανθρώπινου είδους, τα κατώτερα ανθρώπινα ένστικτα, την πυραμίδα της εξουσίας που ανάλογα με τις συνθήκες βρίσκει άλλους στην κορυφή και άλλους στον πάτο και τον πλανήτη μας που μοιάζει με ακυβέρνητο καράβι σε τρικυμία καταδεικνύοντας και εδώ την κατάφωρη υποκρισία μιας κοινωνίας πνιγμένης στον καπιταλισμό, που χρησιμοποιεί την εικόνα και το θέαμα ως σανίδα σωτηρίας, προασπιζόμενη πάντα τα υψηλότερα των ιδανικών. Έξυπνη σκηνοθεσία, ευρηματικό σενάριο, μεστές ερμηνείες, θίγει και εκθέτει αποτελεσματικά τη ματαιοδοξία του πλούτου, τη δίψα για το κυνήγι του, την εκ του ασφαλούς "άνεση" να υποστηρίζεις όποια ιδεολογία, την προκλητική εκκεντρικότητα, την υποχρεωτική υποταγή λόγω ανάγκης και την έμφυτη σκληρότητα των ανθρώπων που πάντα είναι ικανοί για το χειρότερο!
Μετά το ναυάγιο, ένας άλλος μικρόκοσμος θα οργανωθεί στην παραλία (της Χιλιαδούς), με αντίστροφη όμως ιεραρχία. Οι φαρσικές νότες παραμένουν υψηλές και τα ένστικτα αναλαμβάνουν δράση, μιας και το χρήμα, η ομορφιά και το κοινωνικό status έχουν χαθεί. Ο τρόπος που η αλληγορία, γίνεται παραβολή και κυριολεξία μαζί, ο κάθετος τρόπος παρουσίασης της ταξικής διαστρωμάτωσης, η εσκεμμένη και φαινομενικά εκτός ορίων -αλλά βασικά απόλυτα ελεγχόμενη- εκτράχυνση του σκηνοθετικού ύφους που επιτυγχάνει ένα είδος σχεδόν σωματικής κάθαρσης, αποτελεί μια αλαζονική, περίεργη και μαύρη σάτιρα πολλών κοινωνικών καταστάσεων που φτάνει στην ακρότητα και έτσι στην ουσία προειδοποιεί τον θεατή για την εξέλιξη της ιστορίας εκτός από το πετυχημένο τέλος που επιτρέπει να δώσει ο θεατής την δική του ερμηνεία. Ο Ostlund από την πλευρά του αναρωτιέται αν η νέα κοινωνία μετά την καταστροφή μπορεί να κάνει τη διαφορά, ή αν ο άνθρωπος είναι αιώνια καταδικασμένος στην επανάληψη του λάθους, όντας δέσμιος των μικρών και μεγάλων αδυναμιών του.
Ο Ostlund με διαφορετικό καυστικό χιούμορ σε κάθε μέρος της ταινίας του-από το φλεγματικό έως και το γκροτέσκο-, ξεδιπλώνει ολόκληρη την κοινωνικοπολιτική τράπουλα της σύγχρονης ευρωπαϊκής πραγματικότητας, μην αμελώντας να βάλει στο τραπέζι κανένα της χαρτί, από τις σχέσεις εξουσίας και την πάλη των τάξεων μέχρι την ανισότητα και τη ζήλεια στις ερωτικές σχέσεις κι αποτυπώνοντας χωρίς έλεος, το πώς η ωραία Δύση μας, μια άψυχη πλέον κοινωνία θεάματος, καταρρέει με κρότο, χωρίς ορχήστρα, αλλά συνοδεία εμετού που μένει στην οθόνη αρκετά για να θυμίσει στο θεατή και τη δική του συνενοχή, που συνήθως αποφεύγει να κοιτά τα άβολα και τα δυσάρεστα, κάνοντας απλώς πως δεν βλέπει.
Trailer
EINAI MEΓΑΛΟ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (GAY PRIDE) ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ...
https://www.youtube.com/watch?v=0Jv73irQ0KM
Δεν εχεις ακουσει για "περηφανους" πατριωτες; Ειναι πολυ της μοδας τελευταια.
ΔιαγραφήΛΟΚΙ
Κατάντια...υπέρ των λοατκι και το σοσιαλιστικό εργατικό κόμμα(;;;;)... Εκείνο το κοριτσάκι που κρατούσε την μεγάλη σημαία ποιοι γονείς το έχουν ( μπαμπάς επί 2 η μαμά επί 2).... Όσο για το ουράνιο τόξο το έχουν διστρεβλώσει, 7 είναι τα χρώματά του και το έκαναν 6 συν 4...
Διαγραφή