Το Enfield 8000 ήταν ένα ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στη Σύρο τη δεκαετία του 1970, αποτελώντας μια πρωτοποριακή προσπάθεια για την εποχή του.
Το όχημα αναπτύχθηκε από την Enfield Automotive, θυγατρική της Enfield-Neorion, μιας εταιρείας του Γιάννη Γουλανδρή, εφοπλιστή και βιομηχάνου.
Παρόλο που η σχεδίαση έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, η παραγωγή μεταφέρθηκε στη Σύρο το 1973, σε εργοστάσιο της Neorion.
Ήταν εντελώς ηλεκτρικό, με αυτονομία περίπου 65-80 χλμ. και τελική ταχύτητα 77 χλμ./ώρα.
Χρησιμοποιούσε μπαταρίες μολύβδου, κάτι πολύ προηγμένο για την εποχή του.
Το Enfield 8000 σταμάτησε να παράγεται το 1976. Παρότι υπήρχε ενδιαφέρον, η τότε ενεργειακή κρίση και οι πολιτικές επιλογές δεν υποστήριξαν την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.
Παρήχθησαν περίπου 120-150 αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από τη Βρετανική Κυβέρνηση για δοκιμές.
Το εργοστάσιο στη Σύρο σταμάτησε την παραγωγή, καθώς η ελληνική πολιτεία δεν υποστήριξε το project με κίνητρα ή φοροαπαλλαγές.
Μερικά Enfield 8000 σώζονται ακόμα και βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές ή μουσεία.
Ένα από αυτά έχει μετατραπεί σε αγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τον Σπύρο Πανόπουλο με εξωπραγματικές επιδόσεις.
Το Enfield 8000 ήταν ένα όραμα πολύ μπροστά από την εποχή του. Αν η παραγωγή είχε συνεχιστεί, η Ελλάδα θα μπορούσε να είχε ηγετικό ρόλο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεκαετίες πριν από σήμερα.
Δεν υπήρχε καμία περίπτωση να άφηναν οτιδήποτε να εχει ελληνική σφραγίδα ούτε καν συνταγή μαγειρικής...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλευθερία
Αγωνιζομενη