«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018

ΤΑ 147 ΔΕΛΦΙΚΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΚΟΠΙΜΑ ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !! ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ !!!



Οι αρχαίοι Έλληνες ιερείς δεν έδιναν συμβουλές ούτε άκουγαν τις εξομολογήσεις των πιστών, αλλά ασχολούνταν μόνο με την τέλεση των θυσιών και των άλλων ιεροτελεστιών. Η ηθική εκπαίδευση και καθοδήγηση των πολιτών ξεκινούσε μεν από τους παιδαγωγούς και παιδοτρίβες της νεαρής ηλικίας, αλλά συνεχιζόταν αργότερα στα μαντεία, τα οποία, εκτός από τις χρησμοδοτήσεις τους για τα μελλούμενα και τις θελήσεις των θεών, έδιναν και ένα πλήθος ηθικών παραγγελμάτων και προτροπών συμβουλευτικού χαρακτήρα για τα προβλήματα της καθημερινής ζωής. Περίαπτη θέση βέβαια, κατείχε σε όλα αυτά ,το διάσημο σε όλο τον κόσμο Μαντείο των Δελφών, του οποίου τα ομώνυμα ηθικά παραγγέλματα είχαν καταγραφεί στους τοίχους του Προνάου του Ναού του Απόλλωνος,στο υπέρθυρο ή ακόμα και σε διάφορες στήλες που είχαν τοποθετηθεί περιμετρικά στις πλευρές του ναού.
 

Τα 147 Δελφικά Παραγγέλματα ή Πυθίας Γράμματα, ήταν λιτά αποφθέγματα ελαχίστων λέξεων και ανήκαν στους 7 σοφούς της αρχαιότητας:
 

Τον Θαλή τον Μιλήσιο, τον Πιττακό τον Μυτιληναίο, τον Βία τον Πρηνεύ, τον Σόλωνα τον Αθηναίο, τον Κλεόβουλο τον Ρόδιο, τον Περίανδρο τον Κορίνθιο και τον Χίλωνα τον Λακεδαιμόνιο.
Στο αέτωμα του ναού δέσποζαν τα τρία σπουδαιότερα Δελφικά Παραγγέλματα, τα οποία εύκολα μπορούσε να διακρίνει ο πλησιάζων επισκέπτης:




•Κάτω αριστερά το ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ (να γνωρίσεις τον εαυτό σου).
•Κάτω δεξιά το ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ (να κάνεις τα πάντα με μέτρο, αποφεύγοντας την υπερβολή).
•Ανάμεσά τους, στη κορυφή, το περίφημο «ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ Ε» (ή ΕΙ), για το οποίο ο ιερέας των Δελφών Πλούταρχος έγραψε ολόκληρη πραγματεία («Περί τού έν Δελφοίς Ε»), προσπαθώντας να ερμηνεύσει την απωλεσθείσα σημασία του.
 

Ο θαυμασμός των αρχαίων Ελλήνων για τα ανηρτημένα αυτά αποφθέγματα στο Μαντείο των Δελφών ήταν τόσο μεγάλος, ώστε ο λυρικός ποιητής Πίνδαρος (522 π.Χ.) θεωρούσε τους επτά σοφούς, γιους του Ήλιου, που με την ακτινοβολία τους φώτιζαν και καθοδηγούσαν τον άνθρωπο στην οδό της αρετής. Αυτά τα σοφά παραγγέλματα χρησιμοποιήθηκαν στην συνέχεια και απο άλλους λαούς ,που τα παρουσίασαν σαν «θρησκευτικές εντολές».
 

 
Σας παραθέτουμε τα παραγγέλματα αυτά, όπως οι επισκέπτες της αρχαιότητας αντίκριζαν στους Δελφούς.



Νόμῳ πείθου (Να πειθαρχείς στο Νόμο)
Θεοὺς σέβου (Να σέβεσαι τους θεούς)
Γονεῖς αίδου (Να σέβεσαι τους γονείς σου)
Ἡττῶ ὑπὲρ δικαίου (Να καταβάλλεσαι για το δίκαιο)
Γνῶθι μαθών (Γνώρισε αφού μάθεις)
Ἀκούσας νόει (Κατανόησε αφού ακούσεις)
Σαυτὸν ἴσθι (Γνώρισε τον εαυτό σου)
Ἑστίαν τίμα (Να τιμάς την εστία σου)
Άρχε σεαυτού (Να κυριαρχείς τον εαυτό σου)
Φίλους βοήθει (Να βοηθάς τους φίλους)
Θυμοῦ κράτει (Να συγκρατείς το θυμό σου)
Ὅρκῳ μὴ χρῶ (Να μην ορκίζεσαι)
Φιλίαν ἀγάπα (Να αγαπάς τη φιλία)
Παιδείας ἀντέχου (Να προσηλώνεσαι στην εκπαίδευσή σου)
Σοφίαν ζήτει (Να αναζητάς τη σοφία)
Ψέγε μηδένα (Να μην κατηγορείς κανένα)
Ἐπαίνει ἀρετήν (Να επαινείς την αρετή)
Πρᾶττε δίκαια (Να πράττεις δίκαια)
Φίλοις εὐνόει (Να ευνοείς τους φίλους)
Ἐχθροὺς ἀμύνου (Να προφυλάσσεσαι από τους εχθρούς)
Εὐγένειαν ἄσκει (Να είσαι ευγενής)
Κακίας ἀπέχου (Να απέχεις από την κακία)
Εὔφημος ἴσθι (Να έχεις καλή φήμη)
Ἄκουε πάντα (Να ακούς τα πάντα)
Μηδὲν ἄγαν (Να μην υπερβάλλεις)
Χρόνου φείδου (Να μη σπαταλάς το χρόνο)
Ὕβριν μίσει (Να μισείς την ύβρη)
Ἱκέτας αίδου (Να σέβεσαι τους ικέτες)
Υἱοὺς παίδευε (Να εκπαιδεύεις τους γιους σου)
Ἔχων χαρίζου (Όταν έχεις, να χαρίζεις)
Δόλον φοβοῦ (Να φοβάσαι το δόλο)
Εὐλόγει πάντας (Να λες καλά λόγια για όλους)
Φιλόσοφος γίνου (Να γίνεις φιλόσοφος)
Ὅσια κρίνε (Να κρίνεις τα όσια)
Γνοὺς πρᾶττε (Να πράττεις με επίγνωση)
Φόνου ἀπέχου (Να μη φονεύεις)
Σοφοῖς χρῶ (Να συναναστρέφεσαι με σοφούς)
Ἦθος δοκίμαζε (Να επιδοκιμάζεις το ήθος)
Ὑφορῶ μηδένα (Να μην είσαι καχύποπτος)
Τέχνῃ χρῶ (Να ασκείς την Τέχνη)
Εὐεργεσίας τίμα (Να τιμάς τις ευεργεσίες)
Φθόνει μηδενί (Να μη φθονείς κανένα)
Ἐλπίδα αἴνει (Να δοξάζεις την ελπίδα)
Διαβολὴν μίσει (Να μισείς τη διαβολή)
Δικαίως κτῶ. (Να αποκτάς δίκαια)
Ἀγαθοὺς τίμα (Να τιμάς τους αγαθούς)
Αἰσχύνην σέβου (Να σέβεσαι την εντροπή)
Εὐτυχίαν εὔχου (Να εύχεσαι ευτυχία)
Ἐργάζου κτητὰ (Να κοπιάζεις για πράγματα άξια κτήσης)
Ἔριν μίσει (Να μισείς την έριδα)
Ὄνειδος έχθαιρε (Να εχθρεύεσαι τον χλευασμό)
Γλῶτταν ἴσχε (Να συγκρατείς τη γλώσσα σου)
Ἕπου θεῷ (Ακολούθα τον θεό)
Ὕβριν ἀμύνου (Να προφυλάσσεσαι από την ύβρη)
Κρίνε δίκαια (Να κρίνεις δίκαια)
Λέγε εἰδώς (Να λες γνωρίζοντας)
Βίας μὴ έχου (Να μην έχεις βία)
Ὁμίλει πράως (Να ομιλείς με πραότητα)
Φιλοφρόνει πᾶσιν (Να είσαι φιλικός με όλους)
Γλώττης ἄρχε (Να κυριαρχείς τη γλώσσα σου)
Σεαυτόν εὖ ποίει (Να ευεργετείς τον εαυτό σου)
Εὐπροσήγορος γίνου (Να είσαι ευπροσήγορος)
Ἀποκρίνου ἐν καιρῷ (Να αποκρίνεσαι στον κατάλληλο καιρό)
Πόνει μετὰ δικαίου (Να κοπιάζεις δίκαια)
Πρᾶττε ἀμετανοήτως (Να πράττεις με σιγουριά)
Ἁμαρτάνων μετανόει (Όταν σφάλλεις, να μετανοείς)
Ὀφθαλμοῦ κράτει (Να κυριαρχείς των οφθαλμών σου)
Βουλεύου χρήσιμα (Να σκέπτεσαι τα χρήσιμα)
Φιλίαν φύλασσε (Να φυλάττεις τη φιλία)
Εὐγνώμων γίνου (Να είσαι ευγνώμων)
Ὁμόνοιαν δίωκε (Να επιδιώκεις την ομόνοια)
Ἄρρητα μὴ λέγε (Να μην λες τα άρρητα)
Ἔχθρας διάλυε (Να διαλύεις τις έχθρες)
Γῆρας προσδέχου (Να αποδέχεσαι το γήρας)
Ἐπὶ ῥώμῃ μὴ καυχῶ (Να μην καυχιέσαι για τη δύναμή σου)
Εὐφημίαν ἄσκει (Να επιδιώκεις καλή φήμη)
Ἀπέχθειαν φεῦγε (Να αποφεύγεις την απέχθεια)
Πλούτει δικαίως. (Να πλουτίζεις δίκαια)
Κακίαν μίσει. (Να μισείς την κακία)
Μανθάνων μὴ κάμνε (Να μην κουράζεσαι να μαθαίνεις)
Οὓς τρέφεις αγάπα (Να αγαπάς αυτούς που τρέφεις)
Ἀπόντι μὴ μάχου (Να μην μάχεσαι αυτόν που είναι απών)
Πρεσβύτερον αἰδοῦ (Να σέβεσαι τους μεγαλύτερους)
Νεώτερον δίδασκε (Νὰ διδάσκεις τοὺς νεώτερους)
Πλούτῳ ἀπόστει (Νὰ ἀφίστασαι τοῦ πλούτου)
Σεαυτὸν αἰδοῦ (Νὰ σέβεσαι τὸν ἑαυτό σου)
Μὴ ἄρχε ὑβρίζων (Νὰ μὴν κυριαρχῇς μὲ ἀλαζονεία)
Προγόνους στεφάνου (Νὰ στεφανώνῃς τοὺς προγόνους σου)
Θνῇσκε ὑπὲρ πατρίδος (Να πεθάνεις για την πατρίδα σου)
Ἐπὶ νεκρώ μὴ γέλα (Να μην περιγελάς τους νεκρούς)
Ἀτυχοῦντι συνάχθου (Να συμπάσχεις με το δυστυχή)
Τύχῃ μὴ πίστευε (Να μην πιστεύεις την τύχη)
Τελεύτα ἄλυπος (Να πεθαίνεις χωρίς λύπη


5 σχόλια:

  1. Σωστή παρατήρηση.

    Και το τραγουδι από τα αγαπημένα μου.

    Σου αφιερώνω κι αυτό:
    https://www.youtube.com/watch?v=uKWbBJD5CvY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tις πόλεις κράτη ξεχάστε τις. Η τεχνολογία και ο εκμηδενισμός των αποστάσεων ευνοούν μόνο υπερκράτη-νέου τύπου αυτοκρατορίες. Γι αυτό έχω πολλάκις πει ότι η προσκόλληση στο τυπικό έθνος-κράτος του 19ου αιώνα και ο παραδοσιακός εθνικισμός είναι πια ξεπερασμένες έννοιες.
    Ιστορικά ο,τι πιο κοντά σε αυτό που μπορεί να υπάρξει στο μέλλον είναι η ελληνιστική αυτοκρατορία και η Βυζαντινή αυτοκρατορία. Μια ιστορικά αναγκαία μείξη του αρχαιοελληνικού ιδεώδους με τη βυζαντινή Ορθοδοξία, για αρχή, σε ένα νέο ανεξάρτητο και εξωστρεφές έως και διεθνές (όχι όμως διεθνιστικό) νέο ελληνικό κράτος με χαλαρές δομές αυτοκρατορικές, εθνική ελληνική άρχουσα τάξη δια νόμου, και μετά βλέπουμε. Πνευματικά ο Πανελληνισμός οφείλει να είναι η "θρησκεία" της νέας Ελλάδος. Δεν μας ενδιαφέρει αν κάποιος είναι αρχαιόθρησκος ή ορθόδοξος αρκεί να είναι Πανέλληνας.

    Τα έθνη πάνε προς κατάργηση στον ολετήρα της νέας παγκόσμιας τάξης. Στο εγγύς μέλλον, τα επόμενα 50-100 χρόνια, θα επιβιώσουν μόνο αυτά που θα έχουν πυρηνικά. 15-20 κράτη όλο κι όλο.
    Ήδη εμείς έχουμε μπει στο υπερκράτος (superstate) της ΕΕ και πάμε απ τους πρώτους για κατάργηση.
    http://ergdhmerg.freeforums.net/thread/92/world-government-agenda

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://1.bp.blogspot.com/-ag1Li0n6NW0/UKzRARqy3gI/AAAAAAAAAKM/Tz3zaUVyfm0/s640/MIGMAa.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι να κάνουμε για να μην μας απορροφήσει το υπερκράτος της ΕΕ; Τι να κάνουμε για να επιβιώσουμε;

    Να φύγουμε το συντομότερο δυνατόν από ΕΕ, να φύγουμε κι απ το ΝΑΤΟ. Να εκπαιδεύουμε τα παιδιά από 7 χρονών σε πολιτοφυλακή-εθνοφυλακή και να αποκτήσουμε πυρηνικά. Kάποιες μεγαλύτερες ηλικίες άνω των 40-50 να αναλάβουν την πνευματική και διοικητική ανάταξη του γένους (νέο πολίτευμα κτλ) και η πιτσιρικαρία να αναλάβει την επιστημονική πρόοδο (όπως συμβαίνει στην Αμερική) και όλοι μαζί την εθνική άμυνα. Και οι μετανάστες να αναλάβουν την παραγωγή. Δεν χρειάζεται καν οι Έλληνες να δουλεύουν, αρκεί να είναι στην παλλαϊκή άμυνα, στη διοίκηση και στην επιστήμη. Θα δουλέψουν ειδικά σε βαριές δουλειές οι ξένοι και τα ρομπότ. Μοντέλο χωρών Κόλπου...οι ντόπιοι δεν δουλεύουν σε δεύτερες δουλειές. Με χρηστή διοίκηση, σωστό αμυντικό δόγμα και έξυπνη πάταξη της διαφθοράς (φορολογικός παράδεισος) εμείς θα είμαστε άρχουσα τάξη όπως γινόταν στην αρχαία Αθήνα και στα ελληνιστικά βασίλεια και στις τελευταίες δυναστείες του Βυζαντίου.

