«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τρίτη 22 Μαΐου 2018

Ένα βιβλίο που πολεμήθηκε γιατί ξυπνούσε συνειδήσεις...



Ευτυχώς μερικοί απο εμάς είχαν την τύχη να το διδαχθούν (1984-85) πρίν το εξαφανίσουν για πάντα απο τα Ελληνικά σχολεία. Μερικά αποσπάσματα για να πάρετε μια ιδέα.... Για το ΔΝΤ: Όλοκληρο το καταπληκτικό βιβλίο του Λ.Σταυριανού μπορείτε να το...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.logiosermis.net/2016/04/blog-post_40.html
Ευτυχώς μερικοί απο εμάς είχαν την τύχη να το διδαχθούν (1984-85) πρίν το εξαφανίσουν για πάντα απο τα Ελληνικά σχολεία.

Μερικά αποσπάσματα για να πάρετε μια ιδέα....


 
 
 
Για το ΔΝΤ:
 


Όλοκληρο το καταπληκτικό βιβλίο του Λ.Σταυριανού μπορείτε να το διαβάστε
εδώ


πηγή
Ευτυχώς μερικοί απο εμάς είχαν την τύχη να το διδαχθούν (1984-85) πρίν το εξαφανίσουν για πάντα απο τα Ελληνικά σχολεία. Μερικά αποσπάσματα για να πάρετε μια ιδέα.... Για το ΔΝΤ: Όλοκληρο το καταπληκτικό βιβλίο του Λ.Σταυριανού μπορείτε να το...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.logiosermis.net/2016/04/blog-post_40.html
Ευτυχώς μερικοί απο εμάς είχαν την τύχη να το διδαχθούν (1984-85) πρίν το εξαφανίσουν για πάντα απο τα Ελληνικά σχολεία. Μερικά αποσπάσματα για να πάρετε μια ιδέα.... Για το ΔΝΤ: Όλοκληρο το καταπληκτικό βιβλίο του Λ.Σταυριανού μπορείτε να το...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.logiosermis.net/2016/04/blog-post_40.html

10 σχόλια:

  1. Κώστα ξύπνησες αναμνήσεις!!!!

    Παρακάτω θα βρεις ένα άρθρο σχετικά με τα "καταραμένα" βιβλία που δεν θεωρήθηκαν ιδιαιτέρως "εθνικού" περιεχομένου. Πολλά χρήσιμα βιβλία (τα οποία βοηθούσαν τους μαθητές να αποκτήσουν πραγματικές γνώσεις και κριτικό πνεύμα) ΤΑ ΕΦΑΓΕ Η ΜΑΡΜΑΓΚΑ!!! "Θύμα" έπεσε και το βιβλίο του Σταυριανού. Ο ίδιος είχε χαρακτηριστεί ως "άθεος και υλιστής" από την Ιερά Σύνοδο διότι έκανε εκτενείς αναφορές στη δαρβινική θεωρία, όπως και σε πολλά θέματα που "προσέβαλαν" την ελληνορθοδοξία... Προσωπικά πιστεύω ότι ο λόγος ήταν πολύ βαθύτερος...

    http://www.efsyn.gr/arthro/kataramena-vivlia-sholikis-istorias


    Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σχόλιό σου με αφήνει έκπληκτο!!!
      Γιατί τα ίδια ακριβώς είπαν και για τα λεξικά του σχωρεμένου Σωκράτη Γκίκα, αλλά...πάντα πίστευα "ότι ο λόγος ήταν πολύ βαθύτερος...".

      Διαγραφή
    2. Κι έλεγα από μέσα μου.."κάτι έχω ξεχάσει να πω.."
      Θυμήθηκα! Μεταξύ μας: Η δαρβινική θεωρία είναι όντως για τα σκουπίδια πια. Να μην επεκταθώ..είναι γνωστά πράγματα. Και όχι επειδή το ήθελε η Εκκλησία φυσικά..

      Διαγραφή
  2. Παρακολούθησα το βιβλίο αυτό ως μαθητής της Α Λυκείου.

    Η προσέγγιση του στην ιστορία ήταν καθαρά κομμουνιστική.
    Μόνιμη προβολή των κομμουνιστικών καθεστώτων (και επαναστάσεων). Μία λέξη μόνον "παίζει" η (κομμουνιστική) επανάσταση σε όλο το βιβλίο. Να θυμίσουμε τι κόστισε στην Ελλάδα η προσπάθεια των Κομμουνιστών να καταλάβουν κάποια πόλη ως πρωτεύουσα του κράτους τους.

    Δεν σχολιάζω την διδασκαλία περί καταγωγής του ανθρώπου από πίθηκο που πρέσβευε το βιβλίο αυτό! Αυτό κι αν δεν έχει θέση σε βιβλίο ιστορίας (αλλά και επιστήμης αλλά ας μην ανοίγουμε άλλες κουβέντες εδώ).

    Οι κομμουνιστές ήθελαν όλα να τα εξηγούν ταξικά. Ότι όλες οι επαναστάσεις γίνονται για οικονομικούς λόγους. Δεν είναι καθόλου έτσι. Δείτε ποιοι έκαναν επαναστάσεις σε όλη τη διάρκεια της τουρκοκρατίας. Τι ήταν ο Άγιος Διονύσιος ο Φιλόσοφος; "αγροτολαϊκή" μάζα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ γι αυτές τις πληροφορίες.

      Εγώ ήμουν ήδη 19 ετών και υπηρετούσα στο Στρατό όταν διδασκόταν αυτό το βιβλίο στα Λύκεια. Δηλ. δεν το είχα διδαχθεί εγώ τα προηγούμενα χρόνια. Από το δείγμα των σελίδων δεν κατάλαβα κάτι τέτοιο, ότι είναι δηλαδή κομμουνιστικών απόψεων. Με κέντρισε το σημείο με το ΔΝΤ και φαντάστηκα ότι και κάποια άλλα επίσης σημεία του βιβλίου, όπως αυτό, ευθύνονται για την απόσυρσή του. Δεδομένου ότι οι κρυφοί εξουσιαστές της χώρας είναι και εξουσιαστές του μέλλοντός μας.

      Έστω κι έτσι πάντως, θα παραμείνει η ανάρτηση γιατί το φαινόμενο της λογοκρισίας και απόσυρσης σημαντικών βιβλίων του Έθνους μας, ισχύει.

      Καλή δύναμη στον αξιέπαινο αγώνα του ιστολογίου σας!

      Διαγραφή
  3. Πείτε μας τον πολύ βαθύτερο λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα μιλήσω για το βιβλίο του Σταυριανού, γιατί όπως εξήγησα και πιο πάνω..δεν γνώριζα πολλά.
      Ο Σωκράτης Γκίκας, χωρίς να γνωρίζω αν ήταν κομμουνιστής όπως ο Βασίλης Ραφαηλίδης (ο σχωρεμένος δημοσιογράφος/συγγραφέας της εφημ.Έθνος), είχε τουλάχιστον την σεμνότητα που έδειχνε προς τα έξω και ο Ραφαηλίδης.
      Παρόλο που σε δυο-τρία λήμματά του χαρακτήριζε τον Βυζαντινισμό ως οπισθοδρόμηση (πράγμα ενάντιο στα δικά μου πιστεύω), παρόλα αυτά είχα διακρίνει ότι είχε ενσκήψει βαθειά στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, τόσο που ο τρόπος που έγραφε γι αυτά τα θέματα ήταν σκοπίμως αντιπαραβολικός με την σύγχρονη εποχή και το εναλλασσομένων κομματικών χρωματισμών ελληνικό κατεστημένο.
      Έχω τέσσερα λεξικά του που τα θεωρώ διαμάντια στη βιβλιοθήκη μου. Και σαφέστατα υπήρξε ένας εκπαιδευτικός, επικίνδυνος για το σύστημα, καθότι "ούλτρα" επιδέξιος αφυπνιστής για την σπουδάζουσα νεολαία.
      Όχι, δεν θα τον έλεγα προπαγανδιστή κάποιας συγκεκριμένης τάσεως.

      Διαγραφή
  4. Οι κομμουνιστές μασόνοι ανταγωνίζονταν τους μασόνους της εκκλησίας για τον έλεγχο της εκπαίδευσης και στο τέλος νίκησαν οι κομμουνιστές. Δεν υπάρχει περίπτωση βιβλίο αφυπνισμού να γίνει ποτέ μάθημα σε κρατικό σχολείο γιατί ένα κράτος είναι αναγκασμένο να εκπαιδεύει υπηκόους για να επιβιώσει, και όχι ελεύθερους πολίτες. Άσχετα πως κοροϊδεύουν τον κόσμο με τον "κυρίαρχο λαό" και τέτοιες μπούρδες.

    Αλλά δεν μπορούν να επιτρέψουν αφύπνιση του κόσμου και διότι δεν την αντέχουν όλοι την σκληρή αλήθεια. Δεν είναι όλοι έτοιμοι να αποσυνδεθούν από το μάτριξ. Υπήρχαν σκληρές ποινές στην αρχαία Ελλάδα για τη διαρροή αφυπνιστικών ιδεών από άτομα μυημένα σε μυστήρια. Διότι οι άσχετοι δεν θα τα καταλάβαιναν, ή θα τα χλεύαζαν, ή θα τα μισούσαν ως επικίνδυνα. Θέτοντας σε κίνδυνο την ύπαρξη των μυσταγωγικών σχολών. Ο Αισχύλος διέρρευσε μερικά στοιχεία σε θεατρικά έργα του με κίνδυνο της ζωής του. Μία φράση από τον "Αγαμέμνονα" έφτασε μέχρι και στα χείλη του J F Kennedy:

    He who learns must suffer. And even in our sleep, pain that cannot forget falls drop by drop upon the heart... and in our own despair, against our will, comes wisdom to us by the awful grace of God.

    Αυτό δεν θα πείραζε κανέναν αδαή γιατί δεν θα το καταλάβαινε. Υπήρχαν όμως άλλα πολύ πιο επικίνδυνα.

    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστός!👍
      Το δε απόσπασμα από "Αγαμέμνονα" σε κολλάει στον τοίχο! Και σε απελευθερώνει ταυτόχρονα. Ο λόγος ώρες ώρες υπερβαίνει τον κόσμο τούτο.

      Διαγραφή
  5. "Δεν υπάρχει περίπτωση βιβλίο αφυπνισμού να γίνει ποτέ μάθημα σε κρατικό σχολείο γιατί ένα κράτος είναι αναγκασμένο να εκπαιδεύει υπηκόους για να επιβιώσει, και όχι ελεύθερους πολίτες."
    Έτσι, Γιώργο!

    Κάτι παρεμφερές είχε πει κι ο Μάνος Χατζηδάκις, σε συνέντευξη. Περίπου: "Κανένα σύστημα δεν θέλει να παίρνουν οι άνθρωποι πραγματική παιδεία, διότι η παιδεία σε μαθαίνει να σκέπτεσαι και ο σκεπτόμενος άνθρωπος είναι επικίνδυνος γιά το σύστημα, το κάθε σύστημα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή