«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Η αφήγηση του Κριτία για την νήσο “Ατλαντίδα”


 

Όλοι έχουμε ακούσει για την χαμένη Ατλαντίδα, την ένδοξη αυτή πόλη που, παρά τα μεγάλα τεχνολογικά και τα άλλα επιτεύγματα, καταστράφηκε από μεγάλους σεισμούς και πλημμύρες. Οι πλείστοι, γνωρίζουν επίσης, ότι αυτή η ιστορία φθάνει στις μέρες μας μέσα από τα κείμενα του Πλάτωνα και συγκεκριμένα τους διαλόγους Τίμαιος και Κριτίας.

Τα γραπτά του Πλάτωνα, αποτελούν μάλιστα την μοναδική βιβλιογραφική πληγή που υπάρχει για αυτήν την ιστορία. Η ύπαρξη της Ατλαντίδος αναφέρεται σε ένα διάλογο μεταξύ του Σωκράτη, του Κριτία, του Τίμαιου και του Ερμοκράτη.

Αυτόν τον διάλογο θα προσπαθήσουμε να μεταφέρουμε εδώ στο Ελληνικό Αρχείο ,κάνοντας την ακριβές αντιγραφή του από το έργο του Πλάτων “ΤΙΜΑΙΟΣ” ,ώστε να διαβάσετε και να μάθετε αυτή την ιστορία από πρώτο χέρι και όχι από διάφορες προσωπικές ερμηνείες του καθενός.

Στην συνέχεια θα παραθέσουμε και το πρωτότυπο κείμενο, γραμμένο στην αρχαία Ελληνική, έτσι ακριβώς όπως μας τα διηγήθηκε ο μεγάλος Πλάτων, ώστε να βγάλετε μόνοι σας τα δικά σας συμπεράσματα, αλλά και για να νιώσετε πιο κοντά, εν μέρη, στην εποχή που ειπώθηκε ο παρακάτω διάλογος των προσκεκλημένων του Σωκράτη…

Ο Κριτίας λοιπόν, σε κάποιο σημείο αυτού του διαλόγου, παίρνει τον λόγο και αναφέρει στην ομήγυρη, μια ιστορία «απόλυτα αληθινή, όπως τη διηγήθηκε κάποτε ο Σόλωνας» στον προπάππου του. Αυτή την ιστορία ο Κριτίας την άκουγε από τον παππού του όταν ήταν ακόμη παιδί και την είχε απομνημονεύσει καλά. Ο Κριτίας, αναφέρει πως ο Σόλωνας είχε καταγράψει την ιστορία και «τα χειρόγραφα του, που βρίσκονταν στην κατοχή του παππού μου, είναι σήμερα στα χέρια μου και μπορώ να πω ότι τα έμαθα απ’ έξω όταν ήμουν μικρός».

Ο Κριτίας ενημερώνει τους συνομιλητές του, ότι ο Σόλωνας είχε πάει ταξίδι την Αίγυπτο, σε μια περιοχή στην αρχή του δέλτα του Νείλου, της οποίας η μεγαλύτερη πολιτεία είναι η Σάις.

«Σύμφωνα με κείνους, (σ.σ. τους Αιγύπτιους ιερείς στην Σάις) ιδρυτής της πόλης ήταν μια θεά που στα Αιγυπτιακά ονομάζεται Νήιθ, και, όπως λένε οι ίδιοι, Αθηνά στα Ελληνικά. Οι κάτοικοι της αγαπούν πολύ τους Αθηναίους και ισχυρίζονται ότι, κατά κάποιο τρόπο, είναι συγγενείς τους.» Οι ναοί της Αιγύπτου φαίνεται να ήταν πολύ καλή πηγή πληροφοριών για προϊστορικά θέματα, αφού η γη τους δεν καταστρεφόταν από θεομηνίες, και η αρχαία γνώση μπορούσε να διατηρηθεί για καιρό. Σε αυτή την πόλη με τις ιδιαίτερες σχέσεις με την Αθήνα, ο Σόλωνας ζήτησε πληροφορίες για την αρχαία ιστορία από τους ιερείς, που κατ’ εξοχήν γνώριζαν αυτά τα πράγματα».

Ο Σόλωνας άρχισε πρώτος να μιλά για την ιστορία όπως την ήξερε, θέλοντας να παρασύρει τους ιερείς σε συζήτηση σχετικά με την αρχαία ιστορία. Τότε ένας πολύ ηλικιωμένος ιερέας αρχίζει και διηγείται στον Σόλωνα την παρακάτω ιστορία….:

“Κάποτε, Σόλωνα, πριν από την μέγιστη υδάτινη καταστροφή, η πόλη – που σήμερα είναι των Αθηναίων – ξεχώριζε ως άριστη στον πόλεμο και η περισσότερο ευνοούμενη σε όλα. Γι΄αυτήν λέγεται ότι πραγματοποίησε τα ωραιότερα έργα και τα ωραιότερα πολιτεύματα απ’ όλα όσα εμείς ακούσαμε να υπάρχουν κάτω από τον ουρανό.”

Ακούγοντας αυτά τα λόγια ο Σόλων έμεινε έκθαμβος και παρακάλεσε του ιερείς να του διηγηθούν στην συνέχεια, με ακρίβεια, τα πάντα για τους παλαιούς πολίτες της χώρας μας.

Ο ιερέας αποκρίθηκε: “Δεν θα σου τα αρνηθώ, Σόλωνα αλλά θα τα πω για χάρη σου και για χάρη της πόλης σας και μάλιστα για χάρη της Θεάς, η οποία ανέλαβε και ανέθρεψε και εκπαίδευσε την πόλη σας και την δική μας – πρώτα την δική σας, χίλια χρόνια νωρίτερα, παραλαμβάνοντας το σπέρμα σας από την Γη και τον Ήφαιστο, και ύστερα την δική μας. Για την μέχρι σήμερα πορεία μας στον κόσμο, οι ιερές γραφές δίνουν τον αριθμό των οχτώ χιλιάδων ετών. Θα σου μιλήσω λοιπόν για τους συμπολίτες σου, που εμφανίστηκαν προ εννέα χιλιάδων ετών, θα σου μιλήσω για το ωραιότερο έργο απ’ όσα έπραξαν.

Πολλά και μεγάλα έργα της πόλης σας είναι εδώ καταγεγραμμένα και θαυμάζονται, αλλά ένα απ’ όλα υπερέχει σε μέγεθος και αρετή. Λένε οι γραφές ότι η πόλη σας κάποτε κατανίκησε μια πολύ μεγάλη δύναμη που πορευόταν υβριστικά εναντίον ολόκληρης της Ευρώπης και της Ασίας, ορμώντας απ΄έξω από το Ατλαντικό πέλαγος.

Τότε ήταν πορεύσιμο το εκεί πέλαγος. Εμπρός από το στόμιό του – το οποίο, όπως λέτε, ονομάζεται Στήλες Ηρακλέους – είχε νησί. Και το νησί αυτό ήταν μεγαλύτερο από την Λιβύη και την Ασία μαζί. Περνώντας από αυτό, πορεύονταν προς τα άλλα νησιά και από αυτά τα νησιά σε όλη την αντικρινή ήπειρο, που περιβάλει εκείνον τον αληθινό πόντο. Αυτά λοιπόν που βρίσκονται εντός του στομίου, για το οποίο λέμε, φαίνονταν σαν λιμάνι που έχει μια στενή είσοδο. Εκείνο όμως ήταν όντως πέλαγος και η γη που το περιέβαλλε ορθότατα θα ονομαζόταν ήπειρος, παντελώς και αληθώς.

Σ’ αυτή λοιπόν την νήσο Ατλαντίδα υπήρχε μεγάλη και θαυμαστή βασιλική δύναμη, που επικρατούσε σε όλο το νησί, καθώς και σε πολλά άλλα νησιά και μέρη της ηπείρου. Επιπλέον, στα δικά μας μέρη, ήταν άρχοντες στην Λιβύη, μέχρι την Αίγυπτο και στην Ευρώπη μέχρι την Τυρρηνία. Όλη αυτή η δύναμη, συναθροισμένη σε ένα στράτευμα, επιχείρησε κάποτε να υποδουλώσει με ορμή τον δικό σας και τον δικό μας και κάθε τόπο εντός του στομίου.

Τότε λοιπόν Σόλωνα, η δύναμη της πόλης σας έγινε εμφανής σε άπαντες τους ανθρώπους, ως προς την αρετή και την ρώμη της, γιατί πρωτοστάτησε ενώπιον όλων με ευψυχία και με όσες πολεμικές τέχνες κατείχε, αρχικά ως ηγεμόνας των Ελλήνων κ’ έπειτα – εξ’ ανάγκης απομονωμένη, όταν οι άλλοι αποστάτησαν – φτάνοντας στους έσχατους κινδύνους, νίκησε τους επιδρομείς κ’ έστησε τρόπαιο, αποτρέποντας την υποδούλωση των μη υπόδουλων και ελευθερώνοντας μεγαλόκαρδα όλους τους άλλους, όσους κατοικούμε εντός των ορίων των Ηρακλείων Στήλων.

Σε κατοπινούς χρόνους, όταν έγιναν φοβεροί σεισμοί και κατακλυσμοί, μέσα σε μία ημέρα και μία νύχτα τρομερή, όλοι οι μαχητές σας χάθηκαν αθρόοι μέσα στην γη και η νήσος Ατλαντίδα αφανίστηκε, παρομοίως βυθισμένη στην θάλασσα. Γι’ αυτό και τώρα έγινε απροσπέλαστο και αδιερεύνητο το εκεί πέλαγος, αφού εμποδίζει ο εντελώς βαθύς πηλός, τον οποίο άφησε το νησί καθώς καταποντιζόταν”.

 

h afhghsh tou kritia gia thn nhso atlantida 1

 

Το πρωτότυπο κείμενο στην αρχαία Ελληνική:

“ην γάρ δή ποτε, ώ Σόλων, υπέρ τήν μεγίστην φθοράν ύδασιν ή νύν Άθηναίων ούσα πόλις άριστη πρός τε τόν πόλεμον καί κατά πάντα εύνομωτάτη διαφερόντως ή κάλλιστα έργα καί πολιτείαι γενέσθαι λέγονται κάλλισται πασών όπόσων ύπό τόν ούρανόν ήμείς άκοήν παρεδεξάμεθα. Φθόνος ούδείς, ώ Σόλων, άλλά σού τε ένεκα έρώ καί τής πόλεως ύμών, μάλιστα δ’ε τής θεού χάριν, ή τήν τε ύμετέραν καί τήνδε έλαχεν καί έθρεψεν καί έπαίδευσεν, προτέραν μέν τήν παρ’ ύμιν έτεσιν χιλίοις, έκ Γής τε καί Ήφαιστου τό σπέρμα παραλαβούσα ύμών, τήνδε ύστεραν. τής δέ ένθάδε διακοσμήσεως παρ’ ήμίν έν τοίς ίεροίς γράμμασιν όκτακισχίλια έτών άριθμός γέγραπται. Περί δή τών ένακισχίλια γεγονότων έτη πολιτών σοι δηλώσω διά τών έργων αύτοίς ό κάλλιστον έπραχθη. Πολλά μέν ούν ύμών καί μεγάλα έργα τής πόλεως τήδε γεγραμμένα θαυμάζεται, πάντων μήν έν ύπερέχει μεγέθει καί άρετη έγει γάρ τά γεγραμμένα. Όσην ή πόλις ύμών έπαυσέν ποτε δύναμιν ύβρει πορευομένην άμα έπι πάσαν Ευρώπην καί Άσίαν, έξωθεν όρμηθείσαν έκ τού Άτλαντικού πελάγους. Τότε γάρ πορεύσιμον ήν τό έκεί πέλαγος νήσους γάρ πρό τού στόματος είχεν ό καλείτε, ώς φάτε, ύμείς Ήρακλέους στήλας, ή δέ νήσος άμα Λιβύης ήν καί Άσίας μείζων, έξ ής έπιβατόν έπί τήν καταντικού πάσαν ήπειρον τήν περί τόν άληθινόν έκείνον πόντον. Τάδε μέν γάρ, όσα έντός τού στόματος ού λέγομεν, φαίνεται λιμήν στενόν τίνα έχων είσπλουν έκείνο δέ πέλαγος όντως ή τε περιέχουσα αύτό γή παντελώς άληθώς όρθότατ’άν λέγοιτο ήπειρος. Έν δέ δή τή Άτλαντίδι νήσω ταύτη μεγάλη συνέστη καί θαυμαστή δύναμις βασιλέων, κρατούσα μέν άπασης τής νήσου, πολλών δέ άλλων νήσων καί μερών τής ήπείρου πρός δέ τούτοις έτι τών έντός τήδε Λιβύης μέν ήρχον μέχρι πρός Αίγυπτον, τής δέ Εύρώπης μέχρι Τυρρηνίας. Αύτη δή πάσα συναθροισθείσα είς έν ή δύναμις τόν τε παρ’ ύμίν καί τόν παρ’ ήμίν καί τόν έντός τού στόματος πάντα τόπον μιά ποτέ έπεχείρησεν όρμή δουλούσθαι. τότε ούν ύμων, ώ Σόλων, τής πόλεως ή δύναμις είς άπαντας άνθρώπους διαφανής άρετή τε καί ρώμη έγένετο πάντων γάρ προστάσα εύψυχία καί τέχναις όσαι κατά πόλεμον, τά μέν τών Έλλήνων ήγουμένη, τά δ’ αύτή μονωθείσα έξ άναγκης τών άλλων άποστάντων, έπί τούς έσχάτους άφικομένη κινδύνους, κρατήσασα μέν τών έπιόντων τρόπαιον έστησεν, τούς δέ μήπω δεδουλωμένους διεκώλυσεν δουλωθήναι, τούς δ’ άλλους, όσοι κατοικούμεν έντός όρων Ήρακλείων, άφθόνως άπαντας ήλευθέρωσεν. Ύστερω δέ χρόνω σεισμών έξαισίων καί κατακλυσμών γενομένων, μιάς ήμέρας καί νυκτός χαλεπής έπελθούσης, τό τε παρ’ ύμίν μάχιμον πάν άθρόον έδυ κατά γής, ή τε Άτλαντίς νήσος ώσαύτως κατά βαθέος έμποδών όντος, όν ή νήσος ίζομένη παρέσχετο.

 

olympia.gr 

 

diodotos-k-t.blogspot.com 

 

 

7 σχόλια:

  1. ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΠΑΛΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΤΙ Η ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΒΥΘΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ...ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΔΥΟ ΩΡΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΛΑΜΠΤΟΠ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΜΕ ΠΟΝΑΝΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ...Η ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΒΥΘΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΒΟΡΕΙΟ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ...ΑΝ ΠΡΟΣΕΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΧΑΡΤΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ Η ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ ΤΑ ΝΕΡΑ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΑΘΟΣ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΣΚΟΥΡΟΧΡΩΜΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΒΑΘΟΣ... ΥΓ. ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ...- ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΠΩΣ ΣΑΣ ΛΕΝΕ...- ΠΑΡΘΕΝΑ...- ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΘΕΝΑ...- ΑΠΟ ΤΑ ΑΥΤΙΑ...ΧΑ ΧΑ ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ https://www.google.gr/imgres?q=%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%83%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%B1%CF%84%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85&imgurl=https%3A%2F%2Fwww.autotypos.gr%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2Fuseng.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.autotypos.gr%2Fviral%2Fafti-i-siranga-kostizei-15-tris-syndeei-dyo-ipeirous-kai-einai-adynato-na-kataskevastei%2F&docid=jIz8GWqH3pfFhM&tbnid=W_UgunrU5gvmkM&vet=12ahUKEwjy4I-E_fSPAxXkVfEDHfMrEnQ4ChAzegQIHBAA..i&w=1460&h=821&hcb=2&ved=2ahUKEwjy4I-E_fSPAxXkVfEDHfMrEnQ4ChAzegQIHBAA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ - Ε - ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ...ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ...ΤΡΕΙΣ ΧΩΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΤΙΒΟ ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟ [ ΕΝΑ -ΥΦΑΝΤΟ- ]...ΟΙ ΑΙΣΗΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ...ΑΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΥΠΑΡΚΤΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΛΗ [ ΓΙ' ΑΥΤΕΣ ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΡΑΦΤΟΥΝ ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΟΥΝ ] ΣΥΝ ΤΟΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΣΤΗ ΑΙΘΕΡΑ... ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΛΛΟΙ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ...ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΜΙΑ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΔΥΣΩΠΗΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟ ΣΕ ΑΝΟΡΓΑΝΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΥΛΗ ... ΥΓ. ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΩΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΕΣΤΡΕΡΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ...ΜΙΑ ΚΟΥΡΣΑ ΤΩΝ 100 ΜΕΤΡΩΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΑΝΥΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΕΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΗΘΗΚΕ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΟΥΝ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΙΑΣ ΚΟΥΡΣΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗ...ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΗ-ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ....ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΥ...ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ... Η ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ...ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΗ...ΟΠΟΤΕ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ... ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ

      Διαγραφή
  2. ΟΙ ΜΑΥΡΕΣ ΤΡΥΠΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΥΛΗ [ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΥΛΗ ΣΕ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ] ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΓΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ -ΣΗΜΕΙΑΚΗΣ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΑΣ- [ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ]...ΚΟΙΤΑ ΤΩΡΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΕ ΕΝΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ -ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟ ΥΦΑΝΤΟ- [ ΑΝ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΦΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΓΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ... ΥΓ. ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΑΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΑΞΗ ΚΟΝΤΕΨΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΓΡΑΦΙΚΟΣ...ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1.
      ΤΟ ΦΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΓΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ -ΣΗΜΕΙΑΚΗΣ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΑΣ- [ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ]
      2.
      ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΑΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΑΞΗ

      Σωστός Γιάννη, καρα-ισχύουν και τα δύο αυτά.

      Διαγραφή
    2. ΚΩΣΤΑ ΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΔΙΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ - ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ .. ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ...ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΔΕΝ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΑΛΛΑ Ο ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΙΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ...ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΕΝΤΡΟ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ.[ ΣΥΜΠΑΝ ] ..Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΕ [ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΜΠΑΝ ΣΦΑΙΡΙΚΟ ΛΕΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ]...ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΚΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΝ ΣΥΜΠΑΝΤΩΝ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ ...ΕΝΑ ΜΠΑΛΟΝΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ Ο ΚΑΘΕ ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΟΛΟΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΙΣ [ ΓΑΛΑΞΙΑΣ ] ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΘΕΣΗ.. ΥΓ. Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΖΑΡΙΑ ΓΑΤΑΚΙΑ....ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ

      Διαγραφή
    3. Έτσι. Αυτή είναι περίπου η σωστή εικόνα και φύση του Σύμπαντος.

      Διαγραφή