«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Παρίσι: 18 τμήματα φύλλων χρυσού προερχόμενα από ανασκαφή προϊστορικού νεκροταφείου στο Παλαιόκαστρο Αρκαδίας, μεταφέρθηκαν προς εξέτασιν στις υπόγειες εγκαταστάσεις του επιταχυντή AGLAE στο Μουσείο του Λούβρου.

Σχόλιο Διόδοτου: Ούπςςς! .. Τί παίζει εδώ; .. Έχουν φαγωθεί με τα ρούχα τους οι Κρόνιοι να ξετρυπώσουν τα αιθερικά όπλα των Ελλήνων. Αμ δεν..! ..Όσο κι αν έφτασαν να γνωρίζουν ότι το συγκεκριμένο κράμα χρυσού ουκ εστίν εκ του πλανήτου τούτου..



Η Αρκαδία στο Μουσείο του Λούβρου

 

Αρχαιότητες της Αρκαδίας ταξίδεψαν πρόσφατα στο Μουσείο του Λούβρου και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις του επιταχυντή  Accélérateur Grand Louvre d'analyse élémentaire (AGLAE) στο Center for Research and Restoration of Museums of France για ερευνητικούς σκοπούς.

Στο πλαίσιο συνεργασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρκαδίας  με το εργαστήριο φασματομετρίας φθορισμού ακτίνων Χ (X-ray Fluorescence, XRF) του Ινστιτούτου Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής (ΙΠΣΦ) του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος, μεταφέρθηκαν από το Αρχαιολογικό Μουσείο Τρίπολης στις εγκαταστάσεις του Λούβρου  για μελέτη 18 τμήματα φύλλων χρυσού προερχόμενα από ανασκαφή προϊστορικού νεκροταφείου στο Παλαιόκαστρο Αρκαδίας.

Στόχος της αναλυτικής μελέτης είναι να συμβάλει στην διερεύνηση και καλύτερη κατανόηση των πηγών προέλευσης του Μυκηναϊκού χρυσού μέσω της συστηματικής χαρτογράφησης της χημικής σύστασης χρυσών αντικειμένων από διαφορετικά Μυκηναϊκά ταφικά σύνολα και της δημιουργίας μιας αξιόπιστης βάσης δεδομένων.

Ο Λούβρος του Παρισιού είναι το μόνο μουσείο στον κόσμο που διαθέτει στο υπόγειό του τον δικό του μικρό επιταχυντή, για χρήση αφιερωμένη αποκλειστικά και μόνο στην έρευνα κινητών μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς. Διάφορα έργα τέχνης μεταφέρονται εκεί για ανάλυση, μεταξύ άλλων για να αποκαλυφθεί αν είναι γνήσια, από ποια υλικά κατασκευάσθηκαν και πόσο παλιά είναι.

Επικεφαλής της ελληνικής ερευνητικής ομάδας είναι ο Δρ. Ανδρέας Γερμανός Καρύδας, Διευθυντής Ερευνών στο ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος. Τη συντήρηση, συσκευασία και μεταφορά των αρχαίων συντόνισε η συντηρήτρια της ΕΦΑ Αρκαδίας Νικολέττα Κανέλλα Κλαδούρη, η οποία είναι και μέλος της ερευνητικής ομάδας του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος.

Τα έξοδα της αποστολής και των αναλύσεων καλύφθηκαν από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα IPERION CH (http://www.iperionch.eu/about/).

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αρκαδίας εκφράζει τις ευχαριστίες της προς το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος και τον δρα. Α.Γ. Καρύδα για τη δημιουργική συνεργασία καθώς και τη Διεύθυνση Μουσείων του ΥΠ.ΠΟ.Α. για  τη συνδρομή της στη διοικητική διαδικασία που αφορά στην προσωρινή άδεια εξαγωγής αρχαίων για ερευνητικούς σκοπούς.  Τα αρχαία εκτίθενται και πάλι στο Αρχαιολογικό Μουσείο Τρίπολης.

Ινστιτούτο​​ Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής (ΙΠΣΦ) του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος

Center for Research and Restoration of Museums of France

culture.gr

5 σχόλια:

  1. Επι τη ευκαιρια ποτε μα ποτε δεν εγινε καποια ευρεια συζητηση απ οτι ξερω η εστω υπαινιγμος στην χωρα μας για το ακρως απεχθες και αποικιοκρατικο καθεστως των ξενων αρχαιολογικων αποστολων που παρεισφρυσαν στην Ψωροκωσταινα αμεσως μετα την Ελληνικη Επανασταση.Υπο καθεστως πληρους αδιαφανειας συμφωνα με τα λιγα που εχω ψαξει.Ποιος ελεγχει τι γινεται εκει που σκαβουν??? Δηλωνουν ολα οσα βρισκουν η μονο οσα θελουν??? Γιατι αλλες Ευρωπαικες χωρες με αξιολογο αρχαιο υποβαθρο δεν εχουν ξενες αρχαιολογικες αποστολες και εχει μονο η Αιγυπτος την οποια επισης εχουν ρημαξει???Εχουμε εμεις το δικαιωμα να ψαχουλεψουμε την Αγγλια η την Γερμανια η την Αμερικη για παραδειγμα???? Ποιοι ραγιαδες εχουν δεχθει τον τοσο προσβλητικο για την αξιοπρεπεια των Ελληνων 'θεσμο' των ξενων αρχαιολογικων αποστολων???? Οταν εχουμε αναριθμητους κρατικους αρχαιολογους που τους χρυσοπληρωνουμε??? Τι παιχνιδια παιζονται????Που πηγαν οι σκελετοι που βρηκαν στην Αμφιπολη πολυ προσφατως??? Που ειναι η ξυλινη επιγραφη με τα Ελληνικα γραμματα που βρηκε στο Δισπηλιο ο καθηγητης Χουρμουζιαδης???? Χαθηκε λενε καπου στην Γερμανια!!!ΚΑΙ, ΚΑΙ,ΚΑΙ....... Ειναι προτιμοτερο χιλιες φορες να μεινουν θαμμενα εκει που ειναι τα αρχαια απο το να τα 'ψυριζουν'οι ξενοι.ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!! GO HOME ακαριαια και σε πρωτη φαση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα δεν είναι απαράδεκτο ή παράξενο, αν σκεφτείς ότι επί 200 χρόνια κυβερνούν προδότες.

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα σας, οικοδεσπότα καί λοιποί συνδαιτημόνες!

    Ο αγαπητός οικοδεσπότης έχει το έμφυτο ταλέντο να χτυπάει ...φλέβες χρυσού σε θέματα! :-)

    Όντως μεγάλη πληγή η "επίσημη" αρχαιοκαπηλεία των ξένων εις βάρος της Ελλάδας, αλλά μην έχετε αυταπάτες: αυτή προϋπήρχε του ψευτο-Ρωμαίϊκου. Είναι παλιότερη των δύο αιώνων, δηλαδή. Ανοίξτε καμιά εγκυκλοπαίδεια, να δήτε ποιοί ήσαν καί τί έκαναν (εις βάρος μας) οι Ντιλεττάντι, ή ο αββάς Φουρμόν.
    Καί νά 'ταν μονάχα οι ανασκαφές... στον βυθό των θαλασσών μας να δήτε τί χαμός γίνεται, από τσούρνεμα δικών μας αρχαιοτήτων!

    Τώρα, ειδικά γιά τον χρυσό, κι ενώ κάλλιστα θα μπορούσαν να τον εξετάσουν καί σε άλλο εργαστήριο, περισσότερο της εμπιστοσύνης: προφανώς κάποιοι "δικοί μας" είναι κολλητοί με το Φράγκικο ιερατείο, καί προφανώς αυτό ψάχνει διάφορα, κι όχι απαραιτήτως αρχαιολογικής φύσεως. Πχ, να εντοπίσει τυχόν αλχημική παρασκευή του συγκεκριμένου χρυσού.

    Εν πάσει περιπτώσει, τους ανθρώπους ειδικά του Φράγκικου ιερατείου καί τις αρχαιολογικής ( ; ) φύσεως έρευνές τους στην Ελλάδα τους/τις έχω στο στόχαστρο από ετών. (Μη νομίζουν ότι τα καμώματά τους ξεφεύγουν της προσοχής!) Οπότε, αν κρίνω πως πέρασαν κάποια όρια, μπορεί να χρειαστεί να μάθουν καί ...Συντακτικό - με την έννοια, την οποία δίδετε στην λέξη εσείς, ώ οικοδεσπότα! Lol!!!

    (Όπως καταλαβαίνετε, αυτό ειδικά το θέμα δεν είναι γιά δημόσιο διάλογο. Αλλά, στα υπ' όψιν - να γνωρίζετε πως δεν κοιμόμαστε όλοι όρθιοι σ' αυτή τη χώρα, παναπεί.)

    Υγ: Αρχίστε να κάνετε καλές ερωτήσεις! Από τί τάφο προέρχονται τα χρυσά κτερίσματα; Κι εννοώ, ότι οι τάφοι **αρχιερέων** είναι -κατά τη γνωμάρα μου- σημαντικώτεροι από τους τάφους ηγεμόνων. (Έ, όχι καί "- Γιατί;"!)
    Δυστυχώς, στη σωζόμενη αρχαία Γραμματεία μας, αν στους καταλόγους ηγεμόνων από Τρωϊκό μέχρι 8ο αιώνα πΧ υπάρχει σκοτάδι, στους καταλόγους αρχιερέων υπάρχει δέκα φορές σκοτάδι.

    Αρχίζετε τώρα να πιάνετε την όλη εικόνα;

    Ά, ρέ, έρμη Ελλάδα, σε ποιανών τα χέρια έπεσες!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μας Εργοδότα,

      Ευχαριστούμε για τις επισημάνσεις αυτές, καθώς και για το πεδίο ερευνης που θέσατε για τον καθένα που ενδιαφέρεται όσον αφορά τους πραγματικούς διαχειριστές στα πλείστα εκ των θεμάτων και των πόρων του πλανήτου.

      Καλημέρα!

      Διαγραφή
    2. "πραγματικούς διαχειριστές", δηλαδή τα Ιερατεία.

      Διαγραφή