Μια Ιστορία περίπου 3.000 χρόνων.
Εμβληματικοί σταθμοί καθ’ όλο το φάσμα από τον 15ο αι. π.Χ. έως και τον 14ο αι. μ.Χ. αναδεικνύουν το συνεχές της τεχνικής παραγωγής πανοπλιών στην αρχαιότητα με τις πανοπλίες του Αχιλλέα, του Αγαμέμνονα και του Οδυσσέα, την σπαρτιατική και αθηναϊκή πανοπλία, τον λινοθώρακα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και την Πανοπλία Κατάφρακτου της μέσης βυζαντινής περιόδου να σηματοδοτούν κάποια από τα σπουδαιότερα τεκμήρια της εν λόγω ιστορικής συνέχειας.
Όλες οι πανοπλίες αποτελούν πλήρη καλλιτεχνική σύνθεση σε φυσικό μέγεθος και με αναγνωρισμένη επιστημονική εγκυρότητα. Η κατασκευή των πανοπλιών σε πραγματικές διαστάσεις συνιστά ένα άρτιο αποτέλεσμα καλλιτεχνικής δημιουργικότητας η οποία βασίζεται σε γνώση που ο δημιουργός, ως ερευνητής, έχει αποκομίσει μελετώντας και συνδυάζοντας αρχαιολογικά ευρήματα ανά τον κόσμο καθώς και ιστορικές και λογοτεχνικές πηγές.
Δημιουργώντας από μηδενική βάση τα απαιτούμενα εργαλεία (αμόνια, ειδικές φόρμες σφυριά) και πειραματιζόμενος παθιασμένα με πυρακτωμένα ελάσματα κατορθώνει να “ξεκλειδώσει” τα ξεχασμένα μυστικά της «εν θερμώ» σφυρηλάτησης. Με τον τρόπο αυτό προκύπτουν αριστουργηματικές συνθέσεις πολύ υψηλού επιπέδου δυσκολίας&πολυπλοκότητας ικανές να σταθούν δίπλα στα έργα των σπουδαίων μεταλλοτεχνών του Ελληνικού παρελθόντος. Σήμερα είναι σε θέση να δημιουργεί σχεδόν οποιαδήποτε τυπολογία θώρακος από την Μυκηναϊκή, Αρχαϊκή, Κλασσική μέχρι την Ύστερη Βυζαντινή περίοδο και όχι μόνο.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι η δημιουργία λειτουργικών Πανοπλιών υψηλού Μουσειακού επιπέδου σε φυσικό μεγέθος είτε πρόκειται για θώρακες (“to-ra-ka” ) των Μυκηναίων Πολεμάρχων (“la-wa-ge-tas”) είτε για τους «αγαθούς και Τεθωρακισμένους» Οπλίτες της Ελληνικής Αρχαιότητας είτε για «Χρυσοκλιβανισμένους» Στρατιωτικούς Αγίους της μαχόμενης Ρωμιοσύνης. Κάθε σύνολο Πανοπλίας αποτελεί μία εν δυνάμει «Χρονομηχανή» ικανή να ανοίξει τις πύλες του παρελθόντος και να προσφέρει στον σύγχρονο άνθρωπο ένα ταξίδι στις χιλιετίες, από τα Ανάκτορα των Ατρειδών στα Παλάτια της Βασιλεύουσας τριάντα αιώνες μετά. Οι πανοπλίες άμεσα συνδεδεμένες με την Πολιτική και Στρατιωτική Αριστοκρατία έχουν αποτυπωθεί στην Ελληνική τέχνη όσο τίποτα άλλο καθώς αντιπροσωπεύουν το κάθε φορά εξιδανικευμένο αποκρυσταλλωμένο Ανθρωπολογικό τύπο του Ιστορικού Παραδείγματος. Σήμερα η τέχνη της Ελληνικής Αρματοποιϊας έχει εξελιχθεί σε αυτόνομη Σχολή με πρακτική και θεωρητική υποστήριξη ικανή να παράγει εξαίσια δείγματα μοναδικής Ελληνικής Σφυρήλατης Αυθεντικότητας.
Πολύ σύντομα, η καινοτομία και η σοβαρότητα της προσεγγίσεως του ξεπερνά τα στενά Ελλαδικά σύνορα και κατακτά την διεθνή Ακαδημαϊκή κοινότητα. Η εμβάθυνση του στην θρησκευτική εικονογραφία των Στρατιωτικών Αγίων της Ανατολικής Ορθόδοξης Παράδοσης κατέληξε στην παρουσίαση τριών ανακατασκευασμένων Βυζαντινών πανοπλιών του 11ου αιώνα στο μουσείο του ερευνητικού κέντρου Dumbarton Oaks Museum and research library (Τrustees of Harvard) στα πλαίσια του διεθνούς συμποσίου «Μilitary Men in Byzantium, Emperors, Saints, and Soldiers at Arms» που έλαβε χώρα στην Ουάσινγκτον (ΗΠΑ, Μάιος 2010), εγκαινιάζοντας την πρώτη έκθεση του είδους στην σύγχρονη εποχή.
πηγές:
https://www.hellenicarmors.gr/
Ευχαριστώ τον φίλο Lyss για την σχετική ενημέρωση
Κ-Τ
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΧΧΧ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΘΗΚΕ Η ΨΥΧΟΥΛΑ ΜΟΥ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΩΡΟ ΚΩΣΤΑΡΑ ΜΟΥ.
ΕΠΑΝΕΝΣΑΡΚΩΜΕΝΗ ΑΡΧΑΙΑ ΨΥΧΗ Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ, ΑΝΤΑΞΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΟΤΕΧΝΙΤΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ, ΠΟΛΛΑ ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΦΗΜΗΣ.
ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ, ΕΦΥΓΑΝ ΚΑΙ ΞΑΝΑΡΘΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΠΩΣ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙ ΠΟΤΕ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΞΕΝΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΩΣΤΑΡΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
Η αλήθεια είναι..πως στην 1μισι ώρα που την έφτιαχνα.. εσένα σκεφτόμουν συνέχεια Ηλία μου, το πόσο θα ενθουσιαζόσουν.
ΔιαγραφήΣάς έχω ξαναπεί: Ο Πλανήτης Μάς ανήκει, Ήταν και θα Είναι Ημών των Ελλήνων. Το ξέρουν και τα ερπετά γι αυτό θέλουν να μάς εξαφανίσουν. Έχουν να φάνε όμως ήττα.. που δεν θα ζήσουν για να τη θυμούνται. Τέλειωσαν και οι εποχές του εγκλεισμού τους στα Τάρταρα. Στο επόμενο επεισόδιο..θα αφανιστούν εντελώς από τον εγγύς διαστημικό χώρο, με θερμίτη!...έτσι όπως δολοφόνησαν εξαφανίζοντάς τα, τουλάχιστον άλλα 50 αγνοούμενα παιδάκια στα Τέμπη.
"ΑΡΧΑΙΑ ΨΥΧΗ Ο ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ"...
ΔιαγραφήΕΙΔΙΚΆ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΩΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟΝ ΉΦΑΙΣΤΟ.
ΑΥΤΗ ΚΩΣΤΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΙΔΗΣΗ, ΕΝΑΣ ΤΟΝΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΥΡΙΛΑ.
ΔιαγραφήΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΥΣΑ ΧΕΡΙΑ.
ΠΟΣΕΣ ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΓΜΕΝΕΣ ΣΤΟ DNA ΤΟΥ Ο ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ;
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΟΣ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕ ΕΝΑ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΠΑΝΙΑ ΕΡΓΑ ΑΠΕΙΡΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ, ΤΟ DNA TOY ΚΑΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ, ΜΙΛΑΝΕ, ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΩ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
ΙΣΩΣ ΑΝ ΕΒΛΕΠΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΟΥ ΝΑ ΤΟΥ ΕΔΙΝΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΑΣΠΙΔΕΣ.
ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΟΙ ΘΕΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ, ΟΙ ΘΕΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΜΕΛΛΟΥΜΕΝΑ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΑΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΩΣΤΗ ΜΟΥ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΗΛΙΑ ΜΟΥ!!!
ΔιαγραφήΓΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΕ ΠΑΡΩ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ.
https://www.youtube.com/watch?v=czASdWch1-Y
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ (ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΑΓΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ, ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗ, ΤΟ ΗΡΩΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ)..
ΔιαγραφήΔΡΑΠΕΤΕΥΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΣΧΗΜΟ ΚΟΣΜΟ:
https://diodotos-k-t.blogspot.com/2023/03/blog-post_18.html?showComment=1679288662672#c9119623593243516201