Περισσότερα στο BankingNews, εδώ και εδώ
Διόδοτος ο Ερυθραίος (4ος αι. π.Χ.): Ένας από τους συντάκτες των Εφημερίδων του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Θέματα: Ειδήσεις, Σχολιασμός Επικαιρότητας, Αναλύσεις, Φιλοσοφικά, Πολιτικά, Ιστορικά, Εθνικά, Διεθνή και Ταξιδιωτικά Θέματα, Χιούμορ, Συνωμοσίες, Βιβλίο, Μουσική. Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μας. Έρρωσθε και ευδαιμονείτε εν παντί !
«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η καλή χρονιά από το πρωί φαίνεται. Πιο πολύ στενοχωρήθηκα για τον θάνατο της γάτας του Πούτιν, την Ειρήνη(!) παρά για τον Αβούρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι περίεργος ποιοι θα δώσουν το παρόν στην κηδεία του, ποιο θα είναι το τελετουργικό και πού θα τον φυτέψουν.
Φυσικά η (ανθ-)ελληνική ηγεσία δεν παύει να με εκπλήσσει δυσάρεστα: 4ήμερο πένθος λέει και δημοσία δαπάνη η ταφή. Στο έγκλημα των Τεμπών ο αλήτης έδωσε 3ήμερο πένθος. 110 ψυχές έχουν μικρότερη αξία από τον περιούσιο.
Κι επειδή το πόπολο είναι αποχαυνωμένο, και κανείς δεν θα αντιδράσει αν ο ζαβός θελήσει να δώσει το όνομα του Αβουρί σε κάποιο δρόμο, προτείνω όταν η ερχόμενη αυθεντική, Ελληνική κυβέρνηση ανέβει στην εξουσία, να αλλάξει το χρώμα των πινακίδων των οδών από μπλέ φόντο σε κόκκινο και να προσθέσει τη λέξη προδότης πχ οδός "προδότη Ελ. Βενιζέλου", λεωφόρος "προδότη Καραμανλή". Γιατί πρέπει να μαθαίνουν οι νεότεροι την αληθινή ιστορία. Και δευτερευόντως να μην γίνει μπάχαλο με την αλληλογραφία.
Καλή χρονιά να έχουμε και κάθε μέρα να υπάρχει μια ευκαιρία να ρίχνουμε μια γυροβολιά.
ΥΓ. Έχω μια προαίσθηση ότι το θανατικό στους ολετήρες της Ελλάδας θα συνεχιστεί. Το 2025 είναι το έτος της Νεμέσεως.
Ν εμέσεως
ΔιαγραφήΤού λόγου το αληθές
Καθώς τίποτα δεν είναι ασφαλές,,,
Ουδείς άξιος των συνδεδεμένων,,,
Κ
Τ
Δ
Τ
Σ
Ε
Π
Κ
Η
Ψ
Κ
///
020300004300200005080020008700020
//
46
/
10
Δ ΕΚ Α
Κωστα θυμασαι την βλαχοπουλου στην ταινια΄'''' μια ελληνιδα στο χαρεμι΄΄που οταν της ειπαν οτι ο θειος της πεθανε,αρχισε να χορευει με τον ΣΕΙΛΗΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΗ ΤΟΝ ΕΞΑΡΧΑΚΟ ,'''''πεθανε ο θειος,πεθανε ο θειος,..λοιπον εμεις θα πιαστουμε ολοι μαζι και χορευοντας θα λεμε..ψοφησε ο σημιτης,ψοφισε ο σημιτης..που να καει [αν υπαρχουν] στα καζανια της κολασης,ο κολασμενος τρισκαταρατος..φτου...Σουλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΗ!!!!!
ΔιαγραφήΕιναι αλλα με τον μουσακα, τι θα γινη Κα Σουλα μας χεχεχεχεεχεχεχε ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ Μιχ Σκορ
ΔιαγραφήΔεν θυμάσαι καλά Μιχαλιό. Τους λαχανοντολμάδες της θέλουμε να δοκιμάσουμε.
ΔιαγραφήΌπως φαίνεται το 2025 ξεκινάει με το"ξαπάστρεμα" ενός ατόμου που είχε καταλυτικό ρόλο στην καταστροφή της Ελλάδας.Έχουμε μπει σε τροχιά εκκαθάρισης και αναρωτιέμαι ποιός θα είναι ο επόμενος, γιατί φαντάζομαι ότι θα μετρήσουμε πολλούς και πολλές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή Φώτιση και καλή Κάθαρση σε όλους!!
Ευρυδίκη
Η ΜΑΛΒΙΝΑ ΥΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΙΤΗ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=2HQtjGNMTzw
Ωδή στον Κώστα Σημίτη
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=K1PCMuhmisU
Μα πότε πρόλαβαν και το έγραψαν; !!!!!!!!!
Ωωω!!τέσσερεις μέρες
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα γλεντω ετούτη την βδομάδα!!!
Που ψόφησε το Ερπετό..
Ξεβρωμισε η ΕΛΛΑΔΑ..
🇬🇷.......ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ.......🇬🇷
XA,XA....
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΙ ΣΑΜΠΑΝΙΕΣ ΝΑ ΤΟ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΜΕ.
ΕΝΥWAY
ΜΠΕΜΠΗΣ
Χρειάζεται προσοχή τούτο το Ε Τ ος
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρειάζεται Ταπείνωση τούτο το Α Ε Τ ος
Χρειάζεται προσοχή τούτο το Ε Α Τ ος
Χρειάζεται Ταπείνωση ό Ε Α Υ Τ ος
Τετραήμερο πένθος!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το κτήνος που έθαψε την ΕΛΛΑΔΑ..
και τους Μαλθακό Έλληνες..
Το κτήνος!!!!
τον Εγκληματία!!!
Τον προδότη!!!
Τον καταδότη των Γερμανών!!
Το παλιοτομάρι!!!
Για τον θάνατο των τριών παλικαριών στα Ίμια!!
Για το χρηματιστήριο!!
Και τόσες άλλες κομπινες
που έπρεπε να είναι ..
40 ....μέρες κρεμασμένος στο Σύνταγμα..
Να περνάνε οι Έλληνες..και να φτύνουν το βρωμερό του κουφάρι..
Στην Κόλαση στην Πίσσα να βράζεις
Προδότη!!!!
🇬🇷.......ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ.......🇬🇷
Το ιδιο σατανικό χαμόγελο με τον Jacob's .. ο π@λιοπουστας ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚακη κολαση σ αφρισμενη λαβα ναχει .. και να μην ξεμυτησει ποτε ..
Την γλύτωσε την κρεμάλα ομως ..
ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΑΡΙΟΝΕΤΑ !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΛΛΕΣ !!!
Το ερωτημα - παντα επικαιρο ειναι γιατι ?
γιατι συμβαινει αυτο ?
Ο Κορνηλιος Καστοριαδης σε μια συνεντευξη του αναλυει αυτο το γεγονος
Κάθε λαός είναι υπεύθυνος για την ιστορία του!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του Κορνήλιου Καστοριάδη (11 Μαρτίου 1922 – 26 Δεκεμβρίου 1997) «Είμαστε υπεύθυνοι για την ιστορία μας» στην Τέτα Παπαδοπούλου. Ολόκληρη η συνέντευξη περιλαμβάνεται στο βιβλίο «Του Κορνήλιου Καστοριάδη» (εκδόσεις Πόλις, Αθήνα 2000)
Κύριε Καστοριάδη, συχνά λέγεται ότι η Ελλάδα είναι “προβληματική”, ότι στην Ελλάδα “όλα γίνονται στον αέρα”, “χωρίς προγραμματισμό”, “χωρίς βάρος”. Με τέτοιες διαπιστώσεις συμφωνούν πολλοί. Αλλά όμως περιορίζονται συνήθως μόνον στις διαπιστώσεις… Γνωρίζω ότι η ελληνική κατάσταση σας απασχολεί βαθειά. Ποια είναι η δική σας ερμηνεία για όσα συμβαίνουν; Γιατί συμβαίνουν έτσι τα πράγματα στην Ελλάδα; Ποιες είναι οι βαθύτερες αιτίες;
Πρώτον, δεν ξέρω. Δεύτερον, στο μέτρο που μπορώ να ξέρω κάτι, είναι ότι η πολιτική ζωή του ελληνικού λαού τελειώνει περίπου το 404 π.Χ.
Νομίζω ότι θα ενοχλήσει πολύ αυτή η διατύπωσή σας.
Ε, τι να κάνουμε… Μιλώ για την πραγματική πολιτική ζωή του λαού ως αυτόνομου παράγοντα. Δεν μιλώ για μάχες, για αυτοκράτορες, για Μεγάλους Αλεξάνδρους και για Βασιλείους Βουλγαροκτόνους. Μετά τον 5ο π.Χ. αιώνα και την αυτοκυβέρνηση του λαού στις δημοκρατικές πόλεις -και πάντως, μετά τον περίεργο 4ο π.Χ. αιώνα- η ελληνική ελευθερία πεθαίνει. Οι ελληνικές πόλεις γίνονται υποχείριες των βασιλέων της Μακεδονίας. Βεβαίως, ο Αλέξανδρος και οι διάδοχοί του παίζουν έναν κοσμοϊστορικό ρόλο. Κατακτούν την Ασία και την Αίγυπτο. Διαδίδουν την ελληνική γλώσσα και παιδεία. Αλλά πολιτική ζωή, πλέον, δεν υπάρχει. Τα βασίλεια των διαδόχων του Αλεξάνδρου, ως πολιτική συγκρότηση, είναι ασιατικές μοναρχίες. Εξ άλλου, καθώς ξέρουμε, ο ίδιος ο Αλέξανδρος αντιμετώπισε στασιασμό από μέρους των Ελλήνων που είχε πάρει μαζί του, διότι ήθελε να τους υποχρεώσει να γονυπετούν μπροστά του, όπως έκαναν οι Πέρσες μπροστά στον Μεγάλο Βασιλέα -πράγμα ανθελληνικότατο. Σε όλη τη διάρκεια της ελληνιστικής εποχής οι ελληνικές πόλεις, με λίγες περιθωριακές και παροδικές εξαιρέσεις, αποτελούν παιχνίδια στα χέρια των ελληνιστικών δυναστειών. Ακολουθεί η ρωμαϊκή κατάκτηση, κάτω από την οποία οι ελληνικές πόλεις έχουν μόνον “κοινοτική ζωή”. Κατόπιν, έρχεται η Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Το Βυζάντιο είναι μια ανατολική, θεοκρατική μοναρχία. Στο Βυζάντιο η πολιτική ζωή περιορίζεται στις ίντριγκες της Κωνσταντινούπολης, του αυτοκράτορα, των “δυνατών” και των ευνούχων της αυλής. Και βεβαίως, τα σχολικά μας βιβλία δεν αναφέρουν ότι στη βυζαντινή αυλή υπήρχαν ευνούχοι, όπως υπήρχαν σε αυτήν του Πεκίνου…
( συνεχιζεται)
Όλα αυτά, όμως, αφορούν ένα πολύ μακρινό ιστορικό παρελθόν. Η Ελλάδα ως σύγχρονο νεοελληνικό κράτος έχει, ήδη, ιστορία εκατόν εβδομήντα ετών. Θα θέλατε να επικεντρώσετε σε αυτήν την περίοδο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα, αυτή η περίοδος είναι ακατανόητη χωρίς τους 21 αιώνες ανελευθερίας που προηγήθηκαν. Λοιπόν, μετά το Βυζάντιο έρχεται η τουρκοκρατία. Μην ανησυχείτε, δεν θα μπω σε λεπτομέρειες της ιστορίας της τουρκοκρατίας. Θα αναφέρω μόνον ότι επί τουρκοκρατίας όση εξουσία δεν ασκείται απ’ ευθείας από τους Τούρκους, ασκείται από τους κοτζαμπάσηδες (τους εντολοδόχους των Τούρκων), οι οποίοι κρατούν τους χωριάτες υποχείριους. Συνεπώς, ούτε σ’ αυτήν την περίοδο μπορούμε να μιλήσουμε για πολιτική ζωή. Όταν αρχίζει η Επανάσταση του 1821, διαπιστώνουμε από τη μια μεριά τον ηρωισμό του λαού και από την άλλη, σχεδόν αμέσως, την τεράστια αδυναμία να συγκροτηθεί μια πολιτική κοινωνία. Την επομένη της πτώσης της Τριπολιτσάς αρχίζουν οι εμφύλιοι πόλεμοι.
Πού οφείλεται αυτή η “τεράστια αδυναμία να συγκροτηθεί μια πολιτική κοινωνία”; Ποιοί είναι οι λόγοι;
Ουδείς μπορεί να δώσει απάντηση στην ερώτησή σας “για ποιον λόγο, κάποιος, σε μιαν ορισμένη στιγμή, δεν δημιούργησε κάτι”. Η συγκρότηση ενός λαού σε πολιτική κοινωνία δεν είναι δεδομένη, δεν είναι κάτι που χαρίζεται, αλλά κάτι το οποίο δημιουργείται. Μπορούμε απλώς να διαπιστώσουμε ότι, όταν απουσιάζει μια τέτοια δημιουργία, τότε, τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης κατάστασης διατηρούνται ή αλλάζουν μόνο μορφή.
Και ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτά στην ελληνική περίπτωση;
Ορισμένα τα εντοπίζουμε, ήδη, στους εμφυλίους πολέμους της Επανάστασης του 1821. Βλέπουμε, π.χ. ότι η νομιμοφροσύνη και η αλληλεγγύη έχουν τοπικό ή τοπικιστικό χαρακτήρα, ισχυρότερο συχνά από τον εθνικό. Βλέπουμε, επίσης, ότι οι πολιτικές κατατάξεις και διαιρέσεις είναι συχνά σχετικές με τα πρόσωπα των “αρχηγών” και όχι με ιδέες, με προγράμματα, ούτε καν με “ταξικά” συμφέροντα. Ενα ακόμη χαρακτηριστικό είναι η στάση απέναντι στην εξουσία… Στην Ελλάδα, μέχρι και σήμερα, το κράτος εξακολουθεί να παίζει τον ρόλο του ντοβλετιού, δηλαδή μιας Αρχής ξένης και μακρινής, απέναντι στην οποία είμαστε ραγιάδες και όχι πολίτες. Δεν υπάρχει κράτος νόμου και κράτος δικαίου, ούτε απρόσωπη διοίκηση που έχει μπροστά της κυρίαρχους πολίτες. Το αποτέλεσμα είναι η φαυλοκρατία ως μόνιμο χαρακτηριστικό. Η φαυλοκρατία συνεχίζει την αιωνόβια παράδοση της αυθαιρεσίας των κυρίαρχων και των “δυνατών”: ελληνιστικοί ηγεμόνες, Ρωμαίοι ανθύπατοι, Βυζαντινοί αυτοκράτορες, Τούρκοι πασάδες, κοτζαμπάσηδες, Μαυρομιχάληδες, Κωλέττης, Δηλιγιάννης.
Εξαιρέσεις δεν βλέπετε να υπάρχουν; Εξαιρέσεις εντοπισμένες κυρίως στον 19ο και στον 20ό αιώνα;
Ε, υπάρχουν δυο – τρεις εξαιρέσεις: ο Τρικούπης, ο Κουμουνδούρος, το βενιζελικό κίνημα στην πρώτη περίοδο του. Αλλά τα όποια αποτελέσματά τους καταστράφηκαν από τη δικτατορία του Μεταξά, την Κατοχή, τον Εμφύλιο, τον ρόλο του παλατιού, τη δικτατορία της 21ης Απριλίου, την πασοκοκρατία. Στο μεταξύ, μεσολάβησε ο σταλινισμός που κατόρθωσε να διαφθείρει και να καταστρέψει αυτό που πήγαινε να δημιουργηθεί ως εργατικό και λαϊκό κίνημα στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα τα πληρώνουμε ακόμη. Μου ζητάτε να σας εξηγήσω… Μπορείτε να μου εξηγήσετε εσείς, γιατί οι Έλληνες, που σκοτώνονταν εννέα χρόνια για να απελευθερωθούν από τους Τούρκους, θέλησαν αμέσως μετά έναν βασιλιά; Και γιατί, αφού έδιωξαν τον Όθωνα, έφεραν τον Γεώργιο; Και γιατί μετά ζητούσαν “ελιά, ελιά και Κώτσο βασιλιά”;
(συνεχιζεται)
Μα, οι δικές σας απαντήσεις ενδιαφέρουν. Ιδίως μάλιστα όταν αφορούν ερωτήματα που εσείς θέτετε. Θα θέλατε, λοιπόν, να διατυπώσετε τις απόψεις σας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύμφωνα με την παραδοσιακή “αριστερή” άποψη, όλα αυτά τα επέβαλαν η Δεξιά, οι κυρίαρχες τάξεις και η μαύρη αντίδραση. Μπορούμε όμως να πούμε ότι όλα αυτά τα επέβαλαν στον ελληνικό λαό ερήμην του ελληνικού λαού; Μπορούμε να πούμε ότι ο ελληνικός λαός δεν καταλάβαινε τι έκανε; Δεν ήξερε τι ήθελε, τι ψήφιζε, τι ανεχόταν; Σε μιαν τέτοια περίπτωση αυτός ο λαός θα ήταν ένα νήπιο. Εάν όμως ο λαός είναι νήπιο, τότε ας μη μιλάμε για δημοκρατία. Εάν ο ελληνικός λαός δεν είναι υπεύθυνος για την ιστορία του, τότε, ας του ορίσουμε έναν κηδεμόνα. Εγώ λέω ότι ο ελληνικός λαός -όπως και κάθε λαός- είναι υπεύθυνος για την ιστορία του, συνεπώς, είναι υπεύθυνος και για την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται σήμερα.
Πώς την εννοείτε αυτήν την ευθύνη;
Δεν δικάζουμε κανέναν. Μιλάμε για ιστορική και πολιτική ευθύνη. Ο ελληνικός λαός δεν μπόρεσε έως τώρα να δημιουργήσει μια στοιχειώδη πολιτική κοινωνία. Μια πολιτική κοινωνία, στην οποία, ως ένα μίνιμουμ, να θεσμισθούν και να κατοχυρωθούν στην πράξη τα δημοκρατικά δικαιώματα τόσο των ατόμων όσο και των συλλογικοτήτων.
Θέλετε να πείτε ότι – αντιθέτως – σε άλλες χώρες, στη Δυτική Ευρώπη…
Εκεί, αυτό έγινε! Ο μακαρίτης ο Γιώργος Καρτάλης έλεγε κάνοντάς μου καζούρα στο Παρίσι το 1956: “Κορνήλιε, ξεχνάς ότι στην Ελλάδα δεν έγινε Γαλλική Επανάσταση”. Πράγματι, στην Ελλάδα δεν έχει υπάρξει εποχή που ο λαός να έχει επιβάλει, έστω και στοιχειωδώς, τα δικαιώματά του. Και η ευθύνη, για την οποία μίλησα προηγουμένως, εκφράζεται με την ανευθυνότητα της παροιμιώδους φράσης: “Εγώ θα διορθώσω το ρωμέικο;”. Ναι, κύριε, εσύ θα το διορθώσεις το ρωμαίικο, στον χώρο και στον τομέα όπου βρίσκεσαι.