Σχόλιο Φωτεινής: Για ολους τους καλούς καγαθούς πού υπάρχουν ή πέρασαν απ την ζωή μου..
ΚΑΙ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ, άκρα του τάφου σιωπή για την τιμώμενη σήμερα Αγία Αικατερίνη...σιγή ιχθύος εκ μέρους των "σκεπτομένων" της "προοδευτικής πνευματικότητας"...
...........αφού γι' αυτούς, αυτούς τους καφενειακά εμπαθείς με τη "σκέψη" των στερεοτύπων, μόνο η Υπατία υπήρξε, ως βολικό σύμβολο της "γυναικείας στοχαστικότητας ενάντια στη θρησκόληπτη αμάθεια"...
..............και η Αικατερίνη, αρχοντοπούλα της Αλεξάνδρειας, εκπάγλου καλλονής γυναίκα του συγκροτημένου διεισδυτικού στοχασμού;αυτή ήταν φάντασμα και θρύλος;..
..............μια γυναίκα της συνειδητής αγνότητας και της εναντίωσης στην παρακμιακή κατρακύλα του εκφυλισμένου αρχαιοελληνισμού..μια γυναίκα κάτοχος εις βάθος της κλασικής και της ρωμαϊκής σκέψης και γραμματείας, που η ιστορία διασώζει τη φήμη της ως άρτιας φιλοσοφικής σκέψης που κατακεραύνωνε τους σοφούς και τους προφεσόρους του παγανισμού και της ειδωλολατρίας..
............η μεσαιωνική σκέψη την αναγνωρίζε ως το αντίπαλον δέος της Υπατίας που ένας επικαιρικός τηλεκατευθυνόμενος θρησκευτικός φανατισμός τη λιντζάρισε περίπου 1,5 αιώνα μετά την κρατική βασανιστική δολοφονία της Αικατερίνης...
............μιλιά οι "προοδευτικοί" για τούτη τη λειτουργική επίδειξη κρατικής βαρβαρικής θηριωδίας, μιλιά για την σχεδιασμένη εκτέλεση μιας θαρραλέας γυναίκας με εντυπωσιακή μόρφωση και θαυμαζόμενη φιλοσοφική και φιλολογική κατάρτιση, μιλιά για μια Δασκάλα του Πνεύματος που αρνήθηκε την κοσμική ματαιοδοξία και εμπορικότητα, και αφιέρωσε το διανοητικό της ύψος στο Χριστό και όχι σε κάποιο κερδοσκοπικό σχολείο είτε σε κάποια άρχουσα ελίτ..
............μιλιά, όχι γιατί τους "χαλάει" το υπερεκτιμημένο μονοπώλιο της Υπατίας, αλλά γιατί ενσαρκώνει, με αφοπλιστική απτότητα, τον "άλλο δρόμο" προς την Ποιότητα, προς τη Χειραφέτηση...
............διότι Χειραφέτηση είναι η ριζική οντολογική αποδέσμευση από τους κοσμικούς "ρόλους", ο πρακτικός προσδιορισμός μιας Οδού που απελευθερώνει εις απόλυτο βάθος τον άνθρωπο, και όχι στενά από τη μεταβλητότητα των κοινωνικών καθορισμών..
............η αγνότητα και η αφιέρωση, δεν βολεύουν τους αβαθείς του τυπικού σαρκικού φρονήματος, αφού αυτοί έχουν πεθάνει μακαρίως στην αλαλάζουσα προσωρινότητα της πιο εύκολης ηδονής..η δική τους "χειραφέτηση" είναι "να ξεφορτωθούμε τον Θεό, για να απολαύσουμε χωρίς ενοχές την Ηδονή της 'Υλης, το Ωραίο Μάταιο της γήινης παντογνωσίας"...δηλαδή να είμαστε αυτάρεσκοι νήπιοι που δεν θα δίνουμε λογαριασμό πουθενά..
..........η Αγία Αικατερίνη φώτισε την προοπτική του απολυτρωτικού στοχασμού τσακίζοντας τη ματαιότητα των εγκοσμίων..διεκδίκησε τη Γυναίκα της Πληρότητας και όχι της αυθάδους μονομέρειας...θα μπορούσε πολλά, έτσι πανέμορφη, πλούσια, κλασάτη και μορφωμένη που ήταν..μα ξεπέρασε και τον αριστοκρατικό ναρκισσισμό της και ανυψώθηκε θεληματικά σε Σκεύος Μετουσίωσης των ανθρωπίνων....
...........τη φοβούνται και τη μισούν γιατί αυτοί θέλουν αλαζόνες προφεσόρους να χειραγωγούν ομογενοποιημένες μιμητικές αγέλες...
Νίκος Σταθόπουλος
Η Αλεξανδρινή
Αγία Αικατερίνα της Αλεξάνδρειας. Που πριν εκχριστιανισθεί ονομαζόταν Δωροθέα. Νέα, ωραία, αριστοκράτισσα, τεράστιας μόρφωσης. Πλήρωσε τις ιδέες της με την ζωή της. Την εποχή εκείνη (2ος – 3ος μ.χ. αιώνας) των ιερών τεράτων, των μεγαλομαρτύρων του Χριστιανισμού, των νέων ανθρώπων που θυσίαζαν την ζωή τους για τα ιδανικά τους. Την Πίστη τους.
Η Αλεξάνδρεια γέννησε τους περισσότερους απ’ αυτούς. Γιατί είχε γίνει το κοσμοπολίτικο χωνευτήρι των ποικίλλων ιδεών, των... πολλών πνευματικών ρευμάτων, των θρησκειών, της Φιλοσοφίας, της Επιστήμης. Αλεξάνδρεια η γενέτειρα του άσβεστου έως τις ημέρες μας Γνωστικισμού – του αποστάγματος της γνώσης.
Η νεολαία της Αλεξάνδρειας μαθήτεψε σε ανώτερες ιδέες, σε σπουδαίους δασκάλους, σε ελεύθερους ορίζοντες. Το ίδιο και η Αικατερίνα. Διάλεξε να είναι Χριστιανή, μετά λόγου γνώσεως. Αλλά στέρεη Χριστιανή, έως θανάτου. Όχι από φανατισμό αλλά από γνώση και επιλογή. Υποκλινόμαστε γιαυτό στη μνήμη της!
Αργότερα θα πλήρωνε με την ζωή της τις ιδέες της, στην ίδια πόλη, με την ίδια μισαλλοδοξία, μία άλλη νέα, ωραία, αριστοκράτισσα, η φιλόσοφος Υπατία. Επιλογών αντίθετων με την Αικατερίνα αλλ΄εξίσου λαμπρών και στέρεων.
Η Αικατερίνα κοίταζε μέσα στην Ψυχή. Η Υπατία κοίταζε πάνω στον Ουρανό τους πλόες των ουρανίων σωμάτων. Άγιες και οι δύο. Μη ανεκτές στον βέβηλο, αμαθή, στενόκαρδο κόσμο.
ΚΑΙ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ, άκρα του τάφου σιωπή για την τιμώμενη σήμερα Αγία Αικατερίνη...σιγή ιχθύος εκ μέρους των "σκεπτομένων" της "προοδευτικής πνευματικότητας"...
...........αφού γι' αυτούς, αυτούς τους καφενειακά εμπαθείς με τη "σκέψη" των στερεοτύπων, μόνο η Υπατία υπήρξε, ως βολικό σύμβολο της "γυναικείας στοχαστικότητας ενάντια στη θρησκόληπτη αμάθεια"...
..............και η Αικατερίνη, αρχοντοπούλα της Αλεξάνδρειας, εκπάγλου καλλονής γυναίκα του συγκροτημένου διεισδυτικού στοχασμού;αυτή ήταν φάντασμα και θρύλος;..
..............μια γυναίκα της συνειδητής αγνότητας και της εναντίωσης στην παρακμιακή κατρακύλα του εκφυλισμένου αρχαιοελληνισμού..μια γυναίκα κάτοχος εις βάθος της κλασικής και της ρωμαϊκής σκέψης και γραμματείας, που η ιστορία διασώζει τη φήμη της ως άρτιας φιλοσοφικής σκέψης που κατακεραύνωνε τους σοφούς και τους προφεσόρους του παγανισμού και της ειδωλολατρίας..
............η μεσαιωνική σκέψη την αναγνωρίζε ως το αντίπαλον δέος της Υπατίας που ένας επικαιρικός τηλεκατευθυνόμενος θρησκευτικός φανατισμός τη λιντζάρισε περίπου 1,5 αιώνα μετά την κρατική βασανιστική δολοφονία της Αικατερίνης...
............μιλιά οι "προοδευτικοί" για τούτη τη λειτουργική επίδειξη κρατικής βαρβαρικής θηριωδίας, μιλιά για την σχεδιασμένη εκτέλεση μιας θαρραλέας γυναίκας με εντυπωσιακή μόρφωση και θαυμαζόμενη φιλοσοφική και φιλολογική κατάρτιση, μιλιά για μια Δασκάλα του Πνεύματος που αρνήθηκε την κοσμική ματαιοδοξία και εμπορικότητα, και αφιέρωσε το διανοητικό της ύψος στο Χριστό και όχι σε κάποιο κερδοσκοπικό σχολείο είτε σε κάποια άρχουσα ελίτ..
............μιλιά, όχι γιατί τους "χαλάει" το υπερεκτιμημένο μονοπώλιο της Υπατίας, αλλά γιατί ενσαρκώνει, με αφοπλιστική απτότητα, τον "άλλο δρόμο" προς την Ποιότητα, προς τη Χειραφέτηση...
............διότι Χειραφέτηση είναι η ριζική οντολογική αποδέσμευση από τους κοσμικούς "ρόλους", ο πρακτικός προσδιορισμός μιας Οδού που απελευθερώνει εις απόλυτο βάθος τον άνθρωπο, και όχι στενά από τη μεταβλητότητα των κοινωνικών καθορισμών..
............η αγνότητα και η αφιέρωση, δεν βολεύουν τους αβαθείς του τυπικού σαρκικού φρονήματος, αφού αυτοί έχουν πεθάνει μακαρίως στην αλαλάζουσα προσωρινότητα της πιο εύκολης ηδονής..η δική τους "χειραφέτηση" είναι "να ξεφορτωθούμε τον Θεό, για να απολαύσουμε χωρίς ενοχές την Ηδονή της 'Υλης, το Ωραίο Μάταιο της γήινης παντογνωσίας"...δηλαδή να είμαστε αυτάρεσκοι νήπιοι που δεν θα δίνουμε λογαριασμό πουθενά..
..........η Αγία Αικατερίνη φώτισε την προοπτική του απολυτρωτικού στοχασμού τσακίζοντας τη ματαιότητα των εγκοσμίων..διεκδίκησε τη Γυναίκα της Πληρότητας και όχι της αυθάδους μονομέρειας...θα μπορούσε πολλά, έτσι πανέμορφη, πλούσια, κλασάτη και μορφωμένη που ήταν..μα ξεπέρασε και τον αριστοκρατικό ναρκισσισμό της και ανυψώθηκε θεληματικά σε Σκεύος Μετουσίωσης των ανθρωπίνων....
...........τη φοβούνται και τη μισούν γιατί αυτοί θέλουν αλαζόνες προφεσόρους να χειραγωγούν ομογενοποιημένες μιμητικές αγέλες...
Νίκος Σταθόπουλος
Η Αλεξανδρινή
Αγία Αικατερίνα της Αλεξάνδρειας. Που πριν εκχριστιανισθεί ονομαζόταν Δωροθέα. Νέα, ωραία, αριστοκράτισσα, τεράστιας μόρφωσης. Πλήρωσε τις ιδέες της με την ζωή της. Την εποχή εκείνη (2ος – 3ος μ.χ. αιώνας) των ιερών τεράτων, των μεγαλομαρτύρων του Χριστιανισμού, των νέων ανθρώπων που θυσίαζαν την ζωή τους για τα ιδανικά τους. Την Πίστη τους.
Η Αλεξάνδρεια γέννησε τους περισσότερους απ’ αυτούς. Γιατί είχε γίνει το κοσμοπολίτικο χωνευτήρι των ποικίλλων ιδεών, των... πολλών πνευματικών ρευμάτων, των θρησκειών, της Φιλοσοφίας, της Επιστήμης. Αλεξάνδρεια η γενέτειρα του άσβεστου έως τις ημέρες μας Γνωστικισμού – του αποστάγματος της γνώσης.
Η νεολαία της Αλεξάνδρειας μαθήτεψε σε ανώτερες ιδέες, σε σπουδαίους δασκάλους, σε ελεύθερους ορίζοντες. Το ίδιο και η Αικατερίνα. Διάλεξε να είναι Χριστιανή, μετά λόγου γνώσεως. Αλλά στέρεη Χριστιανή, έως θανάτου. Όχι από φανατισμό αλλά από γνώση και επιλογή. Υποκλινόμαστε γιαυτό στη μνήμη της!
Αργότερα θα πλήρωνε με την ζωή της τις ιδέες της, στην ίδια πόλη, με την ίδια μισαλλοδοξία, μία άλλη νέα, ωραία, αριστοκράτισσα, η φιλόσοφος Υπατία. Επιλογών αντίθετων με την Αικατερίνα αλλ΄εξίσου λαμπρών και στέρεων.
Η Αικατερίνα κοίταζε μέσα στην Ψυχή. Η Υπατία κοίταζε πάνω στον Ουρανό τους πλόες των ουρανίων σωμάτων. Άγιες και οι δύο. Μη ανεκτές στον βέβηλο, αμαθή, στενόκαρδο κόσμο.
Η Αλεξάνδρεια δεν έδωσε στον κόσμο μόνο αγίους και φιλοσόφους. Κράτησε
αναμμένη την ακοίμητη φλόγα της γνώσης στην περίφημη Βιβλιοθήκη της.
Στον Φάρο της. Εξέθρεψε ανώτερα πλάσματα. Στα βουνά της Νιτρίας, πιο κει
στην έρημο, άνθισαν τα πιο ωραία άνθη του χριστιανισμού. Οι ασκητές, οι
αββάδες, οι σοφοί και χαρισματικοί γίγαντες του πνεύματος. Η μονή του
Σινά (της Αγίας Αικατερίνης) από τότε λάμπει και δονείται αδιάπτωτα. Και
μας φωτίζει. Από την εποχή των σκαπανέων της ερήμου. Με τον μαρτυρικό
θάνατο της Αικατερίνας, σώμα της είναι το βασανισμένο σώμα της Αγίας.
Εδώ και 2000 περίπου χρόνια. Μεγάλη η Χάρη της!
" ..............μια γυναίκα της συνειδητής αγνότητας και της εναντίωσης στην παρακμιακή κατρακύλα του εκφυλισμένου αρχαιοελληνισμού.. ". Τί να πεί κανείς και για την παρακμιακή κατρακύλα του εκφυλισμένου χριστιανισμού... Την βλεπουμε σήμερα ολόγυρα μας...
ΑπάντησηΔιαγραφή