«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025

Καλό ταξίδι Νιόνιο της νιότης μας..

 Έφυγε ο Διονύσης Σαββόπουλος: Οι χοροί του όμως θα κρατήσουν για πάντα [έργο, βιογραφικό] 

Eμφάνιση Νιόνιου 14/6/2025 στο Rockwave Festival

23 σχόλια:

  1. Δεν με λένε Σταυρό και κυρ Σταυρό..
    Μόνο Σταυρό με λένε!!

    Άντε καλό δρόμο νιονιο..
    Με λάθη ..η χωρίς λάθη.

    🇬🇷.......ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ.......🇬🇷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι "Σταύρο και κυρ Σταύρο" ήθελες να γράψεις, αλλά το κινητό σου έγραψε "Σταυρό".

      Διαγραφή
    2. "Σταύρο και κυρ Σταύρο και αφέντη Τσουτσουλομύτη.." (από το τραγούδι του Νιόνιου "Κανονάκι" -1979)

      Διαγραφή
    3. Σωστά.. Στάυρο και κυρ Στάυρο και αφέντη τσουτσουνομύτη!!
      Πάνε τα κοτσυφόπουλα!!
      Πάει η φωλιά..


      🇬🇷.......ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ......🇬🇷

      Διαγραφή
    4. χαχαχαχαχα
      βρε θα σε δείρω.. κι ας είσαι σαν 2μετρος Βίκινγκ στην εμφάνιση και στη δύναμη και με μαλλιά Θωρ.
      Πάντως, θέλω εδώ να σού βάλω το πιο αγαπημένο μου του Σαββόπουλου:
      https://www.youtube.com/watch?v=RY94MPw1xqs

      Διαγραφή
    5. Φοβερό τραγούδι ..
      Σε ταξιδεύει σε άλλη διάσταση..

      🇬🇷.......ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ.......🇬🇷

      Διαγραφή
    6. Ναι, έχει και ροκ κιθάρες, έχει και ψυχεδέλεια στο τέλος, με χορωδιακό σαν να έρχεται από τον ουρανό, και από πίσω ακούγεται ο ρυθμός του κομματιού σαν να είναι μπουκωμένος, αλλά στην πραγματικότητα είναι εφέ σαν να γυρνάς έναν δίσκο στο πικάπ ανάποδα. Και ο στίχος έχει κάτι επικό, μιλάει στην θάλασσα και είναι σαν επίκληση στην Βαλχάλλα (η αίθουσα του θεού Όντιν, οίκος για όσους σκοτώνονται ένδοξα στη μάχη - να, πάλι σε Βίκινγκ το κατέληξα χαχα)

      Διαγραφή
  2. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10159264107919598&id=100044544304712&ref=embed_post

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα φυσικά! Τα γνωρίζουμε όλα αυτά. Όπως και το ξεπούλημά του στο σύστημα τις περισσότερες δεκαετίες (έπινε τσαγάκια και με τους Βαρδινογιάννηδες).
      Σε αυτή την ανάρτηση, γι αυτό έδωσα τον τίτλο "Νιόνιο της νιότης μας". Γιατί κρατάμε τα πρώτα χρόνια με τα πρώτα 9 άλμπουμ του, που μάς συντρόφεψαν στις υπαρξιακές μας ανησυχίες και στο ζύγισμα της αγωνιστικότητάς μας. Τότε δηλαδή που ήταν πραγματικά ροκ!

      Διαγραφή
    2. Μποτίλια στο Πέλαγος22 Οκτωβρίου, 2025 10:46

      Ορθή η αξιολόγηση.
      Ο Νιόνιος σφράγισε τα νεανικά μας χρόνια όσο λίγοι. Οι κεραίες του επικοινωνίας με την Θεά Έμπνευση υπήρξαν μοναδικής εμβέλειας και συνέβαλαν να καθιερωθεί ως κορυφαίος στο είδος που λειτούργησε. Ανατρεπτικός αρχικά, στεφάνωσε τις αντισυμβατικές επιλογές με ιδιαίτερη αίγλη στην συνέχεια. Η εφευρετικότητα που επέδειξε στην ενορχήστρωση και την οργανική επένδυση των τραγουδιών του υπήρξε μοναδική, πλάθοντας νέους χώρους καλαισθησίας. Κάποια στοιχεία τής στιχουργικής του έχουν εξαιρετική βαρύτητα και κατέστησαν προιμιώδη, αγκυρωμένα διαχρονικά στο θυμικό τής κοινωνίας.
      Όμως η μεγάλη επιτυχία και αναγνώριση δεν είναι πάντοτε ο καλύτερος σύμβουλος. Επιφέροντας επανάπαυση στην ψυχή, μπορούν να οδηγήσουν σε γλίστρημα σε συστημική κατρακύλα. Όταν ένας δημιουργός έχει ολοκληρώσει αυτά που έχει να προσφέρει, είναι πολύ προτιμότερο να σταματάει και να μην συνεχίζει κολλημένος στην ανακύκλωση τού τίποτα. Όταν η τέχνη χάσει τα μηνύματα που διαδίδει, παύει να είναι τέχνη και καταλήγει να γίνεται ροκάνι φιλαρέσκειας και αποκόμισης απατηλού προσωπικού ωφέλους. Έτσι ο Νιόνιος δεν μπόρεσε από μια χρονική περίοδο και εντεύθεν να αποφύγει αυτό που απέδωσε σε κάποιους κινηματογραφικούς σκηνοθέτες τής γενιάς του, που "μάς οδήγησαν στα πιο βαθιά χασμουρητά".
      Και εξόσων υποπτεύομαι, η δημόσια εμμονή μέ έμφαση στα ενέσιμα δηλητήρια, μάλλον δεν προσφέρει επί πλέον διάρκεια ζωής.
      Μπορεί πλέον να προσλαμβάνω τα τραγούδια του ως ανάλωση ρουτίνας, όμως αυτά που χάραξε στην καρδιά μου παραμένουν ζωντανά και ανεξίτηλα. Η επιτυχία μπορεί να είναι στην κατεύθυνση τής δημιουργίας μεγάλο δώρο. Όμως η συνειδητή αποτυχία και ο αγώνας για το ξεπέρασμά της μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερο, διότι αυτή κρατάει το φρόνημα μάχιμο και αιχμηρό, "Τής Ελλάδας που αγωνίζεται, τής Ελλάδας που επιμένει και όποιος δεν καταλαβαίνει δεν γνωρίζει πού πατά και πού πηγαίνει".
      Ο Διονύσης μάς άφησε παρακαταθήκη το "Ας κρατήσουν οι χοροί...". Γι αυτό εξακολουθούμε να κουρδίζουμε τα όργανα με αποφασιστικότητα στην προοπτική τής επόμενης επέλασης.
      Φίλε μου, οικοδόμησες μια πολυκατοικία στην αισθητική, που κάποιους από τούς ορόφους της αποδόμησες στην συνέχεια. Όμως το υπόγειο παραμένει άθικτο και ενεργό για πάντα. Διότι το περικλείει η βάση των θεμελίων, το αγκαλιάζουν οι ρίζες και το ζωογονεί η αδιαπραγμάτευτη ανάγκη μας για την αλήθεια. Αφού και εμεις "γεννηθήκαμε με μια εκ γενετής αιμορραγία", που δεν είναι μόνον προσωπική, αλλά είναι κυρίως εθνική και κοινωνική και προ πάντων πανανθρώπινη.

      Διαγραφή
    3. Πόσο δίκιο έχεις αγαπητέ μου Διονύση. Αυτά που έγραψες μου θύμωσαν τους ίδιους του τους στίχους , που είχε γράψει πριν τον πάρουν οι αέρηδες της έπαρσης και η ηθική κατρακύλα, που δυστυχώς ελάχιστοι μπορούν να τους αντισταθούν με τη βοήθεια του ειδικού βάρους μιας στιβαρής και ηθικής προσωπικότητες, που δεν έχει κατ’ ανάγκη σχέση με την έμπνευση.
      Ξεφύγαν απ' τα χέρια μου οι πίσω μου σελίδεσ
      Κι ασ μου κοστίσαν ακριβά σε κόπουσ και θυσίεσ
      με περιφρονούνε τώρα και τραβάνε
      Σαν τρελέσ μέσα στη μπόρα
      Πηγαίνω βόλτα στο σταθμό κι αλλάζω θεωρίεσ
      Καιρόσ να διώξω απ' το μυαλό τισ πίσω μου σελίδε
      ασ ταξιδέψουν μοναχέσ μεσ στισ ξένεσ
      Μεσ στισ ξένεσ τισ καρδιέσ
      τα παιδιά του δρόμου δεσ πώσ αφήνουνε
      Των γονιών τουσ τισ φωλιέσ
      Έτυχε να τον γνωρίσω άμεσα λόγω του ότι ο πρώην σύζυγός μου ξεκίνησε σαν μουσικός από τα 18 του χρόνια στο συγκρότημά του (ο Γιάννης ο Μπαχ ,με )εμφανέστατη παρουσία στο Μια θάλασσα μικρή (πιάνο) και στο Έλσα σε φοβάμαι (τούμπ). Επίσης, αρκετοί καλοί μου φίλοι και σπουδαίοι μουσικοί έπαιξαν μαζί του με τα Μπουρμπόυλια και τη Λαιστριγόνα. Ο Νικόλας ο Τσιλπγιάννης (ντραμς και κρουστά), ο αγαπημένος μου Βασίλης Ντάλας που έφυγε πολύ νωρίς (μπάσο και κοντραμπάσο), ο Θεολόγος ο Σρατηγός, που δυστυχώς τώρα πια βρίσκεται χαμένος σε «άλλους» περίεργους κόσμους, το στήριγμά του στα πιο δημιουργικά χρόνια, ο Άγγελος Μαστοράκης που επίσης έφυγε πριν λίγα χρόνια, η Μαρίζα που ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα κοντά του…. Όλους αυτούς τους ξεζούμισε ο Σαββόπουλος, γιατί εκτός από έμπνευση είχε και ένα άλλο πολύ μεγάλο ταλέντο: να ανακαλύπτει φλέβες χρυσού στους τότε πολύ νεαρούς μουσικούς και να τους στύβει στην κυριολεξία. Στα μεγάλα έργα του Μπάλος, Περιβόλι του τρελού και άλλα, όλη αυτή η υπέροχη μουσική και ενορχήστρωση έβγαιναν από τους αυτοσχεδιασμούς των παιδιών αυτών. Όλοι αυτοί είχαν πολύ πικραθεί από τη μετέπειτα συμπεριφορά του, όπου όταν έγινε δεκτός πια στα μεγάλα σαλόνια τους αγνόησε εντελώς ….Τελικά, πίσω από τους μύθους κρύβονται πολλά

      Διαγραφή
    4. Ξέχασα να γράψω και για τον εξαιρετικό κιθαρίστα, το Γώργου το Γαβαλά, που λίγο πριν φύγει κι αυτός για πάντα έπαιζε μουσική στον πεζόδρομο, κοντά στην Ακρόπολη.

      Διαγραφή
    5. Έδωσες την πραγματική εικόνα Αναστασία μου όσον αφορά το μουσικό background. Ακριβώς έτσι γινόταν, τα γνωρίζω κι εγώ από άτομα που γνώρισα όταν έκανα παρέα με τον Παππού (Πουλικάκο) και τον Ζορζ Πιλαλί.
      Και δεν σταματάει εκεί το θέμα όσον αφορά τον μουσικό σφετερισμό. Είναι πολλά , πολλά ακόμα, τα οποία προτιμώ να μην πω, αλλά να κρατήσω έναν σεβασμό προς τον νεκρό, που δεν παύει να αποτελεί σημαντικότατο ποιητικό κεφάλαιο στην μουσική μας Ιστορία.

      Διαγραφή
  3. Δεν ξέρω τι λέτε εσείς,εγώ τον αντιπαθούσε οσο δεν φαντάζεστε. κανένα τραγούδι του δεν μου άρεσε και πάντα τον σιχαινομουν...παρτακιας,ξερολας ,δουλοπρεπης,και φαντασμένος..αν στεναχωρώ κάποιους ,σκασιλα μου....Καλημερουδιαααα...Σούλα








    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα τί θα κάνω με σένα, μού λές..;
      Βρε μπας κι ήσουν κι εσύ ανάμεσα σε αυτούς που θέλαν' να κάψουν τα δισκοπωλεία, τότε που ο Σαββόπουλος είχε βγάλει τον δίσκο με το τραγούδι "κ@λοέλληνες" ;

      Διαγραφή
  4. Και το χειρότερο απ' όλα θα κηδευτεί δημόσια δαπάνη...Ντροπή,ντροπη α να χαθείτε χαιβανια ....Σουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
      Βρε τί περίμενες; Αφού η ίδια η Κούλα είπε πως ήταν κολλητοί.

      Διαγραφή
    2. ΤΟ ΟΤΙ ΘΑ ΚΗΔΕΥΤΕΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΤΑ. Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΟΛΗ ΗΤΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ.
      ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΛΕΑΣ

      Διαγραφή
  5. Ο ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΤΟ 1999 ΟΤΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΝΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΧΤΥΠΑΝΕ [ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ] ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ...ΠΙΟ ΝΕΟΤΑΞΙΤΗΣ ΠΑΘΑΙΝΕΙΣ... ΣΙΓΑ ΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ...ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕ ΤΙΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟ ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΜΑΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΣ... ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλλο ενα χρακτηριστικο δειγμα μεταπολιτευτικου νεοελληνα....
    Αριστερουλης με δεξιες τσεπες
    Α,ρε ΕΛΛΑΔΑ γεμισες σουργελα........
    Ισως η χειροτερη γενια που περασε απο αυτη την χωρα.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο μωρέ Γιάννη ..γεια στο στομα σου....Σουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ταγμένος για Την Υπέρβαση, ως έχων Το Χάρισμα, ο παλιός, καλός, προπτωτικός δικός μας Νιόνιος
    Τραβώντας την κουρτίνα είδε κατάματα την Αλήθεια, την Οποία κατέθεσε θαρρετά κόντρα στο ψευδεπίγραφο δίκιο των πολλών

    https://youtu.be/I8IGeNm1paA?list=RDI8IGeNm1paA&t=99

    Αξιώθηκε ιστορική αναδρομή σε πάλαι ποτέ κορυφαίο προορισμό κοινωνικού τουρισμού

    https://youtu.be/hiaAWAw3YAk?list=RDhiaAWAw3YAk&t=54

    Και Αποπλάνησε την Σωτηρία -ποιός ξέρει τι της έταξε;- παρασύροντάς την να τραγουδήσει ροκ

    https://youtu.be/nO4DPePXOt8?list=RDnO4DPePXOt8&t=4

    Εις μνήμην του Το Ντουέτο

    https://youtu.be/E0bIvHf2jik?list=RDE0bIvHf2jik&t=83

    Α.Κ.



    ΑπάντησηΔιαγραφή