«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Εμπενίζερ Σκρούτζ



Ένα από τα πιο γνωστά Χριστουγεννιάτικα διηγήματα είναι «τα Κάλαντα των Χριστουγέννων» του Καρόλου Ντίκενς. Βασικός πρωταγωνιστής ένας τοκογλύφος (που όμως είναι χριστιανός) ο Εμπενίζερ Σκρούτζ.

Χριστιανός μεν ο Σκρούτζ, αλλά με ένα όνομα, Εμπενίζερ, που αναφέρεται αρχικά στο Βιβλίο του Σαμουήλ, στην Παλαιά Διαθήκη σαν Eben-Ezer, μια τοποθεσία, μεγάλης νίκης των Ισραηλιτών επί των Φιλισταίων.

Την εποχή που γράφτηκε το διήγημα, οι Ιουδαίοι τραπεζίτες, έχουν σχεδόν κυριαρχήσει στην οικονομική κι εμπορική ζωή της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Χρηματοδοτούν τα πάντα, μέσω δανείων. Δανείζουν αριστοκράτες χωρίς σοβαρά εισοδήματα, αλλά με τίτλους και κρατικές επαφές, με αντάλλαγμα την πρόσβαση στην εξουσία. Δανείζουν το κράτος για πολέμους, δανείζουν τις επιχειρήσεις. Σιγά σιγά, οι δαγκάνες των Σιωνιστικών Τραπεζών, έσφιξαν θανατηφόρα την Αγγλία.


Το διήγημα του Ντίκενς, είναι μια πολύ σημαντική, κωδικοποιημένη καταγγελία της απάνθρωπης τοκογλυφικής πρακτικής της εποχής του, δοσμένο με πολύ έξυπνο τρόπο, ώστε να μην υποστεί την δίωξη που συνήθως τερματίζει κάθε βιβλίο, σύγγραμμα ή φωνή που καταγγέλλει την δικτατορία του τόκου και τους Πρίγκιπες της.

Αποκορύφωση της κραυγής εναντίον της τοκογλυφίας, είναι το σημείο που ο νεκρός συνεταίρος του Σκρούτζ, ο Ιακώβ Μόρλευ, παρουσιάζεται μπροστά του, και του εξηγεί ότι οι τεράστιες αλυσίδες που κουβαλάει, είναι αποτέλεσμα των χρόνιων τοκογλυφικών πρακτικών, με τις οποίες έζησε.

Ο Σκρούτζ απορημένος του απαντά: «μα ήταν δουλειά – but it was just business» και το καταραμένο πνεύμα του Μόρλευ απαντά με απόγνωση:
«δουλειά; Η ανθρωπότητα έπρεπε να ήταν η δουλειά μας – business? Humanity should have been our business»

Ο Ντίκενς, σε μια μόνο φράση, καταγγέλλει την απανθρωπιά της τοκογλυφίας, την πρακτική που σκλαβώνει τους ανθρώπους, σε τράπεζες και οικονομικά συμφέροντα.

Το βιβλίο του Ντίκενς, δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο επίκαιρο ή διαχρονικό. Η κατάσταση των λαών σήμερα, αποδεικνύει την ματαιότητα της βουλιμίας για υλικά αγαθά και την δικτατορία των τόκων, που καθόλου δεν μειώθηκε από την εποχή του συγγραφέα, αλλά αντιθέτως αυξήθηκε μοιράζοντας δυστυχία και απόγνωση σε όλο τον πλανήτη.

Μόνος εχθρός των τοκογλυφταράδων, ο Εθνικισμός. Η μοναδική ιδεολογία που κάνει «δουλειά της, την ανθρωπότητα» προστατεύοντας την κοινότητα, την Φυλή, τις παραδοσιακές αξίες και αντιστεκόμενη στην υλιστική φρενίτιδα των κοινωνιών που αναγάγουν το «επιχειρήν» σε Θεό.

Ο Εθνικισμός αρνείται και συντρίβει στην πράξη το καταναλωτικό δόγμα "consumo ergo sum" δηλαδή καταναλώνω άρα υπάρχω.
Ο Εθνικισμός σέβεται την επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά διαφωνεί με την κερδοσκοπία και πιστεύει σε μια αγορά που σέβεται και στηρίζει την ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά επιβάλλει κρατικό έλεγχο και επαναπροσδιορίζει τον τελικό στόχο της επιχειρηματικότητας, που είναι όχι το υπερκέρδος αλλά το κέρδος υπέρ του συνόλου.
Η οικονομική δραστηριότητα δηλαδή, δεν μπορεί να είναι αντίθετη προς το εθνικό όφελος.

Πρέπει να προσπαθήσουμε να επιβάλλουμε κατ’ αρχήν στους εαυτούς μας αυτόν τον κώδικα, πριν πιστέψουμε ότι θα μπορέσουμε να τον επιβάλλουμε στις αγορές.

Με την ανθρωπιστική μελωδία των Χριστουγέννων του βιβλίου του Καρόλου Ντίκενς, να μας συνοδεύει, σας ευχόμαστε,

Καλά Χριστούγεννα, Υγεία, Αντοχή, Μαχητικότητα και Χαμόγελα για εσάς και τις οικογένειές σας.


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου