«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025

Ελευσίνα: Άλλος ένας αρχαιολογικός χώρος βεβηλώθηκε από έκθεση μοντέρνων τερατουργημάτων από πέτρες και σκουριά


Στις 5 Απριλίου η στήλη ασχολήθηκε με την καταγγελία του πολιτιστικού σωματείου «Κέντρο Ελευσινιακών Μελετών Δάειρα», το οποίο μας κοινοποίησε διαμαρτυρία για τη βεβήλωση του αρχαιολογικού χώρου της Ελευσίνας με καλλικατζούρες «σύγχρονης τέχνης», που δημιούργησε η εικαστικός Βάνα Ξένου. Το πρόβλημα που επισημάνθηκε πριν από τρεισήμισι μήνες εξακολουθεί να υφίσταται. Σε επίσκεψη στον χώρο που έγινε εχθές είδαμε τα ακόλουθα:

 

Στις φωτογραφία νο1 διακρίνονται ογκώδη, σφαιρικά ξεράσματα που έχουν τοποθετηθεί ακριβώς στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου.

 

 

Στη νο2 τσιμεντένιες στήλες, λες και πρόκειται κολώνες οικοδομής, που βρίσκονται μερικά μέτρα πιο πέρα από τις… μπάλες με τα κεφάλια στην είσοδο.

 

Ακριβώς έξω από το Πλουτώνιο Σπήλαιο, που σύμφωνα με την παράδοση αποτελούσε είσοδο για τον Άδη, βρίσκονται μεταλλικές κεφάλες ξαπλωμένες σε σκουριασμένους μεταλλικούς κυλίνδρους (φωτό 3).

 

Η περιήγηση στη βεβήλωση ολοκληρώνεται με τις σκουριασμένες αηδίες που μολύνουν το Τελεστήριο, που ήταν ο χώρος όπου πραγματοποιούνταν οι απόρρητες τελετές των Ελευσινίων Μυστηρίων (φωτό 4 και 5).



 

Οι εμετικές κατασκευές υποτίθεται ότι θα εκτίθεντο μέχρι τον Μάιο. Μετά η έκθεση πήρε παράταση για τον Ιούνιο. Τώρα τελειώνει ο Ιούλιος και η βεβήλωση συνεχίζεται.

Το υπουργείο «Πολιτισμού» μπορεί να εξηγήσει στο κοινό τι στην ευχή βρίσκει σ΄ αυτές τις εκτρωματικές κατασκευές, που το υποχρεώνουν να τις ανέχεται μέσα στο ιερό των ιερών;


newsbreak.gr

 

 diodotos-k-t.blogspot.com

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου