«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

«Φιλοθέη, η Αγία των Αθηνών»



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ «Φιλοθέη, η Αγία των Αθηνών»
στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Η ταινία «Φιλοθέη, η Αγία των Αθηνών» της Μαρίας Χατζημιχάλη-Παπαλιού θα κάνει πρεμιέρα στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Θα προβληθεί την Κυριακή 3 Μαρτίου 2019 στις 20.00 στην αίθουσα Παύλος Ζάννας-Κτίριο Ολύμπιον, και την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019 στις 13.00, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης-Αποθήκη 1, στο Λιμάνι.
Η ταινία είναι ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τη δράση της Αγίας Φιλοθέης, που συνδέεται με ένα ολόκληρο κεφάλαιο της ιστορίας της πόλης των Αθηνών. Παρά τη σπουδαιότητα του έργου της, η Αγία Φιλοθέη δεν είναι τόσο γνωστή στους Έλληνες, και η ταινία έρχεται να καλύψει και αυτό το κενό.
Τον 16 αιώνα μέσα στην Τουρκοκρατία, μια γυναίκα από την Αθήνα τολμά να υψώσει το ανάστημά της απέναντι στην εξουσία του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς. Ελευθερώνει άντρες και γυναίκες από  τα σκλαβοπάζαρα, πληρώνοντας από την προσωπική της περιουσία, και τους φυγαδεύει ή τους κρατά ελεύθερους να ζήσουν από τη δική της γη, όλοι ίσοι, ανεξάρτητα από την θρησκεία και την εθνικότητά τους. 
Ιδρύει το πρώτο σχολείο γυναικών στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Τις προετοιμάζει να ζήσουν αυτόνομες, προσφέροντας επαγγελματική εκπαίδευση σε περισσότερες από δύο χιλιάδες μαθητευόμενες.
Χτίζει νοσοκομείο όπου παρέχεται δωρεάν νοσηλεία  σε Έλληνες, Τούρκους και Φράγκους. Προσφέρει καταφύγιο σε γυναίκες  κακοποιημένες ή έγκυες, έκθετες στον λιθοβολισμό, φυγαδεύοντάς τες στα νησιά μέσα από τα υπόγεια αρχαία περάσματα της Αθήνας. 
Η δράση της προκαλεί τις αντιδράσεις των κατακτητών και του κατεστημένου, φυλακίζεται, βασανίζεται και θανατώνεται μαρτυρικά το 1589.
Για μένα ως δημιουργός, αν κάτι λείπει σήμερα από τον σύγχρονο άνθρωπο, είναι η συλλογική μνήμηΔημιουργώ για μένα σημαίνει θυμάμαι. Το παρελθόν δεν είναι μια τελειωμένη υπόθεση, είναι εξίσου πραγματικό με το παρόν. Ειδικά ως προς τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των γυναικών, για τα οποία πάλεψε η Αγία Φιλοθέη τέσσερις ολόκληρους αιώνες πριν, η πάλη αυτή συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. 
Η ταινία έχει τη στήριξη της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την Unescoκαι του Κέντρου Unesco για τις Γυναίκες και την Ειρήνη στα Βαλκάνια.
Χορηγός: Κτήμα Χατζημιχάλη
Συντελεστές:
Σενάριο-σκηνοθεσία: Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Βαγγέλης Κουλίνος
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Μουσική: Μάριος Αριστόπουλος
Έρευνα: Γεώργιος Τσούπρας, Δρ. Θεολογίας

International Hellenic Association (IHA)


1 σχόλιο:

  1. Διάβασα για την Ταινία κ όντως είναι κάτι πολύ όμορφο!! αναδεικνύει πτυχές του Χριστιανισμού κ Προσωπικότητες που ήταν Εμβληματικές άσχετα αν εμείς πάνω-κάτω γνωρίζουμε Πολύ επιφανειακά πράγματα/σκόρπιες πληροφορίες κτλ. Αν παίξει στην Αθήνα να μάθουμε Κινηματογράφο/Κινηματογράφους-Πρόγραμμα Προβολών,επίσης στην Περιγραφή της ταινίας μιλάει για ΥΠΌΓΕΙΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ....Συνωμοσιολογία και η εν λόγω Σκηνοθέτης/Παραγωγοί/Οι Φορείς που το Υποστηρίζουν τρελόπαλαβοί/με ψυχώσεις κτλ.κτλ.κτλ..ναι όλα Τυχαία/Συμπτωματικά...δεν έτυχε/πέτυχε=Χρυσή Ζύμη..!! Ο Χένρι Kissinger είχε πει ότι: η Πολιτική είναι σαν το Μετρό του Παρισιού που αν και ένα μικρό τμήμα του (αυτό που βλέπουμε δηλαδή) διέρχεται στην Επιφάνεια το Υπόλοιπο 90% της Διαδρομής του είναι Υπόγειο....Η Ανθρώπινη Ιστορία είναι λοιπόν γεμάτη Υπόγειες&Μυστικές Διαδρομές σαν το Μετρό του Παρισιού....παρεπιπτόντως η ταινία ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ που έχει αναφορά το 1821 σε ποιόν/ποιούς Κινηματογράφους της Αθήνας παίζει γιατί απο όσο το έχω ψάξει ΔΕΝ....υπάρχει γραμμή...είναι δεδομένο αυτό..αν μάθει κάποιος/κάτι ας ενημερώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή