«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Pat Benatar - Love Is A Battlefield (Live 2010)

 θείον άσμα - σπάνια εκτέλεση (στίχοι + πρώτη εκτέλεση 1984)


 


 

 πρώτη εκτέλεση 1984


 

 (We are young)
(We are young)
We are young
(Heartache to heartache)
Heartache to heartache
(We stand)
We stand

(No promises)
(No promises)
No promises
(No demands)
No demands
(Love is a battlefield)
Love is a battlefield
Whoooo-oh-oh....

We are strong
No one can tell us we're wrong
Searching our hearts for so long
Both of us knowing
Love is a battlefield

You're begging me to go
Then making me stay
Why do you hurt me so bad
It would help me to know
Do I stand in your way
Or am I the best thing you've had

Believe me
Believe me
I can't tell you why
But I'm trapped by your love
And I'm chained to your side

We are young
Heartache to heartache we stand
No promises
No demands
Love is a battlefield

We are strong
No one can tell us we're wrong
Searching our hearts for so long
Both of us knowing
Love is a battlefield

When I'm losing control
Will you turn me away
Or touch me deep inside
And when all this gets old
Will it still feel the same
There's no way this will die
But if we get much closer
I could lose control
And if your heart surrenders
You'll need me to hold

We are young
Heartache to heartache we stand
No promises
No demands
Love is a battlefield

We are strong
No one can tell us we're wrong
Searching our hearts for so long
Both of us knowing
Love is a battlefield 

 

8 σχόλια:

  1. Ο Διδάσκαλος τής Αγάπης διακήρυξε:
    "Ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην αλλά μάχαιραν. Ο φιλών πατέρα ή μητέρα υπέρ εμού
    ουκ εστί μου άξιος".
    Ύμνοι εις την αγάπη εγράφησαν πολλοί, ανάλυσις ή επεξήγησις δε ουδεμία. Η αγάπη είναι η βασικότερη αρχετυπική έννοια. Πρόκειται για τον πλέον αυτονόητο και αποκλεισςτικά αληθή τρόπο ύπαρξης. Τουτέστιν, ή το έχουμε, ή δεν το έχουμε. Στην δεύτερη περίπτωση εξακολούθησε φιλαράκο να αγαπάς την τούρτα σοκολάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τούρτα σοκολάτα από τα πιο αγαπημένα μου πράγματα! Αλλά δεν κατάλαβα τί εννοείς. "Στην δεύτερη περίπτωση ["δεν το έχουμε";] εξακολούθησε...."

      Διαγραφή
    2. Φίλτατε Κώστα,
      το προηγούμρενο σχόλιο δεν απευθύνεται σε σένα, αλλά κάνει χρήση τού δευτέρου προσώπου ενικού, ως απρόσωπο έκφραση, όπως συχνά συμβαίνει στην βιβλιογαφία, όταν ασκείται κριτική σε κάποιες διαδεδομένες κοινωνικές πρακτικές. Και σε μένα αρέσει η τούρτα σοκολάτα, αυτό δεν είναι διόλου επιλήψιμο. Το σχόλιο αποσκοπεί να καταδείξει - χωρίς την παραμικρή προσωπική αιχμή ενάντια στον οιποιονδήποτε - ότι η φρασεολογία που χρησιμοποιούμε πλέον στην σύγχρονη εποχή διέπεται από νοηματική καθίζηση των όρων, επειδή ακριβώς έχει ξεθοριάσει επικίνδυνα το νόημα των αντίστοιχων αξιών. Αυτή η διαδιακασία προβλέφθηκε έγκαιρα από τον Τζωρτζ Όργουελ με την αναφορά του στο "new speak", όταν σημαντικοί όροι μπήκαν σε πορεία να χάσουν το νόημά τους, με συνεχή ροπή βαθμηδόν προς το αντίθετό τους. Δεν είναι διόλου τυχαίο, ότι ο Όργουελ για να σηματοδοτήσει την φθορά βασικών όρων, που ανάγονται σε σπουδαίες αξίες, εστιάστηκε ακριβώς στην φθίνουσα πορεία τού όρου "αγάπη", κάνοντας αναφορές στο 1984 στο "υπουργείο αγάπης". Στα πλαίσια μιας κοινωνίας, η οποία έχει καταντήσει ζούγκλα, χωρίς σεβασμό προς τούς προγόνους και τους πρεσβυτέρους, χωρίς εκδηλώσεις ενεργούς φιλανθρωπίας, χωρίς πνεύμα αυτοπροσφοράς και ασυτοθυσίας προς όφελος τού κοινωνικού συνόλου, χωρίς αληθή έρωτα, παραδομένη στην ηδονοθηρία κάθε είδους, ανεραστική και ασεξουαλική, όπου τα πρόσωπα περιχαρακώνονται στον ατομισμό τους, φθάσαμε ο ιερότερος και αγνότερος των όρων, που είναι το "αγαπώ", να έχει ξεθοριάσει πολύ, αντικαθιστώντας τον όρο "μου αρέσει", ή "γουστάρω". Το ίδιο συμβαίνει και με κάποιες αναφορές στην υψηλή έννοια τού θανάτου, με εκφράσεις τού τύπου "κουκλάρα πεθαίνω για τα μάτια σου". Όταν οι παλαιότεροι έγραψαν την μαντινάδα "ο έρωτας και ο θάνατος μεντένια ρίχνουν χάμου", οι λέξεις είχαν τελείως διαφορετική σημασία. Εφόσον επιθυμούμε να συμβάλουμε στην προοπτική μιας κοινωνίας, που να στηρίζεται σε πραγματικές αξίες, αντίρροπες προς την νεοταξική καταρράκωση, οφείλουμε να επιμείνουμε και στην αποκατάσταση και στον αποκαθαρισμό των όρων. Διότι αυτοί διαμορφώνουν σε ασυνείδητη βάση τις αντιλήψεις μας.
      Ποτέ δεν θα απευθυνόμουν σε σένα με την προσφώνηση "φιλαράκο", η οποία έχει υποτιμητικό χαρακτήρα. Οι όροι που απευθύνομαι απέναντι σου είναι το "φίλτατε", ή το "αγαπητέ φίλε". Εξ άλλου νομίζω, ότι γνωρίζεις καλώς την εκτίμηση που έχω για σένα και την προσφορά σου. Και όταν κάνω χρήση τού όρου "αγαπητέ", το εννοώ, διότι οφείλουμε να αγαπάμε όλο τον κόσμο σε γενική βάση. Η εκφορά "φιλαράκι" δεν απευθύνεται σε κάποιο πρόσωπο, αλλά αποσκοπεί να στιλιτεύσει συγκεκριμένες ιδιότητες χαρακτήρος σε απρόσωπη βάση. Όπως πράττει ο Βίλελμ Ράιχ στο βιβλίο του "Άκου Ανθρωπάκο". Στην συγκεκριμένη περίπτωση η εκφορά δεν απευθύνεται σε κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο. Ο όρος "ανθρωπάκος" στοχεύει στο συγκεκριμένο βιβλίο να δείξει, ότι η μικροπρέπεια, που επικράτησε εν πολλοίς στα κοινωνικά ήθη τού μεσοπολέμου, υποβιβάζει τον άνθρωπο και το μετατρέπει σε "ανθρωπάκο".
      Παρ' όλα αυτά ζητώ συγγνώμη, επειδή η διατύπωση τού σχολίου μου, άφησε περιθώρια παρεμηνείας. Όμως "κάθε εμπόδιο για καλό", διότι αυτή παρείχε την αφορμή να κατατεθεί το δεύτερο σχόλιο, που επεξηγεί την προβληματική, που ήθελα να θίξω, πιο αναλυτικά.

      Διαγραφή
    3. Θυμάμαι σαν νά 'ταν χθες όταν πρωτοδιάβασα αυτό το βιβλίο. Και ειδικά την newspeak λέξη "Εγκλημασέξ", η οποία βέβαια δεν περιελάμβανε μόνο το σεξ, αλλά και την σύναψη σχέσεων και αγάπης (έρωτα) μεταξύ γυναικών και ανδρών.
      Τουλάχιστον σήμερα, αν και τον έχουν παραποιήσει και νοηματοδοτήσει διαφορετικά, όπως λες κι εσύ, τον έρωτα, ..δεν είναι σε θέση να μάς το στερήσουν να τον έχουμε , αλλά και να τον διαχειριζόμαστε ακόμα όπως θέλουμε εμείς.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα,
    Χρόνια πολλά στους/στις εορτάζοντες/εορτάζουσες βαλεντίνους και τις βαλεντίνες:
    The Cranberries - Dreams
    https://www.youtube.com/watch?v=Yam5uK6e-bQ
    Χρόνια πολλά και στους/στις μη εορτάζοντες/εορτάζουσες:
    The Cranberries - When You're Gone
    https://www.youtube.com/watch?v=RUmdWdEgHgk
    Αντιγόνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. https://www.youtube.com/watch?v=m78cSts3tJw

    Στον χαλκεντερο, αγαπητο φιλο Κωστα, μια μικρη αφιερωση με πολυ ταπεινοτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Mικρή αφιέρωση", μεγάλη συγκίνηση προκάλεσες φίλε μου Ahoy, με αυτό το λατρεμένο άσμα! Να είσαι καλά, να αντικρίσουμε μαζί σύντομα μια Ελεύθερη Ελλάδα.

      Διαγραφή