«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τρίτη 27 Αυγούστου 2024

ΔΙΟΛΚΟC


Δίολκος: Το ευφυές τέχνασμα των αρχαίων Ελλήνων για να περνούν τα πλοία τον Ισθμό της Κορίνθου χωρίς διώρυγα

Πολλά χρόνια πριν από την original διώρυγα είχε κατασκευαστεί μια στεργιανή τέτοια για να αποφεύγεται ο περίπλους της Πελοποννήσου

Η Διώρυγα της Κορίνθου υπήρξε ένα κατασκευαστικό όνειρο – πρόκληση που κράτησε περίπου 2.400 χρόνια. Από μαρτυρίες αρχαίων συγγραφέων προκύπτει ότι ο τύραννος της Κορίνθου, Περίανδρος, ήταν ο πρώτος που σκέφθηκε τη διάνοιξη του Ισθμού, γύρω στο 600 π.Χ.!

Οι τεράστιες τεχνικές δυσκολίες εκτέλεσης του έργου και τα οικονομικά συμφέροντα της Κορίνθου, που επιθυμούσε να διατηρήσει την προνομιούχο θέση της ως «κλειδούχος» της διέλευσης από τον Ισθμό, είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί η ιδέα.

Ωστόσο ο Περίανδρος παρενέβη με άλλο τρόπο στον Ισθμό, εξασφαλίζοντας πανάκριβα τέλη διέλευσης για τα καράβια, τα οποία ήταν και η σημαντικότερη πηγή εσόδων για την Κόρινθο στην αρχαιότητα. Λόγω του ότι δεν υπήρχε θαλάσσια σύνδεση από τον Κορινθιακό στον Σαρωνικό, πάνω σε αυτό το κομμάτι ξηράς που χώριζε τη θάλασσα ο Περίανδρος κατασκεύασε τoν περίφημο Δίολκο. Επρόκειτο για έναν πλακόστρωτο δρόμο με βαθιές αυλακώσεις που είχαν ξύλινη επένδυση επαλειμμένη με λίπος, ώστε να «γλιστρούν« τα πλοία. Μέσου αυτού του «διαδρόμου», οι αρχαίοι περνούσαν δια ξηράς τα πλοία τους, από το Σαρωνικό στον Κορινθιακό, αποφεύγοντας έτσι τον πολυήμερο περίπλου της Πελοποννήσου. Τα μέλη του πληρώματος έβγαζαν τα πλοία στη στεριά, αφαιρούσαν το βάρος τους και τα έσερναν με σκοινιά πάνω στο ειδικό μονοπάτι. Υπήρξαν και περιπτώσεις μικρότερων πλοίων (κατά κόρον οι τριήρεις) που ρυμουλκούνταν μαζί με το φορτίο τους.

Η διαδικασία δεν ήταν τόσο απλή. Η ευρηματικότητα των αρχαίων όμως ήταν αυξημένη και οι τεχνικές που χρησιμοποιούσαν, όπως τα ειδικά βαρούλκα και οι τροχαλίες, βασίζονταν στους νόμους της φυσικής.

Οι ναυτιλλόμενοι προτιμούσαν τη χερσαία διαδρομή μέσω του Ισθμού, γιατί έτσι γλίτωναν τον επικίνδυνο περίπλου των 320 χιλιομέτρων. Οι ναυτικοί απέφευγαν ιδιαίτερα το ακρωτήριο Μαλέας λόγω της επικινδυνότητας του.

Βάσει υπολογισμών, το μήκος του Δίολκου έφτανε τα 6.800 μέτρα και το πλάτος από 3,5 έως 6,5 μέτρα, ενώ, όπως προαναφέρθηκε, για να πραγματοποιήσουν τα πλοία το «στεργιανό» τους ταξίδι πλήρωναν τσουχτερά διόδια.

 

 Σημείωση για τον Περίανδρο:

Εκτός του ότι κατατάχτηκε στους 7 σοφούς της αρχαιότητας, ήταν ίσως και ο πιο βίαιος τύραννος που γνώρισε ποτέ η Ελλάδα. ΠΗΡΕ ΠΟΛΛΑ ΚΕΦΑΛΙΑ !!! ΩΣ ΕΠΙ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΠΡΟΔΟΤΕΣ, ΠΟΝΗΡΟΥΣ ΚΙ ΑΠΆΤΡΙΔΕΣ. ΕΝΑΝ ΤΕΤΟΙΟΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ! Υπήρξε κοινωνικός αναμορφωτής, νομοθέτησε κατά της ασωτίας και της πολυτέλειας, υπέρ της εύρεσης εργασίας σε φτωχούς και φορολογίας των πλουσίων. Προστάτευσε τα γράμματα και τις τέχνες και κατέστησε την αυλή του κέντρο πνευματικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας.

 

Απολαύστε τώρα μία ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΤΑΤΗ 20λεπτη ταινιούλα animation, από την εποχή της κατασκευής του Δίολκου:

 


 

 

Διόδοτος



8 σχόλια:

  1. Μην είμαστε αφελείς
    Η τριήρης των Ελλήνων ζύγιζε υπολογισμένα 100 τόνους και θα ήταν αδύνατον να μεταφερθεί σε ανηφορικό δρόμο με σχοινιά και βαρούλκα
    Σαν παράδειγμα αντιστοιχίας ας σκεφτούμε πως ζύγιζε δέκα φορές περισσότερο από τις μεγαλύτερες πέτρες των πυραμίδων για τις οποίες χρειάστηκε τεχνολογία αντιβαρύτητας για να μεταφερθούν στην επίπεδη έρημο
    Εάν δεν επενέβησαν και εδώ οι Νεφελίμ τότε μόνον με ομοπολικη μαγνητική αιώρηση θα μπορούσαν να μεταφερθούν
    Τεχνολογία τέτοιου επιπέδου είχαν οι Έλληνες όπως είχαν και οι Αιγύπτιοι αντιβαρύτητα βεβαίως βεβαίως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. XAXAXAXAXAXAXA
      Eπιστρέφεις το νόμισμα περί ρευστοποίησης των πετρωμάτων με ηχητικές συχνότητες..;
      Ας είναι.
      Να το κλείσουμε εδώ;
      Καλωσήρθες πάλι!

      Διαγραφή
    2. kyrios

      Την λύση για καράβια βαριά την έδωσαν αρκετοί οίκοι ανοχής κατά μήκος της διαδρομής,
      οι γυναίκες των οίκων κάθονταν έξω από το "σπίτι" και οι επιφορτισμένοι με το τράβηγμα ναυτικοί πέρνα θάρρος και δύναμη από αυτά που έβλεπαν.
      Αυτός ο διάδρομος με τους οίκους ανοχής είναι η ιστορία της παροιμίας που μιλάει για το εάν δείτε καράβι στο βουνό......

      Διαγραφή
    3. https://www.mixanitouxronou.gr/to-serni-karavi-mia-frasi-pou-antechi-2500-chronia-ke-ine-apolita-tekmiriomeni/

      kyrios

      Διαγραφή
    4. φιλε ακμων δεν ειναι πολυ ρε φιλε 100 τονοι για την τριηρη?θα το υπολογιζα τουλαχισον κονατ στους 20 (και παλι πολυ ειναι )αλλα η τεχνολογια συχνοτητων /συντονισμου / αιωρησης δεν ειναι παραμυθι .ισως υπαρχει καποια τεχνικη αλχημιστικη σχετικα αλλα και καποια τροπολογια σχετικη με το θεμα που αναφερεται στο αρθρο .Για τις πυραμιδες δεν θα αναφερθω ειναι κατι που κατ εμε (το αφηγημα της ιστοριας /επιστημης σχετικα με το θεμα των αιγυπτιακων πυραμιδων (μετα το 1900 )ειναι φουλ ψεμα και αποπροσανατολιστικο .Παρολαυτα θα τολμησω να ριξω λαδι στιν εγκεφαλο σου σχετικα με το οτι προσωπικα πιστευω οτι οι πυραμιδες δεν ειναι πυραμιδεσ αλλα ρομβοι ...(σε ολο τον κοσμο ) και η τεχνολογια που χρησιμοποιηθηκε δεν ειναι τοσο απλη αλλα ουτε και εξαφανισμενη ...εχχεχεχεχεχεχ

      Διαγραφή
    5. Φίλε Pananas
      Με τσιγκλάς που λέμε και στο χωριό μου και δεν θέλω να γίνει και εδώ ότι είχε γίνει στον Συνομωσιολογο που μια εβδομάδα γράφαμε διαφωνίες
      Εξ άλλου οφείλω να σεβαστώ και την επιθυμία του Κώστα όπερ το θέμα κλείνει εδώ μιας και εγώ συμφωνώ πώς στην Δίολκο τα πλοία περνούσαν όπως περιγράφεται στο άρθρο
      Ασχέτως του πειραγματος που απήυθηνα στων Κώστα
      Το μόνο που δηλώνω είναι πως τα στοιχεία για το βάρος που ισούται με το εκτοπισμα μιας τριήρους τα άντλησα από πληροφορίες σχετικές με την σύγχρονη ανακατασκευή ενός τέτοιου πλοίου
      Δίδεται βάρος από ογδόντα έως εκατόν τριάντα τόνους
      Παρεμπιπτόντως επειδή είμαι κατά κάποιον τρόπο ειδικός στην πρακτική περί τέτοιων θεμάτων με κάλεσαν να ανυψωσω ένα χρηματοκιβώτιο μισου τόνου στον πρώτο όροφο σε έναν χώρο που γερανός δεν μπαίνει
      Η δουλειά θα γίνει στις επόμενες μέρες στη Ηλιούπολη Αττικής και θα την κάνω μόνος μου
      Όλα γίνονται με τα χέρια και το μυαλό αρκεί να έχεις και τα δύο
      Αυτό είναι αρχή μου

      Διαγραφή
  2. Φίλε kyrios το χω κάνει έτσι μια φορά
    Τι μου θύμησες
    Ξηλωναμε ένα μαγαζί στη Μύκονο και ήρθε η ώρα να βγει έξω ένα ψυγείο ίσα με μονοκατοικία μεγάλο
    Το αντρικό δυναμικό πού είχα ήταν λίγο και ο χώρος δεν έπαιρνε για πατέντες παρά μόνο ωμή δύναμη
    Λεω σε μια κοπελίτσα όμορφη που μάζευε τα πιάτοπότηρα
    Δημητρούλα θα μας βοηθήσεις;
    Βεβαίως κύριε Χρήστο τι να κάνω;
    Τίποτε μόνο κάτσε εκεί και να σε βλέπουν όλοι ότι μας κοιτάς
    Την ώρα που τό κουνησαμε και παιδευομασταν με τα κουτσά με τα ζαβά φωνάζω μια
    Άντε ρε ντροπή στα μπράτσα σας ,μας βλέπουν και τα κορίτσια
    Σφιχτηκανε οι μάγκες όσο πού να μην παίρνει άλλο και δώστου μια το βγάλαμε
    Αρχαίο κόλπο και καλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή