«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Η ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ (φωτογρ.αφιέρωμα)





(Φωτο αριστερά:Σέλευκος Ι Νικάτωρ, 2ος αι. μ.Χ. αντίγραφο ελληνιστικού Γλυπτού. Βρέθηκε στην Συρία, τώρα στο μουσείο του Λούβρο)
Μετά την μάχη της Ιψού (301 π.Χ.) ο Σέλευκος έγινε κυρίαρχος ενός αχανούς κράτους που ξεκινούσε από την Μ. Ασία και έφτανε μέχρι την Ινδία. Βασιλιάς πια μιας αυτοκρατορίας πολλών λαών, αποδείχτηκε ο πιο "Αλέξανδρος" από όλους τους διαδόχους, ακολουθώντας και εδραιώνοντας το οικουμενικό όραμα του Κοσμοκράτορα και συγχρόνως μένοντας Μακεδόνας ως το τέλος... 
Και είναι αυτός που ιδρύοντας δεκάδες πόλεις δημιούργησε τη "Νέα Μακεδονία" της Συρίας.
Ασημένιο νόμισμα Σελευκείας της ιεράς και αυτονόμου

Ψηφιδωτό από την Αντιόχεια, 5ος αι. μ.Χ.
Τετράπολις, Απάμεια, πλατεία οδός

Απάμεια, το ψηφιδωτό των φιλοσόφων

Νόμισμα Απαμέων, της ιεράς και ασύλου
Στην Σελευκίδα Πιερία, απροσδόκητο αντικαθρέφτισμα της πατρώας γης, η θρυλική Τετράπολις με την Σελεύκεια (Samandag), το μεγάλο λιμάνι, που έγινε η αιώνια κατοικία του οικιστή και κτίστη, την βασίλισσα Αντιόχεια (Antakia), την Απάμεια,το φρούριο των ελεφάντων, και την Λαοδίκη της θάλασσας (Latalkia).
Ασημένιο νόμισμα των Αιγών της Κιλικίας, 120 π.Χ. στον οπισθότυπο η Αθηνά Παρθένος με την Νίκη!
Λίγο πιο βόρεια οι Αιγές της Κιλικίας (Ayas, Yumurtalik), σε ανάμνηση της αρχαίας μητρόπολης των Μακεδόνων, ένα λιμάνι που έμελλε να γνωρίσει δόξες τον Μεσαίωνα, όντας το τέλος του δρόμου του μεταξιού, ο τόπος που ξεκίνησε ο Μάρκο Πόλο το ταξίδι του για την ανατολή...
Ζεύγμα, η τσιγγάνα 2ος αι. μ. Χ.

Αναδυομένη Αφροδίτη, Ζεύγμα, 2ος αι. μ. Χ.
Ωκεανός και Τιτθύς, Ζεύγμα 2ος αι. μ.Χ.
 Πιο πέρα η Βέροια (Aleppo) στην Χαλκιδική, η Κύρρος στην Κυρηστική, το Ζεύγμα, ένα ζευγάρι πόλεις στις όχθες του Ευφράτη, η Σελευκεια και η Απάμεια να συμβολίζουν την ένωση του Σέλευκου με την Περσίδα Απάμα, το πάντρεμα και την γόνιμη συνύπαρξη δυο κόσμων.
Έδεσσα Urfa η ιερή λίμη
Αμαζόνα Μελανίππη, Έδεσσα Urfa 6ος αι. μ.Χ.
Έδεσσα Urfa

Η Έδεσσα (Urfa) στην Ανθεμουσία,οι Κάρες, οι Ίχνες, η Ηράκλεια και η Μυγδονία, η Ευρωπός (Dura) στο σύνορο της Μεσοποταμίας και παρακάτω στα όρια της γης του Ιορδάνη η Πέλλα, το Δίον, η Ιερισσός (Jerass)....
Πέλλα, Ιορδανία
Ονόματα γνωστά εξοικειώνουν τον νέο τόπο, οι νέες πόλεις, οντότητες πολιτικές, με θεσμούς και συμμετοχή, γίνονται χώρος συνάντησης φυλών, φύλων και εθνών, μικρές πατρίδες, σημεία ταυτότητας και αναφοράς, γεννούν πολιτισμό...
Βέροια, Aleppo πριν τον πόλεμο
Τα γυμνάσια, τα θέατρα, οι πολιτικές αγορές γίνονται οι μήτρες της Ελληνιστικής κοινής...Με όχημα την ελληνική γλώσσα, την τέχνη και την φιλοσοφία αναδύεται η Οικουμένη της ανοχής και της συνύπαρξης.... "Έλληνες" γίνονται οι της ελληνικής παιδείας μετέχοντες.... Έτσι η "Ελληνικότητα" γίνεται επιλογή, ταξίδι γνώσης και αρετής ... τότε και πάντα...
Αντιόχεια, 5ος αι. μ. Χ.
Ο πολιτισμός που δημιουργήθηκε στην Μακεδονία των Σελευκιδών έζησε πολλούς αιώνες μετά την κατάλυση του βασιλείου τους. Η Συρία εξακολούθησε να μιλά ελληνικά μέχρι τον 6ο αι. μ.Χ. και να παράγει τέχνη φιλοσοφία και επιστήμη που μπόλιασε τις αυτοκρατορίες που ακολούθησαν. Οι περισσότερες από τις πόλεις ζουν ακόμη...
Ευρωπός Dura

Ευρωπός, η τύχη της πόλης
Ευρωπός Dura Ο Ααρών, τοιχογραφία από την συναγωγή της πόλης 3ος αι. μ. Χ.

Αρκετές από αυτές σήμερα βασανίζονται από τα δεινά του πολέμου. Η Μακεδονία της Συρίας είναι γνωστή σε ελάχιστους ειδικούς επιστήμονες. Ωστόσο στην Antakia οι κάτοικοι λένε το ποτάμι που διασχίζει την πόλη τους ακόμη Asi, Αξιό...
Αντιόχεια ο Αξιός, Asi
Κομμαγηνή, Αντίοχος Α' Θεός (69-36 π.Χ.) και Ηρακλής
Γαλιλαία, Αφροδίτη

Κείμενο ,φωτογραφίες Αγγελική Κοτταρίδη

/ellinondiktyo.blogspot.gr


πηγή

3 σχόλια:

  1. τέτοιες αναρτήσεις με κάνουν να νιώθω ευγνωμοσύνη στον Τριαδικό Θεό που είμαι Ελληνας Χριστιανός Ορθόδοξος, αλλά νιώθω και ένα τεράστιο χρέος γι αυτήν την κληρονομιά, κουράγιο παιδιά, θα ξαναπάμε, σταθείτε όλοι δυνατοί, ευχαριστώ Διόδοτε γι αυτήν την δημοσίευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ας μας δείξουν οι Αγγλοσάξωνες και οι Γερμανοί ένα μόνο έργο τέχνης όπως τα ψηφιδωτά επάνω που να είναι δικό τους, βάρβαροι και απολίτιστοι μόνο κακό έκαναν στον πλανήτη, τα μουσεία τους είναι γεμάτα από τις λεηλασίες τους και την καταστροφή που έσπειραν πχ στην Κίνα οι Βρεττανοί, πού τους βρήκαν όλους αυτούς τους παγκόσμιους θησαυρούς και τους έχουν σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές οι κατσικοκλέφτες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή