«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

ΑΓΩΝΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΟΒΟΤΟΜΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΙ - Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Σχολιασμός του Διονύση Κλαδά ('Μποτίλια στο Πέλαγος') για τις κινητοποιήσεις  αγροτών κ.ά. ανα την Ελλάδα, και όχι μόνο.. 

 

Την σημαντικότερη διαπίστωση σχετικά έκφρασε ένας αγρότης σε πρόσφατο αποκλεισμό κεντρικής αρτηρίας (μπλόκο): "Κατάφεραν να μάς ενώσουν".

Αυτή η διαπίστωση έχει εξέχουσα σημασία και αξίζει μια αναφορά, πέρα από τις προφανείς αιτίες, που επέφεραν αυτήν την ενότητα και στις βαθύτερες αιτιάσεις της, καθότι αυτή η ενότητα, ως έχουσα διπλή αφετηρία, συνιστά και εντονότατο ΔΙΠΛΟ κίνδυνο για τα θεμέλια τού κατεστημένου.

Ο προφανής λόγος που ενώνει πλέον τόσο τα λαϊκά, όσο και τα μεσοαστικά στρώματα, με εξαίρεση την άκρως διεφθαρμένη αλήτ και τον προσαρτημένο σε αυτήν αντικοινωνικό συρφετό, είναι η ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ που δέχεται η ΒΑΣΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ τής μεγάλης πλειοψηφίας, ως ακραία κορύφωση τής μνημονιακής λαίλαπας. Η διαδικασία εξαγοράς τής κοινωνικής συναίνεσης, που επιτεύχθηκε από το σύστημα στις δεκαετίες 80 και 90 με οικονομικές παροχές, αφειδώς προωθούμενη δανειοδότηση, εκτεταμένη παροχή θέσεων απασχόλησης στον υπερδιογκωμένο δημόσιο τομέα σε πελατειακή βάση, στρεβλή υπερανάπτυξη τού τουρισμού, που προσέδωσε μονοδιάστατη οικονομία και φετιχισμό τού μπετόν σε πλείστες περιοχές και την πιπίλα τής μιντιοκρατίας και τού αμοραλισμού, αντικατέστησε στην συνέχεια η πολιτική τού καρότου και τού μαστίγιου, που κατέληξε πλέον στην επιβολή τού ρόπαλου με καρφιά. Αυτή η πορεία είναι αποτέλεσμα συστημικής στρατηγικής επιλογής. Η αναφορά στην επιλογή αυτής τής στρατηγικής, που έχει βαθύτερες αιτιάσεις, ως "οικοδόμηση τής αποδόμησης" είναι σύνθετο ζήτημα και δεν μπορεί να προσεγγιστεί εδώ επί τού παρόντος. Βασικό είναι, ότι η απόληξή της σείει τα θεμέλια τού συστήματος και κορυφώντας τήν κοινωνική δυσαρέσκεια, οδηγεί σε τριγμούς με έντονες εξεγερσιακές διαδικασίες.

Όμως ανέκαθεν το σύστημα έχει αναπτύξει τρόπους και πρακτικές, όχι μόνον να μπορεί να εκτονώνει εξεγερσεις που εκδηλώνονται, αλλά συχνά είναι σε θέση να καναλιζάρει τέτοιες πορείες και να τις διοχετεύει σε κατευθύνσεις που αυτό επιλέγει, ώστε να τις εκμεταλλεύεται με στόχο την ενίσχυση τής μεσοπρόθεσμης κατισχύσεώς του. Πλην όμως, στην τρέχουσα φάση δεν μπορεί να ισχύσει αυτή η πρακτική, λόγω τής δεύτερης αιτίας, στην οποία έχει οδηγήσει η συστημική ιδιοδυναμική στην διαμόρφωση αυτής τής ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.  

Η δεύτερη αιτία , που οδήγησε στην διαμόρφωση αυτής τής ενότητας, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ και είναι αποτέλεσμα ενδογενών διαδικασιών τού συστήματος, που μακροπρόθεσμα το ναρκοθέτησαν από δική του αναπόφευκτη επιλογή και το οδηγούν σε μοιραία αδιέξοδα, που διαφαίνεται ότι δεν θα καταφέρει να ξεπεράσει. Οι ινστρούχτορες τού συστήματος, που διαμόρφωσαν μετά την μεταπολίτευση τις συστημικές επιλογές, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν τις μακροπρόθεσμες συνέπειες που επέφεραν αυτές και κυρίως το βάθος αυτών των συνεπειών στην διαμόρφωση τής κοινωνικής συνείδησης.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΛΕΞΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΪΔΕΟΛΟΓΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ, ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΡΙΣΜΟΥ. Το σύστημα θεώρησε, ότι επιβάλοντας έντεχνα την χρεωκοπία ΟΛΩΝ των πολιτικών ιδεολογιών και οραμάτων, θα οδηγούσε την κοινωνία σε συνειδησιακή αγκύλωση, αμηχανία φρονήματος, στέρηση τής ελπίδας για διέξοδο και πολιτική απραξία. Πλην όμως, η ιδεοληψίες, τις οποίες το σύστημα είχε ως υποτιθέμενες ιδεολογίες συγκροτήσει και προωθήσει, είχαν επιφέρει μια παραταξιακή πόλωση στο κοινωνικό σώμα, καθιστώντας εύκολη την χειραγώγησή του, βάσει τού "διαίρει και βασίλευε". Έτσι, η εν δυνάμει έρπουσα πολωτική τάση μεταξύ εξουσιαζόντων και εξουσιαζομένων είχε αλλοτριωθεί, μετατρεπόμενη σε πόλωση μεταξύ ετεροφρονούντων κοινωνικών στρατοπέδων.

Αυτή η πόλωση αποτέλεσε την βάση τής πολιτικής ηγεμονίας τού συστήματος, που τού παρείχε τις προϋποθέσεις να άγεται και να φέρεται η κοινωνία, αναλωνόμενη σε αδιέξοδες, ανούσιες, ανόητες και καταστροφικές συγκρούσεις, που στο παρελθόν προσέλαβαν χαρακτήρα εμφυλιοπολεμικών διενέξεων, επιφέροντας μεγάλα χάσματα σε βάρος τής κοινωνικής συνοχής.

Το "τέλος των ιδεολογιών" με την πλήρη απογοήτευση τής λαϊκής βάσης από το ισχύον πολιτικό κατεστημένο κάθε είδους, χρώματος και κοπής, με εξαίρεση τα κομματόσκυλα, τούς κολαούζους και όσους παραμένουν αμετανόητοι και σχηματικά προσκολλημένοι σε παρωχημένα απόβλητα τού παρελθόντος, οδήγησε ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ των κοινωνικών εξεγέρσεων που εκδηλώνονται στην τρέχουσα φάση και που είναι αναμενόμενο να ενταθούν μέχρι πιθανών ανεξέλεγκτων καταστάσεων.
΄Έτσι, η ιδιοδυναμική τού συστήματος, το οδήγησε μοιραία στην εκδήλωση τής πάγιας αρχής, ότι οτιδήποτε υφίσταται, υπόκειται σε αρχή, μέση και τέλος.

Βεβαίως, δεν είναι δυνατόν να διακρίνουμε στην οποιαδήποτε εξεγερσιακή διαδικασία αφ' εαυτής, διαστάσεις επιβολής κατάρρευσης στο σύστημα. Για να επέλθει κάτι ανάλογο, υφίστανται συγκεκριμένες υποκειμενικές προϋποθέσεις, που σχετίζονται με ύπαρξη συγκεκριμένου προγράμματος, οργανωτικές δομές, συγκρότηση συνεκτικής πνευματικής και επιτελικής πρωτοπορίας κλπ.
Πλην όμως, η κατάσταση που έχει επέλθει, είναι άκρως κρίσιμη για το σύστημα, διότι το βάθος των ζυμώσεων που έχουν γίνει, δεν περιορίζεται στην σφαίρα τής κοινωνικής συνείδησης, αλλά επεκτείνεται σε βάθος ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ, που έχει επιβληθεί εδώ και χιλιετίες.

Η βασικότερη συνέπεια τής πολιτικής πόλωσης, που έχει εδώ και αιώνες επιβληθεί, έγκειται, όπως έχως ναπτύξει σε προηγούμενες αναφορές, στην λοβοτομή τού ανθρώπινου εγκεφάλου, και κατά συνέπεια ΕΧΕΙ ΒΑΘΥΤΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.

Στο αριστερό ημισφαίριο (λοβό) τού εγκεφάλου εδράζεται η εστίαση στο συγκεκριμένο και ως εκ τούτου η πρόσληψη και η αντίληψη τού ατομικού. Ενώ στον δεξιό λοβό προωθείται αισθητηριακά η συνολική εικόνα, που περιβάλλει κάθε τι συγκεκριμένο, όπως ανέπτυξε σε λειτουργικό βάθος ο εξαίρετος νευροψυχολόγος Ian Mc Gilchrist. 

Η δεξιά ιδεολογία απολυτοποιεί την ατομική πρωτοβουλία, ενώ η ιδεολογία τής αριστεράς απολυτοποιεί την συλλογικότητα, αποπέμποντας τον "φιλελευθερισμό" ως δήθεν μικροαστικό κόμπλεξ. Έτσι, η επιβολή τής παραταξιακής νοοτροπίας προάγει την εγκεφαλική λοβοτομή.

Και δεν είναι τελικά πρώτος ο Mc Gilchrist, αυτός ο οποίος ενέτριψε διεξοδικά στην λειτουργία των εγκεφαλικών δομών. Ήδη ο ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ στο έργο του "ΠΕΡΙ ΦΥΣΙΟΣ" (ή «Περί Φύσεως»), στο οποίον πραγματεύεται με ριζοσπαστικότατο τρόπο το ζήτημα τής ΛΟΓΙΚΗΣ, υπεισέρχεται με την συμβολική γλώσσα τής Προσωκρατικής φιλοσοφικής ποίησης εκτός των άλλων και στην καταστροφική επίδραση που έχει η λοβοτομή, την οποίαν προωθούσαν τουλάχιστον από τότε τα εξουσιαστικά κατεστημένα. 

Η διαδικασία επιβολής τής λοβοτομής και ο αγώνας για την κατάργησή της σφραγίζουν την σύνολη πορεία τής ανθρώπινης ιστορίας, όπου οι ελληνόφωνοι έχουν διεξάγει πρωταγωνιστικό ρόλο για την επιβολή της και οι Έλληνες για την κατάργησή της. Χωρίς την κατανόηση αυτής τής προβληματικής και την συστηματική της ιστορική αναψηλάφηση, δεν είναι δυνατόν να καταστεί κατανοητό το βάθος των συγκρούσεων, που διεξήχθησαν στην Κλασσική Ελλάδα, στην Ρωμανία (Βυζάντιο) και στην Αναγέννηση στην Δύση, αλλά ούτε και στα πλαίσια τής σύγχρονης ιστορίας (σύγκρουση Ρωσίας - ΝΑΤΟ, δεδομένου ότι η Ρωσία είναι πιστό τέκνο τού Ελληνικού Πνεύματος)

Ο διάλογος τού Πλάτωνος "Παρμενίδης" δεν έχει καταστεί κατανοητός από την συντριπτική πλειοψηφία των μελετητών, ενώ η σύγχυση σε κάποιους από αυτούς, φτάνει μέχρι να αμφισβητούν την πατρότητα αυτού τού διαλόγου από τον Πλάτωνα, ένεκα μη κατανόησης. Εννοείται, ότι η αναλυτική παρέμβαση επί τού θέματος είναι ζωτικής σημασίας και υπόσχομαι ότι θα γίνει σύντομα.
 

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, που πραγματώνουν οι αγρότες, οι οδηγοί ταξί και οι αλιείς στις πρόσφατες εξεγέρσεις αποτελεί έμπρακτη γροθιά στο στομάχι τής λοβοτομής, που έχουν επιβάλει από αρχαιοτάτων χρόνων τα κρόνια ιερατεία. Αυτή αποκαθιστά ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ σημαντικά ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, εισάγοντας σε μια νέα αντισυστημική νοοτροπία, η οποία αναμένεται να συμβάλλει αποφασιστικά ως πρακτική στούς αγώνες για κοινωνική, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ, πετώντας στα άχρηστα τα καλαμπαλίκια τής προωθούμενης κοινωνικής δυστοπίας.

 
 

(ο σχολιασμός εδώ)

Διόδοτος 



8 σχόλια:

  1. Το "τέλος των ιδεολογιών"
    Μια διαδικασία που θα εφαρμοστεί όταν όι δύο παρατάξεις τού εγκεφάλου ενωθούν μέσω του Μεσολόβιου.
    "Κατάφεραν να μάς ενώσουν".
    Μέσω των κεντρικών Αρτηριών, που καθόλου τυχαία στον Ανθρώπινο οργανισμό όι κεντρικές αρτηρίες είναι 72, όσοι και όι Γλωσσοφαγιώνες, που αναφέρονται στον εξορκισμό.

    Δυστυχώς, οι μαγικές διεργασίες (από ποιους ακριβώς;;) επιφέρουν σύγχυση και φόβο.

    Έχω την εντύπωση ότι το χάος θα ήταν χρήσιμο για την βάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Μπακογιάννη επιβεβαιώνει ότι ο πατέρας της, πάντρεψε συγγενή του «Φραπέ»!!!

    https://www.pirinoslogios.com/post/%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AC-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B1-%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B1-%CE%BB%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νίκος Ηράκλειο06 Δεκεμβρίου, 2025 20:00

    Καλά και αναλυτικά όλα όσα λέει ο Διονύσης...
    ...αλλά λίγο μου θυμίζουν αυτό "με την καλή έννοια"
    ελπίζω να έχει και χιούμορ!
    δείτε:
    https://www.youtube.com/watch?v=LLagsqvtLaU&t=731s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μποτίλια στο Πέλαγος06 Δεκεμβρίου, 2025 22:49

    Φίλτατε Κώστα,
    θερμά ευχαριστώ για την ανάδειξη τού θέματος, που έθεσα σε σχόλια και που θεωρώ εξόχως σημαντικό, διότι αυτό δεν άπτεται μόνον τής νέας πιοότητητος που προσλαμβάνει η κοινωνική δυναμική στην Ελλάδα, αλλά έχει βαθύτατες προεκτάσεις τόσο αναφορικά με την θεώρηση τού διαχρονικού ιστορικού γίγνεσθαι, όσο και με ζητήματα φιλοσοφίας, που διαχέουν έντονα την Προσωκρατική της περίοδο, όσο και την διαμόρφωσή της κατά την κλασσική αρχαιότητα.
    Αναμφίβολα, η διαπίστωση που διατύπωσα, ότι το συνολικό ιστορικό γίγνεσθαι εδράζεται στην σύγκρουση με αιτία την λοβοτομή, ηχεί ως αυθαίρετη. Επί τού προκειμένου, εντοπίζεται και κατονομάζεται αρχικά μόνον ΕΝΑΣ ΜΙΤΟΣ, ενώ για να ξεδιπλωθεί το κουβάρι, την άκρη τού νήματος τού οποίου αυτός ο μίτος αποτελεί, ώστε να προαχθεί ένα νέο πρωτότυπο όργανο για την αποτίμηση τής σύνολης ιστορικής πορείας, απαιτούνται εκτενείς προσεγγίσεις. Όσοι τυχαίνει να έχουν παρακολουθήσει κάποια παλαιότερα κειμενά μου (όπως πχ. σχετικά με την σύγκρουση Πλατωνισμού και Αριστοτελισμού, ή για τον τρόπο που λειτουργεί η ανθρώπινη αντιληπτική ικανότητα, ή για την μέθοδο βάσει τής οποίας επέτυχαν οι Ρώσοι υπεροπλία έναντι των δυτικών) αλλά και κάποια πρόσφατα σχόλιά μου εδώ για την Ρωμανία (Βυζάντιο) ίσως έχουν προϊδεαστεί ανδιαμέσως, σχετικά με κάποια προβληματική, προς την οποία στρέφω εδώ και μήνες βήμα προς βήμα την συνολική προσοχή μου, με αποτέλεσμα να ερευνώ εντατικά, έχοντας περιορίσει στο ελάχιστο τις δημόσιες τοποθετήσεις μου. Αυτός είναι και ο λόγος, που δεν σχολίασα την άκρως σημαντική ανάρτηση τού ΕργΔημΕργ εδώ προ ημερών, σχετικά με την πτωτική τάση που εκδηλώθηκε στην Ρωμανία μετά το πέρας τής Μακεδονικής Δυναστείας, δεδομένου ότι επιθυμώ να καταθέσω κάποιες κατασταλαγμένες γενικότερου χαρακτήρα εκτιμήσεις σχετικά, αφού ολοκληρώσω κάποιες μελέτες και συλλογισμούς. Εκτιμώ ότι, τα συμπεράσματα τα οποία έχουν ήδη συναχθεί, επαρκούν για να ξεκινήσει να κατατίθεται αυτή προβληματική στο άμεσο μέλλον στα πλαίσια τού δημόσιου διαλόγου, οπότε τα σχόλια που αναρτήθηκαν με αφορμή τις πρόσφατες εξεγερσιακής διαδικασίες, αποτελούν προανάκρουσμα αυτής πρόθεσης.

    Συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ''(σύγκρουση Ρωσίας - ΝΑΤΟ, δεδομένου ότι η Ρωσία είναι πιστό τέκνο τού Ελληνικού Πνεύματος).''

    Αγαπητέ Διονύση Κλαδά ('Μποτίλια στο Πέλαγος'),

    Μήπως πρέπει να το ξαναδείς;
    Εάν Το Ελληνικό Πνεύμα –Αν ξαναγεννιόταν σήμερα– θα έτρεχε ασθμαίνον να πετύχει τους Στόχους της ΑΤΖΕΝΤΑ 2030 είναι Ένα Ε Ρ Ώ Τ Η Μ Α;

    Α.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μποτίλια στο Πέλαγος07 Δεκεμβρίου, 2025 00:11

    Οι πρόσφατες και υπό διεξαγωγή κινητοποιήσεις με πρωτοβουλία των αγροτών, προσλαμβάνοντας μια πρωτόγνωρη έντση σε μέγεθος και αποφασιστικότητα, αποτέλεσαν για τον γράφοντα μια ευχάριστη έκπληξη πρώτου μεγέθους, όχι μόνον βάσει ποσοτικών, αλλά κυρίως ποιοτικών κριτηρίων.
    Η πρώτη μου επαφή με αυτές τις διαδικασίες έγινε τυχαία μέσω μιας βιντεοσκόπησης τού Μάριου, με τον συνταρακτικό τίτλο "Το πάνε για επανάσταση οι αγρότες". Ενώ η σχετική αναφορά γίνεται στο τέλος αυτής τής βιντεοσκόπησης, τα κλικ επεφημίας σε αυτό έπεφταν βροχή, καθόσον το παρακουλουθούσα. Ενώ η εκδήλωση επεφημίας αποτελούσε πολύ μεγάλο ποσοστό επί των θεάσεων, ο ρυθμός εκδήλωσης επεφημίας ήταν πρωτόγνωρος για τα πλαίσια τού youtube. Αυτές δεν καταγραφόντουσαν μια προς μια, αλλά η αύξηση τού αριθμού πάνω από το χέρι αυξανόταν μονίμως εντός δευτερολέπτων με μέσο όρο πέντε μονάδες. Η ραγδαία αυτή αύξηση με οδήγησε στο συμπέρασμα, ότι αυτή είχε αφορμή τον τίτλο τής βιντεοσκόπησης, που ανταποκρινόταν με έμφαση στις διαθέσεις των θεατών. Ο όρος "επανάσταση" έμοιαζε να οδηγεί σε συναισθηματική φόρτιση μεγάλου μέρους των θεατών, εκδηλώνοντας μια νέου τύπου αντίδραση, διαδικασία που με οδήγησε να παρακολουθήσω προσεκτικά τα βίντεο των ανταποκρίσεων από τούς χώρους των κινητοποιήσεων. Έτσι διαπίστωσα, ότι πέραν τής συναισθηματικής φόρτισης που προκάλεσε ο συγκεκριμένος όρος, καταγράφοταν πλέον μια ποιοτικά νέα δυναμική στο κοινωνικό γίγνεσθαι, που αφορούσε ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ τού ρόλου τής ενότητας στην βάση.
    Επί τού προκειμένου αξίζει να αναφερθεί, ότι αυτή η νέα συνειδησιακή ποιότητα, δεν εμφανίστηκε αίφνης εξ ουρανού, αλλά αποτελεί συνέχεια συγκεκριμένων ζυμώσεων που έχουν προηγηθεί. Χαρακτηριστική είναι η επιλογή και η δημόσια τοποθέτηση τής κυρίας Μαρίας Καρυστινού, η οποία ηγείται των κινητοποίησεων ενάντια στο έγκλημα των Τεμπών, ότι "δεν σκοπεύει να οργανώσει κάποιο νέο κόμμα, αλλά πρόκειται να εντείνει τις πολιτικές της παρεμβάσεις".
    ΄Έτσι καταγράφεται η ετοιμότητα ενός πολύ σημαντικού προσώπου, που συμμετέχει με έμφαση στην διαμόρφωση τής κοινωνικής δυναμικής, ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΑΥΤΗ ΣΕ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΥΔΙΑΣΠΑΣΗ, ΔΙΕΜΒΟΛΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΒΟΤΟΜΗΣ, ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΣΜΟ.
    Με αυτό τον τρόπο καταγράφεται έμπρακτα ΜΙΑ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. Αυτή εστιάζεται στην ανάπτυξη ενός κοινωνικού χειμμάρρου διαμαρτυρίας, που δεν χειραγωγείται πλέον από κομματικά κατεστημένα.
    Πού μπορεί να οδηγήσει μεσοπρόθεσμα όμως μια τέτοια στρατηγική και ποιές είναι οι προοπτικές, που αυτή μπορεί να δομήσει; Αυτό το ζήτημ θέτει ο φίλτατος Φούφοτος (μαζί με άλλα πολύ αξιόλογα) γράφοντας στο πρώτο σχόλιο αυτής τής ανάρτησης" Έχω την εντύπωση ότι το χάος θα ήταν χρήσιμο για την βάση" . Οπότε επιθυμώ να καταθέσω κάποιες σκέψεις σχετικά σε τποθέτηση στο σχόλιο τού αγαπημένου φίλου, που πρόκειται να ακολουθήσει.

    Συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μποτίλια στο Πέλαγος07 Δεκεμβρίου, 2025 00:58

    Συνέχεια προηγούμενου...

    Στην συνέχεια ακολουθεί το απόσπασμα από το "Περί Φύσιος" τού Ελεάτη φιλοσόφου Παρμενίδη, που αφορά την λοβοτομή, ως μια πρώτη αναφορά στο έργο αυτό, ενώ σύντομα θα γίνει και εκτενής σχολιασμός του. Ειδικά αυτό το χωρίο είναι το μόνον από το συνολικό έργο, που έχει διασωθεί μόνον σε λατινική μετάφραση (Εκδόσεις ΖΗΤΡΟΣ) οπότε κατατίθεται σε νεοελληνική μετάφραση.

    "Όταν η γυναίκα και ο άνδρας αναμιγνύουν τα σπέρματα τού έρωτα,
    η δύναμη που σχηματίζεται στις φλέβες από διαφορετικό αίμα,
    αν διατηρεί την καρτάλληλη αναλογία, καλοκτισμένα σώματα παράγει.
    Διότι , αν οι δυνάμεις αντιμάχονται όταν τα σπέρματα αναμιγνύονται
    και δεν σχηματίζουν ενότητα στο σώμα, το γεννημένο από διπλό
    σπέρμα φύλο, συχνές και δεινές ταλαιπωρίες θα βασανίσουν".

    Στο πόνημα, το οποίον έχει γραφτεί με την χαρακτηριστική για την διατύπωση φιλοσοφίας από Προσωκρατικούς φιλοσόφους μορφή ποίησης, οι διατυπώσεις έχουν συμβολικό χαρακτήρα. Η αντίστοιχη διδασκαλία έχει μυστικό χαρακτήρα και απευθύνεται σε εκείνους που είναι εις θέσιν να την ερμηνεύσουν. Το πόνημα αποτελείται από ροή συμβολικων αναφορών σχετικά με την λογική, την διαίσθηση, την γνώση, την εμπειρία και την προσέγκιση τής αλήθειας. Αντίστοιχη μορφή διατυπώσεων ακολουθεί συχνά και ο Πλάτων, ακολουθώντας τα ίχνη των προκατόχων του, όπως συμβαίνει πχ. στον Διάλογο "Φαίδρος", όπου γίνεται αναφορά στον "ηνίοχο" και στους "δυο ίππους", που συμβολίζουν το λογικό και το θυμικό μέρος τής ψυχής, χωρίς οι αναφορές τού Πλάτωνος να αφορούν τα όποια "πράσινα άλογα".
    Οι ερμηνεία αυτών των κειμένων δεν είναι διόλου εύκολη υπόθεση. Και όποιος εκλάβει αυτολεξεί τις αντίστοιχες διατυπώσεις, καταλήγει σε ανόητα συμπεράσματα. Οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, που σχολιάζουν το συγκεκριμένο εκδοτικό των εκδόσεων ΖΗΤΡΟΣ, παραθέτουν μεγάλο αριθμό σχολιασμών τού κειμένου τού Παρμενίδη από αρχαίους φιλοσόφους, όπως ο Ζήνων και ο Αέτιος, καθώς και ερμηνευτικά σχόλια Ευρωπαίων λογίων. Όμως κανείς εξ αυτών δεν ερμηνεύει το συγκεκριμένο χωρίον, το οποιον αποτολμά να ερμηνεύει ο γράφων έδώ, ανάγοντάς το στην λοβοτομή, πέρα από κάθε αυτολεξί παραπομπή στην γεννετήσια επαφή μεταξύ των δυο φύλων και στις οποιες συνέπειές της στην γέννηση τέκνων .
    Εξ άλλου, στην αρχή τού ποιήματος, ο Παρμενίδης τονίζει, ότι αυτός που τολμά να διασχίσει το κατώφλι προς την περιοχή τής Αλήθειας, θα τον μυήσει σε αυτήν η Θεά, που τον προσμένει. Εκεί θα φτάσει αυτός ανεβασμένος σε άρμα, που οδηγούν οι κόρες τής νύκτας. ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΑΡΜΑΤΟΣ ΤΡΙΖΟΥΝ. Και όπως μού ερμήνευσε αυτούς τούς τριγμούς προ ημερών κάποιος λίαν αξιόλογος φίλος, που είναι πνευματικός διδάσκαλος στον χώρο του και λάτρης τής αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας σε μια συζήτηση μεταξύ μας, που μού ζήτησε να τού πω τις απόψεις μου για το ποίημα, "δεν μπορεί να φθάσει κάποιος στην αλήθεια, εάν η καρδιά δεν υποστεί ένα ρήγμα, από το οποίον αναβλύζει το αίμα της".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Διονύση,
      σε ευχαριστώ ξανά για τις διευκρινήσεις και τις πρόσθετες απόψεις. Η λέξη "Επανάσταση" είναι, όπως θα έχεις προσέξει και παλαιότερα στον Διόδοτο, μια λέξη που ζητάει λυσσαλέα να γίνει πραγματικό γεγονός.
      Ο σχολιαστής στον οποίο αναφέρθηκες, δεν λέγεται Φούφοτος. Εγώ τον ονόμασα έτσι. Αν και αξιόλογο το σχόλιό του, γι αυτό και άλλωστε το ανάρτησα, ήρθε εντελώς ανώνυμο. Και τα εντελώς ανώνυμα με εξοργίζουν αφάνταστα, εφόσον υπάρχει πλέον και επισήμανση στην κορυφή του μπλογκ για αυτά. Τα διαγράφω χωρίς δεύτερη σκέψη, αλλά αν κάνουν σε κάτι κλικ, τα αναρτώ με αυτό το όνομα.

      Να μπεις στο ημέηλ σου, σού έστειλα κάτι.

      Καλό ξημέρωμα αδελφέ!

      Διαγραφή