    Έτσι θα ζήσει η Ελλάδα ως superstate και εντός και εκτός γης τουλάχιστον άλλα 1000 χρόνια. Ενώ τώρα έχουμε δεν έχουμε ούτε άλλα 50 χρόνια ζωής ως ευρωπαϊκού τύπου έθνος-κράτος.

    Η στρατιωτική ικανότητα πρέπει να μας ενδιαφέρει για την νεολαία. Αν έχουμε την στρατιωτική κατάρτιση, με την ανάλογη τεχνολογία, τα άλλα δεν έχουν καθοριστική σημασία στην επιβίωση του Ελληνισμού.
    https://postimg.cc/hzPMS4np

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπουγά ένας επιχειρηματίας αναγκάζεται να διαλέξει στρατηγική αν θέλει να ανταγωνιστεί επιτυχώς. Πχ οικονομίες κλίμακας για ανταγωνιστικό κόστος. Βλέπε easyjet. Ή διαφοροποίηση, ώστε να προσφέρει κάτι που δεν μπορούν να προσφέρουν οι άλλοι. Πχ μία εφεύρεση και τη σχετική πατέντα. Ή διαφοροποίηση ως προς το κομμάτι της αγοράς όπου απευθύνεται, πχ μόνο γυναίκες 20-35 χρονών με πολλές ασχολίες. Λένε πως αν πας να πουλήσεις σε όλους θα πτωχεύσεις.

    Για να επιτύχει οποιαδήποτε Ελληνική προσπάθεια για επικράτηση, μόνο με διαφοροποίηση. Το "είχαμε σπουδαίους προγόνους" δεν είναι σοβαρή διαφοροποίηση. Μπορεί κάποιος να μας σέβεται διαβάζοντας αρχαίους φιλόσοφους αλλά όταν αρχίζει και μαθαίνει για τη σημερινή Ελλάδα ο σεβασμός χάνεται και εσχάτως μας την έχουν πέσει τα ΜΜΕ των διεθνών τοκογλύφων με τη δαιμονοποίησή μας και πας στη Γερμανία και σε θεωρούν λαμόγιο μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Ο Ελληνισμός πρέπει να επιδιώκει διαφοροποίηση με εφευρέσεις τεχνικές ή και πολιτικές, πχ δοκιμαστικά πολιτεύματα προσομοιωμένα αρχικά στο διαδίκτυο. Ίσως διαφοροποίηση με προκατακλυσμιαία τεχνολογία αν μπορέσει να την ξανα-ανακαλύψει με πνευματικά μέσα που δεν είναι καθόλου μα καθόλου απίθανο - κάποιος Έλληνας έχει ήδη βρει τρόπο να παράγει ελεύθερη ενέργεια και βγήκε και στην τηλεόραση πριν από χρόνια. Και έσπρωξε την τεχνολογία μόνο σε πλοία του Ελλαδικού πολεμικού ναυτικού. Θέμα χρόνου είναι να καταλήξει στο Ισραήλ.

    Καλός μηχανικός αλλά με την ασχετοσύνη από μυστική ιστορία και πνευματικά θέματα πιθανότατα έκανε μια τρύπα στο νερό. Όπως και άλλοι που προσπάθησαν να συνεργαστούν με τα κρατικά λαμόγια της αποικίας. Το αντιαεροπορικό Άρτεμις είχε μια παρόμοια ιστορία. Και κάποιο drone. Και το παθητικό ραντάρ που δεν μπορούν να το εντοπίσουν οι τούρκοι και να το βομβαρδίσουν γιατί δεν εκπέμπει σήμα, τεράστιο λοιπόν τακτικό πλεονέκτημα, κι αυτό μια τρύπα στο νερό.

    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή