του Marcel Gay _ (INFO DU JOUR)
Τα ζάρια είναι γεμάτα; Είναι η παγκόσμια πληροφόρηση πλέον υπό τον έλεγχο μερικών παγκόσμιων βιομηχανικών ομίλων; Το ερώτημα τίθεται σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, σε κάθε κρίση, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Γαλλία και αλλού. Τα κοινωνικά δίκτυα και τα λόμπι έχουν πάρει τον έλεγχο των εγκεφάλων μας.
Τα ψηφιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντικατέστησαν σταδιακά τα τοπικά φύλλα λάχανου για να ενημερώσουν τους πολίτες. Facebook Instagram, YouTube, TikTok και LinkedIn, οι δημοσιογραφικές πληροφορίες αναμιγνύονται ευχάριστα με την επικοινωνία, τη διαφήμιση, την προπαγάνδα και... βρίσκεται. Σε αυτό το άμορφο μάγμα, κάθε χρήστης βρίσκει αυτό που ψάχνει.
Σε λίγα χρόνια, οι δημοσιογραφικές πληροφορίες (αυτές που ελέγχονται και διασταυρώνονται, ταξινομούνται και ιεραρχούνται) έχουν δώσει τη θέση τους σε αυτήν την τερατώδη μάζα πληροφοριών που διαχειρίζονται ισχυροί αλγόριθμοι που αποφασίζουν τι μπορεί να δημοσιευτεί ή όχι.
Μια δυτική εταιρεία παραπληροφόρησης
Πώς να βρείτε το δρόμο σας εκεί; Πώς να ταξινομήσετε το αληθινό από το ψεύτικο; Το όλο ερώτημα είναι εκεί: ποιος αποφασίζει την αλήθεια; Αν πω: "ο Θεός υπάρχει", είναι ψεύτικα νέα; Και ποιος μπορεί να ελέγξει; Ποιος έλεγχος γεγονότων μπορεί να δώσει την απάντηση; Κανείς, φυσικά, αφού αυτό είναι θέμα πίστης. Το να πιστεύεις δεν είναι να ξέρεις.
Η υγειονομική κρίση είναι υποδειγματική της γιγαντιαίας επιχείρησης παραπληροφόρησης που διεξάγεται εδώ και δύο χρόνια από τα κύρια μέσα ενημέρωσης, τα οποία, με σπάνιες εξαιρέσεις, επιβεβαιώνουν επιτακτικά ότι τα εμβόλια που προορίζονται για την καταπολέμηση του Covid-19 είναι ασφαλή. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύουν την πολιτική υγείας των κρατών που επιβάλλουν τον εμβολιασμό υπό περιορισμό. Μέσα μαζικής ενημέρωσης, δηλώνει: ίδιος αγώνας!
Αλλά γιατί όλα τα μέσα ενημέρωσης στον κόσμο λένε το ίδιο πράγμα ταυτόχρονα για τα ίδια θέματα; Γιατί ισχυρίζονται ότι τα εμβόλια είναι ασφαλή και ότι πρέπει να κάνετε ένεση με δύο, μετά τρεις, μετά τέσσερις δόσεις, ίσως περισσότερες; Γιατί οι αρχές όλων των χωρών ακολουθούν την ίδια τυφλή λογική; Γιατί δεν υπάρχει επιστημονική διαμάχη στην τηλεόραση ή στις εφημερίδες σχετικά με αυτά τα θέματα για να επιτραπεί η συζήτηση και η εξισορρόπηση των πληροφοριών;
Είναι απλό: επειδή τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης του κόσμου βρίσκονται στα χέρια μερικών πολύ ισχυρών βιομηχανικών και χρηματοπιστωτικών ομίλων που μεταδίδονται από όμορφα αμειβόμενα λόμπι.
Ωστόσο, αυτοί οι μεγάλοι οργανισμοί τύπου και αυτές οι παγκόσμιες ψηφιακές εταιρείες αποφάσισαν να ομαδοποιηθούν για να σχηματίσουν ένα τεράστιο καρτέλ με στόχο τον έλεγχο των πληροφοριών. Συγκεντρώθηκαν το 2019 στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Trusted News (TNI) "για να προστατεύσουν το κοινό και τους χρήστες από αυτό που θεωρούν παραπληροφόρηση, ειδικά σε "επικίνδυνες" περιόδους όπως οι εκλογές. "Αλλά και ως διαχείριση της υγειονομικής κρίσης ή του πολέμου στην Ουκρανία.
Καταπολέμηση "τα επικίνδυνα ψέματα"!
Για να καταστήσουμε τα πράγματα σαφή, το TNI δημοσίευσε ένα δελτίο τύπου του οποίου ο τίτλος είναι ξεκάθαρος: "το TNI επιτίθεται σε επικίνδυνη παραπληροφόρηση σχετικά με τα εμβόλια. "Διευκρινίζοντας: "οι εταίροι της TNI θα ειδοποιούν ο ένας τον άλλον σε περίπτωση παραπληροφόρησης που παρουσιάζει επικείμενη ζωτική απειλή, έτσι ώστε το στοχευμένο περιεχόμενο να μπορεί να εξεταστεί γρήγορα από τους διαχειριστές των πλατφορμών, ενώ οι εκδότες θα φροντίσουν να μην μεταδώσουν επικίνδυνα ψέματα εν αγνοία τους. »
Με άλλα λόγια, όλοι οι εταίροι συνεργάζονται για να εντοπίσουν και να εξαλείψουν ψευδείς πληροφορίες "αντι-εμβολίου" από τις αντίστοιχες πλατφόρμες τους.
Οι συνεργάτες; Αυτά είναι τα μεγάλα πρακτορεία ειδήσεων που τροφοδοτούν όλα τα εκδοτικά γραφεία στον κόσμο: Agence France Presse (AFP), Associated Press (AP), Reuters, αλλά και το BBC, το CBC/Radio-Canada, την Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεόρασης (EBU), Facebook, Financial Times, First Draft, Google/YouTube, The Hindu, Microsoft, Reuters, Reuters Institute for the Study of Journalism, Twitter και The Washington Post.
Η περίπτωση του Reuters είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Αγοράστηκε το 2007 από την καναδική Thomson Financial group, το διεθνές πρακτορείο τύπου, τώρα Thomson Reuters, προεδρεύθηκε από το 2012 έως το 2020 από τον James C.Smith. Ο τελευταίος είναι επί του παρόντος επικεφαλής του Ιδρύματος Thomson Reuters, ενός φιλανθρωπικού οργανισμού με έδρα το Λονδίνο.
Ωστόσο, ο James C.Smith είναι επίσης, από τις 26 Ιουνίου 2014, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Pfizer Inc. Και ένας από τους πρώτους επενδυτές στο εργαστήριο. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο κ. Σμιθ είναι επίσης μέλος του Διεθνούς Επιχειρηματικού Συμβουλίου του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ και ορισμένων διεθνών συμβουλευτικών συμβουλίων.
Το πιο σοβαρό δεν είναι ότι το Reuters συνεχίζει να προωθεί τα φαρμακευτικά προϊόντα της Pfizer, είναι ότι σκοπεύει, όπως και οι άλλοι εταίροι της TNI, να φιμώσει όλους όσους διαφωνούν μαζί τους.
Για ξαναπές το; Κάνοντας έλεγχο γεγονότων, ο οποίος, από μόνος του, δεν είναι τίποτα κατακριτέο. Αλλά πάνω απ ' όλα με την άσκηση λογοκρισίας σε μεγάλη κλίμακα.
Bullshitism - Μπουρδολογία
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://enaasteri.blogspot.com/2024/11/bullshit.html