«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Ποιές και τί ήταν οι Εννέα Μούσες

 γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων  


Οι Μούσες αλληγορούν τις Μαθήσεις και την ανάπτυξη από αμνημονεύτων χρόνων από τους Ελληνες των καλών τεχνών, των γραμμάτων και των επιστημών. Αυτές θεωρούνται κόρες της Μνημοσύνης. Αρχικά διέμεναν στα όρη και στις ερημιές γιατί η μάθηση θέλει ησυχία. Οι εννέα Μούσες ήταν:

1. Καλλιόπη: Της Επικής Ποίησης και Ρητορικής. 

2. Κλειώ: Της Ιστορίας. 

3. Ευτέρπη: Της Μουσικής και Λυρικής Ποίησης. 

4. Θάλεια: Της Κωμωδίας και Ποιητικής Τέχνης. 

5. Μελπομένη: Της Τραγωδίας. 

6. Τερψιχόρη: Του Χορού και της Χορευτικής Τέχνης. 

7. Ερατώ: Της Ερωτικής Ποίησης. 

8. Πολύμνια: Της Ιερατικής Ποίησης και Γεωμετρίας. 

9. Ουρανία: Της Αστρονομίας και αστρολογίας. 

[Το όνομα τους Ελληνικό εκ του «μάω» ή μόωμαι ή μώσις=επιθυμώ ή εκ του ομού ούσαι=Μούσες, εξού και μουσείο=κέντρο μαθήσεων.] 

Όταν υποδουλώθηκε η Ελλάδα στους Ρωμαίους συνέβη ταραχή και οι Μούσες πήγαν στην Αίγυπτο στην Αλεξάνδρεια. Όταν ησύχασαν τα πράγματα στην Ελλάδα επανήλθαν αλλά η αίγλη τους ήταν πεσμένη. Με την επιβολή του ξένου δόγματος σταμάτησαν να δίνουν την παρουσία τους στο ευρύ κοινό και παρουσιάζονταν στην ανώτερη τάξη. Μετά την Άλωση της Κωνστ/λεως αρχικά πήγαν στην Ιταλία και εκείθεν διεσπάρησαν στην Ευρώπη. Όταν εμείς ερχόμαστε στην Ευρώπη αισθανόμαστε λύπη που έφυγαν και τις παρακαλούμε θρηνούντες να επιστρέψουν στην πατρίδα. Όμως δεν κάνουμε αυτά που πρέπει για να επιστρέψουν. 

Τί έβγαλε η Ελλάδα και δεν έτρεξαν οι γείτονες να το οικειοποιηθούν δικό τους ή και να το κλέψουν; Έτσι και οι Αιγύπτιοι είπαν ότι ο Οσιρις είχε εννέα παρθένες υπονοώντας τις Μούσες. Οι Κρήτες δικαίως να θεωρούν δικές τους τις Μούσες, διότι ανέπτυξαν τον πρώτο πολιτισμό. Άλλοι λένε ότι ήταν κόρες του Πιέρου από την Πιερία θυγατέρες του πρώτου βασιλιά Ουρανού. Αυτός ήταν ο πρώτος που εγκαινίασε την «Ουράνια Πλατεία» του Πεκίνου. Από την Πιερία οι Μούσες κατέβηκαν στην Νότια Ελλάδα και έκτισαν παντού τα ιερά τους. Στις Θεσπιές είχαν μικρό ναό και αγάλματα αυτών, εκεί δε ήταν και ο «Κήπος των Μουσών» Αλλά και οι Λακεδαιμόνιοι είχαν ναό πλησίον της Χαλκιοίκου Αθηνάς επειδή ως γνωστόν οι Σπαρτιάτες πήγαιναν στη μάχη όχι με την σάλπιγγα της Αθηνάς αλλά με αυλούς, κιθάρες και παιάνες των Μουσών.. Ο Λυκούργος είπε πρώτος να γίνουν τα εμβατήρια για την παρόρμηση των οπλιτών στη μάχη, πριν δε από την μάχη θυσίαζαν στις Μούσες. Επίσης θυσίαζαν και την αίγα της Αρτέμιδος προ της μάχης. Στην Αθήνα είχαν βωμό αυτών στην Ακαδημία. Ανέθεσαν δε σε τρεις λιθοξόους να κατασκευάσει έκαστος τρία αγάλματα των μουσών για να διαλέξουν το ένα το καλύτερο. Μετά την επίδειξη ήταν όλα τόσο τέλεια ώστε κράτησαν και τα εννέα και τα αφιέρωσαν στον Ελικώνα. Η λατρεία των Μουσών πέρασε και στην Ρώμη και έχτισαν δύο ναούς των Μουσών στην Ιταλία. Ως γνωστόν η Ρώμη είναι πνευματική θυγατέρα του Ελληνικού πνεύματος και θα είχαν εξελιχθεί διαφορετικά η Ιταλία αν δεν συνέβαινε το εκκλησιαστικό σχίσμα με τα πρωτεία του πάπα. 

Ήταν και ιερά των μεν ορνέων ο Κύκνος, Η Αηδών και ο Τέττιξ(τζίτζικας) των δε βουνών ο Ελικών, Παρνασσός , Αόνιος, Κιθαιρών και η Πιερία. Των δε πηγών η Αγανίππη, Πίπλια, Λιβηθρίς , Κασταλία κλπ καθώς και ο Ειλισσός ποταμός και ο Περμησσός. [Να σημειωθεί΄ότι τα ονόματα που λήγουν σε «σσος» είναι πανάρχαια Πελασγικά ονόματα] 

Ο δε Στράβων λέγει ότι οι Θράκες, οι οποίοι κατοίκησαν στην Βοιωτία ονόμασαν πόλη εκεί Θράκη.

Οι Μούσες είχαν άφθονα επίθετα, τα πιο κοινά ήταν Πιερίδες, Κασταλίδες, Ελικωνιάδες, Ολυμπιάδες, Θεσπιάδες κ.α Από μια πηγή της Μακεδονίας Πίμπλη ονομάστηκαν Πιμπλιάδες και από τα ποιήματα του Ομήρου ονομάστηκαν Ομηρίδες. 

Παρατηρήσεις: 

1/ Όταν οι Έλληνες με τις Μούσες υμνούσαν τη χάρη, ομορφιά και την κομψότητα της γυναίκας, οι γυναίκες στον υπόλοιπο κόσμο είχαν τότε δικαιώματα λιγότερα και από τα ζώα. 

2/ Οι εννέα Μούσες δείχνουν την ενασχόληση των Ελλήνων από τα πανάρχαια χρόνια με το πνεύμα τις καλές τέχνες και τον πολιτισμό. 

3/ Αν δεν συνέβαινε η διακοπή της πολιτιστικής μας ανέλιξης από τους Ρωμαίους, τον Χριστιανισμό και τους βάρβαρους Τούρκους κατακτητές ασφαλώς σήμερα η Ελλάδα και συνακόλουθα ο κόσμος θα είχε βγει από την σημερινή βαρβαρότητα και θα είχε εισέλθει στον πραγματικό πολιτισμό της Γνώσης. 

4/ Ασφαλώς δεν θα είχε φτιάξει τα σημερινά εκτρώματα λ.χ τους ουρανοξύστες, τα ρυπογόνα μέσα μεταφοράς, περίτεχνα όπλα καταστροφής , την αύξηση σε βαθμό ασφυξίας του πληθυσμού της γης, τόσους λίγους κροίσους και τόσους πολλούς ενδεείς και πεινασμένους κ.α. 

5/ Αντίθετα θα είχε βελτιωθεί ο άνθρωπος, θα είχε αναπτυχθεί το πνεύμα, θα είχε φτιάξει τεχνολογικά μέσα συμβατά προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, όπως είχε κάνει και με τα πλοία του που πετούσαν με τον άνεμο και ποιος ξέρει τι ανακαλύψεις θα είχε πετύχει που τις είχε στο μυαλό του και άλλες που τις είχε βάλλει στην υπηρεσία του και σήμερα μας ξαφνιάζουν και σε πολλά από τα έργα του αδυνατούμε να δώσουμε εξηγήσεις. 

6/ Κάθε τόπος θα είχε αναπτυχθεί ισορρόπως με βάση τον πλούτο της γης του και δεν θα υπήρχαν τα σημερινά ρεύματα μεταναστεύσεων που καταστρέφουν τον όποιον πολιτισμό έχει δημιουργηθεί και επαναφέρουν τη γη σε νέα βαρβαρότητα. 

7/ Τόσο πολύ έχει απομακρυνθεί ο άνθρωπος από το πνεύμα ώστε θεωρεί τα καταστρεπτικά τεχνολογικά τέρατα και το κέρδος με το οποίο μετρά τα πάντα σαν πανάκεια που λύνει όλα τα προβλήματα. Έτσι χρησιμοποιεί θεσμούς του παρελθόντος που είχαν αξία, της Δημοκρατίας (Ισηγορία-Ισονομία-Ισοπολιτεία), Δικαιοσύνη, Αγώνες, Ελευθερία κ.ο.κ) και αυτός τις έχει απογυμνώσει παντελώς από το περιεχόμενο και τις μετράει με το χρήμα . Αυτή όμως η τάση του έφερε ζάλη και ταραχή στις φρένες και τώρα πορεύεται σαν παράφρων στα αδιέξοδα που ο ίδιος δημιουργεί, χωρίς να μπορεί να εξέλθει και να ισορροπήσει.

(23/9/25) 

*Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com


koukfamily.blogspot.com


diodotos-k-t.blogspot.com



18 σχόλια:

  1. ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ - Θ - ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΘΕΟΣ...ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΛΕΞΑΡΙΘΜΙΚΑ = 144 ΔΙΝΕΙ ΤΟΝ ΠΥΘΜΕΝΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ 9... Η ΛΕΞΗ ΕΝΝΕΑ ΕΧΕΙ ΛΕΞΑΡΙΘΜΟ ΤΟ 111 ΚΑΙ ΠΥΘΜΕΝΙΚΟ ΛΕΞΑΡΙΘΜΟ ΤΟ 3 ...ΕΝΝΕΑ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΗΛΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ [ Ο ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΠΛΑΝΗΤΗΣ ] ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΜΕΝΟ ΦΑΕΘΩΝΤΑ...ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΝΕΑ ΜΟΥΣΕΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 4 ΥΛΗΣ ΚΑΙ 4 ΑΝΤΙΥΛΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΗ ΤΟΝ ΑΙΘΕΡΑ [ = 9 ]...ΟΙ 360 ΜΟΙΡΕΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΣΥΝΟΛΟ 9...ΑΝ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ [ 1-9 ] ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΣΥΝΟΛΟ 45 = 9...ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΧΕΙ 1440 ΛΕΠΤΑ ...ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΧΕΙ 10.080 ΛΕΠΤΑ...ΕΝΑ ΕΤΟΣ ΕΧΕΙ 525.600 ΛΕΠΤΑ...ΕΝΑ ΕΤΟΣ ΕΧΕΙ 31.536.000 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ...ΠΑΝΤΑ Ο ΙΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΝΝΕΑ...ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΜΕΣΩ C 256 HERTZ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ Α 432 [ = 9 ] ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ FIBONACCI... Η ΓΗ ΕΧΕΙ ΚΛΙΣΗ 23,4 ΜΟΙΡΕΣ [ = 9 ] Ο ΒΟΡΕΙΟΣ ΠΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΥΣ 12 ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΥΣ ΣΕ ΚΥΚΛΟ 24.920 [ =9 ] ΕΤΩΝ Ο ΜΕΓΑΣ ΕΝΙΑΥΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ...ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΩΣ ΕΝΑΤΗ ΠΥΛΗ... ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ... ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΩΣ ΕΝΑΤΗ ΠΥΛΗ..

      -Ποῦ ἀκριβῶς;

      Ε

      Διαγραφή
    2. ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΝΕΑ ΜΟΥΣΕΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 4 ΥΛΗΣ ΚΑΙ 4 ΑΝΤΙΥΛΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΗ ΤΟΝ ΑΙΘΕΡΑ

      -Καί ἅπαντα ταῦτα εἰς τό Χάος τῶν τριῶν γνωστῶν διαστάσεων;

      Ε

      Ε

      Διαγραφή
    3. καί ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κ ό λ α σ ι ν αἰώνιον. [Κατά Ματθαῖον κε΄46]

      Πουθενά ἀλλοῦ δέν άναφέρεται ἡ Κόλασις εἰς τήν Καινήν Διαθήκην φίλε ΓΙΑΝΝΗ.

      Ἐπίσης Π ύ λ α ι ἅδου ού κατισχύσουσιν αὐτῆς, ἀναφέρονται ἅπαξ μόνον [Κατά Ματθαῖον ιστ΄18]

      Καί ἡ μοναδική περίπτωσις άναφορᾶς τής λέξεως ἐννέα [Κατά Λουκᾶν ιζ΄17] ἀφορά τούς ἐννέα λεπρούς.
      Πουθενά ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ (δέν) ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΩΣ ΕΝΑΤΗ ΠΥΛΗ...

      Ε

      Διαγραφή
  2. Συγγνωμη δεν καταλαβα..Ρωμαιοι και Μουσες που κολλανε....Σουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις επικαλούνταν και οι Ρωμαίοι. Αυτό σού φταίει..; εδώ σου λέει και για συνέχεια της παράδοσης των Μουσών, στην Ευρώπη..μετά την πτώση της Κων/πόλεως. Πράγματα δηλαδή που δεν ξέρω κατά πόσο στέκουν χαχαχα

      Διαγραφή
    2. ΣΟΥΛΑ , ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ,
      ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΠΛΕΚ ΜΕΣΑ..

      Διαγραφή
    3. Α ναι με τον Μπλεκ ,εχεις δικιο το ειχα ξεχασει...χαχαχαχαχααααααααα.Σουλα

      Διαγραφή
  3. Τάκης Αντωνιάδης - Τα Εννιά Κορίτσια.καλό βράδυ
    Γιάννης Παγκράτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αφιερωμένο στον οικοδεσπότη και στους Έλληνες
    https://youtu.be/61jC5HBRytQ?feature=shared
    ΔΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ μπέιμπι,
      με τον Γιάννη-Παγκράτι συγχρονιστήκατε!

      Διαγραφή
  5. ΜΕΓΑΣ ΘΕΟΣ ΑΠΕΙΡΟΣ = 999...Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΕΨΥΧΗΣΕ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΩΡΑ 3 Μ.Μ. ΤΗΝ ΕΝΑΤΗ ΩΡΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ...ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΝΙΣΜΟ ΕΝΝΕΑ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΕΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ...ΜΕ ΕΝΝΕΑ ΜΗΝΕΣ ΤΟΚΕΤΟΥ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ...ΔΙΧΟΤΟΜΩΝΤΑΣ ΤΙΣ 360 ΜΟΙΡΕΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΕΧΟΥΜΕ 180...45 ...22,5...11,25 ΜΟΙΡΕΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΔΙΝΟΥΝ ΕΝΝΕΑ ΣΥΝΟΛΟ.. .ΓΙΑΝΝΗΣ-KOZANH

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αἱ ἐννέα Τελχινίαι Μοῦσαι

    Θούριδας, ὠνόμαζον τάς Τυφωνικάς Νύμφας, ἤτοι τά Τυφωνεῖα καί τάς Πιερίδας Μούσας, οἱ Μακεδόνες καθ’ Ἡσύχιον [De dialecto Macedonica et Alexandrina] Ὡς γνωστόν αἱ Τελχινίαι Νύμφαι ἦσαν προσωποποιήσεις τοῦ πυρός ἤ τοῦ θοροῦ ἤ ὁρμητικοῦ σπινθῆρος καί κύριος αὐτῶν ὁ διφυής υἱός τοῦ Κάδμου τραγόπους Πάν. Τ’ ὄνομα ἐτυμολογεῖται παρά τόν θόρον ἤτοι τόν Τυφωνικόν σπινθῆρα.
    Παλαιόθεν αἱ Πιερίδες Μοῦσαι ὠνομάζοντο Κωρυκίδες Νύμφαι. Οὐσιαστικῶς τό ὄνομα προέρχεται ἐκ τοῦ Κώρυκος ἤ Φαρέτρας τοῦ Τυφῶνος ἤτοι τῶν Ἑωσφορικῶν ἤ Τυφωνικῶν ἐγκαταστάσεων ἤ πτερνῶν ἤ Ἑστιῶν. Κωρυσίαι καί Βρῖσαι (Μπαρῖσαι ἤτοι Λεοντίδες Σκυθιστί) αἱ θεραπαινίδες ἐντός τῶν Σκυθικῶν Κωρυκίων καί Τυφωνικῶν ἄντρων ὡς οἱ ἄρρενες Κρόνιοι Τελχίνες Κωρῆτες ἤ Κουρῆτες ἤ Κωρύσιοι. Κωρυσιΐς ἦν καί ἡ Χρυσηΐς.




    Ε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΛΗΜΈΡΑ
    ΚΆΤΙ ΞΕΡΕΙ..
    ΚΆΤΙ ΞΕΡΕΙ..
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΥΜΑΣΑΙ ΤΗΝ ΑΤΆΚΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν δεν τις λενε Ρεβεκκα, Σαρα, Μαρα κλπ δεν εχει νοημα να ασχοληθουμε...

    ΛΟΚΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή