«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019

Ο Δεκάλογος του ηττημένου Πολιτισμού

του Βασίλη Φασούλα*

 1) Όταν ένας λαός εναπόκειται προεχόντως στην αξιοπιστία του και στους «καλούς του τρόπους» για να διεκδικήσει τα δίκαιά του και τα εθνικά του συμφέροντα και όχι στην εδραία βουλησιαρχία του και στον σχεδιασμένο τακτικισμό του είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

2) Όταν ένας λαός δεν προτίθεται να ρισκάρει και να θυσιάσει τίποτε και κανένα εκ των μελών του για να συνεχίσει να ζει ελεύθερος και κυρίαρχος, είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

 3) Όταν ένας λαός χάνει την μεγάλη ιδέα του (για τον εαυτό του έστω) και αντί βάσει της πολιτισμικής του αυτοσυντηρήσεως να αποπειραθεί να  μετασχηματίσει ή να αναπαραγάγει μία άλλη μεγάλη ιδέα, έναν άλλο μεγάλο στόχο στο ακραίο όριο του εφικτού του, αντιθέτως απαξιώνει κάθε έννοια στόχου, είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.




4) Όταν ένας λαός συνεχώς προτάσσει και ευαγγελίζεται στον εαυτό του τα ελαττώματα και όχι τα προτερήματά του και συνεχώς αναθεωρεί συστημικά και  επί τα χείρω την ιστορική του πορεία, αφήνοντας την διήθηση και υπεράσπιση του παρελθόντος του σε γραφικούς, αγράμματους και επικίνδυνους είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

5) Όταν ένας λαός δεν σέβεται και δεν εφαρμόζει  τις θεμελιώδεις συνταγματικές του επιταγές στην διαμόρφωση της παιδείας,  της εκπαιδεύσεως και του φρονήματος των νέων γενεών του, αλλά εναπόκειται στην καλή πρόθεση και τον ψυχισμό του εκάστου δασκάλου και το πόσο διαλλακτικό πολιτισμικό μαρξισμό ο τελευταίος μέσα του διαθέτει,  είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

6) Όταν ένας λαός θεωρεί φυσιολογικό έως  απαραίτητο τα παιδιά του με την ευχή των γονέων τους  να ονειρεύονται ξένες χώρες και να  εγκαταλείπουν την πατρογονική τους  εστία του για να ζήσουν να σταδιοδρομήσουν και να γεννήσουν παιδιά ξένης χώρας, είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

7) Όταν ένας λαός ζει την εισβολή πληθυσμιακών ομάδων μη ελέγξιμων αριθμητικά,    κοινωνικοπολιτικά και θρησκευτικά δε εν δυνάμει  εχθρικών,  φοβάται όμως  να διαλεχθεί, να προασπίσει τα συμφέροντά του και να απαιτήσει την σωτηρία του  ακόμη και ανάμεσα στα μέλη του, πόσο μάλλον στους τρίτους λαούς,  είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

8) Όταν ένας λαός αντί να σκοπήσει την βιολογική κοινωνική και πολιτισμική του συνέχεια, άγεται και φέρεται από μικροσυμφέροντα και συγκυρίες και αντί να επιτελεί έργο αποτελεί το έργο, είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

9) Όταν ένας λαός συνεχώς αναδημοσιεύει ή αναμασά κάποια επαινετικά λόγια τρίτων και κάποια κτυπήματα στην πλάτη του για να νοιώθει σημαντικός, είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

10) Όταν ένας λαός υβρίζεται και απειλείται και νοιώθει την ανάγκη να δικαιολογήσει τον υβριστή του και τον εν δυνάμει βιαστή του παντί τω τρόπω, είναι ένας ηττημένος πολιτισμός.

Το 11ο  θα ήτο: « Όταν ένας λαός δεν συμφιλιώνεται με την συμφιλίωσή του…».

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο ήττας, όχι παρακμής, ήττας,  το κράτος του λαού αυτού και του πολιτισμού του κινδυνεύει.

Για να μην ηττηθούμε, δεν θέλει απλά καλούς διαχειριστές. Θέλει εμμονικούς ακατάβλητους οραματιστές με ανελέητη ενεργητικότητα απέναντι σε όλους, εγχώριους και εξωχώριους.  Και οι εμμονικοί ακατάβλητοι οραματιστές ποτέ στην ιστορία της Ανθρωπότητος δεν τα είχαν καλά με όλους, ούτε ήσαν με όλους και για όλα μετριοπαθείς, αλλά θυσίαζαν τον εαυτό τους στην έμμονη ιδέα τους, στο τράνταγμα της συνειδήσεώς τους. Οράτε και διαφορά  τεχνοκράτη και πραγματικού πολιτικού:  ο μεν ένας διαχειρίζεται ιστορίες, ο δε άλλος πλάθει Ιστορία.

Χωρίς εμμονή στα όρια ιδεοληψίας δεν υπάρχει μεγάλος κατακτητής, δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης, δεν υπάρχει μεγάλος επιστήμων, δεν υπάρχει μεγάλος πολιτικός. Και η εργώδης ιδεολογική διαταραχή της εμμονής δεν είναι φυσικό ούτε λογικό να έχει μόνον ένα πολιτικό πρόσημο και  μόνον έναν πολιτικό χώρο, ιδίως όταν αυτός ο χώρος ουδεμία σχέση θέλει να έχει με την πραγματική ζωή και τις εθνικές υποθέσεις . Αλλά ζούμε σε εποχές αναθεωρητισμού. Ίσως να μου διαφεύγει κάτι.

*Ο k. Βασίλης Φασούλας είναι δικηγόρος, υπεύθυνος οργανωτικού της Δημοκρατικής Ευθύνης.


liberal.gr

1 σχόλιο:

  1. σαφτο το ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΡΑΤΟΣ, το οπιο ινε απο τα ΔΕΚΑ ΠΡΩΤΑ ΚΡΑΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕ ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΕ ΑΠΑΤΕΩΝΙΑ (βλεπης ουτε η νεα ζηλανδια, ουτε η ιαπωνια, ουτε η κινα, ουτε ο καναδας κλπ δεν πανε μπροστα, κε μοναχα εμεις τα ορθοδοξα χριστιανικα παμε κατα διαολου κε μας εχη παρη ο διαολος τον πατερα κε τη μανα), σαφτο λιπον το ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΙΚΟ ΚΕ ΛΑΜΟΓΙΕ ΚΡΑΤΟΣ οπου κυριαρχουν κε πλουτιζουν μονο τα ψυχανωμαλα ερπετα της δημοκρατιας, ΓΙΑΤΡΟΙ ΚΕ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΙΝΕ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΗΣ ΚΛΕΨΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΠΑΤΕΩΝΙΑΣ ΚΕ ΤΗΣ ΛΑΜΟΓΙΑΣ (με την εφκερια, σας εχη δωση ποτε αποδιξη γιατρος κε δικηγορος?? ουτε προκιτε να σας δωση ποτε) // αγαπητε βασιλη, καλα τα λες σε γενικες γραμες κε στο τελος γραφης "ισως να μου διαφεβγη κατι". ΣΟΥ ΔΙΑΦΕΒΓΗ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ: ΟΤΙ ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΞΕΦΤΕΛΙΣΜΕΝΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΕΡΠΕΤΩΝ ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (ετσι οπως την καταντησαν) ΙΝΕ ΜΙΑ ΞΕΦΤΕΛΙΣΜΕΝΗ ΚΙΝΩΝΙΑ κε καλυτερα να εξαφανιστη, να μην υπαρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή